Włączony tryb awaryjny błąd p1220 i p0725
Moderator: Sebu$
Włączony tryb awaryjny błąd p1220 i p0725
Witam
Proszę o pomoc w sprawie mojej zafci. Włączył się tryb awaryjny no i nie idzie jeździć. Obroty silnika max 1500-2000. Podłączyłem moj komputer i wykazał dwa błędy
1. p1220
2. p0725
Dla pewności pojechałem z awrotną prędkością 30km/godz do mechanika aby potwierdzić moje odczyty no i sie potwierdziły - to samo.
Problem w tym że mechanik stwierdził że to walnięty komputer samochodu, ale troszkę poczytałem i mam mętlik w głowie. Z tego co piszą na forach to pompa, czy taka różnica poglądów jest możliwa?
Jeśli ktoś wie więcej o takim problemie będę wdzięczny jeśli pomoże
Z góry dziękuję.
Krótki opis zdarzenia.
Żona koło południa zakopała się w zaspie innym samochodem , nie dało sie nim wyjechać więc podjechałem zawcią i pech chciał że też się zakopałem. Po odkopaniu śniegu długo nie mogłem ruszyć ale jakoś poszło (troszkę zafcia przykopciła, przy wyjeżdżaniu zauważyłem czarny śnieg w okolicy wydechu), wziąłem żonkę na hol i wyciągnąłem z zaspy. Pojechałem do sklepu, a po wyjściu odpaliłem, ruszyłem i włączył się tryb awaryjny jest big problem!!!
Proszę o pomoc w sprawie mojej zafci. Włączył się tryb awaryjny no i nie idzie jeździć. Obroty silnika max 1500-2000. Podłączyłem moj komputer i wykazał dwa błędy
1. p1220
2. p0725
Dla pewności pojechałem z awrotną prędkością 30km/godz do mechanika aby potwierdzić moje odczyty no i sie potwierdziły - to samo.
Problem w tym że mechanik stwierdził że to walnięty komputer samochodu, ale troszkę poczytałem i mam mętlik w głowie. Z tego co piszą na forach to pompa, czy taka różnica poglądów jest możliwa?
Jeśli ktoś wie więcej o takim problemie będę wdzięczny jeśli pomoże
Z góry dziękuję.
Krótki opis zdarzenia.
Żona koło południa zakopała się w zaspie innym samochodem , nie dało sie nim wyjechać więc podjechałem zawcią i pech chciał że też się zakopałem. Po odkopaniu śniegu długo nie mogłem ruszyć ale jakoś poszło (troszkę zafcia przykopciła, przy wyjeżdżaniu zauważyłem czarny śnieg w okolicy wydechu), wziąłem żonkę na hol i wyciągnąłem z zaspy. Pojechałem do sklepu, a po wyjściu odpaliłem, ruszyłem i włączył się tryb awaryjny jest big problem!!!
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Kolego znalazłem coś takiego:
P0725 Engine-Speed Sensor Input Circuit Incorrect Signal
P0725 Engine-Speed Sensor Input Circuit no Signal
P0725 Engine-Speed Sensor Input Circuit Signal Range/Performance (Overspeed)
lub
P0725 Nieprawidłowy sygnał obwodu wejścia sensora prędkości silnika C-13
P0725 Brak sygnału obwodu wejścia sensora prędkości silnika C-13
P0725 Wadliwe działanie układu krytycznego 1 B-18
P0725 Sygnał obwodu wejścia sensora prędkości silnika Zakres/Działanie (Nadobroty) C-13
P1220 Injection Timing Control Excessive/Insufficient Flow Detected C-14
lub
P1220 Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 1 B-19
P0725 Engine-Speed Sensor Input Circuit Incorrect Signal
P0725 Engine-Speed Sensor Input Circuit no Signal
P0725 Engine-Speed Sensor Input Circuit Signal Range/Performance (Overspeed)
lub
P0725 Nieprawidłowy sygnał obwodu wejścia sensora prędkości silnika C-13
P0725 Brak sygnału obwodu wejścia sensora prędkości silnika C-13
P0725 Wadliwe działanie układu krytycznego 1 B-18
P0725 Sygnał obwodu wejścia sensora prędkości silnika Zakres/Działanie (Nadobroty) C-13
P1220 Injection Timing Control Excessive/Insufficient Flow Detected C-14
lub
P1220 Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 1 B-19
kurcze, jak mechanik po odczytaniu błędów mówi że komputer do wymiany to ja nie wiem... może znajdź innego mechanika?
p1220 ma związek z wtryskiwaczami. ale powodów może być wiele, często błędy trzeba brać mniej dosłownie, nawet tak że miałeś mało paliwa w baku, ale wg mnie - skoro czarny śnieg to może masz nieszczelność na trawersach i stąd ten błąd - dałeś gazu, wysokie obroty, a w takich warunkach trawersy przepuszczają i wywaliło p1220.
p0725 to wg mojego spisu - Uszkodzenie w układzie wejścia obrotów silnika / przekładni (tak jak kol MieHor, pisał)
co do tego p1220 dodam jeszcze wypowiedź Brzozy z innego forum, a który ma pojęcie:
ale to też jedna z możliwości, więc nie bierz tego dosłownie, może nie będzie tak źle
p1220 ma związek z wtryskiwaczami. ale powodów może być wiele, często błędy trzeba brać mniej dosłownie, nawet tak że miałeś mało paliwa w baku, ale wg mnie - skoro czarny śnieg to może masz nieszczelność na trawersach i stąd ten błąd - dałeś gazu, wysokie obroty, a w takich warunkach trawersy przepuszczają i wywaliło p1220.
