Powitać szanowne grono.
Przychodzę z małym aczkolwiek drażniącym problemem. Pacjent to Zośka A z silnikiem 2,2 benzyna LPG. odpala i zimny jezdzi tylko na Pb.
Pierwszym problemem jest bardzo obfite kopcenie na niebiesko (typowy objaw bogatej mieszanki), tylko i wyłacznie jak jest zimny silnik (po nocy) a temp na zewnątrz spada poniżej +5. Jak było poniżej zera, było jeszcze gorzej. jak jest cieplej, to objaw zanika, a jak tylko troche się rozgrzeje, wówczas całkiem przestaje kopcić i wszystko jest ok.
Drugi problemik, to coraz częstsze wypadanie zapłonu na jednym cylindrze podczas wysiłku silnika w czasie jazdy zarówno na lpg jak i pb (bez znaczenia). Jade 90, 100, 110 - wszystko jest ok; przekroczę 120km/h - jeden cylinderek nie gra. Usterka ta jest niemal regułą i powtarza się prawie zawsze. Jak zwolnię i chwile pojadę na "lżejszej" prędkości - wszystko wraca do normy. Swieci się przy tym Check Engine i da się go skasować a błąd wskazuje na EGR jednak to raczej coś innego.
Co sprawdziłem/ wymieniłem:
- świece nowe
- EGR najpierw czyściłem a w końcu wymieniłem na używkę w super stanie
- dolot czysty,
- wydech czysty (nie wiem jak katalizator ale auto od 126kkm przebiegu ma gaz, więc raczej jest drożny)
- kompresja wzorowa
- rozrząd cały nowy
- żadnych innych błędów sterownik nie zapisuje.
Pomóżcie bo już nie wiem gdzie szukać. Może sonda? Można ją odłączyć żeby przeszedł na awaryjne sterowanie?
Z22SE mocno kopci na zimnym i przerywa
Moderator: Sebu$
Na niebiesko to raczej olej kopci, a nie "bogata mieszanka". Miałem dokładnie to samo w Focusie. Uszczelniacze zaworów puszczały.bagat pisze:Pierwszym problemem jest bardzo obfite kopcenie na niebiesko (typowy objaw bogatej mieszanki), tylko i wyłacznie jak jest zimny silnik (po nocy) a temp na zewnątrz spada poniżej +5. Jak było poniżej zera, było jeszcze gorzej. jak jest cieplej, to objaw zanika, a jak tylko troche się rozgrzeje, wówczas całkiem przestaje kopcić i wszystko jest ok.
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2015, 00:34 przez ukasz, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2451
- Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
- Auto: seria 3
- Model: e46
- Oznaczenie silnika: M47,M54
Tu masz rację zbyt bogata miesznaka w benzynie to przedewszystkim mocny zapach benzyny (niedopalona) w spalinach i kolor raczej biały....ukasz pisze:Na niebiesko to raczej olej kopci, a nie "bogata mieszanka". Miałem dokładnie to samo w Focusie. Uszczelniacze zaworów puszczały.bagat pisze:Pierwszym problemem jest bardzo obfite kopcenie na niebiesko (typowy objaw bogatej mieszanki), tylko i wyłacznie jak jest zimny silnik (po nocy) a temp na zewnątrz spada poniżej +5. Jak było poniżej zera, było jeszcze gorzej. jak jest cieplej, to objaw zanika, a jak tylko troche się rozgrzeje, wówczas całkiem przestaje kopcić i wszystko jest ok.
wracając Ukasz ma racje tez co do uszczelniaczy jak silnik się zagrzeje wtedy to i na ropie ci pojedzie...
W moim mniemaniu sonda też może być uszkodzona jeśli faktycznie przedostaje ci się olej i głupnie
Może przesadziłem z tym niebieskim i jest to na 100% benzyna. Wiem jak wgląda i pachnie spalany olej ale to nie to. Poza tym silnik a szczególnie głowica jest po kapitalnym remoncie i ma wszystko nowe prócz hydrauliki i wałków.
A co z tym "martwym" cylindrem powyżej 120?
A co z tym "martwym" cylindrem powyżej 120?
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2015, 14:20 przez bagat, łącznie zmieniany 2 razy.