[B] - Piasek - Cosmo 1.8 XER - 2008r

Moderatorzy: Tunio999, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#46 Post autor: cns80 »

Zafek80 pisze:Pojawił się pierwszy pomiar ze spalania LPG. Poniżej 10L/100km
Kapelusznik :)
Zafek80 pisze:Dzisiaj zatankuję kolejny raz ale tym razem będzie sporo bo goniłem ostro. Dwa odcinki A2 po 100km: w jedną 2 osoby ale pod wiatr i 150-160km/h na tempomacie, z powrotem 140km/h na tempomacie ale za to 5 dorosłych osób + bagażnik do pełna.
Spalił ok 41 litrów na 368km co powinno dać wynik ponad 11L LPG na 100km ale dokładnie się okaże jak zatankuję.
Coś ubogie to spalanie :/
Obrazek

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#47 Post autor: Piasek »

cns80 pisze:Kapelusznik :)
E tam - normalne spalanie. Co ma więcej brac jak komp pokładowy pokazał średnie z tego dystansu 7,6 benzyny...
cns80 pisze:Coś ubogie to spalanie :/
A z tego 8,7 czy 8,8 benzynowy pokazał...
Czyli "katalogowe" 20% więcej LPG w stosunku do benzyny. Nie wiem co jest ale (nie narzekam) nawet jak śmigałem dotychczas na benzynie mało mi paliła. Obstawiałem średnie ok 9,5L na taką budę i jakby nie patrzył mocny silnik a wychodziła 8-8,5 średnio i to wszystko jazda 10-15km odcinki

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#48 Post autor: Piasek »

Ostatecznie kpl Beru Ultra Z203 powędrował w silnik
Załączniki
DSCN6481.JPG

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#49 Post autor: Piasek »

A teraz Wam pokażę jak wyglądały te wyjęte...
Zdjęcia nie bardzo oddają skalę zniszczeń ale przerwa to dobre 2mm. Że to chodziło bez problemów... Środkowe elektrody to już ledwo z porcelanek wystawały a masowe wypalone takie że się okrągłe porobiły...
136175 km wymieniłem
Obstawiam że wcześniej przy 60ciu były wymieniane... choć mój mechanik twierdzi że ostatnio po 70ciu wymieniał w innym aucie i lepiej wyglądały...
Załączniki
DSC_9623.JPG
DSC_9624.JPG
DSC_9625.JPG
DSC_9626.JPG

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#50 Post autor: cns80 »

To Ty nie przygotowałeś samochodu do montażu gazu ? :shock:
Obrazek

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#51 Post autor: Piasek »

No przygotowałem. Teraz, wczoraj, z małym poślizgiem ;)
Wiesz, a co tam będę grzebał jak wszystko sprawne i działa bez zarzutów i nawet przebieg ori :lol: ... co prawda miałem nadzieję że przy 120tyś km świece zapłonowe były zmieniane... złudną jak się okazuje.
Przy 128 zmieniali (w NL) rozrząd (bo napisane) ale to sprawdziłem zdejmując osłony i faktycznie wszystko nowe. To mnie zwiodło że świece zapłonowe też były zmienione. Jak się okazuje niestety nie.
Teraz tylko wolną chwilkę znaleźć i ta kontrola luzów zaworowych

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#52 Post autor: cns80 »

Zafek80 pisze:To mnie zwiodło że świece zapłonowe też były zmienione. Jak się okazuje niestety nie.
Moim zdaniem to raczej powinny być zmienione (ciężko mi uwierzyć że ktoś to pominął). I teraz pojawia się pytanie czemu silnik je tak skatował albo czy ten przebieg jest jednak prawdziwy ?

Po tej wymianie świec być może będzie potrzebna lekka korekta lpg.
Obrazek

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#53 Post autor: Piasek »

