Odpala ale falują obroty

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
shell'a

#31 Post autor: shell'a »

a świece w jakiej kondycji ?

Awatar użytkownika
gucio1704
Debiutant
Posty: 45
Rejestracja: 24 paź 2011, 00:11
Imię: Gustaw
Lokalizacja: Kraków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#32 Post autor: gucio1704 »

A wziąłeś pod uwagę obniżenie się temperatury na zewnątrz?
Ludzie zawsze myślą na odwrót .........

Kuba1

#33 Post autor: Kuba1 »

Sprawdź sondę lambda. Może podawać złe parametry spalin i wtedy ustawia się źle przepustnica i tworzy niewłaściwą mieszankę, co powoduje z koleii duże zużycie paliwa i falowanie obrotów.

rafczyk211

#34 Post autor: rafczyk211 »

Witam,
też mam ten sam problem, silnik faluje na wolnych obrotach, muszę lekko trzymać gaz bo inaczej gaśnie, obrotomierz leży, pali się kontrolka samochodu z kluczykiem i kontrolka układu chłodzenia, nie pokazuje chwilowego spalania. Po podłączeniu pod komputer wyświetlają się błędy: 725 i 1335. Mechanik mówił, ze walną czujnik położenia wału korbowego ale żebym się upewnił podłączając pod kompa, wiec pojechałem do innego bo ten kompa nie miał, a ten drugi mnie straszy że to elektronika pompy wtryskowej padła. Więc czy wystarczy wymienić czujnik czy to rzeczywiście pompa, a może tamten chciał zarobić na mnie mówiąc, że to elektronika pompy?? Dodam, że jak pojechałem na komputer to za podłączenie chciał 50zł, ale jak mu powiedziałem, że prawdopodobnie walną czujnik wału i zobaczył, że trochę się znam to od razu zjechał na 30 zł.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#35 Post autor: Harry200 »

Brak obrotomierza i paląca się kontrolka układu chłodzenia to jest typowy objaw uszkodzenia czujnika wału korbowego.

wesoly.1981

#36 Post autor: wesoly.1981 »

witam zafiromaniakow jestem nowy i mam maly problem z moja zafirką. Moj silnik to 1.8 benzyna bez gazu. Rano jak odpalam auto, obroty skacza az do rozgrzania sie silnika. W czasie tym gdy auto sie nie rozgrzeje nie da sie tym samochodem poruszac (przerywa, zrywa sie) puzniej gdy sie wszystko jest wporzadku. Moglibyscie pomoc?? Z gory dzieki

Odczytaj błędy, są jakieś :?: przeczytaj ten temat od początku - może trafisz na jakiś wniosek - Bodek
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2012, 21:24 przez wesoly.1981, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Tunio999
Zafiromaniak
Posty: 5256
Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Auto: ex ZB 1.8 SPORT
Model: 2008
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#37 Post autor: Tunio999 »

pysio30 pisze:Witam
jako ze nie moge uzyskac informacji gdzie w moim silniku szukac czujnika temperatury ( dzieki tutejszemu moderatorowi ktory z uporem maniaka odsyla mnie do tematu ktory z moim silnikiem nie ma nic do rzeczy ) zaczalem sam w autku grzebac i prosze powiedzcie mi co to jest za element na 1 zdjeciu niepodpiety . Co to za badziewie na 2 zdjeciu . Przepialem wtyczke na ten dolny element i jeden szlauf ale tam jeszcze 3 szlauf leci do przepustnicy tzn obok przepustnicy jest wpiety mozecie mi powiedziec o co tu chodzi ? caly ten teatr robie bo od pol roku szukam przyczyny falujacych obrotow na jalowym biegu i ciezkie zapalanie na cieplym silniku. Po wymianie polowy silnika i tylnej kanapy moj pomysl padl na czujnik temperatury. Zauwazylem bowiem ze jak jest zimno to ssanie dziala ale tylko kilka sekund i potem obroty leca w dol i jest falowanie . Bardzo was prosze okreslcie o co tu chodzi ? czemu ten element byl niepodpiety , czemu wtyczka pasowala do niego z tego gornego wolnowiszacego ? dodoam ze obroty i tak faluja czy jest tam czy tu podpiety czy wogole odpiety nie ma zadnej roznicy.
Obrazek
Obrazek
Obrazek



