Problemy związane z użytkowaniem EGR
Moderator: Sebu$
Witam! Wyczyscilem tego EGRa i pomogło kontrolka zgasla ale dopiero po 2 dniach tak jak pisal kolega we wczesniejszych postach ktory wymienil Egr na nowy.Jest tez taka opcja ze kontrolka zgasła po tym jak nie widzac efektu przez dwa dni zaczalem opstukiwac te elektrozawory i psikac do kolektora zeby rozpuscic te sadze.Cieżko wyczuć co poskutkowalo Zrobilem narazie ok.200km wiec nie chce zapeszyc ale mam nadzieje ze juz ta kontrolka oraz przechodzenie zoski w tryb awaryjny sie skonczy,przynajmniej na jakis dłuższy czas.Aha jeszcze dla pewnosci chce wyczyscic ten kolektor na gorze ktory podobno moze byc zasyfiony tylko musze pozyczyc klucz.Pozdrawiam!
Uszczelka jest metalowa wiec ja dobrze ja wyczyscilem i dalem odrobine silikonu na obie strony i zlozylem.Dange pisze:A powiedz jesli mozesz tam trzeba potem zakladac nowa uszczelke czy zlozyc po staremu i juz?
Zrobilem od tego czasu kilka tys km i nic sie nie poci ani zadnych przedmuchow.
U mnie byly wszystkie sruby. Moze ktos tam zagladal i zpaomnial zalozyc...Dange pisze:i jeszcze 1 pytanko widze ze u mnie nie ma w tej jak to nazwales pokrywie 1 sruby bo widac ze gwint jakis jest tez tak masz czy u mnie ktos zapomnial kiedys wkrecic :> Dzieki!
kupiłem niedawno zafire 2004 rok 18 benzyne i wszystko było ok przez miesiac teraz słysze jakieś pstrykanie i szczelanie pod siedzieniem pasarzera bynajmniej tak mi się wydaje .
Witam Panów.
Chcę wymienić EGR na nowy , bo już mnie troszkę drażni ciągłe psikanie na niego , co i tak niewiele pomaga.
Na allegro jest sporo ogłoszeń w różnych cenach i potrzebuję pomocy (jeśli ktoś wie), jak rozpoznać oryginał WAHLER-a a nie po regeneracjii.
Może ktoś już kupował , to proszę o namiar do gościa co sprzedaje oryginały.
Pozdrawiam.
[ Dodano: Sob Cze 08, 2013 01:54 ]
Witam.
Muszę podzielić się z Wami pewną informacją...
otóż zakupiłem na www.alleg...pl nowy zawór EGR za 980 zł z dostawą i zaraz nastepnego dnia zrobiłem ponad 1000 km.
Od pierwszej sekundy po wymianie , ani razu nie zobaczyłem tej paskudnej kontrolki i wreszcie mogę podrużować bez stresu i z uśmiechem na twarzy
Miałem spory problem z wyjęciem starego z obudowy bo się aluminium zapiekło, ale poradziłem sobie Przy okazji tej wymiany odkręciłem też pokrywę w której jest zamocowany zawór i oczyściłem ją z nagaru. Dzięki temu że miałem na widoku otwory wydechowe , to chyba rozwiązałem zagadkę tego niebieskawego i żrącego dymu o którym już wcześniej pisałem. Dwa orwory były mokre od oleju i myślę że to jednak są nieszczelne uszczelniacze lub pierścienie , ale to dopiero oddam mechanikowi do zweryfikowania i naprawy za jakiś czas.
Obym więcej nie widział już tej świecącej kontrolki, czego również i wam życzę.
Pozdrawiam
Chcę wymienić EGR na nowy , bo już mnie troszkę drażni ciągłe psikanie na niego , co i tak niewiele pomaga.
Na allegro jest sporo ogłoszeń w różnych cenach i potrzebuję pomocy (jeśli ktoś wie), jak rozpoznać oryginał WAHLER-a a nie po regeneracjii.
Może ktoś już kupował , to proszę o namiar do gościa co sprzedaje oryginały.
Pozdrawiam.
[ Dodano: Sob Cze 08, 2013 01:54 ]
Witam.
Muszę podzielić się z Wami pewną informacją...
otóż zakupiłem na www.alleg...pl nowy zawór EGR za 980 zł z dostawą i zaraz nastepnego dnia zrobiłem ponad 1000 km.
