Ogrzewanie Zafira C Tourer
Moderator: Sebu$
Ogrzewanie Zafira C Tourer
Witam,
Mam Zafirę z 2014 roku i mimo temperatury 10 stopni na zewnątrz w aucie po przejechaniu 10 km dopiero zaczyna się grzać (lecieć ciepłe powietrze z kratek) . Po 13-15 km powietrze leci ciepłe ale nie bardzo ciepłe. Dodam że silnik wg wskazań zagrzewa się do 90 stopni po około 3-5 km i tak już zostaje. Czy to jest normalne ?
Dodam że w serwisie byłem i po 2 tygodniach stwierdzili że z samochodem jest wszystko OK.
Proszę szczęśliwych posiadaczy o info czy też tak mają choć jak mają tak zimno to może nieszczęśliwych
Z góry dzięki za wszystkie wpisy
Mam Zafirę z 2014 roku i mimo temperatury 10 stopni na zewnątrz w aucie po przejechaniu 10 km dopiero zaczyna się grzać (lecieć ciepłe powietrze z kratek) . Po 13-15 km powietrze leci ciepłe ale nie bardzo ciepłe. Dodam że silnik wg wskazań zagrzewa się do 90 stopni po około 3-5 km i tak już zostaje. Czy to jest normalne ?
Dodam że w serwisie byłem i po 2 tygodniach stwierdzili że z samochodem jest wszystko OK.
Proszę szczęśliwych posiadaczy o info czy też tak mają choć jak mają tak zimno to może nieszczęśliwych
Z góry dzięki za wszystkie wpisy
Miałem ZB 1,9 cdti i powiem szczerze mnie zimą w tym samochodzie zawsze było chłodno. Powietrze zawsze wg mnie leciało letnie. Wszystko było sprawdzane i wszystkie elementy były w porządku. Teraz mam benzynę i zanim dojdę do 3 biegu od momentu ruszenia to już leci ciepłe powietrze. Oczywiście żartuję ale po przejechaniu 1,5 do 2 km zaczyna się robić ciepło a po ustawieniu wyższych temperatur bardzo ciepło.
Ja mam ZC w dieslu. Przy konfigurowaniu zamówienia domówiłem sobie Quickheat, czyli elektryczne dogrzewanie nawiewu powietrza do kabiny. Działa bez zarzutu i ciepłe powietrze leci już po mniej więcej minucie od uruchomienia samochodu. A że kabina jest dość duża, to nagrzanie całego wnętrza zajmuje jakieś 15 minut jazdy.
- evolution1zafir
- Mieszkaniec
- Posty: 215
- Rejestracja: 30 lip 2015, 13:52
- Imię: EVO
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Opel Zafira C Cosmo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Mam takie pytanko. Na wstępie wnętrze ogrzewane jest poprzez QHeat ale po osiągnięciu odpowiedniej temperatury przez płyn chłodniczy to układ się wyłącza by zaoszczędzić pradu ( chyba tak to działa ). Ogrzewanie/nawiewy dmuchają gorącym powietrzem po ustawieniu temp. powyżej 25 stopni bo poniżej leci letnie powietrze. Czy tak jest w ZC jest czy mam coś nie tak? Z Insigni na nastawionych 22 stopniach leciało już gorąco a tu niespodzianka.
Zafira C
Meriva B FL
Insignia A
Vivaro A FL,B
Vectra C FL
Corsa C
AstraG,H ,J
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
(Megane-1(coupe,hatchbck, kombii) , Fiat:Punto, CC,Mazda 626,Ford Transit i Taunus )
Meriva B FL
Insignia A
Vivaro A FL,B
Vectra C FL
Corsa C
AstraG,H ,J
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
(Megane-1(coupe,hatchbck, kombii) , Fiat:Punto, CC,Mazda 626,Ford Transit i Taunus )
- dawkus
- Przeglądacz
- Posty: 88
- Rejestracja: 01 mar 2014, 15:54
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: CH
- Auto: Zafira
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: ZZZ
Mi się też coś słabo nagrzewa... ale ogólnie jest problem z termostatem w tych samochodach... ja mam silnik 1.6T i wyskakiwał mi bład... awaria samochodu - skontaktuj się z serwisem. Po podłączeniu do kompa wyszło że problem jest z termostatem, tam jest czujnik i ponoć często to się psuje. Jest zamówiony (70euro).
Ciekawe czy będzie lepiej..
Ciekawe czy będzie lepiej..
