nierówna praca silnika (szarpanie) w przedziale 2- 3 tys obr
Moderator: Sebu$
Diagnozował ktoś może opcom-em silnik y20dth z pompą psg16 i może mi ktoś podesłać logi konkretnie chodzi mi o takie parametry jak początek wtrysku, dawka paliwa itp na biegu jałowym i po lekkiej przegazówce tak do ok 2,5tyś bo chcę porównać ze swoimi bo coś mi engine czasami nie tak chodzi jak trzeba.
ByłBymDzwięczny emundek@yahoo.co.uk
ByłBymDzwięczny emundek@yahoo.co.uk
Witam, szarpie zimnym silniku lub w pewnym przedziale obrotów wywołane jest niesprawnym w większości przypadków ze starości TŁUMIKIEM DRGAŃ PASKA WIELOROWKOWEGO, który jest zamocowany razem z rolka napinającą ten pasek. Po wymianie na nowy i dobry, objawy szarpania ustępują, a sam silnik pracuje o wiele ciszej. Pozdrawiam.
witam moje objawy są podobne mianowicie miesiąc temu przejechałem 2500 km
następnie po dwóch tygodniach jeżdżenia w ruchu miejskim,zaczęło się szarpanie silnikiem
przy temperaturze silnika 90 stopni przy większych obrotach jak i na biegu jałowym,następnie po ostygnięciu silnika odpala i jeżdzi bez szwanku aż do osiągnięcia 90 stopni,
wyczytałem że może to być przyczyna zapchanego katalizatora,więc kupiłem specyfik do szybszego spalania i regeneracji kata.
efekt już od razu po wlaniu i przejechaniu 100m szarpie silnikiem już bez osiągania temperatury nie wiem czy to te spaliny czy podciśnienie zaworów dodam iż sprawdzałem na kompie brak błędów jedynie co mnie też nie pokoi to przygasanie świateł jak ruszę kierownicą i na zapłonie sterownik pompy wydaje odgłos czy tak powinno być z tym sterownikiem...
następnie po dwóch tygodniach jeżdżenia w ruchu miejskim,zaczęło się szarpanie silnikiem
przy temperaturze silnika 90 stopni przy większych obrotach jak i na biegu jałowym,następnie po ostygnięciu silnika odpala i jeżdzi bez szwanku aż do osiągnięcia 90 stopni,
wyczytałem że może to być przyczyna zapchanego katalizatora,więc kupiłem specyfik do szybszego spalania i regeneracji kata.
efekt już od razu po wlaniu i przejechaniu 100m szarpie silnikiem już bez osiągania temperatury nie wiem czy to te spaliny czy podciśnienie zaworów dodam iż sprawdzałem na kompie brak błędów jedynie co mnie też nie pokoi to przygasanie świateł jak ruszę kierownicą i na zapłonie sterownik pompy wydaje odgłos czy tak powinno być z tym sterownikiem...
uuu... to dziwne, podciśnienie płynące tym białym wężykiem steruje klapkami w kolektorze dolotowym, u mnie uszkodzony był elektro-zawór, który nieprawidłowo sterował pracą klapek i to powodowało szarpanie, wymieniłem i problem ustał. To dziwne szarpanie silnikiem też powodować może zużyty amortyzator drgań wraz z rolką na pasku wielorowkowym, (silnik też pracuje wtedy jak by pracował na trzech cylindrach), tu poczytaj o tym. http://motoart.com.pl/upload/naped_paso ... rmacje.pdf
Witam, to sprawdź ten siłownik z membraną, wciskając i wyciągając -palcami, czy w którymś położeniu nie przestaje szarpać, może być to wina zasyfionego kolektora w którym klapki nieprawidłowo pracują. Patrzyłeś może na pracę paska wielorowkowego czy to nim tak nie szarpie?. Sprawdź dolny docinek paska pomiędzy kołem na wale, a kołem na sprężarce od klimy.
ok zobaczę ten pasek, a klapy wirowe to możliwe bo jak ruszam tą dżwignią od klapek to nic się nie dzieje tylko słychać membranę nie widziałem nawet żeby to się ruszało nawet jak dodam gazu do 3000 tyś obrot. to wtedy silnik traci płynność i się krztusi wyrzucając czarny dym z rury
dodam iż napinacz wymieniony na nowy przed miesiącem..
dzięki za odpowiedż.
dodam iż napinacz wymieniony na nowy przed miesiącem..
dzięki za odpowiedż.
witam wszystkich po dłuższym czasie walki z kontrolką silnika która się włączała i wyłączała non stop,mianowicie kod błędu p0400-05
problem z egr
wymiana zaworu egr tego grzyba ,stary wyglądał na dobry ale podciśnienia nie trzymał
więc wymieniłem na drugi też używany co rużnicy nie było widać na oko lub wduszając go, ale okazało się że to on był przyczyną ciągle włączającej się kontrolki silnika i tracił moc
koszt 75zł egr ze szrotu......
problem z egr
wymiana zaworu egr tego grzyba ,stary wyglądał na dobry ale podciśnienia nie trzymał
więc wymieniłem na drugi też używany co rużnicy nie było widać na oko lub wduszając go, ale okazało się że to on był przyczyną ciągle włączającej się kontrolki silnika i tracił moc
koszt 75zł egr ze szrotu......