[A] [B] [C] Akumulator - kompendium wiedzy - jaki, jak dbać itp.

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
norris_85
Zafiromaniak
Posty: 1211
Rejestracja: 16 maja 2014, 21:07
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Lublin, LU
Auto: ZA OPC 290KM/428Nm
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

#226 Post autor: norris_85 »

Bodek pisze:
janekW67 pisze:
Nawet do z20let? Po a rozruchem masz jeszcze co nie co elektroniki.
Podejrzewam,że do Z20LET fabrycznie montowane były aku 55Ah. A elektroniki tam jest niewiele więcej niż w mojej.
Z20LET:

K09 = ALTERNATOR,120A
TN6 = AKUMULATOR,55AH

lub

K60 = ALTERNATOR,100A
TN6 = AKUMULATOR,55AH
u mnie jest dokładnie ten drugi zestaw, stąd moje dywagacje nt możliwości zmiany aku na rekomendowane 74Ah przy pozostawieniu fabrycznego alternatora. Po przeczytaniu tego tematu w całości wiem tyle ze 100A to za mało na 74Ah ale inf ta dot silników diesla. A jak to ma się do benzyny?

PS. teraz to już dyskutuje z czystej chęci poszerzenia wiedzy bo aku moje aku jednak żyje :taniec: :taniec: :taniec:

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4085
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#227 Post autor: janekW67 »

W zasadzie alternator nie służy tylko do ładowania akumulatora. W pierwszej kolejności prąd z altka idzie na całą instalację,wszystkie urządzenia,a na samym końcu ładowany jest akumulator. W obecnej dobie,gdy w autach mamy rozbudowaną elektronikę,tudzież dołożoną dużą ilość bajerów,akumulator o dużej pojemności będzie notorycznie niedoładowany. Na pewno,do odpalenia silnika benzynowego to wystarczy,wszak benzyniak potrzebuje dużo mniej prądu rozruchowego niż diesel. Aczkolwiek żywotność takiego aku będzie dużo krótsza.
Oczywiście!

osocc

#228 Post autor: osocc »

W moim autku padł aku kilka dni temu po postoju bez odpalania przez cztery dni (sprawdziłem napięcie spoczynkowe 11,8v - myślę trudno robie krótkie trasy do pracy ok 10 km w jedna stronę czasem tak bywa)

zabrałem baterie do domu na ładowanie na noc i rano odpalam sprawdzam napięcie ładowania na wolnych obrotach 14,2v wszystko gra - (aku spoczynkowe 12,5v) jeszcze zrobiłem kurs do sklepu z aku żeby sprawdzili na swoich miernikach - twierdzą że wszystko ok bateria sprawna

po dniu stania sprawdzam z ciekawości jak napięcie i tu zbaraniałem - spoczynkowe 14,5v a ładowanie z latka na wolnych obrotach 16v (spodziewałem się ze spadnie a nie wzrośnie)

żeby było ciekawiej na test mode wskazuje spoczynkowe napięcie 11,8v po odpaleniu 12,5v i wzrasta po chwili do 13,2v :shock:

moja diagnoza:
- niesprawny miernik
- niesprawny akumulator
- awaria alternatora lub regulatora napięcia (po ładowaniu zrobiłem trasę 20 km i sprawdziłem napięcie aku spoczynkowe 12,7v ładowanie w normie 14,2v)

Jutro jadę do warsztatu ciekawy jestem opinii fachowców

może ktoś miał podobny problem?

aktualizacja: miałem niesprawny miernik pokazywał kosmiczne wartości :oops:
w warsztacie aku spoczynkowe po krótkiej trasie 12,7v natomiast na wolnych obrotach 14,3v

Tylko dziwi mnie wartość w test mode max 13,2 podczas jazdy ale to chyba nie jest problem
Ostatnio zmieniony 06 mar 2015, 16:24 przez osocc, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Luko
Mieszkaniec
Posty: 493
Rejestracja: 09 lip 2013, 01:03
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Kraków
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#229 Post autor: Luko »

Spróbuj sprawdzić innym miernikiem, ale niedoładowanie wskazuje na uszkodzenie w regulatorze napięcia/alternatorze. Miałem podobnie w mojej starej astrze, po regeneracji alternatora przeszło.
Moja Zafira

Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...

szeryf212
Debiutant
Posty: 25
Rejestracja: 16 paź 2014, 21:47
Imię: Jerzy
Lokalizacja: wieluń
Auto: opel zafira b 1.8 cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#230 Post autor: szeryf212 »

Pablo84K pisze:Sorry, że zakładam nowy temat, ale już zgłupiałem. Akumulator mam słaby 12,26V i pokazuje czarne oczko. Chciałem go podładować, ale co będzie z radiem. Kodu nie mam ani do radia ani do immo. Czy jak odłączę aku to radio się rozkoduje? Ładowanie na podłączonych klemach też raczej odpada. Myślałem o kupieniu akumulatora żelowego 7ah i zrobić z niego podtrzymanie. Ale we wtorek będą mi zakładać radio. Albo problemy sobie sprawiam, albo dopiero je będę miał. mam instrukcję po niemiecku i angielsku, jest gdzieś może po polsku? Szukałem i ni cholery. Gdzie jest zmieniarka CD, albo gdzie powinna być?


