Zafirka 2003r 2.0 DTI dużo pali, kopci, spaliny śmierdzą !

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
cris

Zafirka 2003r 2.0 DTI dużo pali, kopci, spaliny śmierdzą !

#1 Post autor: cris »

Witam !
Jeśli źle podpiołem temat to proszę mnie przekierować ale nie widziałem podobnego do tego...

A więc moje autko jeździło pięknie zaczęło się od działania i nie działania turbo potem sprawdzałem wg zalecen na forum EGR (czyszczony lecz kolektor nie), układ paliwowy odpowietrzony (wężyki były ponapękiwane), turbinę (ta z kolei dziwnym trafem słabła i wymieniłem na używkę inna) teraz turbo ciągnie jakby od 1,5 tys obr. ale tylko leci do 2800. Lecz wtedy wąż nie puchnie (ten co prowadzi do intercoolera)... Nie wiem naprawdę co jest nie tak. Wiem tylko, że jest taki podejrzany typ (zaworek) czarny przy kolektorze ssącym co reguluje chyba tymi łopatkami w kolektorze i on był zacięty (a raczej ciegno łopatek) i tak myśle czy on nie jest czasem winowajcą całej sytuacji ?

Czy mógł on się uszkodzić po tym jak były zacięte te łopatki na kolektorze ? Czy jeśli słychać prace turbo trzeba też sprawdzić czystość łopatek na wirniku od strony wydechowej rury czy po prostu nic nie ruszac ? Zobacze jakie sa łopatki w starym turbo... wiem tylko tyle że puszczało olej chyba bo ciągle było mokre...

Proszę o pomoc bo na paliwo wydaję mase kasy ! :((
No a i autko cierpi bo nie może się rozkulać do wyższych obrotów niż 2800 obr/min i prędkości 110 km/h !!!

Awatar użytkownika
chojinka
Bywalec
Posty: 178
Rejestracja: 14 lip 2013, 21:02
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Wrocław
Auto: 1.7 CDTI 125 KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A05
Gender:

#2 Post autor: chojinka »

sprawdź przepływomierz, najlepiej podmień na inny. jak nie pomoże to sprawdź przepustnicę
Aż po horyzontu kres...

cris

#3 Post autor: cris »

A sorki zapomniałem o przepływomierzu... też go sprawdzałe i nie miał tego opornita w sobie :O ale wcześniej turbo na tym działało... a teraz zamieniłem na kupiony (używany) z opornikiem i tez bez zmian.. :( A z przepustnicą co może być nie tak ? Wiem że jest tam czujnik ciśnienia doładowania tak ? Wygląda mój tak http://t.iparts.pl/244/82148/dokumenty/ ... -doria.jpg

Ojciec mój przeczyścił rozpuszczalnikiem ten czujnik jakoś na dniach...
A przepustnica wcześniej miała pare mm nagaru za tą ruchomą blaszką okrągłą.
A czujnik był trochę przykopcony i teraz niby ukazał się żółty palec w czujniku :p

Więc ogólnie to chyba jedna wielka zagadka :(

A co z zaworkami podcisnienia ? jeden z tych przy akumulatorze jest taki: http://img18.tablica.pl/images_tablicap ... ultusk.jpg

A dwa pozostałe: czyli drugi przy akumulatorze i 3 przy trubo zaraz prawie są takie:
http://www.auto24parts.com/environment/ ... 2689ca.jpg

Mój ojciec jest ogólnie mechanikiem ale byliśmy na kompie itd. i pokazało tylko, że w prawym przednim kole czujnik absu chyba walnięty.. Co nie ma znaczenia raczej ?!

Z jego oceny ten przy turbo nie działa lecz do niego dochodzi dobre podciśnienie coś ok 0.9 a za nim zanika praktycznie. Wymieniałem też na inne z Astry II (z tego wynika że albo nie działają albo to nie jest przyczyną).

A i jeszcze pytanie a ten zaworek przy kolektorze ssącym wygląda on tak http://sklep.dixi-car.pl/images/849106_zawor_2X.jpg
Za co on tam odpowiada bo on chyba nie działa bo "ciężko chodzi" a wcześniej to nie chodziło w ogóle dopóki nie było psiknięte WD-40 i rozruszane...

Dzięki za odpowiedź ! :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”