Naprawa uszczelki a niebieski dym
Moderator: Sebu$
Naprawa uszczelki a niebieski dym
Witam
Miesiac temu wykonana byla naprawa
- pasek rozrzadu
- zawor wydechu
- zawor ssacy
- uszczelka glowicy
- uszczelka pokrywy
- uszczelka kolektora wydechu
- uszczeniacz wałkow
- kolektor wydechu
- uszczelka rury
- przewody
Glowica nie byla planowana bo mechanik powiedzial ze nie bylo takiej potrzeby
Miesiac pojezdzila zafirka bez problemu lecz wczoraj zauwazylem ze z wydechu wydobywa sie niebieskawy dym. Wiecej jest go jak dodaje gazu.
Wina tego dymu to spalajacy sie olej wynikiem przedmuchow czyli albo sprawa cylindro badz tlokow jesli sie nie myle
Natomiast moje pytanie jest takie
Czy efekt ze ten dym teraz leci nie jest wina zle przeprowadzonej naprawy miesiac temu ( niesplanowania golwicy, zle zalozonego rozrzadu... )
Teraz najprawdopodobniej jak stwierdzil ow mechanik w najgorszym wypadko wymiana silnika na oko 4 tys badz pierscienie cylindry badz tloki kolo 2tys
Czy mam powód rządać naprawy w ramach gwarancji czy usterka która jest teraz nie nic wspólnego z naprawą miesiąc temu?
Miesiac temu wykonana byla naprawa
- pasek rozrzadu
- zawor wydechu
- zawor ssacy
- uszczelka glowicy
- uszczelka pokrywy
- uszczelka kolektora wydechu
- uszczeniacz wałkow
- kolektor wydechu
- uszczelka rury
- przewody
Glowica nie byla planowana bo mechanik powiedzial ze nie bylo takiej potrzeby
Miesiac pojezdzila zafirka bez problemu lecz wczoraj zauwazylem ze z wydechu wydobywa sie niebieskawy dym. Wiecej jest go jak dodaje gazu.
Wina tego dymu to spalajacy sie olej wynikiem przedmuchow czyli albo sprawa cylindro badz tlokow jesli sie nie myle
Natomiast moje pytanie jest takie
Czy efekt ze ten dym teraz leci nie jest wina zle przeprowadzonej naprawy miesiac temu ( niesplanowania golwicy, zle zalozonego rozrzadu... )
Teraz najprawdopodobniej jak stwierdzil ow mechanik w najgorszym wypadko wymiana silnika na oko 4 tys badz pierscienie cylindry badz tloki kolo 2tys
Czy mam powód rządać naprawy w ramach gwarancji czy usterka która jest teraz nie nic wspólnego z naprawą miesiąc temu?
Ostatnio zmieniony 05 mar 2015, 16:55 przez Pavvelek, łącznie zmieniany 1 raz.
- cns80
- Zafiromaniak
- Posty: 1226
- Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: Warszawa [WT]
- Auto: Renault
- Model: Espace4
- Oznaczenie silnika: J4BR
Tak samo możesz mieć zużyte uszczelniacze zaworów, a nie widzę ich na tej liście napraw.
Zrób pomiar sprężania. Jak będzie żle na którymś cylindrze to będziesz wiedział gdzie szukać. A ponieważ i tak musisz rozbierać górę to zrób test naftą. Jak zalejesz każdy cylinder taką samą ilością nafty na noc to rano zobaczysz czy przeciekło do skrzyni korbowej. Jak przeciekło to pierścienie, a jak jest ok to musisz szukać gdzieś wyżej (czyli np. uszczelniacze zaworów).
Zrób pomiar sprężania. Jak będzie żle na którymś cylindrze to będziesz wiedział gdzie szukać. A ponieważ i tak musisz rozbierać górę to zrób test naftą. Jak zalejesz każdy cylinder taką samą ilością nafty na noc to rano zobaczysz czy przeciekło do skrzyni korbowej. Jak przeciekło to pierścienie, a jak jest ok to musisz szukać gdzieś wyżej (czyli np. uszczelniacze zaworów).
- Przemass
- Zafiromaniak
- Posty: 886
- Rejestracja: 03 lut 2013, 11:49
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Pyrlandia
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
- Kontakt:
Z tego co ja się orientuję,to na pierwszy ogień uszczelniacze zaworów,tzw.gumki do wymiany lub mogą też być pierścienie.Powiem tak,ja tak jeżdżę już 2 lata,a że w najbliższym czasie będę wymieniał rozrząd,to myślę że przy okazji to zrobię
Zostaly wymienione pierscienie i juz nie dymi ( pomijam fakt ze powini sprawdzic pierscienie odrazu ) Natomiast nie skonczyl sie problem z silnikiem Po wyjezdzie od mechanika po naprawie owych piercieni pali mi sie check ( ta zolta skonka z silnikiem) Zapala mi sie zawsze jak dodam gazy do jakis 3 tys. blad jaki wyskakuje po podlaczeniu do kompa to cos z map sensorem. z zalecen mechanika zostal wymieniony sterownik silnika . niestetyy bledy na nowym sterowniku wyskakuja w tym samym momencie.
ps zauwazylem ze kolektor wydechowy na srodku ma pusty otwor ( tuz nad tymi 4 rurkami) Czy tam nie powinien byc jakis czujnij ? moze to on generuje bledy
ps2 Czytalem tez ze samemu mozna sobie zczytac bledy poprzez zrobienie zwarcia pinow Gdzie te piny sa i jak to zrobic ?
ps zauwazylem ze kolektor wydechowy na srodku ma pusty otwor ( tuz nad tymi 4 rurkami) Czy tam nie powinien byc jakis czujnij ? moze to on generuje bledy
ps2 Czytalem tez ze samemu mozna sobie zczytac bledy poprzez zrobienie zwarcia pinow Gdzie te piny sa i jak to zrobic ?
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
Pavvelek pisze: ps2 Czytalem tez ze samemu mozna sobie zczytac bledy poprzez zrobienie zwarcia pinow Gdzie te piny sa i jak to zrobic ?
Moze pomoze
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=19308
bazyliszek72
probowalem - nie dzialabazyliszek72 pisze:Pavvelek pisze: ps2 Czytalem tez ze samemu mozna sobie zczytac bledy poprzez zrobienie zwarcia pinow Gdzie te piny sa i jak to zrobic ?
Moze pomoze
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=19308
Nic sie nie mryga nic sie nie wyswietla
Spróbowałam zrobić mostek . Użyłem spinaczy którego trzymałem jedna ręka druga pisałem na kartce spoglądając na migający czek . Jest to nie lada wyczyn powstało mi kilkadziesiąt rożnych numerków bo wydawało mi sie e to było trzy a może cztery itp jednego jestem pewien na 100%
0170 nieprawidłowy skład mieszanki - za uboga albo za bagata Co to znaczy?
Ostatnio zmieniony 10 maja 2015, 20:25 przez Pavvelek, łącznie zmieniany 1 raz.