Opel Zafira 2002 - Białogard
Moderator: Tunio999
Opel Zafira 2002 - Białogard
Witam Wszystkich!
Postanowiliśmy zmienić autko. Poprzednim była Astra F. Jako, że się sprawdziła, wybór padł również na Opla. Tym razem Zafira. Co sądzicie o aucie z tego ogłoszenia.
http://olx.pl/oferta/opel-zafira-2002-C ... 459f5baf05
Przepraszam, że nie wkleiłem zdjęć, ale niestety nie udało mi się mimo wielu prób.
Postanowiliśmy zmienić autko. Poprzednim była Astra F. Jako, że się sprawdziła, wybór padł również na Opla. Tym razem Zafira. Co sądzicie o aucie z tego ogłoszenia.
http://olx.pl/oferta/opel-zafira-2002-C ... 459f5baf05
Przepraszam, że nie wkleiłem zdjęć, ale niestety nie udało mi się mimo wielu prób.
Ostatnio zmieniony 05 maja 2014, 20:30 przez crus, łącznie zmieniany 1 raz.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Zdjęcie dorzuconecrus pisze:.............
Przepraszam, że nie wkleiłem zdjęć, ale niestety nie udało mi się mimo wielu prób.
..........
a tu temat jak prosto je wkleić : http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=58
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- ojciec polak
- Zafiromaniak
- Posty: 1216
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:54
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Ciepielów (WLI)Maz
- Auto: Ford
- Model: SMAX
- Oznaczenie silnika: Durat2.0L
Wielkie dzięki za pomoc przy tworzeniu tego tematu. Wczoraj oglądałem to auto. Niestety nie jestem fachowcem. Trochę zaskoczyła mnie słaba jakość lakieru. Przy klamkach przebijał jaśniejszy podkład tak jakby lakier się wytarł. Silniczek chodzi ładnie. Właściciel uczciwy tyle tylko, że już drugi w Polsce i nie wiadomo jaka była historia wcześniej.
Z tego co się dowiedziałem to była mała stłuczka - wymieniony pas przedni i wymiana przedniej szyby (przez kamyczek). To raczej możliwe bo człowiek uczciwy sprzedaje. Tylko czy w 12 letnim aucie lakier nie powinien być lepszej jakości. W mojej niedawno sprzedanej Astrze 97r. w niektórych miejscach był jak nówka, a tu raczej matowy i porysowany.
Przy okazji pytanie - czy da się po nr VIN sprawdzić historię auta ?
Z tego co się dowiedziałem to była mała stłuczka - wymieniony pas przedni i wymiana przedniej szyby (przez kamyczek). To raczej możliwe bo człowiek uczciwy sprzedaje. Tylko czy w 12 letnim aucie lakier nie powinien być lepszej jakości. W mojej niedawno sprzedanej Astrze 97r. w niektórych miejscach był jak nówka, a tu raczej matowy i porysowany.
Przy okazji pytanie - czy da się po nr VIN sprawdzić historię auta ?
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
10 oznaczeń poduszkowych. Tak samo jak u mnie >o tu< co opisałem wcześniej.ojciec polak pisze:Ciekawe gdzie on znalazł 10 poduszek powietrznych?
Uczciwość to dobra cecha
Co do auta. Zauważ, że masz dość stare numery rejestracyjne jak na Białogard, co oznacza, że właściciel ma to auto jak na moje oko jakieś 6-7 lat. Przez ten czas na pewno jeździł do jakiegoś miejscowego mechanika - zapytaj jakiego i podjedź się dowiedzieć co było wymieniane. Przez ten czas co miało się mu zepsuć to się na pewno zepsuło i zostało wymienione. Takie długie użytkowanie auta w jednych rękach będą świadczyły o tym, że właściciel musiał być z niego zadowolony.
Co do mechaników. U mnie (Świdwin) chyba każdy większy warsztat prowadzi ewidencję napraw i można po numerze rejestracyjnym sprawdzić co i kiedy było wymieniane. Gorzej jeśli jeździł do "znajomego". Przebieg moim zdaniem wcześniej korygowany na mniejszy, ale nie za mocno. Porównaj zużycie gum na pedałach ze zdjęciem z mojego tematu i mojego auta.
