Sprzęgło - koło dwumasowe
Moderator: Sebu$
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
snajper79, ale zauważ, że Ty masz Zosie B, do której komplet jest niestety tańszy...
Komplet dwumas+tarcza+wysprzęglik to około 2700-2900 plus robocizna - w moich stronach około 400zł...
Więc regeneracja jest opłacalna, tylko to też nie niewielki procent jak napisał jarecki69, gdyż koszt regeneracji to tylko część, do tego wysprzęglik (a warto w oryginał zainwestować) i robocizna... czyli jakieś 1500zł... No, ale to jednak połowa ponad zaoszczędzona... O ile da się zregenerować dwumas i nie jest już w stanie agonalnym...
Komplet dwumas+tarcza+wysprzęglik to około 2700-2900 plus robocizna - w moich stronach około 400zł...
Więc regeneracja jest opłacalna, tylko to też nie niewielki procent jak napisał jarecki69, gdyż koszt regeneracji to tylko część, do tego wysprzęglik (a warto w oryginał zainwestować) i robocizna... czyli jakieś 1500zł... No, ale to jednak połowa ponad zaoszczędzona... O ile da się zregenerować dwumas i nie jest już w stanie agonalnym...
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Witam , to mój 1 post i chciałbym prosić o pomoc. W zafirce 2.0 dti 2003r padła dwumasa wymieniłem ją przy tym także wysprzęglik tarcze i docisk, auto stało około 2 tygodni na warsztacie bo czekałem na dwumasę, po złożeniu wszystkiego auto nie odpala, więc zastanawiam się jakie mogą być przyczyny czujnik położenia wału bierze sygnał bezpośrednio z wału a nie z koła , a dwumasa nie miała żadnych znaków i montaż raczej nie miał znaczenia, jaka może być przyczyna? może paliwo się cofnęło w zbiornik i się zapowietrzył ? Może macie jakieś pomysły ?
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
Sebka992, pewnie drobna nieszczelność w układzie powrotnym paliwa (powroty z wtrysków i doprowadzenie ich do pompy) i układ się zapowietrzył... Wymienić wężyki wszystkie (koszt dobrej jakości wężyków to ok 15zł) i odpowietrzyć układ... Przy okazji na przyszłość zaoszczędzisz sobie problemów z odpalaniem czy koniecznością parkowania "z górki"...
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Witam wszystkich, mam problem z moją zafirka, podczas jazdy na autostradzie chciałem zmienic bieg na niższy i pedał sprzegła zrobił sie miekki, praktycznie wciskam go bez zadnego oporu, tzn sprzęgło nie działa, jakos sie dotoczyłem ale mam problem bo jestem z granica a do domu 1000 km. Jesli ktos miał takie objawy to prosze o pomoc, dodam ze ciaknie płyn hamulcowy z obudowy sprzęgła i podejrzewam ze to siłownik (wysprzęglik).
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
mariusz-wa, niestety, to na 1000% wysprzęglik... Tylko wymiana Cię ratuje...
Pewnie wcześniej były objawy typu głośniejsza praca przy naciśnięciu sprzęgła, jakieś chrobotanie, wycie...
Nie polecam zamienników, sam się nadziałem i podwójna robota była... Zamiennik padł (nieszczelność na łączeniu mieszka z podstawą) po jakimś tysiącu km, a dodatkowo od momentu zamontowania go, naciskając lekko sprzęgło, czuć było wibracje pedału. Teraz mam oryginał, przejechał już ponad 8000km i żałuję początkowych oszczędności mimo ostrzeżeń ze strony mechanika...
Pewnie wcześniej były objawy typu głośniejsza praca przy naciśnięciu sprzęgła, jakieś chrobotanie, wycie...
Nie polecam zamienników, sam się nadziałem i podwójna robota była... Zamiennik padł (nieszczelność na łączeniu mieszka z podstawą) po jakimś tysiącu km, a dodatkowo od momentu zamontowania go, naciskając lekko sprzęgło, czuć było wibracje pedału. Teraz mam oryginał, przejechał już ponad 8000km i żałuję początkowych oszczędności mimo ostrzeżeń ze strony mechanika...