Od pierwszej sekundy po wymianie , ani razu nie zobaczyłem tej paskudnej kontrolki i wreszcie mogę podrużować bez stresu i z uśmiechem na twarzy
Miałem spory problem z wyjęciem starego z obudowy bo się aluminium zapiekło, ale poradziłem sobie Przy okazji tej wymiany odkręciłem też pokrywę w której jest zamocowany zawór i oczyściłem ją z nagaru. Dzięki temu że miałem na widoku otwory wydechowe , to chyba rozwiązałem zagadkę tego niebieskawego i żrącego dymu o którym już wcześniej pisałem. Dwa orwory były mokre od oleju i myślę że to jednak są nieszczelne uszczelniacze lub pierścienie , ale to dopiero oddam mechanikowi do zweryfikowania i naprawy za jakiś czas.
Obym więcej nie widział już tej świecącej kontrolki, czego również i wam życzę.
Pozdrawiam
markov pisze:ANIBU63 pisze:Witam wszystkich . Kupiłem niedawno Zafire i zaczynam mieć problemy z egrem po mieście jest ok natomiast na trasie włącza sie system awaryjny .Silnik 2.2 dti
skąd wiesz że to EGR? Podpinałeś pod kompa?
Tak kolego podpiołem u mechanika wyszedł erg prawdopodobnie jest uszkodzony ,ale zastanawia mnie to ze dopiero jak wyjade na trase to sie blokuje
- chabretti
- Zafiromaniak
- Posty: 2248
- Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
- Auto: Volvo
- Model: V70
- Oznaczenie silnika: D5244T5
- Kontakt:
A jak wyłączysz silnik podczas jazdy i włączysz to kontrolka auta z kluczykiem gaśnieNIBU63 pisze:markov pisze:ANIBU63 pisze:Witam wszystkich . Kupiłem niedawno Zafire i zaczynam mieć problemy z egrem po mieście jest ok natomiast na trasie włącza sie system awaryjny .Silnik 2.2 dti
skąd wiesz że to EGR? Podpinałeś pod kompa?
Tak kolego podpiołem u mechanika wyszedł erg prawdopodobnie jest uszkodzony ,ale zastanawia mnie to ze dopiero jak wyjade na trase to sie blokuje
Ja ten temat przerabiałem (zdejmuje plastikową obudowę od EGRa, pryskam WD40 , poruszam trochę ręką za tą krzywkę co steruje klapką tego zaworu i chodzi dalej. Jeżdżę już tak ze dwa lata
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
NIBU63, jest to całkowicie normalny objaw uszkodzonego EGRa. Ja jak kupowałem Swoje auto miałem identyczną sytuację. W cyklu miejskim nie zorientował bym się pewnie nawet że coś z EGRem jest nie tak.
Nie zastanawiaj się za mocno tylko zwyczajnie go wymień na nowego. Na allegro Wahllera są po nie cały 1000 zł. Kup przez system ratalny, to nawet za bardzo nie odczujesz miesięcznego obciążenia.
Uszkodzony EGR dla Ciebie nie jest dobrą sprawą. Wyobraź sobie, ze wyprzedzasz autobus a w połowie wyprzedzania wywala wywala Ci błąd, auto wchodzi w tryb serwisowy, masz spadek mocy i co.. Autobusu już nie wyprzedzisz. Tylko się schować z powrotem za niego. I pół biedy jeśli w tym samym czasie nikt nie zaczął też wyprzedzać tego samego autobusu..
Nie zastanawiaj się za mocno tylko zwyczajnie go wymień na nowego. Na allegro Wahllera są po nie cały 1000 zł. Kup przez system ratalny, to nawet za bardzo nie odczujesz miesięcznego obciążenia.
Uszkodzony EGR dla Ciebie nie jest dobrą sprawą. Wyobraź sobie, ze wyprzedzasz autobus a w połowie wyprzedzania wywala wywala Ci błąd, auto wchodzi w tryb serwisowy, masz spadek mocy i co.. Autobusu już nie wyprzedzisz. Tylko się schować z powrotem za niego. I pół biedy jeśli w tym samym czasie nikt nie zaczął też wyprzedzać tego samego autobusu..
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
chabretti,
już kiedyś to zauważyłem. Moim zdaniem odważnie.. U mnie czyszczenie tak przy okazji nic nie pomagało. TYLKO wymiana na nowy.chabretti pisze:pryskam WD40 , poruszam trochę ręką za tą krzywkę co steruje klapką tego zaworu i chodzi dalej.
- chabretti
- Zafiromaniak
- Posty: 2248
- Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
- Auto: Volvo
- Model: V70
- Oznaczenie silnika: D5244T5
- Kontakt:
Już kiedyś rozbierałem cały zawór, zbiera tam się nagar i on blokuje tą klapkę. Raz do roku wyciągam egr i czyszczę. A w między czasie na szybko to WD 40. Dopóki będzie pomagać, to jeżdżę.miodzik pisze: już kiedyś to zauważyłem. Moim zdaniem odważnie.. U mnie czyszczenie tak przy okazji nic nie pomagało. TYLKO wymiana na nowy.