Stłuczki delikatnej nie należy się obawiać. Prawie każde dzisiejsze auto w tym wieku ma jakąś małą historię. Najważniejsze, żeby było dobrze poskładane. Sprawdź poduchy czy są całe i na swoich miejscach tak samo jak napinacze przednich pasów bezpieczeństwa. Dobrze by było podpiąć się pod Op-Coma i sprawdzić napięcia na poduchach. Stłuczka to jedno, ale jeśli był duży dzwon to poduchy mogły być wystrzelone, napinacze pasów tak samo co by oznaczało, że jednak było więcej gniotów niż tylko małe puk.
Przejedź się po za miasto. Masz kilka miejsc z prostymi odcinkami. Zrób hamowanie awaryjne z prędkości np 50-60 km/h zachowując oczywiście wszelkie środki ostrożności (pusta droga) puść delikatnie kierownice i zobacz jak zachowuje się auto w takim momencie. Jak nie ma nic podejrzanego i hamuje prosto to plus dla auta.
Poproś o VIN, napisz go tutaj - rozkoduję.
Historii auta po Vinie niestety za bardzo nie ma jak sprawdzić. W ASO owszem, ale to będzie tylko początkowa historia o ile jakaś będzie.
Klamki mogły być malowane gdyż seryjnie pod kolor auta klamki występują w rocznikach poliftowych (od 2003). Nie pamiętam czy wersja Elegance miała to seryjnie w prezentowanej wersji auta. Jednak jest to tylko szczegół i dodatek, który powinieneś pominąć.
Odcień podkładu widać jeszcze wyraźniej w Zafirach B na przednich zderzakach. Czasami jest to tak wyraźne, jakby się miało wrażenie, że zderzak w ZB z początkowych roczników był na 100% wymieniany. <- to tylko przykład.
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
VIN: W0L0TGF7522181181
Kod modelu: 0QX75
Kod opakowania: MR55
Adnotacje REG: 1897WWY91
Data produkcji: 07032002
W0L:General Motors
0:Pojazd Nie Specjalny
T:Astra
G:Astra
F75:Zafira
2:2002
2:Bochum
181181:SERIAL NUMBER
2AU = FARBA ZEWNĘTRZNA,PATRZ TABELA FARB W PRZEDMOWIE DO KATALOGU MODELU
2F4 = RADIO,CDR 500
2J1 = POKRYCIE,WNĘTRZE PODŁOGI,STANDARDOWE
80I = WNĘTRZE-CZARNY
80X = WYKOŃCZENIE WNĘTRZA NADWOZIA-CZARNY
80Y = WYKOŃCZENIE PŁATU DRZWI,CZARNY
A23 = SZYBA PRZEDNIA,ODBIJAJĄCA CIEPŁO
A32 = SZYBY STEROWANE ELEKTRYCZNIE,PRZÓD
A33 = SZYBY STEROWANE ELEKTRYCZNIE,TYŁ
A88 = ZAGŁÓWEK,SIEDZENIE PRZEDNIE,AKTYWNY
AG4 = SIEDZENIE PRZEDNIE,LEWE,REGULATOR WYSOKOŚCI,RĘCZNY
AJ3 = DLA PODUSZKI POWIETRZNEJ KIEROWCY
AJ4 = DLA PRZYPADKU Z PODUSZKĄ POWIETRZNĄ PASAŻERA
AP0 = DLA BOCZNEJ PODUSZKI POWIETRZNEJ,LEWEJ
AP1 = DLA BOCZNEJ PODUSZKI POWIETRZNEJ,PRAWEJ
AQ6 = SIEDZENIE PRZEDNIE,OPARCIE REGULOWANE
AS1 = DLA SKŁADANEGO SIEDZENIA PRZEDNIEGO,PRAWEGO
ASF = PODUSZKA POWIETRZNA,LEWA/PRAWA,RAMA DACHU
AT0 = ZAGŁÓWEK,TYLNY,TKANINA,PEŁNY
AU0 = ZAMEK DRZWI,ZE ZDALNYM STEROWANIEM
AY3 = ZAGŁÓWEK,PRZEDNI,TKANINA,PEŁNY
AY5 = ZAGŁOWEK,TYLNY,TKANINA,ŚRODKOWY
B70 = OSŁONA PROGU DRZWI
B75 = POKRYCIE BAGAŻY,ZESP.
