Kody błędów
Moderator: Mariusz
Witam Koledzy... a u mbie wyskakuje taki blad P1382 i brak synatury bledu. Czy ktos spotkal sie z takowym bo we wykazie go nie ma. Zapala sie lampka CHECK ENGINE i autko wchodzi w tryb awaryjny. Po skasowaniu bledu to sam po jakims czasie.
Witaj Sebastian...
Dziękuję za zainteresowanie moim problemem... Otóż dzisiaj byłem u mechanika według niego podpiął do diagnostyki wyszło "wypadanie czegoś tam na 1 cylindrze" zdjął cewkę i wymienił świeczki na nowe. Powiedział, że na 3 i 4 cylindrze wydać okopcone świece i przeskok iskry obok porcelanki było takie zadymione jakby iskra skakała gdzieś z boku. Także wymienił powiedział pojeździj ze 2 tygodnie i zobacz jakby co to wrócić i odda kasę za świeczki i wkręci stare a jako następny objaw podał, że może być to cewka.
Witaj Sebastian...
Dziękuję za zainteresowanie moim problemem... Otóż dzisiaj byłem u mechanika według niego podpiął do diagnostyki wyszło "wypadanie czegoś tam na 1 cylindrze" zdjął cewkę i wymienił świeczki na nowe. Powiedział, że na 3 i 4 cylindrze wydać okopcone świece i przeskok iskry obok porcelanki było takie zadymione jakby iskra skakała gdzieś z boku. Także wymienił powiedział pojeździj ze 2 tygodnie i zobacz jakby co to wrócić i odda kasę za świeczki i wkręci stare a jako następny objaw podał, że może być to cewka.
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2014, 11:49 przez yarzab79, łącznie zmieniany 1 raz.
"...a uczniowie Bogu chcą dorównać..."
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
Jedyne co znalazłem:yarzab79 pisze:Witam Koledzy... a u mbie wyskakuje taki blad P1382 i brak synatury bledu. Czy ktos spotkal sie z takowym bo we wykazie go nie ma. Zapala sie lampka CHECK ENGINE i autko wchodzi w tryb awaryjny. Po skasowaniu bledu to sam po jakims czasie.
P1382 Czujnik położenia cylindra 1 Brak sygnału
Witam , dzisiaj czyszczenie kolektora na podwórku , 2 litry benzyny ekstr. 5 godzin pracy , klapy wirowe nie obracały się(!) Sufy było multum ,po złożeniu zafira odpaliła i dostała kopa ,że normalnie jakby przybyło jej 30 koni , niestety nadal co jakiś czas spada jej moc po zapaleniu check engine oraz ogranicza jej prędkość do max 100 km/h , czy ktoś wie dlaczego ? Może trzeba jechać skasować błąd recyrkulacji spalin , ? A może coś z podanej listy błędów na poprzedniej stronie coś przeoczyłem ? Bardzo proszę o pomoc , pozdrawiam Michał.KrilanPL pisze:EGR zapchany czarnym proszkiem , a w kolektorze pełno smoły , czyli jest co robić ....Rybka pisze:Błąd P0400 dotyczy Egr-a oraz całego podciśnienia.
Trzeba posprawdzać wszystkie wężyki podciśnienia oraz elektrozawory.
Poczytaj ten temat http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=6542 jest tam opisane jak sprawdzić elektrozawory.
Witam
Jestem nowy i nie chciałem zakładać nowego tematu
Potrzebuje pomocy z moją zośką B 1.9cdti silnik Z19dth 150KM a mianowicie brak wspomagania i nie działa wyświetlacz.
