[A] - GOTI - 2.0 DTI 16V 101KM Comfort, 2001
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
Podziękował Paweł, Rafał, Kacper, Adam i Sylwek
Ciesze sie, że inny również podoba sie ta przeróbka
Z racji, że kontrolki sterowane są masą to w zasadzie można tam wszystko zrobić tylko gorzej jest z wykonaniem
Chciałem zrobić kontrolke niezapięcia pasów, ale niestety nie ma z czego jej wysterować - nie ma żadnej elektroniki w zapięciu, nawet najmniejszego czujnika, ale będe myślał nad tym
Odnośnie kontrolki płynu chłodzącego to też należało by zaadaptować jakiś czujnik temperatury, ale jak dla mnie troche zbędna kontrolka, bo to wszystko można obserwować na wskazówce, choć moża pomyśleć nad czujnikiem który po otwarciu np powyżej 95st.C dawał by sygnał.
Bardziej myślałem o przerobieniu kontrolek które, służą zupełnie do czegoś innego, a czego u mnie raczej sie nie znajdzie, mam tu na myśli:
- automatyczna skrzynia biegów usterka
- automatyczna skrzynia jazda sportowa
- układ kontroli napędu (TC) układ stabilizacji dynamicznej (ESP)
Pozostaje tylko burza mózgów co miały by oznaczać oraz w jaki sposób je przerobić i podejrzewam, że wszystko jest do zrobienia
Ciesze sie, że inny również podoba sie ta przeróbka
Rozgryzłeś mniebazyliszek72 pisze:Teraz jeszcze musisz aktywowac kontrolke od niezapietych pasow i temperatury plynu chlodniczego
Z racji, że kontrolki sterowane są masą to w zasadzie można tam wszystko zrobić tylko gorzej jest z wykonaniem
Chciałem zrobić kontrolke niezapięcia pasów, ale niestety nie ma z czego jej wysterować - nie ma żadnej elektroniki w zapięciu, nawet najmniejszego czujnika, ale będe myślał nad tym
Odnośnie kontrolki płynu chłodzącego to też należało by zaadaptować jakiś czujnik temperatury, ale jak dla mnie troche zbędna kontrolka, bo to wszystko można obserwować na wskazówce, choć moża pomyśleć nad czujnikiem który po otwarciu np powyżej 95st.C dawał by sygnał.
Bardziej myślałem o przerobieniu kontrolek które, służą zupełnie do czegoś innego, a czego u mnie raczej sie nie znajdzie, mam tu na myśli:
- automatyczna skrzynia biegów usterka
- automatyczna skrzynia jazda sportowa
- układ kontroli napędu (TC) układ stabilizacji dynamicznej (ESP)
Pozostaje tylko burza mózgów co miały by oznaczać oraz w jaki sposób je przerobić i podejrzewam, że wszystko jest do zrobienia
- the_starsailor
- Bywalec
- Posty: 195
- Rejestracja: 27 lip 2012, 20:34
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Lulinek / Poznań
- Auto: Renault
- Model: GS3
- Oznaczenie silnika: R9M
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
Odnośnie lampki usterki w skrzyni to chyba dobrze że sie jeszcze Tobie nie wyświetliła
choć z drugiej strony zastanawia mnie co to miała by być za usterka aby sie kontrolka zapaliła :>
Skoro kontrolka od jazdy sport sie zapala to dobrze
Ja u siebie mam manual także mam pole do popisu i myśle co by tam wstawić
Zastanawiałem sie na czujnikiem poziomu płynu do spryskiwaczy ale przecież tą funkne obsługuje MID, choć z drugiej strony można by rozłożyć tą sygnalizacje na dwa fronty: MID oraz kontrolka "S" (tryb sportowy)
Brakuje mi również lampki otworzenia/niezamknięcia drzwi, bo w takich przypadkach świeci sie jedynie lampka wnętrza tylko pytanie za jaki piktogram (i ew. jak go przerobić) ją wsadzić..
choć z drugiej strony zastanawia mnie co to miała by być za usterka aby sie kontrolka zapaliła :>
Skoro kontrolka od jazdy sport sie zapala to dobrze
Ja u siebie mam manual także mam pole do popisu i myśle co by tam wstawić
Zastanawiałem sie na czujnikiem poziomu płynu do spryskiwaczy ale przecież tą funkne obsługuje MID, choć z drugiej strony można by rozłożyć tą sygnalizacje na dwa fronty: MID oraz kontrolka "S" (tryb sportowy)
Brakuje mi również lampki otworzenia/niezamknięcia drzwi, bo w takich przypadkach świeci sie jedynie lampka wnętrza tylko pytanie za jaki piktogram (i ew. jak go przerobić) ją wsadzić..
