Zafira OPC 2.0 Turbo - powrót płynu do zbiorniczka

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
zielonyyy21

Zafira OPC 2.0 Turbo - powrót płynu do zbiorniczka

#1 Post autor: zielonyyy21 »

Witam
Od nie dawna jestem szczęśliwym nabywcą zafiry OPC i mam pare pytań. Z przewodu którego jest powrót płynu chłodniczego do zbiorniczka wyrówczego jest powietrze, tzn.. tak wygląda jakby płyn się gotował w tym przewodzie. na drugim przewodzie jest dobrze normalnie płyn powraca do zbiorniczka. I co mnie zastanawia że nawet jak troche przejade troche to strzelają tłumiki z gorąca? troche to dziwne....
Ostatnio zmieniony 12 paź 2014, 21:33 przez zielonyyy21, łącznie zmieniany 1 raz.

pejko
Przeglądacz
Posty: 77
Rejestracja: 26 lut 2010, 20:59
Imię: Przemek
Lokalizacja: Radom
Auto: Zafira A OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#2 Post autor: pejko »

zielonyyy21 pisze:Witam
Od nie dawna jestem szczęśliwym nabywcą zafiry OPC i mam pare pytań. Z przewodu którego jest powrót płynu chłodniczego do zbiorniczka wyrówczego jest powietrze, tzn.. tak wygląda jakby płyn się gotował w tym przewodzie. na drugim przewodzie jest dobrze normalnie płyn powraca do zbiorniczka. I co mnie zastanawia że nawet jak troche przejade troche to strzelają tłumiki z gorąca? troche to dziwne....
Witam kolegę z Radomia. jeśli mowa o " powietrzu " w przewodzie powrotnym od przodu samochodu to normalka ponieważ to powrót płynu z obwodu chłodzenia turbosprężarki. co do strzelania tłumików to nic strasznego jak turbo nie robi się czerwone. tłumiki w oplach są raczej marnej jakości i pewnie u ciebie są już trochę podręczone.

zielonyyy21

#3 Post autor: zielonyyy21 »

Dziekuję za Odpowiedź lecz zauważyłem ze po zgaszeniu silnika w tym przewodzie gotuje się płyn...

pejko
Przeglądacz
Posty: 77
Rejestracja: 26 lut 2010, 20:59
Imię: Przemek
Lokalizacja: Radom
Auto: Zafira A OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#4 Post autor: pejko »

zielonyyy21 pisze:Dziekuję za Odpowiedź lecz zauważyłem ze po zgaszeniu silnika w tym przewodzie gotuje się płyn...
Tak powinno być ponieważ temp. gorącej turbiny jest dużo wyższa niż 120 st C / temp. wrzenia płynu chłodniczego/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”