[B] - Piasek - Cosmo 1.8 XER - 2008r

Moderatorzy: Tunio999, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#91 Post autor: Piasek »

Byłem dzisiaj na serwisie gazowym po 10 tyś km. 3,5m-ca i 10200km.
Niestety gdzieś się trafił "fajny" gas bo filtr fazy ciekłej ledwo przepuszczał - z wyglądu cegła. Filtr fazy lotnej czarny wewnątrz.
Też tak ostatnio mi ze 2x przy mocnym bucie przerzucił na benzynę ale zawsze się to zbiegło że już zostawało jakoś 1/3 zbiornika gazu to zrzucałem winę na spadki ciśnienia gazu a tu niestety filtr nie pozwalał na więcej.
Po serwisie na nowych filtrach - jakby z 15KM odzyskał :)

Swoją drogą szkoda że Zavoli Zeta N ma tak mikroskopijny wręcz filtr fazy ciekłej. Jedno felerne tankowanie i jedziecie na benzynie. W Mercu mam KME Gold`a to filtr fazy ciekłej jest jakieś 3x większy a auto pali ledwo 3L więcej gazu na każde sto kilometrów.

Stacja może mieć najlepszy gas w Polsce: jak zatankujesz jak mają końcówkę gazu w zbiornikach albo zaraz po dostawie - załadują ci syfu w zbiornik że łopatą wywalać można.

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#92 Post autor: Piasek »

Majówkowo...
Załączniki
DSC_0981.JPG
DSC_0985.JPG
DSC_0992.JPG
DSC_0994.JPG

Awatar użytkownika
Tygrysek3005
Bywalec
Posty: 133
Rejestracja: 28 sty 2015, 13:07
Lokalizacja: Końskie
Model:

#93 Post autor: Tygrysek3005 »

Fajne fotki. Pogoda dopisała to i wypoczynek się udał :piwo:

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#94 Post autor: Wojti »

Miejsce super i autko też he he :piwo:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
norris_85
Zafiromaniak
Posty: 1211
Rejestracja: 16 maja 2014, 21:07
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Lublin, LU
Auto: ZA OPC 290KM/428Nm
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

#95 Post autor: norris_85 »

zazdroszczę pogody i miejsca :)

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#96 Post autor: Piasek »

Brudna tylko ;)
Ale wczoraj wieczorkiem w ramach "spaceru przed spaniem", wiadro, szampon, gąbka i wąż z wodą... :) Przejrzała :D
Dzisiaj może się uda to jakimś woskiem trzasnę nadwozie - niech tam ma 8)

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#97 Post autor: Piasek »

Niespodzianka:
Dzisiaj patrzę z boku na auto, patrzę i coś mi koło nie ten teges. Podszedłem bliżej - tylne lewe brakuje 2 szpilek :shock:
Co bardzo dziwne bo sam dokręcałem każdą i wiem jak dokręcałem oraz wiem że na pewno dokręcałem.
Klucz w rękę a tam kolejna niespodzianka bo z pozostałych trzech dwie mogłem palcami wykręcić - tylko jedna trzymała :shock: :shock: :shock:
Od razu kontrola pozostałych kół :shock: :shock: :shock: ponowny - praktycnzie w każdym kole 1-2-3 szpilki były już luźne. Wszystkie ale już luźne - kwestia czasu i bym się zdziwił.
I teraz pytanie co #$%^$*&#% jest !?!?!
Zawsze sam dokręcam koła - nawet u wulkanizatora po kluczu dynamometrycznym sprawdzam czy aby na pewno trzyma.
Nigdy nie używam do szpilek mocujących koła żadnych smarów czy olejów na gwinty - to jest zawsze na sucho składane
Pierwszy przypadek taki w życiu żeby się "po mnie" jakaś szpilka odkręciła ale żeby tylko jedna - w każdym kole do 3 sztuk (w tym dwie wypadły)... zatem pytanie do innych:
czy Opel cierpi na jakieś problemy ori szpilek + ori alufelg związane z samoodkręcaniem śrub mocujących koła czy też przypadkiem nieświadomie kiedyś przepłoszyłem ekipę która już "brała" mi koła...
Bo te same szpilki mocowały wcześniej stalówki z zimowymi i przy odkręcaniu po zimie aż w stawach strzelało tak france trzymały

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#98 Post autor: GOTI »

Skoro w każdym kole było kilka luźnych to z pewnością podpadłem komuś.. :>
Obrazek

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#99 Post autor: Flora »

Miałem podobny przypadek, ale na mniejszą skalę. Tydzień po wymianie kół okazało się, że brakuje jednej szpilki. Wszystkie były dokładnie dokręcane kluczem dynamometrycznym. Zakładam, że to wina lokalnych kolekcjonerów, a nie wady Opla. Najgorsze, że tacy idioci nie myślą o Twoim bezpieczeństwie luzując wszystkie koła.

