Problemy z pracą silnika - 1.6 ; 1.8

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
J.A.C.E.K

#256 Post autor: J.A.C.E.K »

Czytanie błędów znajdziesz za 50 pln bez problemu, na Białołęce jest koleś, który czyta po 30. Bez tego to możesz równie dobrze szybę wymienić, efekt może być zbliżony. Nie ma co strzelać. Po to mamy ECU, żeby pomagało. A po to forum, żeby te błędy na bazie doświadczeń zinterpretować ;-)

JamCi

#257 Post autor: JamCi »

A czy możesz dać na tego gościa na Białołęce, bo chcę sprawdzić jeszcze raz. Jak zaczęły się problemy to wskakiwał jak dobrze pamiętam 0130, po skasowaniu 0131, ale nie jestem pewien, więc wolę sprawdzić ponownie. Z góry dzięki.

lapka666

#258 Post autor: lapka666 »

lapka666 pisze:Ja mam inny problem:

Auto (OPEL ZAFIRA 99' X18XE1 + LPG) nie chodzi w ogóle na benzynie. Od razu gaśnie i jest problem z jego odpaleniem? Wyskakuje tylko błąd P0130.

Auto nie trzyma obrotów. Od razu gaśnie. Muszę pulsacyjnie naciskać gaz żeby wskakiwał na obroty i dopiero wtedy przełączy się na LPG i jeździ normalnie. Na benzynie w ogóle. Jak mu wcisnę gaz na benzynie to go dławi i gaśnie. Miał ktoś może taki przypadek? Bo strzały (pompa, regulator ciśnienia, wtryski, egr, przepływka) mi nie pomogą. Wymieniłem sondę na ori używkę i nic, czyściłem i zaślepiałem EGR też nic. Nie mam już pomysłu. Sprawdzę na dniach ciśnienie jakie daje pompa. Najgorszy jest dostęp do niej jeżeli ona jest uwalona. Dzięki za pomoc.
Ktoś pomoże?

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#259 Post autor: Bodek »

Błąd sądy lub przepływka, ale to raczej rzadko.

Może wtyki od sondy trzeba przeczyści :?:
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

bolid

#260 Post autor: bolid »

jak już sprawdzisz sondę i kabelki do niej i będą w porządku,
to sprawdź czy nie bierze lewego powietrza przed sondą na kolektorze (uszczelka lub pęknięty) - lewe powietrze powoduje ze sonda diagnozuje zbyt dużo tlenu > podawana jest większa (zbyt duża zarazem) ilość paliwa i silnik gaśnie
- przy okazji obejrzyj cały układ wydechowy ( w jakim stanie masz np. element elastyczny "plecionkę") czy nie masz nieszczelności


edit:
dodam jeszcze link - może na coś cię naprowadzi: http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/171986-blad-p0130-bardzo-dziwny-blad-sondy-nie-znalazlem-nic-na-jego-temat/

lapka666

#261 Post autor: lapka666 »

bolid pisze:jak już sprawdzisz sondę i kabelki do niej i będą w porządku,
to sprawdź czy nie bierze lewego powietrza przed sondą na kolektorze (uszczelka lub pęknięty) - lewe powietrze powoduje ze sonda diagnozuje zbyt dużo tlenu > podawana jest większa (zbyt duża zarazem) ilość paliwa i silnik gaśnie
- przy okazji obejrzyj cały układ wydechowy ( w jakim stanie masz np. element elastyczny "plecionkę") czy nie masz nieszczelności


edit:
dodam jeszcze link - może na coś cię naprowadzi: http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/171986-blad-p0130-bardzo-dziwny-blad-sondy-nie-znalazlem-nic-na-jego-temat/
tylko, że sondę kupiłem używaną oryginalną i napięcie jej pracy jest od 0-5V więc okey a z wydechem byłem na diagnostyce u typa, który zajmuje się tylko wydechami właśnie i żadnej nieszczelności nie ma.

cygan79

#262 Post autor: cygan79 »

Witam wszystkich serdeczne, mam duży problem z moja zafirą 2001 1.8+gaz -od jakiegoś czasu zaczęła pracować na trzech cylindrach (na gazie i na benzynie), mechanik podłączył pod komputer i wyskoczył błąd p351-p352. Wymieniłem cewkę, świece na nowe, nic to nie dało, po czym stwierdził, że jest uszkodzona uszczelka pod głowicą, bo na czwartym cylindrze brakowało kompresji. Silnik został naprawiony, wraz z wymiana rozrządu lecz to też nic nie dało. Kompresja jest, silnik zapała lecz po chwili przestaje pracować 1 cylinder. Kazał mi jechać do elektryka. Diagnoza elektryka: zepsuty sterownik komputera, który został sprawdzony przez dwie firmy i obie stwierdziły, że komputer jest dobry! I teraz zagadka: samochód odpala, impulsy ze sterownika wychodzą na wszystkie cylindry, i po chwili odłącza 4-ty cylinder i zanika impuls który wychodzi na ten cylinder. Czy może to być zepsuty sterownik komputera??? Tylko, że gdzieś bardziej w środku i oni nie mogą tego sprawdzić .Psycha mi siada bo kasy wydałem już sporo, a tu nic, od miesiąca stoi w miejscu. Dziękuje za każdą rade

emjot

#263 Post autor: emjot »

