1.8 125KM - powolna reakcja po wciśnięciu, odpuszczeniu gazu
Moderator: Sebu$
1.8 125KM - powolna reakcja po wciśnięciu, odpuszczeniu gazu
Przekopałem sporo wątków na tym i innych forach jednak nie znalazłem rozwiązania problemu. Jeździłem już różnymi dieslami i benzyniakami, ale to dla mnie nowość. To mój pierwszy OPEL, więc może dlatego
Problem dotyczy reakcji silnika na gaz zarówno podczas pracy silnika na biegu jałowym jak i podczas jazdy.
1. Na biegu jałowym silnik pracuje równo około 800 obr/min (zarówno na zimnym jak i na rozgrzanym).
Problem występuje po dodaniu gazu. Wciskam pedał i patrząc na obrotomierz i słuchając silnika widzę, że reakcja jest opóźniona o jakieś 0,5 s. Jeszcze gorzej jest po odpuszczeniu gazu. Zdejmuję nogę z gazu przy 3000 obr/min i powrót do 800 obr/min trwa około 1,5 do 2s. z delikatnym zatrzymaniem na 1000 obr/min
2. Podczas jazdy, wrzucam 1 bieg ruszam, 2 - 2,5K obr/min zdejmuję nogę z gazu, wciskam sprzęgło i obroty wędrują do 3000 obr/min (uprzedzę pytania - nie nie wciskam sprzęgła, mając jeszcze nieodpuszczony gaz ).
Ten sam objaw przy zmianie z 2 na 3 i 3 na 4, z 4 na 5 mniej odczuwalne.
Dodatkowo przy dynamicznym przyspieszaniu i szybkim odpuszczeniu sprzęgła po zmianie biegu odczuwalne 1, 2 szarpnięcia...
Sprawdzałem - sprzęgło się nie ślizga.
P.S.
Dzisiaj wymieniałem termostat z czujnikiem i cały płyn, bo wskazówka stała na 80 - 85°C, i co....?
Jak ręką odjął, zagrzewa się do 90°C i wskazówka stoi w pionie
Przy okazji tej czynności, w związku z ww problemem, wyczyściłem przepustnicę (nie była aż tak zasyfiona) i chciałem wyczyścić przepływomierz, ale po wyjęciu go zobaczyłem, że jest czysty jakby dzisiaj zamontowano nowy.
Może jestem w błędzie, ale z tego co poczytałem w Z18XE EGR'a, ani silnika krokowego nie ma?
Sczytywałem kompa ELM327 i błędów 0. Zanim umówię się do elektromechanika, może ktoś już zmierzył się z ww problemem lub ma jakieś sugestie co może być przyczyną?
Problem dotyczy reakcji silnika na gaz zarówno podczas pracy silnika na biegu jałowym jak i podczas jazdy.
1. Na biegu jałowym silnik pracuje równo około 800 obr/min (zarówno na zimnym jak i na rozgrzanym).
Problem występuje po dodaniu gazu. Wciskam pedał i patrząc na obrotomierz i słuchając silnika widzę, że reakcja jest opóźniona o jakieś 0,5 s. Jeszcze gorzej jest po odpuszczeniu gazu. Zdejmuję nogę z gazu przy 3000 obr/min i powrót do 800 obr/min trwa około 1,5 do 2s. z delikatnym zatrzymaniem na 1000 obr/min
2. Podczas jazdy, wrzucam 1 bieg ruszam, 2 - 2,5K obr/min zdejmuję nogę z gazu, wciskam sprzęgło i obroty wędrują do 3000 obr/min (uprzedzę pytania - nie nie wciskam sprzęgła, mając jeszcze nieodpuszczony gaz ).
Ten sam objaw przy zmianie z 2 na 3 i 3 na 4, z 4 na 5 mniej odczuwalne.
Dodatkowo przy dynamicznym przyspieszaniu i szybkim odpuszczeniu sprzęgła po zmianie biegu odczuwalne 1, 2 szarpnięcia...
Sprawdzałem - sprzęgło się nie ślizga.
P.S.
Dzisiaj wymieniałem termostat z czujnikiem i cały płyn, bo wskazówka stała na 80 - 85°C, i co....?
Jak ręką odjął, zagrzewa się do 90°C i wskazówka stoi w pionie
Przy okazji tej czynności, w związku z ww problemem, wyczyściłem przepustnicę (nie była aż tak zasyfiona) i chciałem wyczyścić przepływomierz, ale po wyjęciu go zobaczyłem, że jest czysty jakby dzisiaj zamontowano nowy.
