[B] - Piasek - Cosmo 1.8 XER - 2008r

Moderatorzy: Tunio999, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#61 Post autor: Piasek »

Pośmigałem ostatnio sporo na klimie bo lało, wiało, żeby szyby od środka nie parowały i niestety... wspomniany niepokojący metalicznie szorujący dźwięk nie pochodzi z niczego w środku a z kompresora klimy. Jakby jakieś łożysko zdychało albo coś w ten deseń.
Co zauważyłem, np na postoju słychać, po lekkim przygazowaniu, między 1500 a 2500obr potrafi ucichnąć i pow. znowu się pojawia, poniżej również. Ale nie ma na to reguły: 5x ucichnie przy przegazówce, raz nic to nie pomoże.
Dodam że klima normalnie działa tylko ten metaliczny dźwięk po załączeniu AC

Awatar użytkownika
KIT GTO
Mieszkaniec
Posty: 412
Rejestracja: 10 cze 2011, 21:57
Lokalizacja: lbn
Model:

#62 Post autor: KIT GTO »

ja bym obstawiał szczotki wentylatora, przy obiegu wyłącz obroty wentylatora do zera oczywiście na panelu sterownia klimy ;)

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#63 Post autor: Piasek »

Ale czy to nie spowoduje automatycznego wyłączenia kompresora klimy ? Wszak warunkiem koniecznym (w autach z ręczną klimą) włączenia kompresora jest włączenie wentylatora nadmuchowego.
Poza tym - dlaczego w takim wypadku nie słychać niczego niepokojącego kiedy AC jest wyłączone ? Jaki to może mieć związek z wentylatorem dmuchawą w kabinie czy sprężarka klimy pracuje czy nie...

smaru

#64 Post autor: smaru »

to słychać kompresor - ja mam podobnie - jesli temp jest poniżej 10st i jest wilgotno to głośno pracuje
przy wysokich temp słychać ją czasem przez kilka sek po uruchomieniu
bez znaczenia czy świeżo nabita czy nie - majster od klimy mówił, że czasem tak jest i musi być jeśli auto długo stało albo rzadko klimy się używa - warto też dodać deko więcej oleju przy nabijaniu
Ostatnio zmieniony 15 sty 2015, 22:10 przez smaru, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#65 Post autor: Piasek »

Klimę robiłem w sierpniu i tego nie było. Pojawiło się dopiero jesienią jak mokro kiedy włączam AC żeby mi szyby nie parowały. Może coś w tym jest...
smaru, od dawna masz u siebie takie objawy ?
KIT GTO,
Sprawdzałem z tym wentylatorem i to wyraźnie kompresor - sęk w tym że w komorze silnika słychać go tak ledwo ledwo, to takie metaliczne szorowanie/rzężenie niesie się widocznie po rurkach instalacji klimy bo w kabinie jest znacznie bardziej słyszalne niż w komorze silnika. Wyłączenie wentylatora nadmuchu powoduje również wyłączenie kompresora klimy - to słychać i widać na obrotomierzu. Włączenie wspomnianego wentylatora powoduje załączenie kompresora klimy.

Awatar użytkownika
lawless
Zafiromaniak
Posty: 1167
Rejestracja: 08 lis 2013, 23:32
Imię: Adam
Lokalizacja: PCH
Auto: Opel Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z1.8XER
Gender:
Kontakt:

#66 Post autor: lawless »

Zafek80 pisze:Ale czy to nie spowoduje automatycznego wyłączenia kompresora klimy ? Wszak warunkiem koniecznym (w autach z ręczną klimą) włączenia kompresora jest włączenie wentylatora nadmuchowego.
Jeśli się nie mylę to jak właczysz klimę to nawet jeśli miałeś wentylator na 0 to powinien chodzić chyba na 1 szym biegu tak miałem przy vectrze z manualną klimą chyba że w zosiaś jest inaczej ;)
Myśl samodzielnie!

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#67 Post autor: Piasek »

Mam w VW klimę ręczną i działa tak samo. AC możesz włączyć ale jak wiatrak na 0 to się kompresor nie załącza co sygnalizuje bo nie podświetla przycisku AC. Włączenie wiatraka na 1 i więcej powoduje pstryknięcie sprzęgieł ka kompresora klimy, załączenie podświetlenia lampki i widoczne wahnięcie obrotów.

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#68 Post autor: cns80 »

Prawdopodobnie to sprzęgiełko kompresora klimy.
Obrazek

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#69 Post autor: Piasek »

Czyli jednak jakiś pierwszy podejrzany jest.
Możesz coś więcej napisać, jak wygląda, jakiś nr katalogowy i najważniejsze czy to wymienialne w warunkach warsztatowych (czy wiąże się z oddaniem całego kompresora klimy do regeneracji jakiejś itp)

Coś znalazłem...
http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/pl/c/ ... tyzacji/48
z tego co widzę - nie są to tanie imprezy.

I faktycznie w tym sprzęgle jest łożysko... i to pewnie ono jest źródłem rzężenia.
Ostatnio zmieniony 16 sty 2015, 11:21 przez Piasek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#70 Post autor: Piasek »

Żeby nie robić zamieszania w poprzednim poście - pisze w następnym.
Otóż opisałem sprawę do w/w z linka firmy i otrzymałem taką oto odpowiedź:
"Do tego auta mogą pasować dwie różne sprężarki, a co za tym idzie również i sprzęgła.
Poniżej zdjęcia sprzęgieł, które mogą pasować do tych sprężarek."


http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/pl/p/ ... acji-/3237

oraz

http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/pl/p/ ... klimy/3451

"Hałas może pochodzić ze sprzęgła, ale również z wnętrza sprężarki. Proponuję na początek sprawdzić stan łożyska na kole pasowym sprężarki."

Czy ktoś z szanownych mógłby po moim nr VIN podać mi jaką dokładnie sprężarkę posiada moja Zocha ?
VIN: W0L0AHM7582046695

i jak Wasze zdanie nt. tego co napsali z w/w firmy odnośnie możliwej przyczyny rzężenia

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#71 Post autor: Piasek »

Co dzisiaj do kolekcji przybyło...
Załączniki
ASO.JPG

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#72 Post autor: rafant4011 »

:piwo: :brawo:

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#73 Post autor: Piasek »

Cała impreza trwała 30 min, (bawi jak zawsze koszt robocizny, większy od kosztów użytych materiałów) no ale jak pisałem: samemu wcale taniej nie wyjdzie no i kolejny wpis w historii ASO.

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#74 Post autor: Piasek »

Najnowszy zakup... znaczy się ten tego, no wiadomo ;)
Kto widział ten wie :lol:
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2015, 13:55 przez Piasek, łącznie zmieniany 1 raz.

Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2451
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#75 Post autor: Maćku »

Będzie diagnozowanie :mrgreen:
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Zafira B”