[A] Problem z... pompą?

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
zafcia2000

#46 Post autor: zafcia2000 »

pare dni temu byłam na rezerwie zrobił mi zająca, zgasilam uruchomiłam i było OK. zatankowalam przejechalam ponad 50km i nagle bach to cos sie pojawilo i zgasla , odpalila po 20 min i pojechala. przez pare dni jej nie uzywalam odpalilam wracajac od mechanika bez problemu , zgalislam po 20 km wszystko bylo ok . I wieczorkiem wten sam dzien gdy wracalam znowu powtorka z rozrywki jak na filmie. odczekalam zapalila dojechalam do domu .
jak zgasla to na biegu podczas normalnej jazdy . wczoraj zostawilam ja zapalana na luzie jak wrocilam do domu i sama zgasla.
na rezerwie jezdzilam czasami - ale tak do 30 km robilam, wtedy gdy to sie stalo po raz pierwszy mialam chyba z 42 na rez przejechane i lekko przyspieszylam po czym byl krolik w jej wykonaniu .

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#47 Post autor: Rybka »

zafcia2000 pisze:wracajac od mechanika
Mechanik podpinał komputer? sprawdzał coś? coś powiedział?
zafcia2000 pisze:i nagle bach to cos sie pojawilo i zgasla
co się pojawiło przed zgaśnięciem? auto z kluczem czy kwadrat z gwiazdką.
Tak jak pisałem zobacz jeszcze czy auto będzie normalnie jeździć bez korka wlewu.
Pasuje też odczytać błąd jaki wyskakuje, podjedź do kogoś niech podłączy fejsa.
Tak w ciemno obstawiam czujnik położenia wału, ale podepnij kompa a wszystko się wyjaśni.

Jak możesz to nakręć jeszcze filmik tylko dłuższy i nie trzęś tak kamerką :)

Rady na przyszłość:
- nie jeździć na rezerwie
- od czasu do czasu dolać 100ml oleju MIXOL do ropy a pompy nie załatwisz nigdy ;)

zafcia2000

#48 Post autor: zafcia2000 »

kwadrat z gwiazdką za kazdym razem

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#49 Post autor: Rybka »

zafcia2000 pisze:kwadrat z gwiazdką za kazdym razem
Ale Zafira chodziła i pojawił się kwadrat i zafira zgasła czy pojawił się kwadrat dopiero gdy zgasła?
Bo jeśli pojawił się kwadrat gdy autko jeszcze chwilkę chodziło to do wymiany czujnik położenia wału ok 115zł.
Natomiast jeśli kontrolka pojawiła się dopiero gdy auto zgasło to jest to normalny objaw.

zafcia2000

#50 Post autor: zafcia2000 »

Chodziła , kwadrat , zgasła ...nigdy wcześniej ten kwadrat się nie pokazywał

zafcia2000

#51 Post autor: zafcia2000 »

To mnie bardzo pocieszyles jeśli jest to tylko wał . Tak jak pisałam nigdy nic się nie działo . Teraz nawet jak jedzie wszystko jest OK obroty , dźwięk silnika jak zawsze a pózniej nagle kontrolka ten kwadrat i gaśnie , nie odpala , jak odsapnie jedzie znowu

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#52 Post autor: Rybka »

Jeśli zapali się kontrolka kwadratu z gwiazdką a autko chodzi jeszcze kilka sekund i gaśnie to do wymiany czujnik położenia wału.
Koszt czujnika "Bosch" jak pisałem 115zł wymiana prosta.

zafcia2000

#53 Post autor: zafcia2000 »

Dziś wróciłam , podjechałam rana do mechanika innego - na komputerźe pojawiła sie POMPA ! 120 zł za komputer . Dzwoniłam do tego pierwszego mechanika ( serwis w którym zawsze robię płaciłam 70 zł ) rozmawiałam z osoba która sie nią zajmowała - tez wyszła pompa . Koszt robocizny ok 500 zł + regeneracja pompy ok 3000-3500 ( wysyłają gdzieś do Gryfic chyba ) , ten 2gi ( obcy) mechanik robocizna ok 700 zł + regeneracja ok 3500-4200 . Widziałam tez pompy na Allegro po 1500 zł z gwarancja na 3 miesiące , ale już wiem ze trzeba je jakoś "przerobić" żeby pasowały do mojego auta . Nie wiem teraz co zrobić , żal mi troche zafire sprzedać , wiec wolałabym zrobić ta pompę . Znacie może z poznania kogoś kto zajmuje sie tylko oplami i pompami ?

