Ubytek płynu chłodniczego
Moderator: Sebu$
witam mam podobny problem z płynem pod dywanikami. Dziś rano pojeździłem trochę po mieści i w pewnym momencie zaświecił mi się check że mam mało płynu w dodatku temp poszła w okolice 100 do tego zaczęło coś syczeć i klima trochę osłabła więc zjechałem pod blok odkręcam zbiornik wyrównawczy płynu a tam pusto więc lele płyn leje i leje i 5 litrów weszło no to czaszki w oczach gonę do domu siadam na kompa i czytam wcześniej sprawdziłem czy pod autem niema wycieków. Po małej lekturze ide sprawdzam okolice winu a tam powódź. Dodam jeszcze jeszcze że zauważyłem pewien obiaw mogący mieć wpływ na wywalenie tych oringów a mianowicie gdy silnik jest ciepły i chcę odkręcić korek od zbiornika wyrównawczego to wywala płyn ponadto w wężu prowadzącym do chłodnicy słychać "bulgotanie" , proszę o jakąś poradę bo sam już nie wiem za co się brać, dodam jeszcze, że temperatura jest lekko powyżej 90,
- chabretti
- Zafiromaniak
- Posty: 2248
- Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
- Auto: Volvo
- Model: V70
- Oznaczenie silnika: D5244T5
- Kontakt:
Kolego to musiało gwałtownie nastąpić bo check zapalić się powinien jak z 0.5l płynu ubędzie.radkow86 pisze:więc lele płyn leje i leje i 5 litrów weszło
Ale jak wszystko poszło w podłogę to coś z oringami lub nagrzewnicą musiało się coś stać.
- chabretti
- Zafiromaniak
- Posty: 2248
- Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
- Auto: Volvo
- Model: V70
- Oznaczenie silnika: D5244T5
- Kontakt:
Jakby termostat był zacięty to miałbyś zimną chłodnice. Ale jak poszła para z nadmuchu to i tak musisz rozkręcać do nagrzewnicy bo coś tam nie wytrzymało.
- chabretti
- Zafiromaniak
- Posty: 2248
- Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
- Auto: Volvo
- Model: V70
- Oznaczenie silnika: D5244T5
- Kontakt:
Bo każda ciecz pod wpływem wzrostu temperatury zwiększa swą objętość i to jest naturalne (swoją drogą to uważaj żeby się nie poparzyć). Zostaw auto niech wystygnie dobrze (najlepiej do jutra). Odpal i obserwuj czy temperatura szybko rośnie i czy węże od chłodnicy i sama chłodnica się grzeje. Jak się nie grzeje to trzeba jeszcze do termostatu zajrzeć.
Panowie przez ostatnie dni byłem u wielu mechaników każdy nawet nie zaglądną na nagrzewnice tylko podawał cena za robotę która wahała sie od 400 do 1500 (1500 chcieli w serwisie opel rzeszów) , więc dziś pojechałem do ostatniego i tam szef zawołał takiego młodego chłopaczka który położył się na podłodze w samochodzie poświecił na nagrzewnice i zauważył, że na jednym z węży ten zatrzask nie jest zapięty do końca założył go tak jak trzeba no i zapłaciłem 20 zł. Nie wiem czy to pomoże widać było że ktoś już wcześniej coś przy nagrzewnicy grzebał i może źle to założył miejmy nadzieję że będzie ok na chwilę obecną troche pojeździłem i płynu nie ubywa. Ponadto zmieniłem korek od zbiornik wyrównawczego i tu nasuwa się pytanie jaki macie kolor korka?? bo ja mam czarny i jest na nim logo GM a gość w sklepie dałby sobie rękę obciąć że są tylko żółte no i kupiłem żółty.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Korek:
Numer katalogowy: 1304666
Nazwa części: POKRYWA
Cena netto*: 55,75
Cena brutto*: 68,57
Oryginalne są żółte:
Numer katalogowy: 1304666
Nazwa części: POKRYWA
Cena netto*: 55,75
Cena brutto*: 68,57
Oryginalne są żółte:
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Napisz mi na PW co trzeba wyciągnąć z wozu aby bezproblemowo wydostać dywan do suszenia.GOTI pisze:No u mnie po powodzi z nagrzewnicy (oringi poszły sie je...) doszła później maleńka powódź z niedrożnego odpływu z klimy - skończyło sie na wyciąganiu wykładziny bo nie dało rady tego suszyć.
Wszelkie info leci na bieżąco do Mirka także spokojnie opanujesz to powódź
Witam
Mam taki problem że minimalnie ucieka mi płyn chłodniczy, znalazłem winowajcę i okazało się że wycieka spod gumowego króćca z cienką gumową rurką (jak patrzymy z góry to ona jest pionowa).
Te małe badziewie jest w całości gumowe, da się to jakoś uszczelnić, dokręcić czy pozostaje mi wymiana całego termostatu ?
Pozdrawiam
Radek
Mam taki problem że minimalnie ucieka mi płyn chłodniczy, znalazłem winowajcę i okazało się że wycieka spod gumowego króćca z cienką gumową rurką (jak patrzymy z góry to ona jest pionowa).
Te małe badziewie jest w całości gumowe, da się to jakoś uszczelnić, dokręcić czy pozostaje mi wymiana całego termostatu ?
Pozdrawiam
Radek
Niestety muszę koledze przyznać rację , u mnie było dokładnie to samo , najpierw wymieniłem korek z nadzieją ,że to jego wina , póżniej zbiorniczek wyrównawczy , niestety to nie przyniosło efektów , zrobiliśmy próbę i okazało się ,że niestety uszczelka pod głowicą.jarecki69 pisze:Opisywana przez Ciebie sytuacja to raczej mi wygląda na walniętą uszczelkę pod głowicą. Ciśnienie z cylindrów wpycha Ci się do układu chłodzenia i stąd masz te bąble i wywalanie płynu zbiorniczkiem wyrównawczym. Można również sprawdzić jakimś przyrządem czy nie masz w zbiorniczku spalin bo wtedy na bank masz do wymiany uszczelkę. A czy błędy czujnika turbo i barometrycznego maja jakiś związek przyczynowo skutkowy to nie sądzę. Podskocz do fachmana który zna się na motorach od Opli to Ci na pewno zdiagnozuje dokładniej. Ja jednak stawiałbym na uszczelkę pod głowicą. Wszystko na to wskazuje..