Zbyt mała moc?

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
noartist83
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 07 gru 2014, 12:24
Lokalizacja: Sanniki
Model:

Zbyt mała moc?

#1 Post autor: noartist83 »

Witam. Mam pytanie co do mocy mojej zafiry. Jest to mój pierwszy samochód tych gabarytów i nie mama porównania ale patrząc na drugie auto które posiadam - astra g 1.7 dti 75kM - zafira jest strasznym mułem. Według mnie mimo swoich gabarytów i wagi przy takiej mocy (125kM) powinna być sporo bystrzejsza a tymczasem astra dużo lepiej się zbiera. Powinno być chyba odwrotnie. Poprawcie mnie jeśli się mylę. Co może być tego przyczyną?

Deleted User 160

#2 Post autor: Deleted User 160 »

Diesel i benzyna to inna bajka, sprawdź masy pojazdów i momenty obrotowe silników. To powinno cię oświecić.

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#3 Post autor: Wojti »

Hm to tak
- astra G 1,7 dti moc 75 ps moment 165 przyspieszenie do setki ok15 s waga ok 1260 kg
-zafira a 1,8 b 125 ps moment 170 przyspieszenie do setki 11,5 s waga 1445 kg
Nie wiem dlaczego mówisz że Zafirka jest mułem :lol: :shock:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#4 Post autor: Flora »

Wojti pisze:Hm to tak
- astra G 1,7 dti moc 75 ps moment 165 przyspieszenie do setki ok15 s waga ok 1260 kg
-zafira a 1,8 b 125 ps moment 170 przyspieszenie do setki 11,5 s waga 1445 kg
Nie wiem dlaczego mówisz że Zafirka jest mułem :lol: :shock:
Ale to są dane katalogowe, może właśnie o to chodzi, że samochód powinien lepiej reagować, a tak nie robi.
noartist83, masz możliwość porównania z inną Zafirą posiadającą taki sam silnik?

Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2451
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#5 Post autor: Maćku »

Co jak co Panowie moja Zafa waży 1300kg jak na 115KM to jestem pod wrażeniem...

noartist83, Wpierw zacznijmy, że diesel bierze od dołu ze wzg na turbo jest bardziej elastyczny. Benzyniaka jak chcesz przycisnąć od samego dołu to ze startu minimum 3 tys obrotów musisz mieć! (przynajmniej tak mam wypraktykowane)

Jeśli sądzisz, że brak mu mocy to sprawdź kompresję! być może czas także na przeczyszczenie tego i owego wymiany świec być może pompka paliwa daje za małe ciśnienie.... przyczyn mulenia auta jest sporo :/
Obrazek

Żabcia
Zafiromaniak
Posty: 858
Rejestracja: 11 lip 2018, 08:23
Imię: KAROLINA
Auto: Opel Zafira 1.6B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XEP
Gender:

#6 Post autor: Żabcia »

Właśnie zainteresował mnie ten temat ponieważ moja Zocha 1.6 :> wiadomo że słabsza czasami ma tak właśnie że zamula... od czego to zależy? nie jest tak za każdym razem.. ma po prostu takie gorsze dni ale musi być tego jakaś przyczyna.. świece, filtry i cała reszta jest :ok: i cały czas pod kontrolą, a jeszcze do tego dochodzi dłuższy czas oczekiwania na odpalenie.. to benzyna więc powinna palić na dotyk no ale zdarza się że trzeba dłużej przytrzymać.. czy to normalka? czy coś się dzieje? nie ma żadnych błędów.
Posiadacze Pb macie też takie doświadczenia ze swoimi samochodzikami?

Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2451
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#7 Post autor: Maćku »

A filtr paliwa wymieniałaś kiedy?

Ogólnie jeśli chodzi o PB, bo tylko takim głównie jeździłem jakość paliwa ma też znaczenie... z doświadczenia wiem, że na paliwie z Shell czy BP Beemka mi szła dużo lepiej niż na paliwie z Auchana lub Pana Zdzisia na wsi...

Wracając do "zmuły" silniki Benzynowe jaki Diesla wrażliwe są też na ciśnienie atmosferyczne jak już powszechnie wiadomo im wyżej jedziemy n.p.m. silnik staje się słabszy ze względu na małą ilość tlenu ( bodaj co 300m n.p.m. to ok. 2KM mniej - jeśli dobrze pamiętam ze szkoły), weźmy pod uwagę że jak ciśnienie atmosferyczne jest niskie jest niższa zawartość tlenu w powietrzu (stąd niekiedy gorsze samopoczucie i senność u ludzi) co odbija się na jakości spalania ;)

Starałem się trochę łopatologicznie wyjaśnić jedną z przyczyn gorszego samopoczucia naszych Zosiek... oczywiście jest to aspekt jak jesteśmy pewni, że wsio OK.
Obrazek

Żabcia
Zafiromaniak
Posty: 858
Rejestracja: 11 lip 2018, 08:23
Imię: KAROLINA
Auto: Opel Zafira 1.6B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XEP
Gender:

#8 Post autor: Żabcia »

Maćku pisze:A filtr paliwa wymieniałaś kiedy?

