[B]Wymiana filtra paliwa- komentarze

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
ADAMO_16
Bywalec
Posty: 135
Rejestracja: 12 sty 2009, 20:16
Lokalizacja: TYCHY
Model:

[B]Wymiana filtra paliwa- komentarze

#1 Post autor: ADAMO_16 »

Wydzieliłem całkowicie TUTORIAL. Reszta komentarzy tutaj:



Mam zamiar wymienić sam filtr paliwa, tylko gdzie go szukać.Czy ktoś sam wymieniał? Na co uważać?Przez siedemnaście lat jezdziłem benzyniakami a to jest mój pierwszy diesel. :)
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez ADAMO_16, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Tomek-77
Przeglądacz
Posty: 65
Rejestracja: 12 lut 2009, 10:43
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira Tourer
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B16DTH

#2 Post autor: Tomek-77 »

A jest "on" za pokrywą plastikową silnika między "wierzchem" silnika a przedziałem pasażerskim. Jak otworzysz pokrywę silnika trzeba zdjąć plastikową osłonę i wtedy pod podszybiem w głębi zobaczysz pokrywę filtra paliwa. Wyjątkowo niewygodne miejsce także tak jak poprzednik proponuję zmianę w warsztacie:))

Awatar użytkownika
Tomek-77
Przeglądacz
Posty: 65
Rejestracja: 12 lut 2009, 10:43
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira Tourer
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B16DTH

#3 Post autor: Tomek-77 »

Ja płaciłem 70:(((((

rafalle

#4 Post autor: rafalle »

czy na odkręcenie filtra jest jakiś patent? , mechanik wyjął cały filtr bo nie dał rady okręcić go w samochodzie :(
potem w ruch poszlo imadło i też kupa - powiedział, że prędzej go połamie niż odkręci.

poprzedni serwis zakręcił go na maxxa ? czy jest może jakś patent na odkręcenie o którym wie tylko aso?

imalas

#5 Post autor: imalas »

Wystarczy klucz do odkręcania filtrów olejowych!

Lektura obowiązkowa tu

kubaroth

#6 Post autor: kubaroth »

Czy ktoś z Was robił coś takiego i czy taka czynność jest potrzebna w tym aucie?
Szukałem czegoś na ten temat ale niestety nie znalazłem.

imalas

#7 Post autor: imalas »

Jest to opisane w "Sam naprawiam Astrę3 i Zafirę 2" (spuszczanie wody z obudowy filtra paliwa)
Zastosuj dowolny dodatek do paliwa (dwa rodzaje diesel,albo benzyna) usuwający wodę z układu paliwowego...szybko, skutecznie ...najtaniej! :lol:

kicaj

#8 Post autor: kicaj »

jesli zapala ci sie insp4 (albo insp3, nie pamietam ktory) to znaczy ze masz wode w filtrze
w ASO zaplacilem 20zl za "wylanie" wody z filtra...

imalas

#9 Post autor: imalas »

W ciągu miesiąca cztery razy spuszczałem wodę! (insp4), dolałem dodatek usuwający wodę z diesla i do dziś tzn. ok. 2 miesiące spokój! :lol:

tico0

#10 Post autor: tico0 »

tEREk pisze:Jak będzie woda w obudowie filtra czujnik wyświetli ci komunikat INSP4 (jak dobrze pamiętam)
Dobrze pamiętasz ;) .

Przemcio

#11 Post autor: Przemcio »

Podczas wymiany dowiedziałem się że najistotniejszą sprawą jest oring (uszczelka filtra ).Tylko Purfluks ma odpowiednią (jest najszersza).Miałem filtr MANa i była nieco węższa. Jest to na tyle istotne że niewłaściwa może spowodować nieszczelność a tym samym zasysanie powietrza. Po dłuższym postoju mogą być problemy z odpaleniem ( wielokrotne kręcenie rozrusznikiem).

WEZYR

#12 Post autor: WEZYR »

Witam wymieniłem niedawno filtr paliwa (wsześniej rano przed odpaleniem pojawiał sie komunikat INSP4) i po przejechaniu około 1000 km ponownie rano pojawia sie insp4. Podczas wymiany wkładu -( ufi) dokładnie oczyściłem wnętrze zbiorniczka i bez problemów uruchomiłem silnik. Tankuje bez zmian na BP. Czy ten komunikat może musi być wykasowany. Czym to może być spowodowane ??? :?:
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez WEZYR, łącznie zmieniany 1 raz.

WEZYR

#13 Post autor: WEZYR »

Dzięki tico0 za informacje ale jak narazie tankowałem na różnych stacjach BP w Poznaniu i nie było problmów, teraz najwidoczniej coś jest nie tak - czy to znaczy że ponownie mam wymieniać filtr paliwa ??? -Jakie stacje odwiedzasz ??? :cry: :?:

imalas

#14 Post autor: imalas »

WEZYR pisze:Witam wymieniłem niedawno filtr paliwa ( wsześniej rano przed odpaleniem pojawiał sie komunikat INSP4) i po przejechaniu około 1000 km ponownie rano pojawia sie insp4. Podczas wymiany wkładu -( ufi) dokładnie oczyściłem wnętrze zbiorniczka i bez problemów uruchomiłem silnik. Tankuje bez zmian na BP. Czy ten komunikat może musi być wykasowany. Czym to może być spowodowane ??? :?:
Ten komunikat INSP4 informuje o wodzie na dole obudowy filtra paliwa (grawitacja), dodaj dowolny dodatek likwidujący wodę w paliwie i tyle!, możesz spuścić wodę przez zawór na dole pojemnika filtra paliwa, ale to bez wprawy może być to problem.
Woda powstaje z kondensacji pary wodnej, szczególnie zimą często powstaje tzw. punkt rosy.

tico0

#15 Post autor: tico0 »

Odnośnie paliwa na BP napiszę tak Ostrów omijam i często mam wyjazdy na śląsk i tam też kilka razy tankowalem na BP i to samo :( potem nawet przeczytałem że właśnie na tej stacji była "wpadka".
W Ostrowie tankuję na Statoil i nigdy się nie zawiodłem ;) i jeszcz Shell ale tu 2 razy była mała "wpadka" ale mimo to też tankuję....
Z tego co pamietam to był gdzieś na forum temat w jakim mieście są polecane jakie stacje benzynowe..... ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”