Może jestem w błędzie, ale z tego co poczytałem w Z18XE EGR'a, ani silnika krokowego nie ma?
Sczytywałem kompa ELM327 i błędów 0. Zanim umówię się do elektromechanika, może ktoś już zmierzył się z ww problemem lub ma jakieś sugestie co może być przyczyną?
jeśli można wiedzieć,to jak sprawdziłeś sprzęgło?
bo mi to wygląda na 100% sprzęgło, bo identycznie miałem w poprzednim mondeo dokładnie te same objawy
wymiana sprzęgła i samochód jak nowy
bo mi to wygląda na 100% sprzęgło, bo identycznie miałem w poprzednim mondeo dokładnie te same objawy
wymiana sprzęgła i samochód jak nowy
Zafira A - 2002r. Y22DTR
Kamil - Tata Filipka
http://www.dzieciom.pl/9109/
http://www.pomocdlafilipka.pl/
Kamil - Tata Filipka
http://www.dzieciom.pl/9109/
http://www.pomocdlafilipka.pl/
1. Zarówno w trakcie jazdy, na 2, 3 i 4 biegu, czy przy 2000 czy 3000 przyspiesza dobrze i widać, że obroty rosną współmiernie do prędkości.
2. Próbowałem również na odpalonym silniku, zaciągnięty ręczny, wrzucam 2 lub 3 bieg i powoli puszczam sprzęgło, wtedy gaśnie, więc zakładam że jest ok.
P.S. trochę jestem zszokowany że przy 100 km/h mam 3000 obr/ min ale z tego co czytałem ten typ tak ma i pozostaje przywyknąć
2. Próbowałem również na odpalonym silniku, zaciągnięty ręczny, wrzucam 2 lub 3 bieg i powoli puszczam sprzęgło, wtedy gaśnie, więc zakładam że jest ok.
P.S. trochę jestem zszokowany że przy 100 km/h mam 3000 obr/ min ale z tego co czytałem ten typ tak ma i pozostaje przywyknąć
dokładnie to samo miałem i to jest 100% sprzęgło
co do ad. 2 to też próbowałem i gasł, a sprzęgło było spalone po wyjęciu
co do ad. 2 to też próbowałem i gasł, a sprzęgło było spalone po wyjęciu
Zafira A - 2002r. Y22DTR
Kamil - Tata Filipka
http://www.dzieciom.pl/9109/
http://www.pomocdlafilipka.pl/
Kamil - Tata Filipka
http://www.dzieciom.pl/9109/
http://www.pomocdlafilipka.pl/
hmm... być może sprzęgło nie odbija do końca? podczas jazdy cały czas pracuje, a jak wrzucisz luz i się toczysz, to ono nadal lekko dociska i dlatego obroty spadają powoli
Zafira A - 2002r. Y22DTR
Kamil - Tata Filipka
http://www.dzieciom.pl/9109/
http://www.pomocdlafilipka.pl/
Kamil - Tata Filipka
http://www.dzieciom.pl/9109/
http://www.pomocdlafilipka.pl/
Witam.
Zauwazylem podobne objawy w swojej zosce. Przy zmianie biegów w trakcje jazdy obroty wzrastają na chwile i wracają do normy. Dodatkowo ostatnio zauważyłem ze jak mocniej docisne gaz na wyższych biegach to obroty wzrastają a przyspieszenie juz nie adekwatnie do obrotów. Oswajam się z myślą o wymianie sprzęgła, chyba ze można spróbować jeszcze cos innego.
Czekam na info co u ciebie wyszło
Zauwazylem podobne objawy w swojej zosce. Przy zmianie biegów w trakcje jazdy obroty wzrastają na chwile i wracają do normy. Dodatkowo ostatnio zauważyłem ze jak mocniej docisne gaz na wyższych biegach to obroty wzrastają a przyspieszenie juz nie adekwatnie do obrotów. Oswajam się z myślą o wymianie sprzęgła, chyba ze można spróbować jeszcze cos innego.
Czekam na info co u ciebie wyszło
-
- Bywalec
- Posty: 115
- Rejestracja: 28 sty 2014, 10:48
- Imię: Leszek
- Lokalizacja: Bielsk Podl.
