Witam,
Co roku przy wyjeździe w góry powtarza się ten sam problem.
Mieszkam na nizinach i tutaj nigdy się to nie przydarza.
Podczas wycieczek w wyżej położone miejscowości górskie od pewnej wysokości n.p.m. silnik nagle kompletnie traci moc w przedziale 1-2 tyś obrotów, czyli zanim turbo zacznie porządnie tłoczyć powietrze. Silnik nawet na luzie ma problem z wkręceniem się do tych 2 tyś. Telepie nim i ospale reaguje na wciśnięcie gazu. Odpala dobrze i na wolnych obrotach też pracuje dobrze. Jak już się jakoś wkręci powyżej 2 tyś. pracuje normalnie i ma moc.
Czy ktoś ma pomysł co to może być o co sprawdzić?
pozdr.
buggy
zafira 2001 2.0 dti
brak mocy w przedziale 1-2 tys obrotów w górach
Moderator: Sebu$
Oczywiście zdaję sobie sprawę, że to jest przyczyna problemu. Jednak nie wierzę że konstruktorzy nie przewidzieli, że ktoś będzie z tymi silnikami jeździł w górach.ukasz pisze:A wziąłeś pod uwagę, że w górach, wraz ze wzrostem wysokości spada ciśnienie powietrza?
Silnik dostaje za mało powietrza i dlatego brakuje mu mocy.
Pozdr.
buggy
Dzięki za odpowiedź.cns80 pisze:Nie znam tego silnika, ale w Citroenie Xsara VTS był notorycznie ten sam problem z czujnikiem powietrza atmosferycznego (szukaj przy przepływomierzu). Na Mazowszu dobrze. Na Podkarpaciu lipa Druga rzecz to EGR (jeśli ma)
Czy jednak ten silnik ma taki czujnik? Jakiś jest na rurze od filtra powietrza, obok przepływomierza, jednak myślałem, że to czujnik temp. powietrza...
Pozdr.
buggy
Posty pisane w krótkim odstępie czasowym scalamy - GOTI
Ostatnio zmieniony 11 gru 2014, 14:16 przez buggy, łącznie zmieniany 1 raz.
- cns80
- Zafiromaniak
- Posty: 1226
- Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: Warszawa [WT]
- Auto: Renault
- Model: Espace4
- Oznaczenie silnika: J4BR
W 2,2 na pewno jest. Myśłe że u Ciebie też. Czy to co znalazłeś podobne jest do tego:buggy pisze:Czy jednak ten silnik ma taki czujnik? Jakiś jest na rurze od filtra powietrza, obok przepływomierza, jednak myślałem, że to czujnik temp. powietrza...
Jeśli tak to wyjmij i przeczyść. Przedmuchaj powietrzem, przemyj benzyną. Kostkę też przedmuchaj i psiknij sprayem poprawiającym kontakt (z braku laku może być od biedy WD40).