[A] EGR Elektroniczny się zawiesza?

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Gruka

#31 Post autor: Gruka »

A czy w 2.2 ten egr jest w tym samym miejscu?Byłem na kompie i miechanik stwierdził zawór turbiny ale wyszły jeszcze błędy jakieś podciśnienia.Turbina się nie włącza,wcześniej raz działała raz nie.Może faktycznie warto jeszcze zerknąć na ten EGR? Jak myślicie?

Jarek 67
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 25 lis 2009, 11:27
Imię: Jarek
Lokalizacja: Brodnica
Auto: opel zafira A 2,0 Dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#32 Post autor: Jarek 67 »

U mnie egr tez sie czesto wieszal tak jak pisze Pajak 100 . Na poczatku tez robilem WD40, ale ile mozna . w koncu mialem dosc i dalem kumplowi przeczyscic calosc , to znaczy wszystko rozmontowal ( kolektor wydechowy, EGR i co tam jeszcze trzeba ). Jak to rozkrecil to mnie zawolal i pokazal jak wyglada . Nie przypuszczalem ,ze tak to moze wygladac - duzo nagaru i jedna wielka maż . Tez juz myslalem , ze czeka mnie zakup lub regeneracja . Jak na razie jezdze juz dwa miesiace i jest ok. To moze zamiast kupowac moze warto wyczyscic . Ja zaplacilem piec dyszek no to chyba bylo warto . Do tego nie musi byc jakis szpec , wystarcz ktos dokladny .

GREGOR7803

#33 Post autor: GREGOR7803 »

Witam panów,tak jak pisze gwizdenson jest faktycznie gość który profesjonalnie regeneruje egr-y.podaje link http://www.moto.allegro.pl/item86226409 ... _saab.html
może ktoś bedzie musiał skorzystać-oby nie!!! :)

sylmar

#34 Post autor: sylmar »

GREGOR7803 pisze:Witam panów,tak jak pisze gwizdenson jest faktycznie gość który profesjonalnie regeneruje egr-y.podaje link http://www.moto.allegro.pl/item86226409 ... _saab.html
może ktoś bedzie musiał skorzystać-oby nie!!! :)
Mi się przyda. Już miałem do Łodzi wysyłać swój zawór, a tu proszę, 50km od domu i mogę wymieniony zawór zwrócić nawet do miesiąca, co znaczy, że umawiam się na wymianę, co trwa pewnie ze 30min, no i jadę dalej. FURA NIE STOI !!!!! :lol: Zajebiasczo :)

Wielkie dzięki.

Gruka

#35 Post autor: Gruka »

A ja wyczyściłem i du... :/ autko nie ciągnie i nadal włącza się tryb serwisowy :( Teraz to wydaje mi się że chodziło mechanikowi o zaworek pneumatyczny w trubinie :?

Zdzich

#36 Post autor: Zdzich »

Duże brawa dla Marekww33 za temat i fotki .Popracowałem dzisiaj nad egr z wd40 aż zaczął płynnie chodzić , kontrolka trybu serwisowego zgasła .
I teraz pytanie : czy po podpięciu do kompa będzie o nim pamiętał ?

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#37 Post autor: MieHor »

Może pamiętać zapisany wcześniej błąd, ale z dopiskiem - Nie występuje. Trzeba podpiąć fejs i jeśli poda błąd, to go skasować.

Gruka

#38 Post autor: Gruka »

a co poradzicie u mnie?są jakieś podciśnieniowe zaworki w turbinie czy gdzieś? :cry:

pajak100

#39 Post autor: pajak100 »

Ja zastosowałem WD 40 i jak narazie działa wszystko ok. Ani raz mi sie ie zawiesił ale chyba i tak rozbiore wszystko i przeczyszcze bo napewno bedzie to lepszy efekt niz sam WD40 (nie wiem na jak długo hehe :mrgreen: )
Ale dzieki za pomoc z tym Wd40 bo juz mialem wymieniac EGR :) Szacun

Marekww33

#40 Post autor: Marekww33 »

:D
Zdzich pisze:Duże brawa dla Marekww33 za temat i fotki .Popracowałem dzisiaj nad egr z wd40 aż zaczął płynnie chodzić
Jak to sie mówi "potrzeba jest matką wynalazków" jak miałem wydać 1500 zł. po 6 miesiącach użytkowania Zafiry to by mnie szlak trafił, bo i tak dużo w nią włożyłem.

Ja EGR smaruje 2-3x i nim ruszam aż zacznie płynnie chodzić, a w przepustnicy też mam na pewno kupe smoły i sadzy bo jak ostatnio wyciągałem EGR jakieś 2 lata temu to troche tego tam było.

gwizdenson

#41 Post autor: gwizdenson »

Gruka ,ale z tym EGR to nie tylko prysnąć,musisz tak długo nad nim popracować aż zacznie płynnie się poruszać w obydwie strony.A jeżeli pracuje tobie płynnie a nadal występuje ten błąd,to niestety trzeba szukać dalej.Przepływomierz,zaworki podciśnieniowe i przewody przy nich.Przewody to są te cienkie czarne.Po nich dojdziesz do zaworków,są dwa.Jeden obok akumulatora ,drugi za filtrem powietrza.Jeżeli trochę się znasz to sam możesz sprzwdzić dmuchając i ciągnąc powietrze czy nie mają gdzieś nieszczelności.

Gruka

#42 Post autor: Gruka »

Właśnie chyba te podciśnieniowe zaworki tzn jeden mam walnięty bo tak coś mi mówił kolo jak podpinał mi kompa i że koszt tego to 800zł serwis lub 350zł,możliwe?

pajak100

#43 Post autor: pajak100 »

Mi wczoraj znowu sie EGR wlaczył :/ chcialem wyciagnac cały egr ale strasznie mocno siedzi!! I dla tego chciałbym zapytac Was koledzy czy dam rade sam rozebrac kolektor dolotowy i tego EGRa no i czy to bardzo skomplikowane bo w tym miesiacu nie mam juz pieniedzy zeby do mechanika ja oddac bo moja zoska juz mnie wycyckała w tym mies. ;) a nie chce zeby za pare dni znowu sie ten egr blokował !! pozdro

malinek

#44 Post autor: malinek »

Jarek 67 pisze:jedna wielka maż
Jak masz maź to ci turbina za duzo oleju puszcza....
Obcykaj turbo bo moze sie konczyc. Oby nie..

pajak100

#45 Post autor: pajak100 »

Kolego malinek a powiedz mi czy jak kolo Turba sie poci to moze byc oznaka ze turbo sie konczy??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”