B76 = DLA PRZYRZĄDÓW Z CZARNYMI TARCZAMI
BA8 = SCHOWEK,SIEDZENIE PRZEDNIE,PASAŻERA <- rzadko występujący schowek pod siedzeniem pasażera
BB7 = UŻYWANE Z CHROMOWANYMI WEWNĘTRZNYMI KLAMKAMI DRZWI
C60 = KLIMATYZACJA
CU3 = DLA FRANCJI
D44 = POKRYCIE,OBUDOWA LUSTERKA,NADWYMIAROWE,MALOWANE
DA5 = PODŁOKIETNIK,TYLNY,ŚRODKOWY
DA7 = PODŁOKIETNIK PRZEDNIEGO SIEDZENIA,LEWEGO
DH0 = DLA LUSTERKA WEWNĘTRZNEGO CZUŁEGO NA ŚWIATŁO
DL8 = LUSTERKO,ELEKTRYCZNE I OGRZEWANE,LEWE-PRAWE
FI2 = TABLICZKA,OSTRZEGAWCZA,FOTELIK DLA DZIECKA
FR8 = PRZEŁOŻENIE PRZEKŁADNI GŁÓWNEJ 4.17 (FRT)
G62 = MOCOWANIE NA 5 ŚRUB
JL9 = ABS
K30 = STEROWANIE PRZEBIEGIEM PODRÓŻY
K60 = ALTERNATOR,100A
KC5 = ODBIERALNIK,OSPRZĘT ELEKTRYCZNY(12V)
LD1 = SILNIK WYSOKOPRĘŻNY 20D
LHD = KIEROWNICA PO LEWEJ
MG1 = RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW,5 BIEGOWA,TYPU F23
MM3 = UŻYWANY(-A,-E) Z RĘCZNĄ SKRZYNIĄ BIEGÓW
N33 = DLA ODCHYLANEJ KOLUMNY KIEROWNICY
N40 = WSPOMAGANIE MECHANIZMU KIEROWNICZEGO, NIEZMIENNY STOSUNEK WSPOMAGANIA
NC0 = WYPOSAŻENIE,UNIA EUROPEJSKA
NC9 = EMISJA SPALIN,WYSOKOPRĘŻNY,Z KATALIZATOREM,WARIANT 3
NP5 = KOŁO KIEROWNICY,SKÓRA OHC
P34 = KOŁO I OPONA,ZAPAS
QD9 = KOŁO,JEZDNE,ALUMINIUM,6 SZPRYCH,6JX15
QHL = OPONY,195/65 R 15-91H
T67 = AKUMULATOR,70AH
T6S = PŁYTA WYKOŃCZENIA,WEWNĘTRZNA,LUX,WARIANT 1
T96 = PRZEDNIE ŚWIATŁO PRZECIWMGIELNE
U07 = KLAKSON,FANFARA
U3D
U55
UJ3
UV5 = WYŚWIETLACZ WIELOFUNKCYJNY,VAT3
UZ8 = GŁOŚNIK,8 BOSE
V22 = KRATKA,CHŁODNICA,WYPRASKA CHROMOWANA
V55 = BAGAŻNIK DACHOWY
W1Y = DLA PRZYPADKU STEROWANIA RADIA NA KIEROWNICY
W4U = WYKOŃCZENIE,TKANINA,DELUXE,WARAINT 1
W4Y
W8X = CZĘŚCI DODATKOWE,INSTALACJA RADIA
W9U = DINKS
XA3 = OPEL
XK2 = DLA FRANCJI
XK5 = WYPOSAŻENIE,JEWEL
XK7 = LITERNICTWO,BEAUTY
XL8 = DLA CZĘSTOTLIWOŚCI 433 MHZ
XR2 = TABLICZKA FIRMOWA,ELEGANCE
Z0W = DLA FRANCJI
Z1F = PRĘDKOŚCIOMIERZ KM/H
ZQ9 = WYKOŃCZENIE ZAWNĘTRZNE,ZACIEMNIENIE
Auto całkiem nieźle wyposażone i moim zdaniem warte uwagi.
Na pierwszych zdjęciach Zafira stoi na felgach stalowych, ale na ostatnim już na alusach. Zapytaj o oba komplety, sprawdź auto jak pisałem wcześniej, zaproponuj równe 10.000 i pochwal się zakupem w dziale Moja Zafira
Powodzenia!
