Spadek obrotów na zimno z 2000 na 600

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
adams88

Spadek obrotów na zimno z 2000 na 600

#1 Post autor: adams88 »

Witam od pewnego czasu borykam sie z pewnymi problemami w Zafirze 1.8 benzyna (z18xe) 2002 r natomiast po odpaleniu na zimnym silniku obroty wchodza na 2 tys a potem nagle spadaja do okolo 600 samochod sie caly zaczyna telepac wyglada to tak https://www.youtube.com/watch?v=GmeqUgi ... e=youtu.be stawiam ze to moze byc wina sondy tej drugiej komputer pokazuje bledy p0170 p0140. Dodam ze wymienilem swiece filtr paliwa i powietrza.
Kolejnym problemem z jakim sie borykam to jadac i wciskajac pedal gazu tak do polowy auto przerywa czy tez szarpie cos w ten desen ,lecz wciskajac sandał w podloge ten problem znika i to na kazdym biegu jest tak tu nie wiem gdzie szukac usterki
Ostatnio zmieniony 26 lut 2015, 09:07 przez adams88, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: janekW67 »

Sprawdź przepływomierz.
Oczywiście!

Skasowany użytkownik 16629

#3 Post autor: Skasowany użytkownik 16629 »

Jak kolega Janek, stawiam na przepływkę. Najprościej-odłącz wtyczkę od przepływomierza (odłącz go), wyłączy się kontrola trakcji i zaświeci kontrolka, ale wykluczysz w ten sposób najczęstszego winowajcę. Diagnoza trwa 10 sekund, więc to chyba nie problem

adams88

#4 Post autor: adams88 »

kacza1982 pisze:Jak kolega Janek, stawiam na przepływkę. Najprościej-odłącz wtyczkę od przepływomierza (odłącz go), wyłączy się kontrola trakcji i zaświeci kontrolka, ale wykluczysz w ten sposób najczęstszego winowajcę. Diagnoza trwa 10 sekund, więc to chyba nie problem

Po odpaleniu samochod chodzil nie rowno odczepiajac wtyke od przeplywki auto zaczelo pracowac rowno tylko rzadne kontrolki sie nie za swiecily tak jak mowiles :mysli:

chirus75

#5 Post autor: chirus75 »

witam mam problem z moją zafirką a mianowicie po wymianie termostatu,płynu chłodzącego,czyszczeniu silnika krokowego i przepustnicy auto odpala wchodząc na wysokie obroty rzędu 1600-1800 i dopiero po chwili pomału spadają a gdy silnik jest ciepły to po odpaleniu nawet wchodzą na 1900./Wydaje mi się ,że gdy silnik jest gorący to powinno być na maxa1000-1100obr.Więc szukam przyczyny dalej nie wiem gdzie,pomożcie koledzy jeśli wiecie gdzie leży przyczyna.
Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi.Pzdr.

Skasowany użytkownik 16629

#6 Post autor: Skasowany użytkownik 16629 »

adams88 pisze:
kacza1982 pisze:Jak kolega Janek, stawiam na przepływkę. Najprościej-odłącz wtyczkę od przepływomierza (odłącz go), wyłączy się kontrola trakcji i zaświeci kontrolka, ale wykluczysz w ten sposób najczęstszego winowajcę. Diagnoza trwa 10 sekund, więc to chyba nie problem

Po odpaleniu samochod chodzil nie rowno odczepiajac wtyke od przeplywki auto zaczelo pracowac rowno tylko rzadne kontrolki sie nie za swiecily tak jak mowiles :mysli:
U mnie jest kontrola trakcji, a ta ponoć korzysta ze wskazań przepływomierza i dlatego świeci tcs, więc jeżeli u Ciebie w wyposażeniu nie ma tego systemu to się taka kontrolka nie zaświeci. Pomimo to, powinien po chwili wywalić się check, ale jeżeli u Ciebie cały czas świeci to nic się nie zmieni.

ps. pisząc, że po odpięciu przepływomierza silnik zaczyna pracować równo sam sobie odpowiedziałeś co jest przyczyną nierównej pracy-pojeździj przez kilka dni z odpiętą przepływką, porównaj pracę i zdecyduj się na zmianę, jeżeli brak funduszy kup przynajmniej używaną na próbę i sprawdź

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”