Mnie też dopadło. Silnik musi być rozgrzany choć trochę, gaz do deski i po kilku sekundach błąd 0301, check. Gasimy, dajemy 2 minuty i odpala normalnie.
Kompresja na zimnym 11-13-13-13, na ciepłym 13-14-14-14.
Nowe świece Denso, nowa cewka Valeo. Bez zmian.
Pierwszy raz jak to się stało, okazało się że odpadł pin od świecy na pierwszym cylindrze. Została niższa kompresja. Przy wykręcaniu świecy kawałek gwintu został na świecy. Nowa bez problemu wkręca się i wykręca.
Co to może być? Gdzie szukać problemu?

bolid

#264 Post autor: bolid »

lapka666 pisałeś wcześniej że masz tylko ten błąd
lapka666 pisze:Wyskakuje tylko błąd P0130.
oznacza on: 0130 Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy ? l
potem dodałeś że
tylko, że sondę kupiłem używaną oryginalną i napięcie jej pracy jest od 0-5V
  • czy błąd nadal występuję z podmienioną sondą?
    skasowałeś błąd po instalacji sondy?
tu masz info nt. postępowania z sondami http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=14910#188783

holek_22

#265 Post autor: holek_22 »

Panowie "emjot" i "cygan79"- miałem podobne problemy

Czy listwa od LPG była sprawdzona lub wymieniona ?
Czy czujnik podciśnienia LPG - PS01) był podmieniony lub wymieniony ?

mnie po wymianie listwy oraz czujnika PS01 - wszystko ustało tzn wróciło do normy
tez przeszedłem przez mękke i wymieniłem wszystko co pierwsze czyli świece,listwe itp.

spróbujcie jeszcze tego dogadać sie z instalatorem LPG by dał na podmiane.

Awatar użytkownika
mariusz_technik
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
Model:

#266 Post autor: mariusz_technik »

cygan79 wygląda to na sterownik - być może podczas testów się zachowywał normalnie, a na aucie głupieje, tyle że wymiana samego sterownika nic nie da - sterownik jest sparowany z immobilizerem.. przy wymianie sterownika trzeba by też mieć oryginalny immobilizer do niego (ten przy stacyjce) no i czujkę do immobilizera (która jest w kluczyku). Dopiero taki zestaw czyli sterownik + immobilizer + czujka z kluczyka (albo 2 jak masz 2 kluczyki) daje pewność że wszystko zatrybi. No chyba że odłączy jakiś magik immobilizer, albo jeszcze lepszy przeprogramuje sterownik na ten immobilizer który masz w aucie

cygan79

#267 Post autor: cygan79 »

Witam ponownie ,wysłałem swój sterownik do RUMI, tam przerzucili oprogramowanie na drugi sterownik, bez konieczności przesyłania kluczyków i immobilajzera. Sterownik, mam już w domu, w poniedziałek jadę do elektryków sprawdzić. Oby to już się skończyło. Acha, cena za 2-gi sterownik 900zl, gwarancja 3 miesiące. W razie gdyby okazało się bez zmian sterownik mogę oddać, ale tracę 150 zł za oprogramowanie ..dzięki za wsparcie, odezwę się jak poszło.

emjot

#268 Post autor: emjot »

U mnie problemy są i na LPG i na benzynie. Jeździłem tylko na benzynie i było tak samo. Ja mam Landi Renzo Omegas, on korzysta z mapsensora w silniku - nie ma osobnego mapsensora jak w instalacjach Stag.

cygan79

#269 Post autor: cygan79 »

Witam, już wszystko się wyjaśniło, jednak to sterownik był zepsuty. Silnik pracuje jak tralala he he, dziękuję za wszystkie odpowiedzi i podpowiedzi. Pozdrawiam

Lukas85

#270 Post autor: Lukas85 »

Witam, jestem nowy nie mogę założyć nowego postu, sorry że piszę tutaj, mam opelka zafire A 2003 rok 1.8 16v125 koni znalazłem na forum ciekawą rzecz, listę błędów, wychodzi na to że mam 0170 Nieprawidłowy skład mieszanki - mieszanka za uboga lub za bogata i 0335 Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego „A" na zimnym silniku szarpie chwilami jakby nie było reakcji na gaz, zagrzeje się auto jak nowe, nic się nie dzieje, kontrolka silnika świeci non stop, przez to szarpanie może pokazało tą mieszankę, a kontrolka świeci przez czujnik, tylko zastanawia mnie czy w oplach jak padnie czujnik auto podczas jazdy nie gaśnie ? w fiatach tak jest że jak czujnik padnie auto podczas jazdy gaśnie, nie wiem co mam robić, wymieniać czujnik ? w sumie odpowiem sobie prawie sam że jak nie wymienię czujnika nie będę wiedział sam co jest :D :)

Przeniosłem - Rybka
Ostatnio zmieniony 09 paź 2013, 19:56 przez Lukas85, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”