Po podpięciu OP-COM-a odczytałem następujące błędy:
CIM
B1012 - Czujnik kąta obrotu kierownicy nie wykalibrowany
(00) - Obecny
U2117 - Brak komunikacji magistrali CAN z wyświetlaczem
(00) - Obecny
IPC
U2117 - Brak komunikacji magistrali CAN z wyświetlaczem
(00) - Obecny
ECU
P0380 - Błąd ogólny urządzenia nagrzewania wstępnego
(0F) - Obecny
Elaktrohydrauliczne wspomaganie kierownicy
C1550 - Wymienić Electronic Control Unit (ECU)
(39) - Obecny
U2139 - Magistrala CAN, komunikat modułu ECM poza wymaganym zakresem
(70) - Nie występuje
Wyświetlacz GID TID CID
brak komunikacji
ECC klimatyzacja
brak komunikacji
przy czym błąd U2139, po wykasowaniu znika jednak pojawia się za każdym razem po odpaleniu silnika. reszta błędów nieusuwalna.
Moje pierwsze podejrzenie to moduł CIM typowa usterka. Dostałem używanego CIM z kodem immobilajzera (kod podobno zczytany bezpośrednio z EEPromu tego CIMa) ale przy próbie zaprogramowania immob. OP-COM-em sterownik odrzuca kod bezpieczeństwa. Pojawiają się dodatkowe błędy związane z niezalogowanym CIM-em(Błędny identyfikator środowiska, niezaprogr. kod immob. niezaprogr. kluczyk itp.) ale błędy komunikacji CAN nie znikają.
Poprawcie mnie jeśli się mylę ale błędy komunikacji powinny zniknąć mimo że Cim jest niezalogowany, dlatego sądzę że to nie to.
Wyczytałem na forach, że błąd C1550 dotyczy układu wspomagania, tylko skąd te błędy komunikacji z wyświetlaczem i klimą? Chyba, że EHPS TID i ECC byłyby na jednej szynie CAN i awaria tego pierwszego skutkuje brakiem komunikacji z pozostałymi?
Męczę się z tym już kilka tygodni
A ściągnięcie jakiejkolwiek części tutaj, gdzie mieszkam trwa wieki.
Z góry dziękuję za pomoc.
Jestem nowy i nie chciałem zakładać nowego tematu
Potrzebuje pomocy z moją zośką B 1.9cdti silnik Z19dth 150KM a mianowicie brak wspomagania i nie działa wyświetlacz.
Po podpięciu OP-COM-a odczytałem następujące błędy:
CIM
B1012 - Czujnik kąta obrotu kierownicy nie wykalibrowany
(00) - Obecny
U2117 - Brak komunikacji magistrali CAN z wyświetlaczem
(00) - Obecny
IPC
U2117 - Brak komunikacji magistrali CAN z wyświetlaczem
(00) - Obecny
ECU
P0380 - Błąd ogólny urządzenia nagrzewania wstępnego
(0F) - Obecny
Elaktrohydrauliczne wspomaganie kierownicy
C1550 - Wymienić Electronic Control Unit (ECU)
(39) - Obecny
U2139 - Magistrala CAN, komunikat modułu ECM poza wymaganym zakresem
(70) - Nie występuje
Wyświetlacz GID TID CID
brak komunikacji
ECC klimatyzacja
brak komunikacji
przy czym błąd U2139, po wykasowaniu znika jednak pojawia się za każdym razem po odpaleniu silnika. reszta błędów nieusuwalna.
Moje pierwsze podejrzenie to moduł CIM typowa usterka. Dostałem używanego CIM z kodem immobilajzera (kod podobno zczytany bezpośrednio z EEPromu tego CIMa) ale przy próbie zaprogramowania immob. OP-COM-em sterownik odrzuca kod bezpieczeństwa. Pojawiają się dodatkowe błędy związane z niezalogowanym CIM-em(Błędny identyfikator środowiska, niezaprogr. kod immob. niezaprogr. kluczyk itp.) ale błędy komunikacji CAN nie znikają.
Poprawcie mnie jeśli się mylę ale błędy komunikacji powinny zniknąć mimo że Cim jest niezalogowany, dlatego sądzę że to nie to.
