Check i bład P400

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
franki
Mieszkaniec
Posty: 441
Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: NEL14

Check i bład P400

#1 Post autor: franki »

Wprawdzie sprawa dotyczy Astry ale ma ona identyczny silnik jak Zafira (2.0 DTH 101 KM ) więc pomyśałem że zapytam.
Jak jest już rozgrzany silnik to po dojechaniu np do świateł i zejściu auta na wolne obroty zapala się Check ( odczytany bład P400) . Jak ruszę to po chwili check gasnie i jest ok. Wyczytałem w necie że przyczyną może być pompa vacu, ale jak zmierzyłem podciśnienie ( wprawdzie tylko na wyjściu do serwa hamulcowego ) to wyniosło ono -1 bar - czyli ok ( nie miałem jak się podpiac do drugiego króćca wychodzącego w dół).
Jakieś pomysły co jeszcze sprawdzić?
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: miodzik »

EGR. P0400 to błąd EGRu. Czyszczenie na 99% a nawet na 100% nic Ci nie da. Raczej siada elektronika nim sterująca. Zauważ czy błąd nie pojawia Ci się na chwilę przy wyższych obrotach tak ok powyżej 3000. Wtedy EGR powinien wywalać błąd, a auto powinno w tym momencie choć na chwilę wchodzić w tryb serwisowy. Oczywiście kontrolka check się zaświeci. Drugie sprawdzenie, delikatnie na prostej się rozpędź, dodaj mocniej gazu jakbyś miał wyprzedać, i jeśli znów będzie to samo, check, zejście z obrotów, tryb serwisowy to masz EGR do wymiany.

Jest to chyba najpopularniejszy błąd występujący w tych silnikach. U siebie też już to przerobiłem. Nawet na tym naszym forum o EGRze są całe poematy napisane ;)

Rozwiązanie problemu to wymienić na nowy. Polecam na allegro za już nie cały 1000 zł i nawet przepuścić przez Alior raty. Ja tak zrobiłem u siebie. Koszt zakupu 940 albo 960 zł jakoś, przez Alior raty na 10 rat wyszło mi jakoś sześćdziesiąt kilka złotych odsetek.
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

Awatar użytkownika
franki
Mieszkaniec
Posty: 441
Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: NEL14

#3 Post autor: franki »

Check nie pojawia sie w trakcie jazdy. Jedynie na wolnych obrotach
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#4 Post autor: Rybka »

Jaki masz Egr, elektroniczny czy podciśnieniowy?
Podciśnieniowy jest tańszy niż elektroniczny o którym mówi Marcin.

Co do usterki to posprawdzaj:
- przewody podciśnieniowe czy są szczelne, czy nie ma w nich oleju
- gumowe kolanka czy nie mają przetarcia, czy nie sparciały
- zawory podciśnieniowe
- sprawdź czy szczelne masz gruszki podciśnieniowe
- jeśli masz wakuometr posprawdzaj podciśnienia
- wyczyść Egr
- czy nie jest zasyfiony kolektor dolotowy

Bląd p0400 jest związany z Egr oraz całym układem podciśnienia.

Awatar użytkownika
franki
Mieszkaniec
Posty: 441
Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: NEL14

#5 Post autor: franki »

Mam podcisnieniowy..
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport

Marcin1769

#6 Post autor: Marcin1769 »

Jestem szczęśliwym posiadaczem Opla Zafira A 2001 2,0DTI 101km 510300km przebiegu.
od zakupu całym czas walczę z kontrolką samochodu z kluczykiem która zapala sie na biegu jałowym i gaśnie na 2 drugim biegu przy obrotach rzędu 2000-2200 po podłączeniu skanera pokazuje blad p400 niestety jest to bardzo ogólny błąd układu recyrkulacji spalin, ciezki mi dojsc do tego czym to jest spowodowane... Zaznaczam że w silniku zmienilem olej, wszystkie filtry, skasowalem wycieki, zdjąłem kolektor ssacy, wyczyscilem go mechanicznie oraz chemicznie, ruszyłem klapy w kolektorze, odlaczylem EGR (EGR mechaniczny bez wzgledu czy podlaczony czy nie blad jest) poprzedni wlasciciel narzekal na elektrozawor turbo i turbo bylo podlaczone na obejsciu, wrocilem do stanu prawidlowego bo elektrozawor dziala.... Nie wiem juz co robic brakuje mi pomyslow! A meczy mnie jazda ze swiatel na poziomie malucha, choc i to nie jest pewne czy maluch by mnie nie objechal. Prosze o pomoc i wskazowki.