Czujnik temperatury znajduje się przy termostacie

Na foto 3 (pierwsze od góry) znajduje się zawór podciśnienia ;) - na fotce 2 to w czerwonym kółeczku to też zawór podciśnienia.
Załączniki
Termostat (w obudowie) z czujnikiem
Termostat (w obudowie) z czujnikiem
aa1.jpg (6.86 KiB) Przejrzano 624 razy
Ostatnio zmieniony 09 gru 2014, 19:51 przez Tunio999, łącznie zmieniany 2 razy.
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
- Albert Einstein

<<< Pozdrawiam Tunio999 >>>

pysio30

#38 Post autor: pysio30 »

Ok. To co tp jest to na pierwszym zdjeciu ? To chyba tez w okolicach termostatu chyba jest . Zglupiec mozna.

Awatar użytkownika
Tunio999
Zafiromaniak
Posty: 5256
Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Auto: ex ZB 1.8 SPORT
Model: 2008
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#39 Post autor: Tunio999 »

Zdjęcie pierwsze jak się nie mylę: to ZAWÓR STEROWANIA PALIWA
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
- Albert Einstein

<<< Pozdrawiam Tunio999 >>>

pysio30

#40 Post autor: pysio30 »

I ten zawor moze byc niepodlaczony ?

Awatar użytkownika
Tunio999
Zafiromaniak
Posty: 5256
Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Auto: ex ZB 1.8 SPORT
Model: 2008
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#41 Post autor: Tunio999 »

pysio30 pisze:I ten zawor moze byc niepodlaczony ?
Coś tam brakuje :mysli:

Brak ssania i falujące obroty to może być wina czujnika temperatury...
Sprawdzałeś błędy komputerem???
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
- Albert Einstein

<<< Pozdrawiam Tunio999 >>>

pysio30

#42 Post autor: pysio30 »

Panowie . Ja juz pol roku walcze z obrotami . Niejeden mechanik rozkladal rece . Niektorzy kasowali kupe kasy a niektorzy skulali ogony . Pisalem ze juz pol silnika jest wymienione jak do tej pory 1000 euro poszlo a obroty jak falowaly tak faluja przyczyn moze byc 199 to wiem przez szukanie na forach ale zaden madry mi jeszcze n8e wspomnial o czujniku temperatury wiec chcialem sam se go znalezc i ewentualnie wymienic. Boje sie do mechanika jakiegokolwiek jechac bo znowu zacznie wydziwiac. Komputer pokazuje jak to okreslil jeden z mechanikow czujnik polozenia walka ( Nie czujnik polozenia walu bo ten jest tez wymieniony ) ale mechanik twierdzi ze takiego czujnika co go komp pokazuje to w moim aucie nie ma . I zoonk . I dzisiqj jak szukalem gdzie moze byc ten czujnik temperatury to natknalem sie na wlasnie jakies badziewie co jest niepidlaczony . Odziwo wtyczka z tego jak ktos okreslil zaworu pasuje do tego elementu ze zdjecia nr 1 czyli tego na samym dole i przepialem ta wtyczke tam tak dla jaj i nic sie nie zmienilo ani nie polepszylo ani nie pogorszylo . Jak ja wogole wypne to tez nie ma zadnej roznicy. Nie ogarniam tego . Wiem jedno - w zyciu juz nie kupie czegos ze znaczkiem opla.

Skasowany użytkownik 3135

#43 Post autor: Skasowany użytkownik 3135 »

czujnika położenia wałka nie ma w tym silniku, dopiero w 2.2 direct zastosowali ten czujnik, miałem kiedyś zafirę z z tym silnikiem Z22SE, też walczyłem długo z falowaniem obrotów, a jak się okazało przyczyną był łańcuch rozrządu, a mianowicie jego złe ustawienie, prawdopodobnie ktoś kiedyś grzebał i pomylił się przy jego zakładaniu, auto falowało na wolnych obrotach,a na kompie zero błędów.

pysio30

#44 Post autor: pysio30 »

Problem pojawil mi sie w trakcie jazdy po 1.5 roku uzytkowania auta wiec to raczej nie bedzie ze ktos cos zle zalozyl ale faktycznie tez myslalem ze to moze byc ze lancuch przeskoczyl bo lecialem wtedy na trasie i tak 180 - 200 przez jakies 600 km i jak sie po benzyne zatrzymalem to sie zaczelo.

Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2451
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#45 Post autor: Maćku »

A powiedzcie mi silniczek krokowy występuje w z22se?
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”