Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#481 Post autor: Bodek »

ewamirek pisze:Koledzy,proszę o pomoc w doszukaniu się numeru oplowskiego GMXXXXXXX dla przewodu ciśnieniowego pomiędzy intercooler'em i kolektorem ssącym dla Zośki 2,2DTH rok prod 2003.
Gruby przewód, z jednej strony (od kolektora) średnica około 53mm, z drugiej (od IC) około 42mm, długie na 30kilka cm.
Czy ktoś może mi podpowiedzieć jaki to jest numer ? Czy są do tego zamienniki czy już jestem skazany na oryginał za 3 setki polskie :(
Jakieś zamienniki znalazłem na znanym portalu aukcyjnym ale kształtem nie przypominają tego co moja Zocha ma pod maską.
Takie coś: http://allegro.pl/rura-waz-turbo-interc ... 49572.html

Obrazek
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

luksam

#482 Post autor: luksam »

Witajcie.
Mam problem z swoją zafira. Auto kupiłem w lutym tego roku. Roznik 2002 motor 101 km
Auto od początku przyspieszalo jak jednostka wolnossaca tzn nie czuć efektu zalaczania turbiny. Wciskajac gaz na 3/4 lub do końca auto przyspiesza dynamivznie. Zacząłem szukać przyczyny. Komputer nie wykazał żadnych bledow, wyczyscilem kolektor i czujnik w kolektorze, wymieniłem filtry powietrza i paliwa, sprawdzilwm zawór przeladowania podpinajac przewód podcisnienia bezposredmio do zaworu w turbo, (podcisnienie jest ok bo po odlaczeniu i zaslepieniu przewodu od recyrkulacji od razu święci check), sama rura od turbo do intercoolera po dodaniu gazu puchnie i robi się twardą, podmienilem przeplywomierz, a dzisiaj wycielem kąta. Żaden z zabiegów nie poprawił pracy silnika. Auto nie kopci, nie pali oleju, zapala bez problemów.
Ma ktoj jakiś pomysł? Co jeszcze mogę sprawdzić i gdzie może tkwić problem.
Proszę o pomoc i sugestie.
Pozdrowieniami

kajek
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 17 sty 2013, 23:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Luboń
Auto: Zafira A 2.0 dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#483 Post autor: kajek »

Odłącz węże od turbiny i zobacz czy łopatki się kręcą swobodnie bo mogą być zatarte.

cember

#484 Post autor: cember »

Witam kolegów. Mam następujący problem. Przy zapalaniu auta swieci kontrolka auta z kluczykiem, i świeci sie przez jakieś 30 sekund, chociaż nie zawsze przy zapalania auta się zapala. Natomiast problem pojawia sie w trakcie jazdy. Auto swobodnie przyspiesza w każdym zakresie obrotów na każdym biegu do prędkości ok 120 km/h. Wtedy pojawia się następujące zjawisko. Czuć po aucie jak by go cos hamowało, przyspiesza ale cyklicznie jak bym co 3 sekundy wciskała pedał hamulca lub wpadał w tunel powietrzny. Ewidentnie czuc ze co kilka sekund brakuje mu mocy Czuć ze go cos hamuje. Kilka miesięcy temu wymieniany został waż interculera. W czym może być przyczyna? Dodam że auto jest używane w większości na długich trasach. Filtr paliwa ma za sobą jakieś 50tyś, czy w nim może leżeć przyczyna?

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#485 Post autor: Rybka »

cember pisze: Przy zapalaniu auta swieci kontrolka auta z kluczykiem, i świeci sie przez jakieś 30 sekund, chociaż nie zawsze przy zapalania auta się zapala
Pewnie padła ci świeca żarowa i dlatego zaświeca się kontrolka.
cember pisze:Natomiast problem pojawia sie w trakcie jazdy. Auto swobodnie przyspiesza w każdym zakresie obrotów na każdym biegu do prędkości ok 120 km/h. Wtedy pojawia się następujące zjawisko. Czuć po aucie jak by go cos hamowało, przyspiesza ale cyklicznie jak bym co 3 sekundy wciskała pedał hamulca lub wpadał w tunel powietrzny. Ewidentnie czuc ze co kilka sekund brakuje mu mocy Czuć ze go cos hamuje
Walczę z tym samym od roku, a raczej już nie walczę bo nie mam już sił do tego.
Ja u siebie obstawiłem pompę vacum do wymiany, ale narazie nie mam czasu się zabrac za to.
Dla pewnoości możesz przeczyścić "map sensor" oraz sprawdzić elektrozaworek turbiny.

ryper17

#486 Post autor: ryper17 »

Witam. Od niedawna jestem w posiadaniu Opla Zafiry 2.0 DTI. Niedawno w czasie jazdy zaczęło brakować jej mocy, włączały się kontrolki od ABS-u i pedał hamulca chodził bardzo ciężko i generalnie nie dało się jechać szybciej niż 30-40 km/h. Mechanik naprawił usterkę, powiedział że był problem z vacu pompą i dorobił coś aby było lepsze podciśnienie i "pogrzebał coś w komputerze" natomiast szczegółów mi nie zdradził. Poniżej zdjęcie tego co zrobił. Nie znam się na tym dlatego chciałbym Was prosić o opinie czy jest to dobrze zrobione, czy jest to jedynie tymczasowe rozwiązanie i czy to w jakiś sposób nie wpłynie na prawidłowe działanie silnika w przyszłości.