Kod modelu: 0QX75
Kod opakowania: MR55
Adnotacje REG: 1897WWY91
Data produkcji: 07032002
W0L:General Motors
0:Pojazd Nie Specjalny
T:Astra
G:Astra
F75:Zafira
2:2002
2:Bochum
181181:SERIAL NUMBER
2AU = FARBA ZEWNĘTRZNA,PATRZ TABELA FARB W PRZEDMOWIE DO KATALOGU MODELU
2F4 = RADIO,CDR 500
2J1 = POKRYCIE,WNĘTRZE PODŁOGI,STANDARDOWE
80I = WNĘTRZE-CZARNY
80X = WYKOŃCZENIE WNĘTRZA NADWOZIA-CZARNY
80Y = WYKOŃCZENIE PŁATU DRZWI,CZARNY
A23 = SZYBA PRZEDNIA,ODBIJAJĄCA CIEPŁO
A32 = SZYBY STEROWANE ELEKTRYCZNIE,PRZÓD
A33 = SZYBY STEROWANE ELEKTRYCZNIE,TYŁ
A88 = ZAGŁÓWEK,SIEDZENIE PRZEDNIE,AKTYWNY
AG4 = SIEDZENIE PRZEDNIE,LEWE,REGULATOR WYSOKOŚCI,RĘCZNY
AJ3 = DLA PODUSZKI POWIETRZNEJ KIEROWCY
AJ4 = DLA PRZYPADKU Z PODUSZKĄ POWIETRZNĄ PASAŻERA
AP0 = DLA BOCZNEJ PODUSZKI POWIETRZNEJ,LEWEJ
AP1 = DLA BOCZNEJ PODUSZKI POWIETRZNEJ,PRAWEJ
AQ6 = SIEDZENIE PRZEDNIE,OPARCIE REGULOWANE
AS1 = DLA SKŁADANEGO SIEDZENIA PRZEDNIEGO,PRAWEGO
ASF = PODUSZKA POWIETRZNA,LEWA/PRAWA,RAMA DACHU
AT0 = ZAGŁÓWEK,TYLNY,TKANINA,PEŁNY
AU0 = ZAMEK DRZWI,ZE ZDALNYM STEROWANIEM
AY3 = ZAGŁÓWEK,PRZEDNI,TKANINA,PEŁNY
AY5 = ZAGŁOWEK,TYLNY,TKANINA,ŚRODKOWY
B70 = OSŁONA PROGU DRZWI
B75 = POKRYCIE BAGAŻY,ZESP.
B76 = DLA PRZYRZĄDÓW Z CZARNYMI TARCZAMI
BA8 = SCHOWEK,SIEDZENIE PRZEDNIE,PASAŻERA <- rzadko występujący schowek pod siedzeniem pasażera
BB7 = UŻYWANE Z CHROMOWANYMI WEWNĘTRZNYMI KLAMKAMI DRZWI
C60 = KLIMATYZACJA
CU3 = DLA FRANCJI
D44 = POKRYCIE,OBUDOWA LUSTERKA,NADWYMIAROWE,MALOWANE
DA5 = PODŁOKIETNIK,TYLNY,ŚRODKOWY
DA7 = PODŁOKIETNIK PRZEDNIEGO SIEDZENIA,LEWEGO
DH0 = DLA LUSTERKA WEWNĘTRZNEGO CZUŁEGO NA ŚWIATŁO
DL8 = LUSTERKO,ELEKTRYCZNE I OGRZEWANE,LEWE-PRAWE
FI2 = TABLICZKA,OSTRZEGAWCZA,FOTELIK DLA DZIECKA
FR8 = PRZEŁOŻENIE PRZEKŁADNI GŁÓWNEJ 4.17 (FRT)
G62 = MOCOWANIE NA 5 ŚRUB
JL9 = ABS
K30 = STEROWANIE PRZEBIEGIEM PODRÓŻY
K60 = ALTERNATOR,100A
KC5 = ODBIERALNIK,OSPRZĘT ELEKTRYCZNY(12V)
LD1 = SILNIK WYSOKOPRĘŻNY 20D
LHD = KIEROWNICA PO LEWEJ
MG1 = RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW,5 BIEGOWA,TYPU F23
MM3 = UŻYWANY(-A,-E) Z RĘCZNĄ SKRZYNIĄ BIEGÓW
N33 = DLA ODCHYLANEJ KOLUMNY KIEROWNICY
N40 = WSPOMAGANIE MECHANIZMU KIEROWNICZEGO, NIEZMIENNY STOSUNEK WSPOMAGANIA
NC0 = WYPOSAŻENIE,UNIA EUROPEJSKA
NC9 = EMISJA SPALIN,WYSOKOPRĘŻNY,Z KATALIZATOREM,WARIANT 3
NP5 = KOŁO KIEROWNICY,SKÓRA OHC
P34 = KOŁO I OPONA,ZAPAS
QD9 = KOŁO,JEZDNE,ALUMINIUM,6 SZPRYCH,6JX15
QHL = OPONY,195/65 R 15-91H
T67 = AKUMULATOR,70AH
T6S = PŁYTA WYKOŃCZENIA,WEWNĘTRZNA,LUX,WARIANT 1
