Problem z odpalaniem Zośki gdy nie załączą się świece żarowe

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
biedrona

Problem z odpalaniem Zośki gdy nie załączą się świece żarowe

#1 Post autor: biedrona »

Witajcie kochani
Coś sie dzieje z moja Zosią. Otóż moja zosia ma silnik 2.0 DTI i jest z 2004 roku. Po nocy świece są podgrzewane i autko zapala bezproblemowo od strzała. Jak pojadę do sklepu i chwile autko postoi po przekręceniu kluczyka kontrolka podgrzewania świec nie świeci sie i autko ma problem z odpaleniem Rozrusznik kręci a silnik nie chce załapać. Jak w końcu załapie po jakis 5 sekundach a czasami po 10 sekundach to z rury strzeli białego bądź siwego bąka ale silniczek ładnie chodzi. Dodam że świece wszystkie 4 wymieniałem tamtej zimy Co jest grane z moim kochanym samochodzikiem Zaczynam sie bardzo martwić Powiedźcie co mam zrobić aby zosia ładnie odpalała. Dodam że jak pojawi się na chwile lampka od podgrzewania świec to zosia pali prawie od strzała i nie puszcza bąków. Jestem troche w rozpaczy Pomóżcie proszę Pozdrawiam

Zmieniłem troszkę tytuł - Rybka ;)
Ostatnio zmieniony 21 paź 2013, 18:23 przez biedrona, łącznie zmieniany 2 razy.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#2 Post autor: Harry200 »

To jest ogólnie problem z softem w komputerze samochodu.Jest to wada fabryczna programu.Na początek przed odpaleniem zdejmij wtyczkę z czujnika temperatury wody i zobacz czy pomoże,załączy się wtedy dłuższy czas grzania świec i włączą się wentylatory chłodnicy.Ja u siebie zamontowałem układ oszukujący czujnik i przez minutę po przekręceniu kluczyka miałem podawany sygnał że na zewnątrz jest temperatura poniżej zera. Gdzieś czytałem że jest dostępna poprawiona wersja softu w komputerze i można ją wgrać w ASO ale sam tego nie sprawdzałem..

biedrona

#3 Post autor: biedrona »

dzieki na wstepie. A ile taki urządzenie kosztuje ktore oszukuje kompa To jest super sprawa i powiedz mi gdzie sie to montuje. A moze wiesz ile kosztuje zgranie nowego softu?Pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#4 Post autor: Harry200 »

Nie wiem ile to może kosztować ,to urządzenie zrobił mi kiedyś kolega w pracy.Tu masz link z opisem prostego układu do Vectry z takim samym silnikiem jak Twój.... http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... 90#4273190

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#5 Post autor: Rybka »

Tematy z forum :
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... sc&start=0
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... sc&start=0
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?p=60906
O oszukiwaczu świec żarowych można bardzo dużo na forum poczytać
Ja tylko dodam że oszukiwacz to rezystor ok 3k Ohmy oraz przekaźnik zwierny na 12v
Ewentualnie kup na allegro chip rozruchowy, koszt to ok 70 zł ;)

Schemat wygląda tak
Obrazek
Tniesz niebieski kabel od czujnika temp.
Ucięte kable lutujesz z przekaźnikiem pin 30 i 87 przekaźnika
i pod te same piny lutujesz rezystor ok 3 kilo Ohma
Pin 85 przekaźnika łączysz z masą np akumulatora.
Pin 86 przekaźnika łączysz z kablem niebieskim z białym paskiem, znajdziesz ten kabel w złączu obok akumulatora, jest to 12V po odpaleniu auta
Obrazek

Przed odpaleniem przekaźnik jest otwarty i szeregowo z czujnikiem temp jest wpięty rezystor co sprawia że zaniżona jest temp odczytu dla komputera i włącza on świece żarowe.
Gdy odpalimy auto przekaźnik zwiera rezystor i nasz oszukiwacz jest wyłączony.
Ostatnio zmieniony 25 lis 2017, 23:26 przez Rybka, łącznie zmieniany 1 raz.

biedrona

#6 Post autor: biedrona »

Dzięki wielkie za okazana pomoc ale z elektroniki to ja jestem noga zielona i bede musiał kombinować Pozdrawiam i jeszcze raz bardzo dziękuje wiem wszystko

archimedes

#7 Post autor: archimedes »

Miałem ten sam problem. Stosowałem układ wymuszający grzanie świec, ale nawet w upały świece grzały bardzo długo i ich żywotność szybko się skraca. Ale jak pisałem wyżej problem już rozwiązany. Wystarczy znaleźć "magika" lub serwis i zmienić oprogramowanie na silniku. Ostatnia wersja to "6". Problem ze świecami i odpalaniem rozwiązany. :D

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#8 Post autor: Rybka »

archimedes pisze:Stosowałem układ wymuszający grzanie świec, ale nawet w upały świece grzały bardzo długo i ich żywotność szybko się skraca
Układ wymuszania stosuje już 15 miesięcy i jak dotąd nie padła żadna świeca.
A kiedy poprzedni właściciel zmieniał to też nie wiadomo.
W lecie gdy mam ciepły silnik, przy kolejnych odpaleniach nie czekam aż zgaśnie kontrolka świec.
Czekam ok 2s i odpalam, a po odpaleniu mój "oszukiwacz" się odłącza, więc świece się wyłączają i nie tracą żywotności.

archimedes

#9 Post autor: archimedes »

Ok ale czy stosowanie różnych "patentów" jest rzeczą normalną. Też jak używałem "oszukiwacza" to byłem i tak zadowolony bo silnik odpalał szybko. Ale po odpaleniu obroty wskakiwały na 1,5 tyś. i dopiero po kilku chwilach spadały i nie mówię tu o niskich temperaturach ale działo się to nawet przy +25-30 c. Wiadomo, że każdy stara się jak najtaniej i najlepiej we własnym zakresie usunąć problem. Ja przypadkiem od kolegi mechanika dowiedziałem się możliwości zmiany softu i nawet polecił mi pewnego "magika". 100 zł. i 0,5 godziny pracy - problem z głowy. Ale takie coś powinny robić serwisy w ramach akcji serwisowych.

