Opel zafira B Odbudowa silnika Tuning
Moderator: Mariusz
Opel zafira B Odbudowa silnika Tuning
Witam serdecznie posiadam od około miesiąca Zafirę B miała silnik z20ler ktoś w 2012 roku wymienił na z20let kupiłem samochód z cykającą szklanką okazało się jednak szybko ze to nie tylko szklanka silnik wyjęty rozebrany pompa zaje..ana metalowymi wiórami turbo do wyje..ania panewka korbowa na 4 cyl obrócona . zabieram się za odbudowę. mam kilka pytań i czekam na wasze propozycje.
Panewka mocno sie nie obróciła może kilka razy na wale jest dosłownie kilka rysek ale oddam go do sprawdzenia i polerki.
kupiłem kute korbowody i tłoki turbinę od z20leh. intercooler jest największy jaki się zmieścił wydech sportowy rura dosłownie jak kanalizacyjna nie sprawdzałem jaką ma średnicę ale spora. sterownik jest oryginalny od z20ler czy da radę go chipować tak żeby pasował. nie wiem jakie są wtryski czy od ler czy let muszę po numerach sprawdzić jutro wam napiszę ale jeżeli małe to czy kupić od 240 konnego leh a czy tuningowe ? Panewki kupić oryginalne czy tuningowe wzmacniane ? jaką moc ogarną seryjne ? silnik posiada wałki wyrównoważające chcę je wywalić zaślepić kanały olejowe przykręcić blaszkę i dorobić mocowanie do smoka czy pozbycie się tego nie będzie miało negatywnego wpływu . nie wiem czemu ale mam koło dwu masowe w tych silnikach chyba go nie było tylko zwykłem . było w 2013 roku wymienione razem z dociskiem i tarczą sprzęgła zostawić je czy lepszy zwykły zamach ?
było lpg landi renzo wywaliłem je zakładam KME NEVO PRO + reduktor TWIN + i tu problem Hana Niebieskie mogą nie wyrabiać czy keihin. Hana pracują zazwyczaj na 1 - 1.5 bara. na keihin można spokojnie podkręcić do 2 -2.5. jak najlepiej ?
Jaką moc mogę osiągnąć ?
Proszę o pomoc, nie krytykuj jeżeli robię coś źle to podpowiedz co poprawić po to tu jestem
Panewka mocno sie nie obróciła może kilka razy na wale jest dosłownie kilka rysek ale oddam go do sprawdzenia i polerki.
kupiłem kute korbowody i tłoki turbinę od z20leh. intercooler jest największy jaki się zmieścił wydech sportowy rura dosłownie jak kanalizacyjna nie sprawdzałem jaką ma średnicę ale spora. sterownik jest oryginalny od z20ler czy da radę go chipować tak żeby pasował. nie wiem jakie są wtryski czy od ler czy let muszę po numerach sprawdzić jutro wam napiszę ale jeżeli małe to czy kupić od 240 konnego leh a czy tuningowe ? Panewki kupić oryginalne czy tuningowe wzmacniane ? jaką moc ogarną seryjne ? silnik posiada wałki wyrównoważające chcę je wywalić zaślepić kanały olejowe przykręcić blaszkę i dorobić mocowanie do smoka czy pozbycie się tego nie będzie miało negatywnego wpływu . nie wiem czemu ale mam koło dwu masowe w tych silnikach chyba go nie było tylko zwykłem . było w 2013 roku wymienione razem z dociskiem i tarczą sprzęgła zostawić je czy lepszy zwykły zamach ?
było lpg landi renzo wywaliłem je zakładam KME NEVO PRO + reduktor TWIN + i tu problem Hana Niebieskie mogą nie wyrabiać czy keihin. Hana pracują zazwyczaj na 1 - 1.5 bara. na keihin można spokojnie podkręcić do 2 -2.5. jak najlepiej ?
Jaką moc mogę osiągnąć ?
Proszę o pomoc, nie krytykuj jeżeli robię coś źle to podpowiedz co poprawić po to tu jestem
- norris_85
- Zafiromaniak
- Posty: 1211
- Rejestracja: 16 maja 2014, 21:07
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Lublin, LU
- Auto: ZA OPC 290KM/428Nm
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Kontakt:
poczytaj temat Wojtka może pomoże
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2015, 08:47 przez norris_85, łącznie zmieniany 1 raz.
w silniku klikała szklanka . wtedy zawsze są 2 opcje albo szklanka albo pompa oleju. szklanki dorwałem używane chciałem na próbę wymienić, ale po wyjęciu starych szklanek zobaczyłem takie miedziane wióry i już się przeżegnałem zdjąłem najpierw mise w misie kupa wiórów więc rozbierałem dalej zdjąłem wałki wyrównoważające i odkręciłem panewki okazało sie że tragedii nie ma i są tylko delikatnie matowe do póki nie odkręciłem 4 korbowej obróciła się ;/ wał przytarty delikatnie trzeb polerować ale dalej pytanie skąd wióry sprawdziłem turbine luzy duże kupiłem już nową z leha no ale ze trzeba zregenerować wał i wymienić korbowód musiałem zdjąć głowicę a stwierdziłem ze i tak rozebrane wszystko to wyjąłem cały silnik. jest rozebrany co do jednej śrubki jedzie wszystko w następnym tygodniu do warszawy na krasnobrodzką a i pompę też rozebrałem zarąbana wiórami z resztą jak cały silnik nie nadaje się a silnik muszę dobrze przepłukać wszystkie kanały olejowe założyć nowe panewki i wałki w głowicy wypolerować bo matowe
dodaje fotki i tu . no i moje kochane narzędzia świat bez nich nie był by taki sam
dodaje fotki i tu . no i moje kochane narzędzia świat bez nich nie był by taki sam
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2015, 10:39 przez kuros93, łącznie zmieniany 2 razy.
Aż takie duży chyba nie, wszystko robię sam myślę że jeszcze 3 tys dołożę i będzie skończona
a i pytanie co sądzicie o takim czymś pod szybą ?
http://www.ebay.de/itm/Racetech-Tachome ... 35dd2382c0
a i pytanie co sądzicie o takim czymś pod szybą ?
http://www.ebay.de/itm/Racetech-Tachome ... 35dd2382c0
Seryjny czujnik oleju nie pokazuje wartości ciśnienia tylko działa jak włącznik jak jest ciśnienie powyżej 3 barów jest włączony i lampka się nie świeci ja chce nagwintowac zaslepiony kanał olejowy w głowicy i tam wkręcić czujnik który jest w zestawie jak tam będzie dobre ciśnienie to będzie wszędzie zaraz przy pompkę jest bez sensu zawsze może jakiś kanał się zatkac.
Wszystko juz kupione i przygotowane leży w garażu później zrobię zdjęcia i dodam. Jest nowy problem założyłem wał z c20xe do niego nie pasuje dwumasa która miałem wcześniej bo była na 6 śrub a teraz w wale jest na 8 mam już zwykły zamach z c20xe tarcza tez ma 228mm powinny pasować ale trzeba będzie dorobić tulejke do wysprzeglika