zafcia2000

#54 Post autor: zafcia2000 »

http://www.dieselzerko.com.pl/serwis_bo ... orpal.html znalazłam serwis bosch diesel w Poznaniu zaraz podjade i zostawię auto .

alek_jan

#55 Post autor: alek_jan »

zafcia2000, daj znać co i jak. Kiedyś właśnie widziałem ten serwis. Sam nie wiem czy nie będę musiał ich odwiedzić :(

zafcia2000

#56 Post autor: zafcia2000 »

po opiniach , ktore znalazłam na forach odpuscilam sobie wizyte tam . Gdy zapytalam sie o orientacyjny koszt Pan stwierdzil ze nic nie wie, ani nie powie czy 1000 czy 20000...
Dzis jechala bylo ok ,temp ciut podniosla sie i amen znowu. Jest podejrzenie tez glowicy . jutro ok 17 bede wiedziala wszytko.

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#57 Post autor: GOTI »

zafcia2000 pisze:po opiniach , ktore znalazłam na forach odpuscilam sobie wizyte tam . Gdy zapytalam sie o orientacyjny koszt Pan stwierdzil ze nic nie wie, ani nie powie czy 1000 czy 20000...
Dzis jechala bylo ok ,temp ciut podniosla sie i amen znowu. Jest podejrzenie tez glowicy . jutro ok 17 bede wiedziala wszytko
Dla mnie odpowiedź w pełni zrozumiała - nie wie co sie dokładnie stało i dopiero jak "dobierze" sie do tego będzie miał jakieś rozpoznanie i mniej więcej ułożony kosztorys.
Osoby które już na wejściu mówią, że będzie to kosztowało "tyle i tyle" wg. mnie są oszustami albo zdziercami, bo tak na prawde skąd on może wiedzieć co jest zepsute nie sprawdzając (no chyba że zna problem i już z góry stawia, ale to są na pewno mniejszości)
Często bywa tak, że usterką jest jakaś "pierdółka" ale taki nieuczciwy mechanik żeby zarobić woli wymienić cały element (zarabiając przy tym) ;)

Tak na moje oko to kobitka podjechała do warsztatu i chcieli Cie po prostu ładnie okroić.
Podjedź jeszcze raz do tego warsztatu Boscha i dogadaj sie z gościem, albo najlepiej jakby podjechał tam twój mąż czy inna osoba - z doświadczenia wiem, że jak podjeżdża kobieta pod warsztat to tacy nieuczciwi koszą na potęge.

To takie słowa wstępu i małej pokory :D
Obrazek

zafcia2000

#58 Post autor: zafcia2000 »

Może i zrozumiała , ale nawet orientacyjnie max ceny nie usłyszałam . Pozatym po tym co przeczytałam autoryzacje stracili rok temu i to mnie odrzuciło . Dziś już pompa była na taśmie na razie 3 rzeczy są do wymiany . Jutro o 11 będę wiedziała co i jak . Auto jest w autoryzowanym punkcie boscha który zajmuje sie tylko i wyłącznie dieslami .

alek_jan

#59 Post autor: alek_jan »

zafcia2000 pisze:Auto jest w autoryzowanym punkcie boscha który zajmuje sie tylko i wyłącznie dieslami .
Podasz namiary ??

zafcia2000

#60 Post autor: zafcia2000 »

Zafire wczoraj odebrałam , 3800 ... Spr kalibracji pompy wtryskowej , wymiana sterownika, tłok przyspeszacza, kata tłoku , uszczelki , wymiana filtru paliwa , zam pompy , ust zaplonu , diagnostyka ukl zasilania - bardzo mi sie spieszyło chciałam auto odebrać już w czw wieczorem , ale mechanicy sie nie zgodzili ponieważ chcieli auto spr rano - za co wielki plus !!!! Na forum właśnie przy pompie przeczytałam o zakładzie w krotoszynie - oddział jest tez w Poznaniu aso diesel Adam wachowiak . Serwis autoryzowany boscha . Zafcie odebrałam o 9 rano , zapakowalam i zrobiła ponad 700 km bez problemu ! Auto chodzi jak nowe !

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”