PS na zimnym silniku wszystko chodzi jak laleczka po zlapaniu minimalnej temperatury (3min jazdy) zaczyna sie muuuułłłł)
Ostatnio zmieniony 09 mar 2015, 19:08 przez Marcin1769, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#7 Post autor: Rybka »

Musisz posprawdzać wszystkie podciśnienia.
Zakup wakuometr i do dzieła.
Wina może leżeć w elektrozaworach, wężykach lub pompie vacum.
Poczytaj tematy na forum i posprawdzaj wszystko co możliwe.
Jak sprawdzić elektrozawory masz tutaj. www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=6542

Marcin1769

#8 Post autor: Marcin1769 »

Pompy vacum jeszcze nie sprawdzilem, ani ja ani mechanior nie mamy takiego sprzetu :P Elektrozawory sprawdzal i działają (zasysaja i wypuszczaja) o ile to tak ma działać. Powiedz mi jestes w stanie wskazac bardziej szczegolowo na co zwrocic uwage poza pomp.vacum?

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#9 Post autor: Rybka »

Odpal auto i zobacz czy sztanga turbo jest zaciągnięta i sztywna.
Odpal auto i wciskaj mocno i szybko hamulec nożny.
Wacuometr kosztuje ok 20 zł może warto kupić i posprawdzać podciśnienia.

Awatar użytkownika
franki
Mieszkaniec
Posty: 441
Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: NEL14

#10 Post autor: franki »

U mnie w Astrze II było podobnie. Na wolnych zapalał się Check i błąd P400. Jka ruszyłem to po chwili gasł.
Winnym okazało się serwo hamulca, które troszeczkę przepuszczało ciśnienie. Na wyższych obrotach pompa vacu dawała radę wytworzyć podciśnienie, na wolnych już nie.
Mechanik wstawił mi jakiś zamiennik (nówka) i hula już drugi czy trzeci rok...
Ostatnio zmieniony 09 mar 2015, 21:59 przez franki, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport

Marcin1769

#11 Post autor: Marcin1769 »

FRANKI to wez mnie zapowiedz u tego mechaniora, ja do niego wpadne, bo brakuje mi serio juz pomyslow to na bank jest jakas pi***ola, ale musi byc kumaty czlowiek w tym temacie bo konowal mnie wyczysci z kasy a auto bedzie gorzej dzialac jak dziala... przerasta mnie widocznie temat cisnien i podcisnien...

Awatar użytkownika
franki
Mieszkaniec
Posty: 441
Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: NEL14

#12 Post autor: franki »

Wysłałem Ci priv, bo admin wywalił mój post z namiarem

I chyba tak bedzie lepiej
;)
Ostatnio zmieniony 09 mar 2015, 22:16 przez franki, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport

Marcin1769

#13 Post autor: Marcin1769 »

Pomiar vacum wyjściowy u góry 1,0bar wejście od dołu od 0 do 0,2 albo szaleje vacuometr... Pytanie serwował czy pompa

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#14 Post autor: Rybka »

Jeśli masz 1 bar na serwo a 0.2 tylko na elektrozawory to pompe vac masz padniętą.

Marcin1769

#15 Post autor: Marcin1769 »

Mam 1,0 na serwo a na elektrozawor jest 0,7/0,8 po wcisnieciu hamulca wariuje lata vacuometr od 0,2/0,4 do tego w vacu jest olej albo jakiś plyn czarny brudny nie wiem czy tak ma być.
Ostatnio zmieniony 10 mar 2015, 15:54 przez Marcin1769, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”