Problemy z pracą silnika - 1.6 ; 1.8

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
sunshine

#286 Post autor: sunshine »

Witam,
Również walczę z nierówną pracą silnika BŁĄD P0170 (na zimnym, nie trzyma obrotow i gasnie, jak zlapie tmp nie gaśnie, ale chodzi nierówno i wyskakuje błąd).
Opisywałem problem na stronie 16

Wymienilem:
- Filtr paliwa
- lambde w kolektorze (NTK)
- czyscilem przepustnice
- termostat z czujnikiem (oryginał)
- świece (GM'a)
- cewkę (Valeo)
- przepływomierz (używany oryginał)
Oddałęm komputer do sprawdzenia, wszystko jest ok.

Jakieś sugestie ?

Link do filmu (który robiłem w zimę, gdzie problem jest najbardziej odczuwalny)
http://www.youtube.com/watch?v=WPYWW9KjW5Y

power

#287 Post autor: power »

Witam. U mnie identyczne objawy jak na Twoim filmiku występowały przez zabrudzoną przepustnice, a dokładniej zatkane dwa małe kanały podciśnieniowe. Jednak piszesz, że przepustnica była już czyszczona (mam nadzieję, że dokładnie). W związku z tym napiszę, co ja bym zrobił:
1.Adaptacja przepustnicy po czyszczeniu, (jeśli jeszcze nie było to robione)
2.Wymiana filtra powietrza (na pewno nie zaszkodzi)
3.Sprawdzenie szczelności dolotu (czy nie łapie gdzieś "lewego" powietrza)
4.Sprawdzenie ustawienia rozrządu.

To tyle, co przychodzi mi do głowy na szybko.

Awatar użytkownika
bykmark
Mieszkaniec
Posty: 354
Rejestracja: 04 lip 2011, 21:51
Imię: Marek
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#288 Post autor: bykmark »

Witam.
Widze żę męczy Nasze Zosie ta sama choroba P0170

Też szukam lekarstwa :mysli:

emjot

#289 Post autor: emjot »

sunshine pisze:Witam,
Również walczę z nierówną pracą silnika BŁĄD P0170 (na zimnym, nie trzyma obrotow i gasnie, jak zlapie tmp nie gaśnie, ale chodzi nierówno i wyskakuje błąd).
Opisywałem problem na stronie 16

Wymienilem:
- Filtr paliwa
- lambde w kolektorze (NTK)
- czyscilem przepustnice
- termostat z czujnikiem (oryginał)
- świece (GM'a)
- cewkę (Valeo)
- przepływomierz (używany oryginał)
Oddałęm komputer do sprawdzenia, wszystko jest ok.

Jakieś sugestie ?

Link do filmu (który robiłem w zimę, gdzie problem jest najbardziej odczuwalny)
http://www.youtube.com/watch?v=WPYWW9KjW5Y
Czy masz założoną instalację LPG? Jeśli nie, to podejrzewam lewiznę, sprawdź też wszystkie wężyki od podciśnienia, które idą do przepustnicy. Najłatwiej sprawdzić psikając plakiem w różne miejsca na dolocie. Jeśli po psiknięciu w jakieś miejsce delikatnie podniosą się obroty, to wiesz że zasysa lewiznę.

sunshine

#290 Post autor: sunshine »

Mam założoną instalację LPG (Sterownik to STAG 300 + wtryski valtek czerwone)
Wężyki od podciśnienia sprawdzałem więc na pewno są ok.
Jęśli chodzi o lewe powietrze to sprawdzałęm całość, stosunkowo dokładnie więc też raczej odpada.

Ostatnio czytałem w tym samym problemie gdzie sugerowano:
- zapowietrzanie sie układu paliwowego
- a także o wpływie instalacji gazowej

Jednak robiłem już próby, które miały na celu wyeliminowanie zapowietrzania się układu, poprzez uruchomienie samochodu z odkreconym korkiem od wlewu benzyny. Jeśli chodzi o instalację gazową to wyłączałem ją całkowicie poprzez zakręcenie butli z gazem, a błąd i tak się pojawiał. Kiedyś czytałem że możliwe jest, że któryś z wtrysków gazowych nie zamyka się i zalewa. Niestety wszystkie moje próby bezskuteczne.

