Zafira A 2,2 16V LPG automat
Moderator: Sebu$
- Przemek_7171
- Świeżak
- Posty: 16
- Rejestracja: 19 cze 2015, 21:59
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Opel Zafira A 2.2
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z22SE
Zafira A 2,2 16V LPG automat
Witam wszystkich.
Zakupiłem w marcu Zośkę z silnikiem 2,2 w automacie.Jest to mój pierwszy automat.
Niby wszystko było ok az do momentu gdy wjechałem na autostrade gdzie predkosci są większe.Auto przy wyprzedzaniu nie ma mocy...Obrotomierz zatrzymuje się na 3,2 tys obrotów i to tyle...nawet jak włącze tryb sportowy aby silnik ciągnał na biegach do wyzszych obrotów nie ma zmian-3200 obrotów max.Znajomy mówił ze sprzęgło do wymiany,inny zatem powiedział ze miał podobną sytuacje w Jaguarze i tam pomogła wymiana oleju w skrzyni razem z filtrem.Co poradzicie??Pomóżcie bo mimo tych 147 koni które mam czuje jakbym jeździł hulajnogą...masakra
Zakupiłem w marcu Zośkę z silnikiem 2,2 w automacie.Jest to mój pierwszy automat.
Niby wszystko było ok az do momentu gdy wjechałem na autostrade gdzie predkosci są większe.Auto przy wyprzedzaniu nie ma mocy...Obrotomierz zatrzymuje się na 3,2 tys obrotów i to tyle...nawet jak włącze tryb sportowy aby silnik ciągnał na biegach do wyzszych obrotów nie ma zmian-3200 obrotów max.Znajomy mówił ze sprzęgło do wymiany,inny zatem powiedział ze miał podobną sytuacje w Jaguarze i tam pomogła wymiana oleju w skrzyni razem z filtrem.Co poradzicie??Pomóżcie bo mimo tych 147 koni które mam czuje jakbym jeździł hulajnogą...masakra
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Wymiana oleju w skrzyni na początek. Pojeździć z 1000km, wymienić znowu. Wtedy ocenić pracę silnika.
W tej skrzyni nie ma sprzęgła jako takiego. Jest tylko system tarczek, które są sprzęgane ciśnieniem oleju. Może być tak, że na ostatnim przełożeniu następuje poślizg.
Czy w momencie włączania zapłonu załącza się kontroka sterownika skrzyni? (takie jakby słoneczko z literką S w środku).
Jeżeli nie, to ktoś Ciebie mógł zrobić w bambuko - odpiął kontrolkę bo wiedział że są kłopoty ze skrzynią.
W tej skrzyni nie ma sprzęgła jako takiego. Jest tylko system tarczek, które są sprzęgane ciśnieniem oleju. Może być tak, że na ostatnim przełożeniu następuje poślizg.
Czy w momencie włączania zapłonu załącza się kontroka sterownika skrzyni? (takie jakby słoneczko z literką S w środku).
Jeżeli nie, to ktoś Ciebie mógł zrobić w bambuko - odpiął kontrolkę bo wiedział że są kłopoty ze skrzynią.
Janusz
- Przemek_7171
- Świeżak
- Posty: 16
- Rejestracja: 19 cze 2015, 21:59
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Opel Zafira A 2.2
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z22SE
Włacza się słoneczko z S w środku.Na każdym biegu jest to samo,tak samo się ślizga więc wymienie olej-potem napisze czy pomogło.Pozdrawiam
EDIT
czy te tarczki mogą sie zużyć?
Posty pisane w krótkim czasie edytujemy i scalamy - GOTI
EDIT
czy te tarczki mogą sie zużyć?