Serwisowanie w ASO na zachodzie to pojęcie względne.
Poprzedni Scenic też miał pełną historie przebiegu, sprowadzając go miał 133 tyś km przebiegu a rozrządu ASO nie wymieniało przy 120tyś km przy jakich był ostatni raz na serwisie. Wróciłem nim na kołach do kraju, po 2 czy 3 m-cach zabrałem się za to a tam fabryka jeszcze. Wszystkie rolki itp 08 bite, pasek też wytarty. Czyli od fabryki wszystko latało. A co 120 tyś km Renault zaleca wymianę rozrządu w sowich silnikach 1.6 16V.
Serwis serwisem ale to klient płaci i bez jego zgody podkładki jednej Ci nie wymienią w samochodzie - to nie to co u nas gdzie siedzisz w poczekalni drżąc o rachunek jaki ci przyniosą do uregulowania czy będzie 600 czy 1600 bo ktoś se jakieś klocki hamulcowe znalazł i postanowił wymienić...
Podejrzewam że na serwisie na 60 tyś km świece zostały jednak wymienione a do teraz po prostu przejechały 76tyś km i dlatego wyglądają tak a nie inaczej. Nie sądzę aby siedziały tam od fabryki jeszcze bo to zwykłe świece - żadne tam platyny. Ori już by dawno zdechły.
Ostatni wpis w bazie danych Opla jest chyba z października 2012r i auto wówczas miało 118tyś km co się zgadza z papierami które dostałem wraz z autem a duży przegląd na 120tys km został już odpuszczony w ASO. Kolejny zabieg to już nalepki że w lutym tego roku przy przebiegu 128tyś km został zmieniony kpl rozrząd (zestaw Febi). Dodatkowe papiery mówiły o kpl hebli z przodu (faktycznie nowe tarcze i klocki) i kpl nowych opon letnich (które są na alu).
Ja kupiłem auto w czerwcu z przeb. prawie 131 tyś km, sprawdziłem to i faktycznie wszystko w rozrządzie + pasek wieloklinowy osprzętu jest zmienione, podobnie hamulce. Wszystko było nowe i wszystko firmowane logiem Febi.
Czyli na bardzo kosztowny przegląd duży połączony z wymianą rozrządu i świec zapłonowych i wielu innych zapewne już do ASO nikt nie pojechał tylko wykonał to w warsztacie niezależnym. Wszystko zmienili poza świecami zapłonowymi o których albo zapomnieli albo wyszli z założenia że ASO je wymieniło przy 118tys km.

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#54 Post autor: cns80 »

Zafek80 pisze:Czyli na bardzo kosztowny przegląd duży połączony z wymianą rozrządu i świec zapłonowych i wielu innych zapewne już do ASO nikt nie pojechał tylko wykonał to w warsztacie niezależnym. Wszystko zmienili poza świecami zapłonowymi o których albo zapomnieli albo wyszli z założenia że ASO je wymieniło przy 118tys km.
Może faktycznie tak było. Gdyby to było ASO to są procedury i jeśliby nie wymienił świec to by nie dostał pieczątki o wykonanym przeglądzie, a że przegląd robił w serwisie niezależnym to tego nie wymagali.
Obrazek

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#55 Post autor: Piasek »

Powiedzcie mi czy moja ZB może mieć jakiś dodatkowy wentylator w kabinie włączany wraz z włączeniem klimy ?
Bo po załączeniu AC w środku zaczyna być słyszalny metaliczny dźwięk jakby wentylatora.
Pierwsze podejrzenie padło na sprężarkę klimy ale na zewnątrz auta, w komorze silnika cisza - co jakiś czas załącza się na chwilkę went. chłodnicy jak potrzeba (przy takiej pogodzie) ale cisza, a w środku wyraźnie słychać coś metalicznego które jeszcze zmienia swoje brzmienie wraz ze wzrostem lub spadkiem obrotów silnika.
Wyłączam AC - dźwięk znika.
Klima działa bez zarzutów - z resztą po pełnym serwisie olejowo-czynnikowym. Jak wspominałem wymieniałem chłodnice klimy na fabrycznie nową.
Co to może być ?

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#56 Post autor: cns80 »

Zafek80 pisze:a w środku wyraźnie słychać coś metalicznego które jeszcze zmienia swoje brzmienie wraz ze wzrostem lub spadkiem obrotów silnika.
Wzrostem obrotów silnika samochodu czy wzrostem obrotów silnika wentylatora nawiewów ?
Obrazek

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#57 Post autor: Piasek »

cns80 pisze:silnika samochodu
mało precyzyjnie napisałem - o silnik samochodu chodzi...
Jakby jakiś rezonans, jakieś coś...

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#58 Post autor: cns80 »

Poproś kogoś żeby przytrzymał za listwę wtrysków gazu i zobacz czy dźwięk nie zniknął.
Obrazek

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#59 Post autor: Piasek »

No dzisiaj akurat lecę na pierwszy serwis LPG (ten po tysiącu) to powiem żeby sprawdzili.
Ale co to mogłoby mieć wspólnego z klimą ?
Jak pisałem - to wyraźnie dobiega gdzieś z konsoli środkowej - zupełnie jakby się jakiś wentylator tam załączał...

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#60 Post autor: cns80 »

Mocowanie wtrysków może rezonować o gródź gdy silnik jest obciążany klimą.
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Zafira B”