Nie mogę odpalić mojej ZAFIRY

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
marek181

#196 Post autor: marek181 »

Filtr wymieniany był ok. rok temu i do tej pory było w porządku.

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#197 Post autor: Rybka »

Może już czas go zmienić, przy okazji zobaczysz czy jest ropa w nim i jakiego koloru.
Jeśli będzie ciemna to uszczelniacze trawersów do zmiany i tam ci się zapowietrza.
Posprawdzaj wężyki przelewowe, obudowę filtra czy nie ma nieszczelności.
Odpowietrz autko i odpalaj.
Nie kręć długo rozrusznikiem aż odpli bo załatwisz pompę na amen.

I tak jak napisałem poczytaj podany temat, tam dużo jest ciekawych wiadomości które ci pomogą.

marek181

#198 Post autor: marek181 »

Dzięki, trzeba będzie próbować.

szeryf-81

#199 Post autor: szeryf-81 »

witam,mam taki problem po nocy zafirka nie bardzo chce palic tzn rozrusznik kreci ale tak jakby nie dochodzilo paliwo,zauwazylem ze jak dwa razy przekrece kluczykiem do zgasniecia kontrolek .ostatnio wymienialem czujnik polozenia walu niesety trafilem na trefny i teraz nowy siedzi boscha i odrazu wymienilem filtr paliwa czy moze to byc powiazane ze slabym odpalaniem,przy wymianie filtra zapowietrzyla sie zafirka i byla odpalana z plaka,swiece dobre sprawdzane nie pokazuje bledu

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#200 Post autor: Maciek »

Ewidentnie się zapowietrza, jeżeli wcześniej tego nie było to sprawdź filtr paliwa - może uszczelka się źle ułożyła.

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#201 Post autor: miodzik »

Możesz mieć problem taki sam jak mój. Opisany w tym temacie.

Spróbuj uruchomić go z dodaniem gazu.
Maciek pisze:Ewidentnie się zapowietrza, jeżeli wcześniej tego nie było to sprawdź filtr paliwa - może uszczelka się źle ułożyła.
Hm.. A na to ja sam nie wpadłem. Ani teraz, ani wcześniej. Dzięki Maciek za podpowiedź, filtr paliwa jak i wszystkie inne całkiem niedawno wymieniałem na nowe.
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#202 Post autor: Maciek »

Naprawdę dobry poradnik co po kolei sprawdzić aby wyeliminować ciężkie odpalanie:

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=16

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#203 Post autor: GOTI »

miodzik pisze:
Maciek pisze:Ewidentnie się zapowietrza, jeżeli wcześniej tego nie było to sprawdź filtr paliwa - może uszczelka się źle ułożyła.
Hm.. A na to ja sam nie wpadłem. Ani teraz, ani wcześniej. Dzięki Maciek za podpowiedź, filtr paliwa jak i wszystkie inne całkiem niedawno wymieniałem na nowe.
Marcin miałem podobną sytuacje nie tak dawno (kilka tygodniu temu) - musiałem odpalać z wciśniętym gazem bo inaczej "jakby sie zapowietrzał" i w dalszej kolejności problemy z odpalaniem.
Jak miałeś niedawno wymieniany filtr paliwa to sprawdź czy masz podpiętą wtyczke od podgrzewacza filtra - u mnie była wypięta i przy niskich temp. miałem problemy z uruchomieniem silnika ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#204 Post autor: miodzik »

Maciek, GOTI, mogliście mi to też napisać w moim temacie. Z przyjemnością dał bym po punkciku.

Ale i tak dzięki :piwo:
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

Mihau

#205 Post autor: Mihau »

Witajcie.
Mam dziwny problem od jakiegoś czasu. Podczas odpalania cofają mi się zegary. Nie wiem jak długo problem występuje bo samochód na co dzień użytkuje ojciec. Jakiś pomysł co może być przyczyną?

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#206 Post autor: Maciek »

miodzik, spoko, oby się udało znaleźć przyczynę :piwo:


Mihau pisze:Witajcie.
Mam dziwny problem od jakiegoś czasu. Podczas odpalania cofają mi się zegary. Nie wiem jak długo problem występuje bo samochód na co dzień użytkuje ojciec. Jakiś pomysł co może być przyczyną?
Spadek napięcia, aku do wymiany pewnie.

Mihau

#207 Post autor: Mihau »

A orientujesz się może w którym miejscu podłączony jest przewód minusowy do silnika? Wydaje mi się że to może być przyczyną bo przekładałem aku do omegi 2 litrowej i kopał bez problemu.

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#208 Post autor: Maciek »

Nie pamiętam dokładnie ale popatrz pod maską pewnie znajdziesz bez problemu

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#209 Post autor: GOTI »

Mihau pisze:Witajcie.
Mam dziwny problem od jakiegoś czasu. Podczas odpalania cofają mi się zegary. Nie wiem jak długo problem występuje bo samochód na co dzień użytkuje ojciec. Jakiś pomysł co może być przyczyną?
Krótkie trasy, a do tego radio, ogrzewanie, klima no i oczywiście rozrusznik i już robi sie ładna sumka - warto podładować akumulator ;)
Mihau pisze:A orientujesz się może w którym miejscu podłączony jest przewód minusowy do silnika? Wydaje mi się że to może być przyczyną bo przekładałem aku do omegi 2 litrowej i kopał bez problemu.
A może akumulator od wspomnianej omegi jest po prostu mocniejszy :>
Obrazek

Skasowany użytkownik 6483

#210 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Panowie ja mam podobnie z tymi licznikami. Kupiłem nowy akumulator i nic sie w zasadzie nie zmieniło , podejrzewam ,że rozrusznik żre tyle prądu przy kręceniu silnikiem ,że wszystko inne przygasa . Póki co nie zawracam sobie tym głowy bo ten objaw mam tylko po nocce , w ciągu dnia już jest spoko. Tak mam juz od prawie 3 lat i jak widać te typy tak mają , podobnie jak szalejąca wskazówka poziomu paliwa w balu :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”