Turbina dziwne gwizdy, 1,7 cdti 125km

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Andy

#16 Post autor: Andy »

Uspokoił mnie kolega. Dziękuję.

mozartinio

#17 Post autor: mozartinio »

U mnie tez gwizda i swiergota zarazem.czasami zalacza sie na 2.5tys obrotow,a czasami wcale. przy obrotach powyzej 3tys jakby przerywal ,szarpal delikatnie i czasami wskakuje w tryb awaryjny,ktory po zgaszeniu motoru i ponownym odpaleniu znika.komp wskazal cos z dolotem,moze czujnikiem,a moze i tez sama turbina.tyle powiedzial mi mechanik.chcialbym obejrzec te rurki dolotowe,ale nie wiem gdzie sa.przedtem mialem podobny problem w mondeo mk3.za pierwszym razem rura intercolera a drugim pekniety wezyk podcisnienia.czy takie szukanie dziurki lepiej zlecic mechaniorowi,czy sprobowac samemu?

rafallogi
Debiutant
Posty: 29
Rejestracja: 19 maja 2011, 00:50
Lokalizacja: Radom
Model:

#18 Post autor: rafallogi »

Koledzy coś zdziałali? U mnie też słyszę jakieś świergotanie, jakby pompa paliwa?
Nigdy nie jedz żółtego śniegu

mozartinio

#19 Post autor: mozartinio »

Nie zdzialali.wydaje mi sie.ze te zachowanie,to wina braku listwy na kolektorze ssacym,ktora sie po prostu wyrobila i spadla.turbina gwizda i swiergota nadal.czasami tak glosno,ze bebenki pekaja w uszach.przestalem sie tym przejmowac.Rozsypie sie,to zmienie auto,bo wydaje mi sie,ze kupujac te zrobilem najwiekszy blad w zyciu.Po prostu szajs

BZzzBZzz

#20 Post autor: BZzzBZzz »

Witam!

Postanowiłem się podpiąć z moim pytaniem pod ten temat.
Moja Zafirka 1,7 125KM ostatnio straciła wigor ma 160 tyś przebiegu.
Silnik pracuje równo na wolnych obrotach, przy przyspieszaniu nie kopci...jedynie co odczuwam to jakby bardziej "basowe" brzmienie silnika przy przyspieszaniu z niskich obrotów (powiedzmy od 1,5 k)...No i niestety to przyspieszanie ma liniową charakterystykę z dołu (strasznie słabo się zbiera)....powyżej 2,5 tys obrotów odzyskuje troszkę mocy...Przy tym spalanie po trasie 250 KM 5,3 l/100 (z rodzina) ...

Jestem po diagnostyce na komp błędów nie stwierdzono, przepływy powietrza do turbiny w normie...DPF w stanie dobrym - ok 50%, i jedyny parametr jaki jest zaniżony (nie sygnalizuje jednak błedów) to ilość powietrza z przepływomierza - ponoć jakieś 10% za mało, EGR nie ma błędów.
Ponieważ nie jestem fachowcem mechanikiem mam dwa podejrzenia przepływka lub turbina? Dlaczego podejrzewam turbo - od czasu do czasu pojawia się dziwny odgłos jakby tarcia lub wirowania przy schodzeniu z obrotów po przegonieniu turbiny (czytałem że może to być luz na łożysku i łopatki mogą się ocierać)...jakieś 1-2 sekundy i cisza.

Kilka pyań do Was zanim odstawię auto na klocki:
- wymieniać ten przepływomierz czy od razu brać się za turbinę? -
- Jak turbina to nowa czy regeneracja?
- jak nowa to GARET czy IHI

Z góry dziękuję za zaiteresowanie tematem i dziękuję z góry każdą sugestię i pomoc

staszekh

#21 Post autor: staszekh »

Właśnie odebrałem auto po regeneracji turbiny. Przebieg 170 kkm. Od 2-3 miesięcy pojawiał się niepokojący gwizd tak do 2000 obr/s (szczególnie przy zimnym silniku). Innych negatywnych objawów nie było. Przy ostatnim przeglądzie mechanik stwierdził, że wszystko jest ok, ale ten gwizd nie dawał mi spokoju. Zadzwoniłem do ststurbo (regeneracja turbin w wawie) i polecili mi warsztat Autocentrum (Al. Niepodległości 83), żeby zdiagnozowali auto. Niestety okazało się, że wirnik turbiny miał luz i łopatki ocierały o korpus. Regeneracja w ststurbo, do tego czyszczenie całego układu, wymiana oleju i filtrów i gwarancja na 12 m-cy. Po naprawie jest ok.

mozartinio

#22 Post autor: mozartinio »

znajdz na podmianke przeplywomierz.u mnie turbina tak swiergotala,ze myslalem,iz wybuchnie.zero mocy od dolu nawet po wymianie egr na nowy i nowym kolektorze.okazalo sie,ze elektrozawor podcisnienia turbiny padl i stad problemy.teraz prawie turbiny nie slychac,tylko jeszcze troche przerywa,ale odzyskal moc i to cieszy.szukam wlasnie przeplywki na podmianke,bo w serwisie nie maja.a propos,jesli naprawiasz,to unikaj pseudo mechanikow.w serwisie odnalezienie usterki kosztuje 150zl,a szukac beda tak dlugo,az znajda.

wojtas29

#23 Post autor: wojtas29 »

witam
dotyczy zafira 1.7 110km 2011r. silnik dth o ile się nie mylę
od czasu do czasu podczas przyśpieszania słychać syczenie.
nie jest ono jakoś wybitnie głośne i wystepuje w czasie kiedy powinna byś słyszana turbina
brzmi to tak jakby była jakaś nieszczelność ewentualnie cos przytkane.
Auto nie dymi, powyżej 1500 obrotów ładnie przyśpiesza.

Mam op-com'a chętnie bym to sprawdził, ale nie wiem które wartości logować
Mógłby ktos pomóc?


Nie wiem jaka tam siedzi turbina, czy ze zmienną geometrią, bo jeżeli tak to może zapiekłem łopatki
Ostatnio zmieniony 13 lut 2015, 19:44 przez wojtas29, łącznie zmieniany 3 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”