[B] - Problemy z użytkowaniem turbosprężarki
pytanie o turbinę
Czy Szanowni Koledzy orientują się, czy w 120 konnym CDTI z końca 2006 jest turbina ze zmienną geometrią czy też nie?
Ta informacja powinna rozwiać wątpliwości.
Cytat:
Oba silniki są w dużym stopniu takie same - cztery cylindry, pojemność skokowa 1 910 cm3, turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek turbiny i chłodnica powietrza dolotowego. Najważniejszą różnicą jest głowica. Wersja o mocy 120 KM wyposażona jest w dwa zawory na cylinder, zaś w wersji 150 KM zastosowano technologie czterech zaworów na cylinder.
Źródło http://www.auto-moto.pl/?ln=artykul&idartykul=175
Cytat:
Oba silniki są w dużym stopniu takie same - cztery cylindry, pojemność skokowa 1 910 cm3, turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek turbiny i chłodnica powietrza dolotowego. Najważniejszą różnicą jest głowica. Wersja o mocy 120 KM wyposażona jest w dwa zawory na cylinder, zaś w wersji 150 KM zastosowano technologie czterech zaworów na cylinder.
Źródło http://www.auto-moto.pl/?ln=artykul&idartykul=175
dla nas posiadaczy silników Z19DT.. ten link jest bezużyteczny, ponieważ nie obejmuje naszych samochodówMieHor pisze:dejna, tu masz katalog turbosprężarek
http://techmot.pl/lang-pl/nowe-turbospr ... -opel.html
vorny pisze:dla nas posiadaczy silników Z19DT.. ten link jest bezużyteczny, ponieważ nie obejmuje naszych samochodówMieHor pisze:dejna, tu masz katalog turbosprężarek
http://techmot.pl/lang-pl/nowe-turbospr ... -opel.html
to TUTAJ macie katalog z Waszymi Zafirkami
Witam wszyskich. Posiadam zafirę B z silnikiem 1,9 cdti 150km. Od jakiegoś czasu słyszę przy zimnym silniku dosyć głośny gwizd turbiny pomiędzy 1200 a 2000 obrotów silnika. Po zagrzaniu silnika ten gwizd ucicha. Ponadto przy małych obrotach silnika 1000 do 1500 silnik słabo ciągnie, tak jakby go cos dławiło. Po redukcji biegów lub przy wyższych obrotach jest ok. Proszę o informację na ten temat. Czy ktoś z was mial podobne objawy?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Mam ten sam motor jak Ty.Jak silnik zimny to też słychać świst,gwizd turbo ale bez przesady.Nie ma się czym przejmować.Jak zacznie gwizdać na rozgrzanym to wtedy zacznę się martwić.Gdy silnik jest "mułowaty" przed wstaniem turbiny czyli do ok 1800obr/min to może to świadczyć o niedomykającym się zaworze EGR.Najlepiej odczytać błędy domowym sposobem.Info na forum http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=157
Edit:/ Ten problem http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=639&start=0 w silnikach 150KM też ma duży wpływ na porządne zbieranie się silnika od najniższych obrotów.
Edit:/ Ten problem http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=639&start=0 w silnikach 150KM też ma duży wpływ na porządne zbieranie się silnika od najniższych obrotów.