[B]Wymiana filtra paliwa- komentarze
[B]Wymiana filtra paliwa- komentarze
Wydzieliłem całkowicie TUTORIAL. Reszta komentarzy tutaj:
Mam zamiar wymienić sam filtr paliwa, tylko gdzie go szukać.Czy ktoś sam wymieniał? Na co uważać?Przez siedemnaście lat jezdziłem benzyniakami a to jest mój pierwszy diesel.
Mam zamiar wymienić sam filtr paliwa, tylko gdzie go szukać.Czy ktoś sam wymieniał? Na co uważać?Przez siedemnaście lat jezdziłem benzyniakami a to jest mój pierwszy diesel.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez ADAMO_16, łącznie zmieniany 2 razy.
- Tomek-77
- Przeglądacz
- Posty: 65
- Rejestracja: 12 lut 2009, 10:43
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira Tourer
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
A jest "on" za pokrywą plastikową silnika między "wierzchem" silnika a przedziałem pasażerskim. Jak otworzysz pokrywę silnika trzeba zdjąć plastikową osłonę i wtedy pod podszybiem w głębi zobaczysz pokrywę filtra paliwa. Wyjątkowo niewygodne miejsce także tak jak poprzednik proponuję zmianę w warsztacie:))
czy na odkręcenie filtra jest jakiś patent? , mechanik wyjął cały filtr bo nie dał rady okręcić go w samochodzie
potem w ruch poszlo imadło i też kupa - powiedział, że prędzej go połamie niż odkręci.
poprzedni serwis zakręcił go na maxxa ? czy jest może jakś patent na odkręcenie o którym wie tylko aso?
potem w ruch poszlo imadło i też kupa - powiedział, że prędzej go połamie niż odkręci.
poprzedni serwis zakręcił go na maxxa ? czy jest może jakś patent na odkręcenie o którym wie tylko aso?
Czy ktoś z Was robił coś takiego i czy taka czynność jest potrzebna w tym aucie?
Szukałem czegoś na ten temat ale niestety nie znalazłem.
Szukałem czegoś na ten temat ale niestety nie znalazłem.
Podczas wymiany dowiedziałem się że najistotniejszą sprawą jest oring (uszczelka filtra ).Tylko Purfluks ma odpowiednią (jest najszersza).Miałem filtr MANa i była nieco węższa. Jest to na tyle istotne że niewłaściwa może spowodować nieszczelność a tym samym zasysanie powietrza. Po dłuższym postoju mogą być problemy z odpaleniem ( wielokrotne kręcenie rozrusznikiem).
Witam wymieniłem niedawno filtr paliwa (wsześniej rano przed odpaleniem pojawiał sie komunikat INSP4) i po przejechaniu około 1000 km ponownie rano pojawia sie insp4. Podczas wymiany wkładu -( ufi) dokładnie oczyściłem wnętrze zbiorniczka i bez problemów uruchomiłem silnik. Tankuje bez zmian na BP. Czy ten komunikat może musi być wykasowany. Czym to może być spowodowane ???
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez WEZYR, łącznie zmieniany 1 raz.
Ten komunikat INSP4 informuje o wodzie na dole obudowy filtra paliwa (grawitacja), dodaj dowolny dodatek likwidujący wodę w paliwie i tyle!, możesz spuścić wodę przez zawór na dole pojemnika filtra paliwa, ale to bez wprawy może być to problem.WEZYR pisze:Witam wymieniłem niedawno filtr paliwa ( wsześniej rano przed odpaleniem pojawiał sie komunikat INSP4) i po przejechaniu około 1000 km ponownie rano pojawia sie insp4. Podczas wymiany wkładu -( ufi) dokładnie oczyściłem wnętrze zbiorniczka i bez problemów uruchomiłem silnik. Tankuje bez zmian na BP. Czy ten komunikat może musi być wykasowany. Czym to może być spowodowane ???
Woda powstaje z kondensacji pary wodnej, szczególnie zimą często powstaje tzw. punkt rosy.
Odnośnie paliwa na BP napiszę tak Ostrów omijam i często mam wyjazdy na śląsk i tam też kilka razy tankowalem na BP i to samo potem nawet przeczytałem że właśnie na tej stacji była "wpadka".
W Ostrowie tankuję na Statoil i nigdy się nie zawiodłem i jeszcz Shell ale tu 2 razy była mała "wpadka" ale mimo to też tankuję....
Z tego co pamietam to był gdzieś na forum temat w jakim mieście są polecane jakie stacje benzynowe.....
W Ostrowie tankuję na Statoil i nigdy się nie zawiodłem i jeszcz Shell ale tu 2 razy była mała "wpadka" ale mimo to też tankuję....
Z tego co pamietam to był gdzieś na forum temat w jakim mieście są polecane jakie stacje benzynowe.....