Pozdrawiam serdecznie

Obrazek

Skasowany użytkownik 6483

#487 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Poza tym ,że nie wygląda to zbyt elegancko, moim zdaniem będzie spokojnie spełniać swoje zadanie . Pomyśl jednak w przyszłości o zakupie nowego przewodu od pompy Vacum , tak dla samej satysfakcji i oryginalności twojej Zoski :piwo:

jerzyjez1111

#488 Post autor: jerzyjez1111 »

witam mam mały problem może (duży) około 1 roku naprawiłem pompe wtryskową sam środek naprawiony czyli jak mi tłumaczył mechanikl tłoczek i coś tam jeszcze w środku od paru miesiecy jeżeli jadę około 3 min z prędkościom około 140 zaczyna odcinać paliwo takie mam wrażenie szarpie samochodem i nie mogę dodać gazu prędkość spada do 100 i jade dalej ale jeżeli lekko dodam gaz zaczyna dalej szarpać samochodem(potem moja prędkość na autostradzie wynosi 100)nie dam rade wiecej wciskać pedał gazu ponieważ dzieje sie tak non stop byłem dziś na komp i wykazał bład P1220bardzo proszę o radę co robić czy sterownik padł czy może coś innego pozdrawiam

jerzyjez1111

#489 Post autor: jerzyjez1111 »

czy może być to zawór elektromagnetyczny w pompie

5tev0

#490 Post autor: 5tev0 »

Witam
Dziś chciałem zdemontować zawór EGR aby go wyczyścić. Gdy próbowałem odpiąć wężyki które sa do niego podpięte to okazało się że leci z nich płyn chłodniczy (tzn są połączone z układem chłodzenia). Czy to dobrze czy żle bo wszędzie czytam że to wężyki z podciśnieniem i jestem trochę skołowany. :?:

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#491 Post autor: GOTI »

5tev0 pisze:Witam
Dziś chciałem zdemontować zawór EGR aby go wyczyścić. Gdy próbowałem odpiąć wężyki które sa do niego podpięte to okazało się że leci z nich płyn chłodniczy (tzn są połączone z układem chłodzenia). Czy to dobrze czy żle bo wszędzie czytam że to wężyki z podciśnieniem i jestem trochę skołowany. :?:
Jakim cudem u Ciebie zawór jest połączony z układem chłodzenia :?: ;)

Może pomyliłeś się podczas demontażu i przez przypadek zdemontowałbyś co innego :>
Obrazek

5tev0

#492 Post autor: 5tev0 »

Goti: "Jakim cudem u Ciebie zawór jest połączony z układem chłodzenia :?: ;)"
To ten wężyk, jak go zdjąłem to poleciał płyn chłodniczy (zielony):
Obrazek
Jeszcze takie jedno pytanie. Czy po zdjęciu zaworu trzeba wymieniać jakąś uszczelkę (tak jak po zdjęciu kolektora)?

alexdx7

#493 Post autor: alexdx7 »

5tev0 powiedz mi czy gałeś radę zdemontować EGR?

Ja też jak ściągnąłem ten wężyk to poleciał płyn chłodniczy

Posty pisane w krótkich odstępach czasu scalamy - Bodek
Ostatnio zmieniony 02 sty 2014, 19:41 przez alexdx7, łącznie zmieniany 1 raz.

Skasowany użytkownik 6483

#494 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

No to normalne panowie. jesli masz Zośke po lifcie i masz elektroniczny EGR to podłączony on jest do układu chłodzenia, natomiast gdy masz EGR podćisnieniowy to masz tylko te wężyki z podciśnieniem :)

5tev0

#495 Post autor: 5tev0 »

alexdx7 pisze:5tev0 powiedz mi czy gałeś radę zdemontować EGR?

Ja też jak ściągnąłem ten wężyk to poleciał płyn chłodniczy

Posty pisane w krótkich odstępach czasu scalamy - Bodek
Nie demontowałem bo nie wiedziałem co z tymi wężami.
1. Czy można to jakoś rozmontować tak aby nie spuszczać płynu?
2. Ma ktoś jakiś poradnik co należy zrobić/zdemontować (po kolei) aby wyczyścić zawór?
3. Czy pod zaworem i pod tą pokrywą (na zdjęciu jej nie ma) jest jakaś uszczelka?
Dzięki za wszystkie odpowiedzi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”