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#100 Post autor: Piasek »

Pod domem nie podejrzewam bo raz że parkuję w ogrodzeniu pod wiatą (mieszkamy na osiedlu domków jednorodzinnych) a dwa to że w tym ogrodzeniu biega sobie również "piesek" widoczny kilka postów wyżej o czym wszyscy okoliczni wiedzą i nie sądzę aby ryzykowali wejście po cokolwiek bo bym rano po nich korpus bez kończyn znalazł...
Ale auto parę razy parkowało a to w Licheniu, a to w Poznaniu na noc... także bardziej obstawiam tamte warianty.
Trudno - trzeba zainwestować w szpilki anty-złodziejki żeby się syt. nie powtórzyła bo poza dziadkami którzy na co dzień jeżdżą tym autem jeżdżę nim również ja, moja kobieta i 3-letni urwis w foteliku. Z resztą ostatnio częściej śmiga z dziadkami jak z nami...
Flora pisze:Najgorsze, że tacy idioci nie myślą o Twoim bezpieczeństwie luzując wszystkie koła.
tego się najbardziej obawiam bo jakbym dorwał takiego na gorącym uczynku ... :evil:

Macie coś co możecie polecić do zabezpieczenia antykradzieżowego ?
Ostatnio zmieniony 11 maja 2015, 12:53 przez Piasek, łącznie zmieniany 1 raz.

lbk

#101 Post autor: lbk »

Mi się zdaje że to robota profesjonalistów (odkręcają po 1-2 śrubie na raz) dlatego zabezpieczenie nie dużo da... Prędzej trzeba obserwować podwórko bo każde zabezpieczenie można zdjąć- patrz warsztaty kiedy radzą sobie bez nasadki. Następną sprawą jest to że każdy chowa tą nasadkę gdzieś w aucie... znam to z autopsji bo kiedy złapiesz kapcia to będzie tobie potrzebne :/
Reasumując odgoni amatorów lub będą musieli zrobić hałas bo nabijają oni mniejszą nasadkę o 1-2 mm a "zawodowców" ... opóźni ... :evil:
Ostatnio zmieniony 11 maja 2015, 14:45 przez lbk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#102 Post autor: Piasek »

I uroki polskich dróg: łożysko koła przedniego lewe (niestety wraz z tą cholerną piasta i czujnikiem ABS) wymienione. Co prawda dopiero zaczynało sobie buczeć/huczeć ale na dłuższą metę stawało się to uciążliwe.
Założyłem zestawik z BTA - i znowu zapanowała w kabinie błoga cisza... :mrgreen:

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#103 Post autor: Wojti »

Czyli należy się :piwo:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#104 Post autor: Piasek »

W sobotnie upalne popołudnie przyszła pora (najwyższy czas) na zmianę oleju w silniku. Poprzedni (jak pisałem po wizycie w ASO) nie bardzo się sprawował zatem "podziękowałem" za usługi ASO i zrobiłem wszystko we własnym zakresie.
Olej w silnik Comma Motorsport 5W-50 Full Syntetic
Wkład filtra oleju Knecht
Wkład filtra powietrza Knecht (poprzedni zrobił już 17 tyś km także należało mu się)

Zobaczymy jak oliwa będzie się sprawować na przestrzeni najbliższych 10 tyś km zwłaszcza ze lekko mieć nie będzie bo lato, upały, itp...
Załączniki
DSCN6497.JPG
DSCN6498.JPG

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#105 Post autor: cns80 »

Piasek pisze:5W-50
No to uwalisz KZFR. Oczywiście nie w 10 tys ale przyspieszysz ich zużycie. Niestety tu jest jak z wariatorem w Alfa Romeo. Albo lejesz oryginalną fiatowską Selenię, albo masz problemy.
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Zafira B”