Czy jak odłączę aku to radio się rozkoduje?
Tak
Ładowanie na podłączonych klemach też raczej odpada
Dlaczego?
Szukałem i ni cholery. Gdzie jest zmieniarka CD, albo gdzie powinna być?
Pod siedzeniem pasażera
Ostatnio zmieniony 01 maja 2015, 21:30 przez szeryf212, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#231 Post autor: SD72 »

U mnie po dlaczeniu aku.nie musze wpisywac kodu ;)
bazyliszek72

Awatar użytkownika
lawless
Zafiromaniak
Posty: 1167
Rejestracja: 08 lis 2013, 23:32
Imię: Adam
Lokalizacja: PCH
Auto: Opel Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z1.8XER
Gender:
Kontakt:

#232 Post autor: lawless »

Ja zawsze ładuje na podłączonych klemach i jakoś nic się nie dzieje.Oczywiście auto zostawiam w spokoju nie przekręcam stacyjki a tym bardziej nie odpalam.
Myśl samodzielnie!

leszeksz2
Bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 28 sty 2014, 10:48
Imię: Leszek
Lokalizacja: Bielsk Podl.
Auto: Zafira A
Model: A
Oznaczenie silnika: z18xe
Gender:

#233 Post autor: leszeksz2 »

Możesz zamiast dodatkowego akku podłączyć zasilacz 12V i wtedy odłączyć klemy. Ładować przy podłączonych klemach o ile nie przekracza się bezpiecznego napięcia (chodzi o napięcie zasilania elektroniki w aucie).

Pablo84K
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 23 kwie 2015, 22:27
Imię: Paweł
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#234 Post autor: Pablo84K »

Mam stary ruski prostownik w którym mogę regulować prąd ładowania od 1,2 do 12A(regulacja co 1,2A). Podłączę przy założonych klemach na maks 3.6A, to chyba się nic nie stanie. Ogólnie to myślałem, żeby kupić aku żelowy 7ah i zrobić z niego podtrzymanie na czas ładowania, ale z ładowarką to koszt 100zł.

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#235 Post autor: rafant4011 »

Trochę odgrzeję
zbliża się wymiana aku w mojej Zosi
co polecacie? Dodam że mam założony altek 130A i Quickheat - System szybkiego nagrzewania
Na oku mam;
Bosch Silver S4 74Ah 680A(322zł) lub S5 74Ah 750A(334zł)
Centra Futura CA770 77Ah 760A(300zł) lub CA1000 100Ah 900A(400zł) - tylko nie wiem czy mi wejdzie
Banner Power Bull 74Ah 680A(333zł)
ceny po zniżkach w sklepie stacjonarnym...
Ostatnio zmieniony 07 lip 2016, 14:27 przez rafant4011, łącznie zmieniany 1 raz.

Crazy
Zafiromaniak
Posty: 1813
Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
Imię: Dawid
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Insignia
Model: A
Oznaczenie silnika: A16LET
Gender:

#236 Post autor: Crazy »

Ja polecam: Exide, Fiamm, ZAP,
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam

pablo2374

#237 Post autor: pablo2374 »

Panowie głupie pytanie :oops: jakie wymiary mają aku do ZA 2.0 DTI bo przeczytałem cały wątek i jakoś to mi umknęło. Który wymiar prawidłowy 278x175x175 czy 278x175x190?

Awatar użytkownika
Mawerix
Zafiromaniak
Posty: 542
Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
Imię: Szczepan
Lokalizacja: [KRA]
Auto: ZB 1.9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: CDTI

#238 Post autor: Mawerix »

Jakie opinie macie na temat Futury 64Ah 640A :?: auto użytkuję około 40km dziennie myślałem o aku z mniejszą pojemnością a większym prądem rozruchowym i najlepiej wypada właśnie Centra lub jej odpowiednik Exide.

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#239 Post autor: Wojti »

Centra futura wszyscy znajomi polecają :piwo:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
Mawerix
Zafiromaniak
Posty: 542
Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
Imię: Szczepan
Lokalizacja: [KRA]
Auto: ZB 1.9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: CDTI

#240 Post autor: Mawerix »

Sam mam jak najlepsze zdanie w moim poprzednim aucie służyła ponad 8lat tylko pytanie czy właśnie ta 64 ahi 640 A będzie optymalna na trasy 2x 20km dziennie czy są jakieś lepsze propozycje.... sam lepszej nie mogę znaleźć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”