Wyczytałem na forach, że błąd C1550 dotyczy układu wspomagania, tylko skąd te błędy komunikacji z wyświetlaczem i klimą? Chyba, że EHPS TID i ECC byłyby na jednej szynie CAN i awaria tego pierwszego skutkuje brakiem komunikacji z pozostałymi?
Męczę się z tym już kilka tygodni
A ściągnięcie jakiejkolwiek części tutaj, gdzie mieszkam trwa wieki.
Z góry dziękuję za pomoc.
Po sprawdzeniu w test mode brak ładowania 12v, kontrola akumulatora nie świeci, zgaszenie auta ponowne odpalenie ładowanie jest w normie 14v to już drugi przypadek po odczytaniu błędów:
Łączna ilość kodów: 4
P0621 - <Nieznany kod błędu>
(02) - Nie występuje
P0622 - <Nieznany kod błędu>
(02) - Obecny
P1614 - Niewłaściwy kluczyk z transponderem
(50) - Nie występuje
P1616 - CIM (Moduł kolumny kierowniczej) - błędny identyfikator środowiska
(00) - Nie występuje
Łączna ilość kodów: 1
C0800 - Zbyt niskie napięcie układu
(03) - Nie występuje
Łączna ilość kodów: 1
U2100 - Brak komunikacji z szyną CAN (mała prędkość)
(00) - Nie występuje
Łączna ilość kodów: 4
P0621 - <Nieznany kod błędu>
(02) - Nie występuje
P0622 - <Nieznany kod błędu>
(02) - Obecny
P1614 - Niewłaściwy kluczyk z transponderem
(50) - Nie występuje
P1616 - CIM (Moduł kolumny kierowniczej) - błędny identyfikator środowiska
(00) - Nie występuje
Łączna ilość kodów: 1
C0800 - Zbyt niskie napięcie układu
(03) - Nie występuje
Łączna ilość kodów: 1
U2100 - Brak komunikacji z szyną CAN (mała prędkość)
(00) - Nie występuje
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
P1382 Variable Cam Timing Solenoid #1 Circuit Malfunctionyarzab79 pisze:I... nadal to samo 2 dni spokoju i znowu blad kontrolka check engine ukladu napedowego synatura bledu P1382 czyli to nie wina swieczek nastepne podejzenie padlo ma cewke... co o tym sadzicie???
Błąd wskazuje dokładnie na uszkodzenie w obwodzie cewki
P0597 Thermostat Heater Control Circuit/OpenIrenty pisze:Można by rozkodować błąd 059761, bo w wykazie go nie ma. Jest z błędem 030101 tzn. z wypadanie zapłonu na 1 cylindrze.
Mam dwa pytania w kwestii błędów.
1)Byłem przekonany że zapamiętane błędy można wykasować tylko za pomocą komputera, jednak trzy tygodnie temu wypedałowałem błędy 0302 i 0301 jako efekt odpięcia się przewodu podciśnienia od przepustnicy. Dziś ponownie zczytałem błędy (pedały: hamulec+gaz), mam inne błędy ale kodów 0302 i 0301 brak. Czy możliwe że gdy problem z danym błędem się nie powtórzy to np. po 20, 30 uruchomieniach auta to komputer te błędy zapomina?
2)Wypedałowałem kody błędów ale ich numeracja nie jest w kolejności rosnącej (0170, 0110, 0100). Czy jest to normalne czy może kolejność ich odczytania związana jest z kolejnością ich wystąpienia czyli w moim przypadku najpierw problem z sondą lambda (0170), a następnie i niezależnie od niej 0100, 0110 jako efekt odpięcia i jazdy kilka dni temu z odpiętą przepływką?
