Sprzęgło - koło dwumasowe
Moderator: Sebu$
-
- Przeglądacz
- Posty: 96
- Rejestracja: 26 gru 2009, 13:32
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Auto: opel zafira b 1.9 cdti enjoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
nie nie mam żadnych innych objawów
autko normalnie jeździ
tylko przy 130 km|h telepie czasmi kierownicą i podczas hamowania też (drążki koncówki nowe)
z początku myślałem,że telepie bo koła nie wyważone ,ale wsio ok
potem poduszki na silniku i wogóle zrobiłem mały przegląd w stacji diagnostycznej nawet za free zrobili
problem w tym jak pisałem tak samo na postoju jak podczas jazdy ;jadę niedługo do pl sie okaże , czy co nie wyskoczy !!!! 3000km(w obie strony) 8-10 razy do roku
pozd!
autko normalnie jeździ
tylko przy 130 km|h telepie czasmi kierownicą i podczas hamowania też (drążki koncówki nowe)
z początku myślałem,że telepie bo koła nie wyważone ,ale wsio ok
potem poduszki na silniku i wogóle zrobiłem mały przegląd w stacji diagnostycznej nawet za free zrobili
problem w tym jak pisałem tak samo na postoju jak podczas jazdy ;jadę niedługo do pl sie okaże , czy co nie wyskoczy !!!! 3000km(w obie strony) 8-10 razy do roku
pozd!
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
kylu, sprawdził bym łożyska na przodzie, miałem w pewnym aucie objaw telepania kierownicy (delikatnie) przy hamowaniu i przy pewnej prędkości właśnie z nie huczących a jednak wybitych łożysk piast... Wydałem kasę na wyważanie kół, doważanie kół na aucie, pomiary bicia i wyważenia tarcz a skończyło się wszystko po wymianie łożysk...
Telepanie elementami wewnątrz na wolnych obrotach, podczas jazdy, może świadczyć o uszkodzonej poduszce... Dwumas, który u Ciebie jest na 100% daje do drgań (zazwyczaj przy gwałtowniejszym przyspieszaniu, zapłonie i gaszeniu silnika) taki nie głośny ale jednak słyszalny metaliczny stukot... Szczególnie słyszalny przy gaszeniu silnika...
Telepanie elementami wewnątrz na wolnych obrotach, podczas jazdy, może świadczyć o uszkodzonej poduszce... Dwumas, który u Ciebie jest na 100% daje do drgań (zazwyczaj przy gwałtowniejszym przyspieszaniu, zapłonie i gaszeniu silnika) taki nie głośny ale jednak słyszalny metaliczny stukot... Szczególnie słyszalny przy gaszeniu silnika...
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
-
- Przeglądacz
- Posty: 96
- Rejestracja: 26 gru 2009, 13:32
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Auto: opel zafira b 1.9 cdti enjoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
no i wróciłem do szwajcarii
byłem u swojego mechanika( telepanie zagłówka ) nie ustalił przyczyny
pasowało by autko zostawic na dłużej do bardziej szczegółowego przeglądu
ale za to wyeliminowałem telepanie kierownicy przy hamoawniu
obie tarcze krzywe 0.38 i 0.36 firmy Brembo poszły do reklamacji miałem je od grudnia zeszłego roku
teraz ATE narazie sie spisują i nie telepie
pozd!
byłem u swojego mechanika( telepanie zagłówka ) nie ustalił przyczyny
pasowało by autko zostawic na dłużej do bardziej szczegółowego przeglądu
ale za to wyeliminowałem telepanie kierownicy przy hamoawniu
obie tarcze krzywe 0.38 i 0.36 firmy Brembo poszły do reklamacji miałem je od grudnia zeszłego roku
teraz ATE narazie sie spisują i nie telepie
pozd!
Witam wszystkich, problem wygląda tak: mam problem ze sprzęgłem, płyn ucieka i nie wysprzęgla, sprawdziłem pompę jest sucha, przyjrzałem się skrzyni która była mokra i przy pompowaniu sprzęgłem zauważyłem że płyn ucieka z "łacznika" ( nie wiem jak to się nazywa) wysprzęglika z przewodem prowadzącym do pompy, dokładniej rzecz ujmując chodzi o ten element. I moje pytanie brzmi, jak to wymienić? Czy trzeba wyjmować skrzynię czy nie? Jeśli można to zrobić bez demontażu skrzyni prosił bym o opis tej naprawy. Dziękuję bardzo
Witam,
mały odkop, ale moje pytanie dotyczy tego tematu
Od kilku dni zauważam dziwne objawy w moim zefirze.
Najstarszy z nich to:
- przy pół sprzęgle słychać chrobotanie, wyraźne i dosyć głośne kiedy stoi się w okolicach przodu auta
- ostatnio robiłem trasę, ok 160km z małymi przerwami, pod koniec trasy zacząłem słyszeć metaliczny dźwięk, jakby ocierały się o siebie 2 metalowe talerze, nie było to uzależnione od ruchu auta czy też postoju, bo słyszałem to raz przy 50kmh, raz przy 100kmh, i na koniec pod domem kiedy chwilę stałem z odpalonym silnikiem też słyszałem pisk kiedy skrzynia była na luzie, dźwięk ustępował po wciśnięciu sprzęgła
- podczas tej samej trasy zdarzyło mi się, że wyraźnie zapulsował mi pedał sprzęgła, wcisnąłem a od odskoczył lekko do góry i dopiero za 2 razem wszedł normalnie w podłogę
- dzisiaj po krótkiej przejażdżce po mieście przez chwilę czułem lekkie pulsowanie na pedale sprzęgła, ale tylko przy początku, kiedy trzymałem je nisko przy podłodze było ok, po ponad połowie czułem wyraźne pulsowanie
- mam zafirę od ok pół roku i wydaje mi się że ostatnimi czasy kiedy ruszam sprzęgło puszczam na różną wysokość, raz przy podłodze, raz wyżej... na początku było zawsze przy podłodze...