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Ja też się pod to podłączę. Powiedz co jest oryginałem, bo pewnie nie będzie na ni logo GM i ile Cię kosztował. Ja wczoraj dzwoniłem do IC, to za samo koło dwumasy chcą ponad 1500zł . Jakby ktoś mógł napisać jakie części trzeba wymienić, żeby zrobić "komplet", to byłoby pomocnemariusz-wa pisze:Witam, Jaymzarf dzieki za odpowiedz, a pamietasz moze ile taki wysprzęglik kosztował i ile powiedział Ci mechanik za naprawe.
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
mariusz-wa, toka, O ile mi wiadomo, jest to chyba TRW, mnie mechanik założył właśnie wysprzęglik z logo GM (fabryczna nówka), kosztował mnie 550 zł + wymiana...
Kwota robocizny nie będzie obiektywna, bo po primo - to mój znajomy, secundo - poza tą usterką robił mi przy okazji kilka innych drobnostek pod autem...
Średnio trzeba liczyć około 300 zł za wymianę wysprzęglika, bo by zdjąć skrzynię trzeba ruszyć sanki podwozia...
Jeśli chodzi o komplet sprzęgła z dwumasą, w jego skład wchodzi: koło zamachowe dwumasowe, docisk, tarcza sprzęgła, wysprzęglik...
U mnie zarówno dwumas jak i tarcza sprzęgła były w dobrym stanie więc pozostały stare, a w razie wymiany kompletu na taki montowany fabrycznie, koszt całości części 2700zł...
Ceny są z początku marca tego roku...
Kwota robocizny nie będzie obiektywna, bo po primo - to mój znajomy, secundo - poza tą usterką robił mi przy okazji kilka innych drobnostek pod autem...
Średnio trzeba liczyć około 300 zł za wymianę wysprzęglika, bo by zdjąć skrzynię trzeba ruszyć sanki podwozia...
Jeśli chodzi o komplet sprzęgła z dwumasą, w jego skład wchodzi: koło zamachowe dwumasowe, docisk, tarcza sprzęgła, wysprzęglik...
U mnie zarówno dwumas jak i tarcza sprzęgła były w dobrym stanie więc pozostały stare, a w razie wymiany kompletu na taki montowany fabrycznie, koszt całości części 2700zł...
Ceny są z początku marca tego roku...
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
toka, mój mechanik zaopatruje się sam w części, że tak powiem, kompleksowo obsługuje Zosie , a gdzie robi zakupy - nie mam pojęcia, nie wnikam, dla mnie ważne, że ma tanio te części, nawet oryginały... Zamiennik, mimo jego sprzeciwu na moją odpowiedzialność też sam kupował...
Co do cen robocizny, nie dziwię się, że taka cena w centrum... U nas jak dobrze poszukać też takie warsztaty się znajdzie z taką ceną... Ja jednak zawsze mówię, że czasami warto poszperać, popytać znajomych, bo można trafić na uczciwego, solidnego i naprawdę nie drogiego mechanika...
Co do cen robocizny, nie dziwię się, że taka cena w centrum... U nas jak dobrze poszukać też takie warsztaty się znajdzie z taką ceną... Ja jednak zawsze mówię, że czasami warto poszperać, popytać znajomych, bo można trafić na uczciwego, solidnego i naprawdę nie drogiego mechanika...
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
-
- Przeglądacz
- Posty: 96
- Rejestracja: 26 gru 2009, 13:32
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Auto: opel zafira b 1.9 cdti enjoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
witam! mam takie małe pytanko,czy po nr ;win da sie sprawdzic czy Zośka posiada dwumase
czy jakos inaczej mozna to sprawdzic 2006 rocznik; B pozd!
czy jakos inaczej mozna to sprawdzic 2006 rocznik; B pozd!
-
- Przeglądacz
- Posty: 96
- Rejestracja: 26 gru 2009, 13:32
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Auto: opel zafira b 1.9 cdti enjoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
tak diesel 1.9 jak w opisie
sam nie wiem, nie ma żadnych objawów poza tym ,że zagłówek fotela trzęsie wewnętrzne lusterko czasami tylne siedzenia
zagłówek trzęsie przy zapalaniu jak i w czasie jazdy
przejadę do mechanika zobacze co powie pozd! dzięki wielkie
sam nie wiem, nie ma żadnych objawów poza tym ,że zagłówek fotela trzęsie wewnętrzne lusterko czasami tylne siedzenia
zagłówek trzęsie przy zapalaniu jak i w czasie jazdy
przejadę do mechanika zobacze co powie pozd! dzięki wielkie