Wiele os. sugeruje przepływomierz, ale tak jak pisałem kupiłem drugi używany (oryginalny), który podaje ok 9 - 11 kg/h co jest wartością w normie.

emjot

#291 Post autor: emjot »

Ehhh... czerwone valteki... ile mają przebiegu? To są wtryski na max 30-40kkm... nie męcz silnika, lepiej je wymień na coś lepszego (Hana złota, Barracuda) i daj do regulacji lub lepiej samemu wyreguluj... to dość proste. Wystarczy przeczytać instrukcję Staga. Z podstawowymi umiejętnościami czytania ze zrozumieniem i kablem za 20pln będziesz miał problem z głowy. Zanim zaczniesz inwestować to odepnij kabel od klemy aby wyzerować komputer i przejedź kilkaset km tylko na PB - jeśli błąd nie wróci wiesz co jest grane.

sunshine

#292 Post autor: sunshine »

Panowie,
Mam pytanie, czy każdy czujnik powinien po wypięciu i uruchomieniu silnika pokazać błąd w komputerze ?
Odłączyłem czujnik, który zaznaczyłem na zdjęciu i nie było żadnego błędu.

Podaje link do zdjęcia z czujnikiem, który wypinałem:

http://www.fotoszok.pl/upload/d89316e3.jpg

Nadal walczę z problemem P0170.
Ostatnio wracając z trasy zapalił mi się TC i błąd komputera, sprawdziłem i okazało się że dodatkowo mam błąd P0301 Cylinder 1 Misfire

Pozdrawiam Sunshine
Ostatnio zmieniony 04 gru 2013, 19:39 przez sunshine, łącznie zmieniany 1 raz.

gruby

#293 Post autor: gruby »

Nie chcem zakładać nowego tematu,więc tu opisze problem:

Silnik z18xe na nagrzanym silniku obroty zaczęły falować.
Zauważyłem że zaczynają falować np. gdy włączy się wentylator silnika, gdy ruszę kierownicą, nawet jak włącze światła.
Nie zawsze problem występuje ale jest coraz częstszy niż go nie ma.
Brak błędów w kompie.
Zmierzyłem ładowanie jest bez odbiorników 14,1V a po włączeniu 13,6V.
Akumulator naładowałem i zero poprawy.

Problem zaczął się po wymianie cewki na valeo nową (albo to zbieg okoliczności),nowe świece

kameleon

#294 Post autor: kameleon »

Kolejny problem

Zafira 18xe jest po wymianie cewki i świec. Na wolnych obortch lekko huśta i jeśli jest ciemno to widac jak na desce rozdzielczej światło przygasa i rozpala się. Po włączeniu klimatyzacji jest znaczna poprawa. Podczas tego hustania z rury wydechowej widać i słychac jak powietrze lekko "strzela". Na obrotomoerzu bardzo niewielki ruch wskazówki, praktycznie niewidoczny. W komputerze brak błedów. Spalanie paliwa pokazuje raz 1,4 raz 1,3.

sunshine

#295 Post autor: sunshine »

Ja mam podobnie z przygasaniem oświetlenia świateł - nie tylko na desce - tego wewnatrz na podsufitce/przednich itp. Komputer pokazuje mi że na aku mam 13.4/14V.

Gdyby ktoś chciał porównać to zgrałem pracę silnika z programu opcom gdzie są zapisane parametry pracy silnika.

http://wyslijto.pl/plik/hrofhk0b6d

U mnie najbardziej widocznym dla mnie problemem jest to że sonda lambda nie pracuje tak jak powinno (cały czas ma ubogą mieszankę), ale przyczyna tego może tkwić gdzieś wcześniej.

To jest film, który zrobiłem w tamtą zimę
http://www.youtube.com/watch?v=WPYWW9KjW5Y

Znajomy mi podpowiadał, żeby spróbować uruchomić samochód z odkręconym korkiem paliwa, sprawdzić czujnik odpowietrzania paliwa, który znajduje się przy przepływomierzu, a także czujnik pedału gazu i czujnik, który steruje przepustnicą. P

- z korkiem uruchamiałem (nic nie pomogło)
- czujnik odpowietrzenia paliwa (rozłączałem, wyświetlił mi błąd w kompie więc myślę że też raczej dobry
- czujnik pedału gazu i czujnika, który steruje przepustnicą nie sprawdzałem bo nie wiem jak...