p0725 to wg mojego spisu - Uszkodzenie w układzie wejścia obrotów silnika / przekładni (tak jak kol MieHor, pisał)
co do tego p1220 dodam jeszcze wypowiedź Brzozy z innego forum, a który ma pojęcie:
Kod: Zaznacz cały
ten błąd wiąże sie z poważnym błędem pompy!!. Przestawiacza konta wtrysku!! .Mógł on powstać po długotrwałym odpalaniu na tzw. sucho!! lub na hol.. . i wiąże się on z regeneracją pompy mechanicznie!!. Czasami ten błąd wyskakuje przy zapowietrzaniu układu!! Ale to najlepsza opcja!! nazwę to świąteczną!! :P w innych przypadkach to 2000tys zł. wiąże to się z kalibracja pompy!! Bo wymiana jest dziecinnie prosta!!. Ale demontaż stół itp Podwajają koszty!!.
Dzięki za podpowiedzi, na początku sprawdzę ten przewód od czujnika wału.
Co do tego mechanika też tak sobie pomyślałem po przeczytaniu paru postów, więcej się dowiedziałem jak sam podłączyłem swojego kompa, ale ze nie jestem mechanikiem chciałem się upewnić bo stwierdziłem że to poważna sprawa.
Z wolnego tłumaczenia języka komputera który posiadam wyszło mi : P1220 Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 1 B-19 tak jak pisał MieHor, co nie wiele mi mówi
Też dotarłem do wywodu BRZOZY ale jutro zacznę jak pisałem od tego pzrewodu
Co do tego mechanika też tak sobie pomyślałem po przeczytaniu paru postów, więcej się dowiedziałem jak sam podłączyłem swojego kompa, ale ze nie jestem mechanikiem chciałem się upewnić bo stwierdziłem że to poważna sprawa.
Z wolnego tłumaczenia języka komputera który posiadam wyszło mi : P1220 Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 1 B-19 tak jak pisał MieHor, co nie wiele mi mówi
Też dotarłem do wywodu BRZOZY ale jutro zacznę jak pisałem od tego pzrewodu
Witam, przedwczoraj u mnie tez zapaliła się lampka stanu awaryjnego. Zapala się kilka, kilkadziesiąt sekund po zapaleniu. Zanim się zaświeci silnik pracuje ok, a potem nie mogę wykręcić 3000 obr. Na śniegu pojawił się czarny nalot jak sadza. Mechanik podpiął jakieś ręczne urządzenie diagnozujace,ale podobno nie wykazało błędów silnika. Spróbował laptopem ale sie nie mógł skomunikować z samochodem. tak, że dalej nie wiem co. Czytając fora podejrzewam, że coś może być ze sterowaniem pompy? Macie jakieś pomysły co to może być?
Witam ponownie
Niestety nie miałem czasu zająć się moją Zafcią, ale zdołałem dowiedzieć sie czegoś więcej o moim problemie. Mianowicie sprawdziłem czujnik wału - wszystko ok, z pomocą kolegi i jego komputera dużo lepszego od mojego wyszło że błąd który wyskakuje to
P1220 "czas wtrysku - wysoki/niski przepływ".
Z tym problemem już może sobie poradzić dobry mechanik do którego udaję sie we wtorek.
Zobaczymy, trzeba być dobrej myśli .
Napisze po wizycie co to było.
Niestety nie miałem czasu zająć się moją Zafcią, ale zdołałem dowiedzieć sie czegoś więcej o moim problemie. Mianowicie sprawdziłem czujnik wału - wszystko ok, z pomocą kolegi i jego komputera dużo lepszego od mojego wyszło że błąd który wyskakuje to
P1220 "czas wtrysku - wysoki/niski przepływ".
Z tym problemem już może sobie poradzić dobry mechanik do którego udaję sie we wtorek.
Zobaczymy, trzeba być dobrej myśli .
Napisze po wizycie co to było.
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Jeśli rzeczywiście będzie to EGR, to może wystarczy jego czyszczenie (jest o tym mowa na forum), natomiast jeśli to nie pomoże to pozostaje regeneracja w jakimś dobrym zakładzie lub wymiana na nowy. Zakładam, że masz EGR elektroniczny - ceny odpowiednio: ok. 400,0 zł regeneracja lub ok. 1150,0 nowy (Wahler).
Jednak zanim zaczniesz cokolwiek kombinować - odczytaj błędy, to podstawowa wiedza o bolączkach Twojej ZA
Jednak zanim zaczniesz cokolwiek kombinować - odczytaj błędy, to podstawowa wiedza o bolączkach Twojej ZA
- timi68
- Zafiromaniak
- Posty: 794
- Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
- Model: II
- Oznaczenie silnika: D5-2.4
- Gender:
Spróbuj tak, odpal silnik, podnieś maskę, od fiftra powietrznego idzie przewód powietrzny na nim jest kostka, wyciągnij wtyczkę na około 1min. Zgaś silnik, podłącz wtyczkę i po około 1 min odpal silnik.wrobel197777 pisze:Tak jak pisałem dobry komputer wykazał błąd P1220 "czas wtrysku - wysoki/niski przepływ".
Napisz czy pomogło ?