1)Byłem przekonany że zapamiętane błędy można wykasować tylko za pomocą komputera, jednak trzy tygodnie temu wypedałowałem błędy 0302 i 0301 jako efekt odpięcia się przewodu podciśnienia od przepustnicy. Dziś ponownie zczytałem błędy (pedały: hamulec+gaz), mam inne błędy ale kodów 0302 i 0301 brak. Czy możliwe że gdy problem z danym błędem się nie powtórzy to np. po 20, 30 uruchomieniach auta to komputer te błędy zapomina?
2)Wypedałowałem kody błędów ale ich numeracja nie jest w kolejności rosnącej (0170, 0110, 0100). Czy jest to normalne czy może kolejność ich odczytania związana jest z kolejnością ich wystąpienia czyli w moim przypadku najpierw problem z sondą lambda (0170), a następnie i niezależnie od niej 0100, 0110 jako efekt odpięcia i jazdy kilka dni temu z odpiętą przepływką?
- swirusek20
- Przeglądacz
- Posty: 89
- Rejestracja: 26 lut 2013, 10:49
- Lokalizacja: Kraków
- Model:
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
P0124 Czujnik położenia przepustnicy - usterka pojawia się okresowoswirusek20 pisze:1242 oraz 1678 co to za bledy?
P0124 Generic Throttle/Pedal Position Sensor A Intermittent
P0167 Uszkodzenie w obwodzie grzania sondy ? 3 (rząd cylindrów 2)
P0167 Generic O2 Heater Circuit (Bank 2, Sensor 3)
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- swirusek20
- Przeglądacz
- Posty: 89
- Rejestracja: 26 lut 2013, 10:49
- Lokalizacja: Kraków
- Model:
Bodek pisze:P0124 Czujnik położenia przepustnicy - usterka pojawia się okresowoswirusek20 pisze:1242 oraz 1678 co to za bledy?
P0124 Generic Throttle/Pedal Position Sensor A Intermittent
P0167 Uszkodzenie w obwodzie grzania sondy ? 3 (rząd cylindrów 2)
P0167 Generic O2 Heater Circuit (Bank 2, Sensor 3)
dzięki Bodku ale myślę ze oba moje bledy to cos innego
1678- to wymuszenie przełączenia na paliwo
1242-niewlasciwy sygnał zwrotny z elektrozaworu badz cos takiego
witam, po zastosowaniu metody ręcznej "gaz-hamulec" pojawiły mi się błędy ecn
011014
010006
062103
161450
161600
znaczenie błędów znalazłem na forum, ale dzieje się coś jeszcze miga lampka z silnikiem. co to znaczy? i jeszcze jak postąpić w przypadku tych pierwszych trzech błędów? do ostatnich dwóch znalazłem porady. dodam, że po odpaleniu samochodu kontrolki gasną jak należy. tylko po nocy na zimnym silniku zauważyłem lekkie falowanie obrotów. wzrasta lekko powyżej tysiąca i spada nieco ponizej, i tak kilka razy a później jest wszystko ok. dzięki za pomoc
dodam że ta lampka z silnikiem nie miga po odpaleniu samochodu tylko podczas tej metody ręcznej "gaz-hamulec"
011014
010006
062103
161450
161600
znaczenie błędów znalazłem na forum, ale dzieje się coś jeszcze miga lampka z silnikiem. co to znaczy? i jeszcze jak postąpić w przypadku tych pierwszych trzech błędów? do ostatnich dwóch znalazłem porady. dodam, że po odpaleniu samochodu kontrolki gasną jak należy. tylko po nocy na zimnym silniku zauważyłem lekkie falowanie obrotów. wzrasta lekko powyżej tysiąca i spada nieco ponizej, i tak kilka razy a później jest wszystko ok. dzięki za pomoc
dodam że ta lampka z silnikiem nie miga po odpaleniu samochodu tylko podczas tej metody ręcznej "gaz-hamulec"
Ostatnio zmieniony 13 lip 2014, 14:02 przez greg84n, łącznie zmieniany 1 raz.