- Auto: Zafira A
- Model: A
- Oznaczenie silnika: z18xe
- Gender:
arkades pisze:Przekopałem sporo wątków na tym i innych forach jednak nie znalazłem rozwiązania problemu. Jeździłem już różnymi dieslami i benzyniakami, ale to dla mnie nowość. To mój pierwszy OPEL, więc może dlatego
Problem dotyczy reakcji silnika na gaz zarówno podczas pracy silnika na biegu jałowym jak i podczas jazdy.
1. Na biegu jałowym silnik pracuje równo około 800 obr/min (zarówno na zimnym jak i na rozgrzanym).
Problem występuje po dodaniu gazu. Wciskam pedał i patrząc na obrotomierz i słuchając silnika widzę, że reakcja jest opóźniona o jakieś 0,5 s. Jeszcze gorzej jest po odpuszczeniu gazu. Zdejmuję nogę z gazu przy 3000 obr/min i powrót do 800 obr/min trwa około 1,5 do 2s. z delikatnym zatrzymaniem na 1000 obr/min
2. Podczas jazdy, wrzucam 1 bieg ruszam, 2 - 2,5K obr/min zdejmuję nogę z gazu, wciskam sprzęgło i obroty wędrują do 3000 obr/min (uprzedzę pytania - nie nie wciskam sprzęgła, mając jeszcze nieodpuszczony gaz ).
Ten sam objaw przy zmianie z 2 na 3 i 3 na 4, z 4 na 5 mniej odczuwalne.
Dodatkowo przy dynamicznym przyspieszaniu i szybkim odpuszczeniu sprzęgła po zmianie biegu odczuwalne 1, 2 szarpnięcia...
Witam. Miałem taki problem w poprzednik aucie (Astra F z silnikiem X14XE). Różne czyszczenia przepustnicy, krokowego, EGR nie przynosiły rezultatu. Po roku od kupna samochodu zamontowałem LPG i problem można powiedzieć że zniknął (może nie całkiem ale zmienił się diametralnie). Podczas jazdy na gazie prawie nie występował, zaś na benzynie było dalej tak samo (obroty się "zacinały"). Z racji tego że jeździłem na lpg nie szukałem już rozwiązania tego problemu. Trochę jest dyskusji na ten temat tutaj http://forum.autokacik.pl/showflat.php? ... art=1&vc=1
Wczoraj odebrałem samochód po wymianie rozrządu z pompą wody i rozmawiałem o tym z mechanikiem i właścicielem warsztatu. Byłem też u innego przejechali się ze mną i stwierdzili że "ten typ tak ma i nie jest to niczym nadzwyczajnym".
Przeczytałem też sporo różnym wątków na forach i do niczego więcej nie doszedłem.
Wykluczyłem sprzęgło i wysprzęglik (łożysko oporowe) po różnego rodzaju testach, mechanicy również mi powiedzieli że to nie sprzęgło.
To tyle jeśli chodzi o obroty silnika.
Co do delikatnych szarpnięć przy puszczaniu sprzęgła na każdym biegu, głównym podejrzanym jak się okazuje jest któraś z poduszek silnika. Podjadę jeszcze w wolnej chwili żeby sprawdzić która i wymienię. Objaw szarpnięcia jest najsilniej odczuwalny przy zmianie z 1 na 2 bieg , co jest charakterystyczne dla zużytej poduszki silnika.
P.S.
leszeksz2, pocieszyło mnie to co napisałeś o LPG bo też zamierzam założyć STAG'a w najbliższym czasie, może i u mnie objaw z obrotami ustąpi
Przeczytałem też sporo różnym wątków na forach i do niczego więcej nie doszedłem.
Wykluczyłem sprzęgło i wysprzęglik (łożysko oporowe) po różnego rodzaju testach, mechanicy również mi powiedzieli że to nie sprzęgło.
To tyle jeśli chodzi o obroty silnika.
Co do delikatnych szarpnięć przy puszczaniu sprzęgła na każdym biegu, głównym podejrzanym jak się okazuje jest któraś z poduszek silnika. Podjadę jeszcze w wolnej chwili żeby sprawdzić która i wymienię. Objaw szarpnięcia jest najsilniej odczuwalny przy zmianie z 1 na 2 bieg , co jest charakterystyczne dla zużytej poduszki silnika.
P.S.
leszeksz2, pocieszyło mnie to co napisałeś o LPG bo też zamierzam założyć STAG'a w najbliższym czasie, może i u mnie objaw z obrotami ustąpi