Ogólnie jeśli chodzi o PB, bo tylko takim głównie jeździłem jakość paliwa ma też znaczenie... z doświadczenia wiem, że na paliwie z Shell czy BP Beemka mi szła dużo lepiej niż na paliwie z Auchana lub Pana Zdzisia na wsi...

Wracając do "zmuły" silniki Benzynowe jaki Diesla wrażliwe są też na ciśnienie atmosferyczne jak już powszechnie wiadomo im wyżej jedziemy n.p.m. silnik staje się słabszy ze względu na małą ilość tlenu ( bodaj co 300m n.p.m. to ok. 2KM mniej - jeśli dobrze pamiętam ze szkoły), weźmy pod uwagę że jak ciśnienie atmosferyczne jest niskie jest niższa zawartość tlenu w powietrzu (stąd niekiedy gorsze samopoczucie i senność u ludzi) co odbija się na jakości spalania ;)

Starałem się trochę łopatologicznie wyjaśnić jedną z przyczyn gorszego samopoczucia naszych Zosiek... oczywiście jest to aspekt jak jesteśmy pewni, że wsio OK.
wszystkie filtry, świece itd.. wymieniamy sezonowo czyli zawsze przed zimą zośka jest posprawdzana
Tankujemy zawsze na tym samym ORLEN-ie z tym ciśnieniem to :nie_wiem: :mysli:
a czemu trzeba dłużej przytrzymać przy odpalaniu? czy to może być przez jakieś powietrze w wężyku?

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#9 Post autor: Piasek »

Może macie jakieś problemy z dostawą paliwa ? Słynne padające pompy paliwa w ZA itp klimaty.
Jasiek przepływki, zabrudzone przepustnice, potencjometry pedału gazu (jak są)

Skasowany użytkownik 6483

#10 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Ano widzisz Żabciu , nasze Zoski to przecież kobiety a kobiety jak powszechnie wiadomo , często i gęsto miewają dni gorsze lub lepsze i nikt nic na to nie poradzi. :lol: . Być może tu leży wyjaśnienie niedomagań Twojego autka :piwo:

Awatar użytkownika
Czesław
Zafiromaniak
Posty: 1085
Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
Imię: Czesław
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Meriva B 1,4 120 KM
Model: B
Oznaczenie silnika: Nel
Gender:
Kontakt:

#11 Post autor: Czesław »

Twoja Zosia jak to kobiety ma humory :D Na pewno gdzieś jest tego przyczyna dobry mechanik to znajdzie, powietrze w wężykach paliw przeszkadzają głównie dieslom,że trzeba pokręcić dłużej to może tulejki w rozruszniku wytarte i bierze za dużo prądu jak powiedziałem dobry mechanik to ogarnie.Szukaj takiego i powodzenia bo ciężko znależć :x :ok:
czesiek_ze

Żabcia
Zafiromaniak
Posty: 858
Rejestracja: 11 lip 2018, 08:23
Imię: KAROLINA
Auto: Opel Zafira 1.6B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XEP
Gender:

#12 Post autor: Żabcia »

Kiedy oddawaliśmy auto do mechanika "a gościu jest na prawdę dobry i uczciwy(co ważne)"
to przy wymianie rozrządu wymienialiśmy wszystkie najważniejsze (chyba) rzeczy filtry świece, płyny oleje i całą resztę.. Mechanik mówił nam że auto jest w bardzo dobrym stanie jak na ten przebieg i lata. Jakby jeździł nim Niemiec tylko do kościoła i z powrotem.
No i nie raz nachodzi mnie myśl że auto jest po prostu nie przegonione i dlatego tak zamula.. bo w końcu my kręcimy się tylko do miasta i dłuższych tras się nie robi.
Jak raz na jakiś czas jeżdżę na zakupy do Zgorzelca to na dłuższym odcinku można 100-ką polecieć wtedy od razu czuć pod nogą że te przyśpieszenie jest.. więc może tu jest problem.. trzeba częściej jeździć na zakupy do większego miasta :lol:

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#13 Post autor: Piasek »

Na diesla nic lepiej nie działa jak porządny sandał na autostradzie.

Żabcia
Zafiromaniak
Posty: 858
Rejestracja: 11 lip 2018, 08:23
Imię: KAROLINA
Auto: Opel Zafira 1.6B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XEP
Gender:

#14 Post autor: Żabcia »

Zafek80 pisze:Na diesla nic lepiej nie działa jak porządny sandał na autostradzie.
A ja mam benzynę a trzeba z nią postępować jak z dieslem :lol:

Awatar użytkownika
Czesław
Zafiromaniak
Posty: 1085
Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
Imię: Czesław
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Meriva B 1,4 120 KM
Model: B
Oznaczenie silnika: Nel
Gender:
Kontakt:

#15 Post autor: Czesław »

Tak masz racje auto należy czasem dobrze przegonić ja nazywam to prostowaniem rury , ja muszę robić to dość często przez ten wrzód DPF . :>

PS. elektryk powinien sprawdzić pobór prądu przez rozrusznik, bo tam może być przyczyna złego zapalania. :/
czesiek_ze

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”