T96 = PRZEDNIE ŚWIATŁO PRZECIWMGIELNE
U07 = KLAKSON,FANFARA
U3D
U55
UJ3
UV5 = WYŚWIETLACZ WIELOFUNKCYJNY,VAT3
UZ8 = GŁOŚNIK,8 BOSE
V22 = KRATKA,CHŁODNICA,WYPRASKA CHROMOWANA
V55 = BAGAŻNIK DACHOWY
W1Y = DLA PRZYPADKU STEROWANIA RADIA NA KIEROWNICY
W4U = WYKOŃCZENIE,TKANINA,DELUXE,WARAINT 1
W4Y
W8X = CZĘŚCI DODATKOWE,INSTALACJA RADIA
W9U = DINKS
XA3 = OPEL
XK2 = DLA FRANCJI
XK5 = WYPOSAŻENIE,JEWEL
XK7 = LITERNICTWO,BEAUTY
XL8 = DLA CZĘSTOTLIWOŚCI 433 MHZ
XR2 = TABLICZKA FIRMOWA,ELEGANCE
Z0W = DLA FRANCJI
Z1F = PRĘDKOŚCIOMIERZ KM/H
ZQ9 = WYKOŃCZENIE ZAWNĘTRZNE,ZACIEMNIENIE
Auto całkiem nieźle wyposażone i moim zdaniem warte uwagi.
Na pierwszych zdjęciach Zafira stoi na felgach stalowych, ale na ostatnim już na alusach. Zapytaj o oba komplety, sprawdź auto jak pisałem wcześniej, zaproponuj równe 10.000 i pochwal się zakupem w dziale Moja Zafira
Powodzenia!
- Tunio999
- Zafiromaniak
- Posty: 5256
- Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Auto: ex ZB 1.8 SPORT
- Model: 2008
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Z reguły (z tego co mi wiadomo) z tyłu śrubki mocowania zderzaka - jeżeli nieruszane - posiadają delikatną rdzewkę A tu na fotkach nic takiego nie widać - fakt fotki deko niewyraźne :>crus pisze:Ale ten tył mnie zaskoczył.
Mogę się mylić - także najlepiej sprawdzić osobiście
- Albert Einstein
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Akurat co do tylnego zderzaka to ja tym bardziej bym nie panikował.. Nie jedna Zafirka miała przygody związane z tylnymi zderzakami, o których mój przedmówca wiedzieć powinien najlepiej
Wiadomo, zaspy jakieś, słupki, znaki drogowe (to akurat u mnie)
Po za tym śruby o których mówi Wojtek nie zawsze są mocno zardzewiałe. Sprawdziłem dzisiaj u siebie - u mnie delikatny nalot utlenienia oczywiście mają. Ale nie są jakoś skorodowane, co można by wyłapać akurat na takim zdjęciu.
crus, auto masz kupić technicznie sprawne. Twój nowy nabytek ma się charakteryzować przede wszystkim bezpieczeństwem jazdy i zdrowym silnikiem, bez ukrytych niespodzianek. Drobiazgi jak obtarcia czy małe wgniotki, odpryski na szybie wpisz tak jakby w cenę każdego auta, które ma już 12 lat. Ja sam mam chyba ze trzy odpryski na szybie po kamyczkowe, o czym i tutaj pisałem na tym forum z chęcią w pierwszej kolejności wymiany szyby, następnie prób zaklejenia, w końcowym efekcie za namową majstra od szyb nie zrobiłem nic i pewnie nic robił nie będę.
