[ZA] Problemy z zapowietrzaniem układu zasilania
Moderator: Sebu$
zafira 2003 - po odpaleniu na zimnym silniku szarpie nierówno pracuje i wygląda to tak, jak by mi układ zapowietrzał się, wężyki wymieniłem bo powiedzieli w boschu, ze to może być przyczyną, ale jest bez zmian, co mam zrobić? Jak jest rozgrzany to jest ok
Ostatnio zmieniony 14 lut 2011, 18:10 przez piotrsolski, łącznie zmieniany 1 raz.
to może być:
zapowietrzanie
świece żarowe
pompa paliwa
brudne filtry
ciężko stwierdzić. trzeba po kolei sprawdzać. wymieniałeś wężyki przelewowe? zaleca się od razu wymienić te plastikowe trójniki. zresztą chłopaki w Boschu powinni wiedzieć co jest grane, chyba ze na razie sam próbujesz działać aby oszczędzić $$$.
zapowietrzanie
świece żarowe
pompa paliwa
brudne filtry
ciężko stwierdzić. trzeba po kolei sprawdzać. wymieniałeś wężyki przelewowe? zaleca się od razu wymienić te plastikowe trójniki. zresztą chłopaki w Boschu powinni wiedzieć co jest grane, chyba ze na razie sam próbujesz działać aby oszczędzić $$$.
świece sprawdzałem i sa dobre filtr paliwa wymieniłem na werzykach nie widac zeby puszczały paliwo i wracając do tematu jak go odpale to na zimnym silniku faluje dalej na obrotach czy na kompie wykaze czy pompa dobrz podaje paliwo czy trzeba zalozyc zegary na sprawdzenie cisnienia bo w boschu koszt około 200 zł i jak sie rozgrzeje to chodzi super jezeli jest to zapowietrzanie to pompa może miec wine czy jakiś zawur na pompie puszcza i dlatego sie zapowietrza
musisz kolego napisać dokładnie, bo raz piszesz że szarpie na obrotach (co rozumiem przez szarpanie-przerywanie) czy faluje. wężyki to puszczać paliwa nie powinny, chodzi o to że przy wymianie filtra czy wężyków mogło dostać się powietrze i jak się dobrze nie odpowietrzy to może przerywać na jałowym biegu oraz może być utrudniony rozruch. powietrze może też łapać przez pękniętą obudowę filtra paliwa. no jest wiele możliwości. co do sprawdzenia kompem to jak się podepnie pod OP-COMa czy TECH-a 2 to chyba będzie widać, dokładnie się nie wypowiem bo nie bawiłem się nimi może koledzy podpowiedzą. również przechodziłem problem zapowietrzania i trzeba by się zastanowić czy nie warto może odstawić auta właśnie do serwisu Boscha. im to pewnie najszybciej wyjdzie a zawsze jak nie będziesz zadowolony z usługi to możesz wrócić z reklamacją. ale wiem że pewnie o $$$ się rozchodzi. trudno doradzić. mimo wszystko polecam ostrożność, bo ewentualne koszty pompy niestety są duże.
U mnie było coś podobnego , na zimnym silniku po odpaleniu i próbie ruszenia szarpnął i zaraz zgasł silnik , po ponownym odpaleniu podniosłem obroty przy ruszaniu i z bólem ale ruszyłem . Potem jazda odbywała się normalnie , co się okazało to wtryski , jeden nie podawał paliwa wcale a drugi za dużo , jedź na kompa to Ci wszystko powiedzą .
mam jeszcz jedno pytanie co moze byc przyczyna przeskoku swiateł po przegazowaniu lub w czasie jazdy szczegulnie jak było slisko kiedy zadziałało esp wtedy miałem taki przeskok swiateł lub przy zmianie biegu z 4 na 5 . alternator miałem robiony i został wymieniony regulator napiecia i bez zmian czy moze byc przyczyna masy słabej na silnik karoseria czy gdzies jest słabe styki w kostce czy moze napinacz paska alternatora opel zafira 2.0 dti 2003 r
no zapowietrzać to się może cały układ paliwowy. polecam jednak mechanika, sam nigdy nie odpowietrzałem, brak narzędzi i umiejętności
poczytaj kolego na forum, jest już sporo napisane.
poczytaj kolego na forum, jest już sporo napisane.
Witam, silnik 2,2 DTI. Nurtuje mnie takie pytanie, czy w wypadku wyjeżdżeniu baku do sucha istnieje groźba zapowietrzenia układu paliwowego czy wystarczy podreptać na stację z karnisterkiem i dolanie ropy do baku??? Jeśli układ się zapowietrzy to czy istnieje prosty sposób aby będąc w "szczerym polu" ponownie uruchomić silnik po dolaniu paliwa ???