- na postoju autem trzęsie, ale dotąd myślałem że ten tym tak ma, w końcu to diesel, ale może jednak ma to związek ze sprzęgłem i dwumasą?
- ostatnie co mi przychodzi do głowy z dziwnych objawów, to przy ok 90-100 kmh i normalnej drodze auto wpadło w lekkie wibracje których dotąd nie zauważałem...
Auto ma ok 260 tyś. przebiegu. Poza wymienionymi objawami nie zauważyłem nic niepokojącego, przy odpalaniu i gaszeniu zawsze z wciśniętym sprzęgłem nie słyszę żadnych dziwnych dźwięków.
Czy myślicie ,że opisane przeze mnie objawy wskazują że na moją dwumasę padł wyrok wymiany?
mały odkop, ale moje pytanie dotyczy tego tematu
Od kilku dni zauważam dziwne objawy w moim zefirze.
Najstarszy z nich to:
- przy pół sprzęgle słychać chrobotanie, wyraźne i dosyć głośne kiedy stoi się w okolicach przodu auta
- ostatnio robiłem trasę, ok 160km z małymi przerwami, pod koniec trasy zacząłem słyszeć metaliczny dźwięk, jakby ocierały się o siebie 2 metalowe talerze, nie było to uzależnione od ruchu auta czy też postoju, bo słyszałem to raz przy 50kmh, raz przy 100kmh, i na koniec pod domem kiedy chwilę stałem z odpalonym silnikiem też słyszałem pisk kiedy skrzynia była na luzie, dźwięk ustępował po wciśnięciu sprzęgła
- podczas tej samej trasy zdarzyło mi się, że wyraźnie zapulsował mi pedał sprzęgła, wcisnąłem a od odskoczył lekko do góry i dopiero za 2 razem wszedł normalnie w podłogę
- dzisiaj po krótkiej przejażdżce po mieście przez chwilę czułem lekkie pulsowanie na pedale sprzęgła, ale tylko przy początku, kiedy trzymałem je nisko przy podłodze było ok, po ponad połowie czułem wyraźne pulsowanie
- mam zafirę od ok pół roku i wydaje mi się że ostatnimi czasy kiedy ruszam sprzęgło puszczam na różną wysokość, raz przy podłodze, raz wyżej... na początku było zawsze przy podłodze...
- na postoju autem trzęsie, ale dotąd myślałem że ten tym tak ma, w końcu to diesel, ale może jednak ma to związek ze sprzęgłem i dwumasą?
- ostatnie co mi przychodzi do głowy z dziwnych objawów, to przy ok 90-100 kmh i normalnej drodze auto wpadło w lekkie wibracje których dotąd nie zauważałem...
Auto ma ok 260 tyś. przebiegu. Poza wymienionymi objawami nie zauważyłem nic niepokojącego, przy odpalaniu i gaszeniu zawsze z wciśniętym sprzęgłem nie słyszę żadnych dziwnych dźwięków.
Czy myślicie ,że opisane przeze mnie objawy wskazują że na moją dwumasę padł wyrok wymiany?
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
260 tys to i tak trzeba się cieszyć - padały po 60
Wygląda, że czeka Cię wymiana całości wraz z dociskiem
Podjedź do mechanika, nich posłucha ktoś kumaty - koszt wymiany około 400 - 500 złociszy :>
Wygląda, że czeka Cię wymiana całości wraz z dociskiem
Podjedź do mechanika, nich posłucha ktoś kumaty - koszt wymiany około 400 - 500 złociszy :>
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Właśnie wróciłem z kolejnej przejażdżki, ruszam spod świateł i przy próbie wrzucenia 2 pedał wpadł w podłogę jak w masło... dopiero po chwili załapało i wszedł bieg. Ogólnie wydaje mi się że miękko chodzi, bez oporu, PORAŻKA. A jutro mam wyjazd :o
Dzisiaj dzwoniłem do mechanika u którego robiłem swoje samochody, i koszt wymiany 300zł, sztywne koło z kompletnym sprzęgłem SACHSa 1300zł, VALEO 1600zł...
Nie wiem chyba nie ma co się zastanawiać tylko w poniedziałek odstawiać auto...
Miałeś na myśli samą robociznę bez części ?Bodek pisze:koszt wymiany około 400 - 500 złociszy :>
Dzisiaj dzwoniłem do mechanika u którego robiłem swoje samochody, i koszt wymiany 300zł, sztywne koło z kompletnym sprzęgłem SACHSa 1300zł, VALEO 1600zł...
Nie wiem chyba nie ma co się zastanawiać tylko w poniedziałek odstawiać auto...