Sprawdź tę Zafirkę przede wszystkim pod kątem technicznym. Jedź do jakiegoś zaufanego diagnosty, daj mu na i niech Ci auto przejrzy.
Dodatkowym plusem kupowanego auta jest sprzedawca prywatny, nie komisant. Dowiesz się przynajmniej jakiejś historii o aucie. Ja swoja Zafirę kupiłem w Białogardzie na Połczyńskiej. W tydzień komisant zdążył je wypucować, poukrywać co nie co i cofnąć licznik. Oczywiście o historii auta nie wiedziałem nic. Dopiero po jego zakupie dotarłem do poprzedniego właściciela i dowiedziałem się przynajmniej czegoś więcej.
Tak więc w TYM konkretnym Twoim przypadku serio poważnie brał bym pod uwagę tę Zafirę.
I wcale nie ma się co sugerować słabą jakością zdjęć. Osobiście uważam, że to akurat bardzo dobrze że są słabej jakości. To zawodowcy potrafią podnieść tak zdjęcia programowo i podciągnąć kontrast, że aż oczy bolą a auto wygląda lepiej od nowego. Wtedy przy takich zdjęciach mi się od razu włącza czujność a nie tak jak w tym przypadku.
Obejrzyj sobie jeszcze >>>ten poradnik<<<. Filmik jest na YouTube, ale prowadzący daje kilka wartościowych i cennych wskazówek.
P.S. Dziękuję za punkcik POMÓGŁ Uzupełnij może jeszcze swój profil, napisz kilka słów w powitalni i jeśli nie będzie to TA Zafirka to pewnie będzie inna, przy zakupie której też na pewno pomożemy - miodzik
Wiadomo, zaspy jakieś, słupki, znaki drogowe (to akurat u mnie)
Po za tym śruby o których mówi Wojtek nie zawsze są mocno zardzewiałe. Sprawdziłem dzisiaj u siebie - u mnie delikatny nalot utlenienia oczywiście mają. Ale nie są jakoś skorodowane, co można by wyłapać akurat na takim zdjęciu.
crus, auto masz kupić technicznie sprawne. Twój nowy nabytek ma się charakteryzować przede wszystkim bezpieczeństwem jazdy i zdrowym silnikiem, bez ukrytych niespodzianek. Drobiazgi jak obtarcia czy małe wgniotki, odpryski na szybie wpisz tak jakby w cenę każdego auta, które ma już 12 lat. Ja sam mam chyba ze trzy odpryski na szybie po kamyczkowe, o czym i tutaj pisałem na tym forum z chęcią w pierwszej kolejności wymiany szyby, następnie prób zaklejenia, w końcowym efekcie za namową majstra od szyb nie zrobiłem nic i pewnie nic robił nie będę.
Sprawdź tę Zafirkę przede wszystkim pod kątem technicznym. Jedź do jakiegoś zaufanego diagnosty, daj mu na i niech Ci auto przejrzy.
Dodatkowym plusem kupowanego auta jest sprzedawca prywatny, nie komisant. Dowiesz się przynajmniej jakiejś historii o aucie. Ja swoja Zafirę kupiłem w Białogardzie na Połczyńskiej. W tydzień komisant zdążył je wypucować, poukrywać co nie co i cofnąć licznik. Oczywiście o historii auta nie wiedziałem nic. Dopiero po jego zakupie dotarłem do poprzedniego właściciela i dowiedziałem się przynajmniej czegoś więcej.
Tak więc w TYM konkretnym Twoim przypadku serio poważnie brał bym pod uwagę tę Zafirę.
I wcale nie ma się co sugerować słabą jakością zdjęć. Osobiście uważam, że to akurat bardzo dobrze że są słabej jakości. To zawodowcy potrafią podnieść tak zdjęcia programowo i podciągnąć kontrast, że aż oczy bolą a auto wygląda lepiej od nowego. Wtedy przy takich zdjęciach mi się od razu włącza czujność a nie tak jak w tym przypadku.
Obejrzyj sobie jeszcze >>>ten poradnik<<<. Filmik jest na YouTube, ale prowadzący daje kilka wartościowych i cennych wskazówek.
P.S. Dziękuję za punkcik POMÓGŁ Uzupełnij może jeszcze swój profil, napisz kilka słów w powitalni i jeśli nie będzie to TA Zafirka to pewnie będzie inna, przy zakupie której też na pewno pomożemy - miodzik