- evolution1zafir
- Mieszkaniec
- Posty: 215
- Rejestracja: 30 lip 2015, 13:52
- Imię: EVO
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Opel Zafira C Cosmo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
- tOmki
- Zafiromaniak
- Posty: 536
- Rejestracja: 09 wrz 2013, 16:32
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Słupsk
- Auto: Zafira
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B14NET
Wyszperane w necie, opis dotyczy najprawdopodobniej Zafiry B
Zitat eMail von Opel:
Das Quickheat - System ermöglicht als elektrische Zuheizung eine schnellere Erwärmung des Fahrgastraumes. Im Luftstrom des Klimasystems ist ein elektrisches Heizelement mit einer Nennleistung von 1.000 Watt integriert. Die tatsächliche Leistung des Quickheat - Systems ist von der Ladebilanz der Fahrzeugbatterie abhängig, wobei der Motorstart höchste Priorität hat. Das Heizelement wird bei laufendem Motor - in Abhängigkeit von der Innen-, Außentemperatur (< 11° C) sowie der Temperatur des Kühlwassers (< 25° C) - aktiviert und funktioniert vollautomatisch. Damit enteist auch die Windschutzscheibe schneller und ein Wiederbeschlagen bzw. erneutes Zufrieren wird verhindert. Sobald die Heizleistung des normalen Heizsystems ausreicht, wird das Quickheat-System automatisch abgeschaltet, um die Batteriekapazität zu schonen. Das Quickheat-System ist vollständig diagnostizierbar und kann durch Ihren Opel Service Partner auf seine Funktion überprüft werden. Bitte wenden Sie sich auch hier an Ihren Opel Partner, wenn Sie einen Defekt vermuten.
Cytat poczty elektronicznej Opla:
Quickheat - system umożliwia elektryczny podgrzewacz pomocniczy jako szybszego ocieplenia przedziału pasażerskiego. W przepływie powietrza systemu klimatycznego jest grzałka elektryczna o mocy nominalnej 1000 Watt jest zintegrowana. Rzeczywista wydajność Quickheat - System zależy od stanu naładowania akumulatora pojazdu, start silnika jest priorytetem. Element grzewczy jest w pracy silnika - w zależności od temperatury w pomieszczeniach, na zewnątrz (<11 ° C) i temperatury wody chłodzącej (<25 ° C) - aktywowany i jest w pełni automatyczny. W ten sposób szyby deiced szybciej, a re-re-zamrażania lub zamgławiania jest zabezpieczony. Po wydajności grzewczej systemu ogrzewania wystarczy normalny system Quickheat wyłącza się automatycznie, aby zaoszczędzić pojemność baterii. System jest w pełni diagnozowalnych Quickheat i może być zweryfikowane przez Opla Service Partner na jego funkcji. Prosimy o kontakt tutaj, aby Opel Partner, jeśli podejrzewasz wadę.
ZB
ZC
ZC
-
- Świeżak
- Posty: 22
- Rejestracja: 29 paź 2017, 08:52
- Imię: Michał
- Lokalizacja: ŁUKÓW
- Auto: Opel Zafira C 1.4 turbo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: Z14T
Witam mama taki problem, mianowicie ogrzewanie w czasie jazdy raz grzeje za chwile wieje zimnym powietrzem żeby znów włączyło się grzanie muszę przekręcić pokrętłami na maxa. Nie ma w tym wszystkim powtarzalności czasami jest ok ale ogólnie raz działa raz nie.
-
- Debiutant
- Posty: 39
- Rejestracja: 01 lis 2019, 21:40
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Wolsztyn
- Auto: Zafira C 2.0
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: Z20DT
Odgrzeje temat bo dziś u mnie też sie problem pojawił. Otóż było ok -2 zewnatrz a ogrzewanie mi słabo działało a temp silnika 90 stopni. Ciepłe powietrze leciało tylko jak ustawilem na maksimum. O co chodzi?
-
- Bywalec
- Posty: 101
- Rejestracja: 06 mar 2020, 08:22
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: GLC
- Auto: Zafira
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DTH
U mnie teoretycznie znajduje sie quickheat. Zastanawiam sie jednak, czy to w ogole dziala? Ktos ma pomysl gdzie on sie znajduje oraz jak sprawdzic poprawnosc dzialania? Gdyby cos bylo nie tak komp pokazalby blad?myszolot pisze: ↑11 gru 2014, 16:11 Ja mam ZC w dieslu. Przy konfigurowaniu zamówienia domówiłem sobie Quickheat, czyli elektryczne dogrzewanie nawiewu powietrza do kabiny. Działa bez zarzutu i ciepłe powietrze leci już po mniej więcej minucie od uruchomienia samochodu. A że kabina jest dość duża, to nagrzanie całego wnętrza zajmuje jakieś 15 minut jazdy.
Ostatnio zmieniony 07 lut 2021, 19:35 przez qrzyh, łącznie zmieniany 1 raz.
Zafira C A20DTH + Corsa D A14XER