Lelu172

#10 Post autor: Lelu172 »

polec mi takiego magika ;) ja założyłem oszukiwacz mam spokój ;) mechanik mówil ze na sto procent bedą to wtryski ale się na razie wstrzymałem i jak widzę co piszecie trzeba soft ;/ i regeneracja wtrysków nic nie da ;/ ?


I pytanie gdzie dokładnie mozna znaleść takiego softa aby to wgrał jakis magik ???




archimedes pisze:Ok ale czy stosowanie różnych "patentów" jest rzeczą normalną. Też jak używałem "oszukiwacza" to byłem i tak zadowolony bo silnik odpalał szybko. Ale po odpaleniu obroty wskakiwały na 1,5 tyś. i dopiero po kilku chwilach spadały i nie mówię tu o niskich temperaturach ale działo się to nawet przy +25-30 c. Wiadomo, że każdy stara się jak najtaniej i najlepiej we własnym zakresie usunąć problem. Ja przypadkiem od kolegi mechanika dowiedziałem się możliwości zmiany softu i nawet polecił mi pewnego "magika". 100 zł. i 0,5 godziny pracy - problem z głowy. Ale takie coś powinny robić serwisy w ramach akcji serwisowych.

archimedes

#11 Post autor: archimedes »

Tak jak pisałem wcześniej też miałem oszukiwacz ale zacząłem mieć wątpliwości po przeczytaniu http://auto-krak.pl/mechanika/silniki-opel-2-0-diesel/ koniec artykułu pkt 5. Do Lelu172 w okolicach Żor mam takiego "magika".

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#12 Post autor: Rybka »

archimedes pisze:koniec artykułu pkt 5
Prawidłową metodą usunięcia usterki jest zmiana oprogramowania czyli zwiększenie dawki rozruchowej oraz zmiana temperatury załączającej świece co zrobicie państwo u nas za cene od 150zł.
Ale przecież gdy oszukujemy czujnik temp to też zwiększamy dawkę rozruchową i włączamy świece.
co źle wpływa na silnik.
Ja się pytam co źle wpływa ;)
Bo nic nie widzę niepokojącego od 15 miesięcy użytkowania.
archimedes pisze:Ale po odpaleniu obroty wskakiwały na 1,5 tyś. i dopiero po kilku chwilach spadały
wszystko zależy jak mamy zbudowany oszukiwacz, czy jest on czasowy tak jak na schemacie z linku wyżej, czy wyłącza się zaraz po odpaleniu tak jak ja zrobiłem.
U mnie obroty wskakują na 1000 obr. i po 1s spadają na normalne, czyli zaraz po odpaleniu przekaźnik zwiera rezystor i wszystko jest jak bez oszukiwacza.
Natomiast jeśli mamy oszukiwacz czasowy (schemat z linku wyżej) to nawet po odpaleniu oszukiwacz działa kilka sekund i dlatego tak wysokie obroty po odpaleniu jeszcze się utrzymują.
Ja nie widzę u siebie nic niepokojącego i nie mam zamiaru płacić za zmianę softu.
Choć przyznam ci rację że ASO powinno to robić za free.

archimedes

#13 Post autor: archimedes »

To mój oszukiwacz http://allegro.pl/urzadzenie-rozruchowe ... 69375.html .
Do Rybka: nie wiem czy wpływa źle czy dobrze ale przyznasz, że metody "chałupnicze" ;) ingerowania w elektronikę silnika nie powinny mieć miejsca.
Do Lelu172: na temat pochodzenia oprogramowania nic się nie dowiedziałem, to chyba "tajemnica zawodowa" :D

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#14 Post autor: Rybka »

archimedes pisze:ale przyznasz, że metody "chałupnicze" ingerowania w elektronikę silnika nie powinny mieć miejsca.
W moim aucie właśnie prawie wszystko staram się naprawiać "chałupniczo" (czyt. sam w swoim garażu)
A czy zmiana softu to nie ingerencja w elektronikę ;)

No ale koniec sprzeczek kto ma rację. Każdy robi po swojemu, ja nie mam zamiaru przepłacać za coś co zrobiłem za darmo i sprawuje swoje zadanie bardzo dobrze.

edit:
Moduł działa tylko
w momencie odpalania (po 5 sekundach po odpaleniu całkowicie
wyłącza się)
cytat z ogłoszenia.
Działa 5 s po odpaleniu więc dlatego miałeś tak wysokie obroty jeszcze po odpaleniu.
Tak jak myślałem oszukiwacz był czasowy.

Lelu172

#15 Post autor: Lelu172 »

czyli wychodzi ze ja tez mam czasowy ;/ bo tez czasem ma troszke wiesksze obroty ;/:) ale mysle ze bedzie jedzic :))

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”