[B] Problemy z użytkowaniem filtra cząstek stałych (DPF)
Hej, ja mam prawdopodobnie na amen zapchany DPF albo katalizator. Obecnie moja ZOFIJA stoi w warsztacie a ja szukam filtra DPF z katalizatorem. I właśnie w sklepie z tłumikami pewien miły pan doradził mi abym lał do ON specyfik czyszczący który powoduje mniejsze dymienie i zapychanie filtra DPF. Koszt takiego specyfiku to około 10E, wlewany na pełny bak raz na 5000km. Ponoć efekty są ok.
- franki
- Mieszkaniec
- Posty: 441
- Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: NEL14
Po czym poznajesz, że wypaliło CI DPFa?hajduk24 pisze:. Jest bardzo duża rozbieżność w okresach wypalania , u mnie jest to przedział pomiędzy 500 a 600 km .
[ Komentarz dodany przez: Lorry: Wto Lut 02, 2010 13:57 ]
wydzieliłem bo zamiast o oleju gadacie o dpfie
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport
Podczas jazdy w trasie jest odczuwalne takie lekkie szarpnięcie , a po mieście to widać na jak rośnie zużycie paliwa , najlepiej przedstawia się na gdy stanę na światłach , to chwilowe pokazuje w granicach 5,6 l/h . Tak jest akurat u mnie , jak pierwszy raz to zobaczyłem to ręce mi opadły , zaraz darłem do ASO .
Nazwe tego srodka bede znał w tym tygodniu ,ale wiem że jest to jeden galon jakiegos amerykanskiego płynu ,cena za ten galon to ok. 90 złoty ,ale w polsce proponowałbym popytac w serwisie albo jakiegos dystrybutora chemi przemysłowej lub srodków czyszoncych,pare lat temu mialem cos takiego do czyszczenia silników kupiłem to na giełdzie samochodowej.Proponuje wypłukac całość groncom wodom przed zamontowaniem ,a pierwszom trase zrobic po za miastem bo przy pierwszym rozgrzaniu dpf bedzie troch dymił ok. 10min. ,porostu wypalom sie resztki tego środka .A co do demontarzu wykręca się ta jak tłumik tylko pamiętac trzeba o czujniko i przewodach pomiaru cisnienia ,oraz odkręcamy od niego ostatnią część tłumika .Ja zaslepilem srubom miejsce po czujniku ,zaklejiłem jednom strone foliom i taśmom od strony silnika ustawilłem w pionie i zalałem go od strony wylotu spalin .Pozdrawiam powodzenia.
Może, ten szmelc całkiem wyrzucić na złom. Ja znalazłem reklamę firmy zajmującą się usuwaniem tego dziadostwa może jest więcej takich firm?( http://www.tuneforce.pl/FAP.html ). Pierwsze ZB były bez DPFu to i nasze mogą być, jak myślicie.
- franki
- Mieszkaniec
- Posty: 441
- Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: NEL14
W weekend przegoniłem Zafirę 2x250 km po gierkówce. W jedną strone dość długo jechałem na 3-3,5 krpm, w drugą strone przed samym końcem trasy przegoniłem na wyższych obrotach.
Piszesz o szarpnięciu? Nie doczułem nic takiego, jedynie to takie jakby chwilowe zadławienie silnika..
Piszesz o szarpnięciu? Nie doczułem nic takiego, jedynie to takie jakby chwilowe zadławienie silnika..
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport
U mnie objawy są podobne jak napisali poprzednicy, na wolnych obrotach zużycie 4-5l/h, minimalnie drganie silnika natomiast przy gwałtownym przyspieszaniu (w trakcie procesu wypalania) u mnie słychać dość głośny nienaturalny świst z wydechu, odczucie jak w silniku odrzutowym startującego samolotu. Po wypaleniu przy gwałtownym wciśnięciu gazu wszystko wraca do normy.
a czarny dym to co drodzy panowie? to w wiekszosci sadza ktora zapycha DPF...Lorry pisze:Ale dymienie raczej nie ma nic do zapychania DPFa,
przyczyn dymienia moze byc wiele ale wszystko sprowadza sie do tego ze mieszanka jest bogata (malo tlenu) - lejacy wtrysk ,nieszczelnosci w ukl dolotowym, czy tez zapchany filtr powietrza... a nawet zawieszony EGR w pozycji otwartej...Lorry pisze:bardziej przyczynia sie do czyszczenia i żywotności wtrysków w cdti
Cytat:
Mniejsze dymienie powoduja wszelkiego rodzaju STP.
w moim skromnym odczuciu tylko w przypadku paliw slabej jakosci,
w przypadku renomowanych paliw nie ma roznicy...
i trzeba uwazac zeby srodek byl do diesli z dpfem...
[ Komentarz dodany przez: Lorry: Sro Lut 03, 2010 09:17 ]
scaliłem
Ostatnio zmieniony 03 lut 2010, 09:16 przez kicaj, łącznie zmieniany 1 raz.