do tego, to raczej musiałbyś kupić tarczę od jakiegoś civica, wyciąć i drutowaćGOTI pisze: Brakuje mi również lampki otworzenia/niezamknięcia drzwi, bo w takich przypadkach świeci sie jedynie lampka wnętrza tylko pytanie za jaki piktogram (i ew. jak go przerobić) ją wsadzić..
ja w omedze nawet tego nie miałem, więc nie wiem czy w jakimś oplunie jest...
W civicu 2000r jest ładna kontrolka drzwi, trzeba byłoby tylko sprawdzić rozmiar ikonek
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
Zabawa z folią
czyli odświeżenie konsoli nawiewów
Nie tak dawno nabyłem troche folii i wczoraj rozpocząłem oklejanie, ale nie skończyłem tego, bo myślałem że mnie coś trafi
Pracowałem suszarką na dodatek dość lipną, ale na szczęście dzisiaj pożyczyłem opalarke i dokończyłem dzieło - jak na pierwszy raz wyszło znakomicie po mimo drobnych niedociągnięć
Folia to imitacja szczotkowanego amelinium w odcieniu grafit, ale i tak troche za jasno wyszło
Był jeszcze srebrny i dobrze, że go nie wybrałem bo by sie strasznie rzucał w oczy
Dzięki nowm za doradzenie oraz chabretti za wsparcie - na szczęście Krzysiek obyło sie bez kropelki
Kilka fotek PRZED:
oraz PO operacji:
oraz mała wpadka, bo za bardzo rozgrzałem folie:
Jak na brak doświadczenia to i otwory nawet wyszły, a większość drobnych niedoróbek nie rzuca sie w oczy
Teraz chwila odpoczynku i jak zbiore siły chce sie wziąć za popielniczke (a co z tego wyjdzie... ) + może kilka dodatków
czyli odświeżenie konsoli nawiewów
Nie tak dawno nabyłem troche folii i wczoraj rozpocząłem oklejanie, ale nie skończyłem tego, bo myślałem że mnie coś trafi
Pracowałem suszarką na dodatek dość lipną, ale na szczęście dzisiaj pożyczyłem opalarke i dokończyłem dzieło - jak na pierwszy raz wyszło znakomicie po mimo drobnych niedociągnięć
Folia to imitacja szczotkowanego amelinium w odcieniu grafit, ale i tak troche za jasno wyszło
Był jeszcze srebrny i dobrze, że go nie wybrałem bo by sie strasznie rzucał w oczy
Dzięki nowm za doradzenie oraz chabretti za wsparcie - na szczęście Krzysiek obyło sie bez kropelki
Kilka fotek PRZED:
oraz PO operacji:
oraz mała wpadka, bo za bardzo rozgrzałem folie:
Jak na brak doświadczenia to i otwory nawet wyszły, a większość drobnych niedoróbek nie rzuca sie w oczy
Teraz chwila odpoczynku i jak zbiore siły chce sie wziąć za popielniczke (a co z tego wyjdzie... ) + może kilka dodatków
GOTI pisze:dokończyłem dzieło - jak na pierwszy raz wyszło znakomicie
GOTI pisze:ale nie skończyłem tego, bo myślałem że mnie coś trafi
no proszę, widocznie opalarka załatwiła sprawę, u mnie bez kropelki bym nigdy nie skończyłGOTI pisze:obyło sie bez kropelki
oryginalnie niektóre Zośki mają przecież ten panel srebrny a odcień naszego po modyfikacji jest przynajmniej jak dla mnie w sam raz- nie za jasny, nie za ciemny. Można byłoby wybrać szczotkowaną czerń, ale nie byłoby wtedy widocznej różnicy. Dokończ popielniczkę i zapalniczkę, obwódkę przy mieszku drążka skrzyni biegów (ja jeszcze okleiłem obramowanie mojego radia, widoczne na zdjęciach w temacie mojej Zośki) i zobaczysz cały efekt, nic wtedy nie bedzie "za jasne"GOTI pisze:ale i tak troche za jasno wyszło
- the_starsailor
- Bywalec
- Posty: 195
- Rejestracja: 27 lip 2012, 20:34
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Lulinek / Poznań
- Auto: Renault
- Model: GS3
- Oznaczenie silnika: R9M