Padła jeszcze sugestia na temat ciśnienia paliwa i wtryskiwaczy - ale została szybko obalona ze względu na to iż gdyby było coś nie tak to samochód podczas jazdy również miałby problemy z pracą podczas jazdy a problemów żadnych nie ma.

Sprawdzany miałem również komputer i stwierdzono że jest OK.

Pozostaje mi więc wymiana silnika i jeżeli dobrze trafie to problem zostanie rozwiązany :))
Pozdrawiam

emjot

#296 Post autor: emjot »

No to jak lambda u ciebie jest na ubogo, to nie dziwne że jest 0170... jeśli wymiana to tylko na oryginał, u mnie tzw uniwersalna (była za katalizatorem) wytrzymała tylko rok (a właściwie ja wytrzymałem z checkami na desce). Lambda na ubogo + wypadanie zapłonów + czerwone valteki = gaz mógł nabroić w silniku?. Przed wymianą silnika przyjrzyj się instalacji LPG. Albo odłącz akumulator aby zresetować komputer i pojeździj kilkaset km tylko na PB i podziel się wrażeniami. Jeśli butla zakręcona, to nawet jeśli wtryski leją, to po kilkunastu-dziesięciu km gaz z przewodów uleci i będzie dobrze. Polecam też sprawdzenie kompresji na cylindrach.

leon

#297 Post autor: leon »

Panowie miałem ostatnio problem z kontrolką silnika . Pokazało mi błąd czujnika stukowego . Po zatankowaniu lepszego paliwa na większej znanej stacji paliwowej problem znikł . :)

gee

#298 Post autor: gee »

Witam. Też mam problem z 0170 ...w sumie od wakacji.

-przeczyszczona przepustnica (ale NIE wymieniałem uszczelki pod nią) [09/2013]
-komplet świec NGK i nowa cewka (jakaś włoska magneti-cośtam) [11/2013]
-wymieniony katalizator (na regenerowany) [11/2013]
-wymieniona 2-ga sonda (oryg. fabryczna, wyjęta z Merivy Z18XE, 75tys przebiegu) [12/2013]
[edit] -wszelkie filtry wymienione 11/2013

Silnik chodzi nierówno, przy minimalnym wciśnięciu gazu zaczyna przygasać. Gdy jest zimny to przez pierwsze kilka minut przygasa lub szarpie przy próbie jazdy, na obroty wchodzi dopiero przy max. wciśnięciu pedału gazu (zaś gdy go wysprzęglę na biegu ciągnie dość równo). Po lekkim rozgrzaniu silnika da się jechać - im cieplej tym lepiej, ale przy minimalnym wciśnięciu gazu nawet na ciepłym przygasa.

Z rzeczy istotnych nie wymieniałem jeszcze przepływomierza i 1-ej sondy, zastanawiam się też nad wymianę cewki na valeo.

Ale nim wydam na to kasę chciałbym się skonsultować z wami.

Poniżej link do logów z OP-COMa, w formacie wyjściowym i przerzucone do excella.
ZIM2 zgrany pod koniec listopada, zaraz po odpaleniu silnika, CIEPLY zgrany dzisiaj podczas krótkiej rundki - na koniec bawiłem się gazem na jałowych obrotach aby pokazać owo 'przygasanie'.
Starszy log jest sprzed wymiany drugiej sondy, ale widzę po dzisiaj, że to chyba pierwsza ma problemy...

LOGI OP-COM

Co do błędów - 0170 wyskakuje praktycznie 'od ręki'.
1) Dzisiaj po jakimś miesiącu pokasowałem błędy i było 0170, 0100, 0130, 0304,
2) poprzednio kasowałem w połowie grudnia przez założeniem nowej sondy i było 0325, 0100, 0170,
3) w dniu zgrywania starszego loga miałem 0325, 0170

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4084
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#299 Post autor: janekW67 »

Wydaje mi się,że u ciebie umiera przepływomierz.
Oczywiście!

Awatar użytkownika
mariusz_technik
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
Model:

#300 Post autor: mariusz_technik »

Przepływomierz ważna rzecz, tez bym go sprawdził, miałem podobne problemy - na zimnym czasem nie reagował na gaz itp, po wymianie na oryginał siemens vdo jest ok, płaciłem ok 400zł

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”