Posty pisane w krótkim czasie edytujemy i scalamy - GOTI
Ostatnio zmieniony 21 cze 2015, 12:02 przez Przemek_7171, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Tarczki mogą się zużyć. Ale i olej może być niewłaściwy/wypracowany i tracić właściwości po rozgrzaniu. Wymień 2 razy pod rząd i ocenisz wtedy pracę. Ale to słoneczko włacza się i gaśnie po uruchomieniu silnika, czy pali się cały czas? Jeśli cały czas, to znaczy że sterownik skrzyni wykrywa jakąś usterkę - warto by było zczytać błędy, bo czasami przyczyną jest usterka elektryczna. Ale wymienić olej na pewno nie zaszkodzi
Janusz
- Przemek_7171
- Świeżak
- Posty: 16
- Rejestracja: 19 cze 2015, 21:59
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Opel Zafira A 2.2
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z22SE
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Zaraz zaraz Kolego - gdybyś miał problem ze skrzynią - to miałbyś poślizg w skrzyni. Obroty by rosły ale nie prędkość (zakładam że masz obrotomierz na desce). Jeśli masz takie objawy jak piszesz, a przy zmianie biegów w pełni manualnej (wymuszonej dźwignią - 1-2-3 itp) obroty nie rosną powyżej 2000/min, to moim zdaniem problem jest z silnikiem a nie ze skrzynia. No chyba że zapala się tzw "słoneczko" - tryb awaryjny skrzyni i to automatycznie powoduje wejście w tryb awaryjny silnika.Przemek_7171 pisze:Tragedia z autem.
Dziś po przejechaniu 30 km zaczał szarpać i obroty nie chciały mu rosnąć-max 2ooo i nic.Zjazd na pobocze i wyłaczenie silnika,Po odpaleniu normalnie....za 5 km to samo.W drodze powrotnej sytuacja miała juz tylko raz miejsce.Jestem załamany
Jeszcze raz napiszę - zczytaj błędy a nie proś na forum byśmy wróżyli Tobie z fusów...
Janusz
- Przemek_7171
- Świeżak
- Posty: 16
- Rejestracja: 19 cze 2015, 21:59
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Opel Zafira A 2.2
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z22SE
Auto dałem do mechanika,zobaczymy co powie wówczas napisze.Jezdze na benzynie i na gazie i ww dolegliwosci wystepuja na obu paliwach.Na postoju silnik tez kreci sie do max 3200 obrotów.Natomiast nie ma problemów przy odpalaniu na zimnym lub cieplym silniku.
Ostatnio zmieniony 23 cze 2015, 14:17 przez Przemek_7171, łącznie zmieniany 1 raz.
- Przemek_7171
- Świeżak
- Posty: 16
- Rejestracja: 19 cze 2015, 21:59
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Opel Zafira A 2.2
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z22SE
- Przemek_7171
- Świeżak
- Posty: 16
- Rejestracja: 19 cze 2015, 21:59
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Opel Zafira A 2.2
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z22SE
Tylko na jednym cylindrze była szczelność na reszcie nie.Świece przy mnie wykrecal jak pojechałem do niego i wyglądały katastrofalnie.Dodam że auto zaczęło bardzo ciężko odpalac,obrotów silnik w ogóle nie mógł nabrać,1300 to Max z pedalem w podłodze.Dziś odkręcić głowice i sam zobaczę jak to wygląda.postaram się zrobić foto.
EDIT
Stopień kompresji w przybliżeniu wynosił na poszczególnych cylindra 6 7 7 i 14.wypalony jeden zawór.
Posty pisane w krótkim odstępie czasowym edytujemy i scalamy - GOTI
EDIT
Stopień kompresji w przybliżeniu wynosił na poszczególnych cylindra 6 7 7 i 14.wypalony jeden zawór.
Posty pisane w krótkim odstępie czasowym edytujemy i scalamy - GOTI
Ostatnio zmieniony 26 cze 2015, 13:27 przez Przemek_7171, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Przeglądacz
- Posty: 95
- Rejestracja: 07 paź 2014, 09:57
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Jaroszów
- Auto: Opel Zafira A i B
- Model: ZAiZB
- Oznaczenie silnika: ZiX18XEiR
Widze ze kolega ma taki sam problem jak ja po zakupie Zosi. Wspomogę kolegę kilkoma radami (ja niektórych nie zrobiłem i po 30 k km miałem ponowny remont!
Jak już ściągniesz głowice !
1. Wymień uszczelniacze zaworowe wszystkie
2. Wymień pierścienie tłokowe wszystkie
3. Zobacz jak wygląda czujnik położenia wału rozrządu (izolacja) jeżeli jest uszkodzona wymieniaj od razu
4. To samo z czujnikiem położenia wału korbowego tylko tutaj oceń jego końcówkę czy nie jest wytarta/ najlepiej wymień na nowy koszt 100 pln
5. Powymieniaj panewki na korbowodzie
6. Niech gościu co robi głowice oceni gniazda zaworowe.
7. Po remoncie nie przekraczaj 3000 obrotów przez 5000 km
8. Po 5000 km wymień olej na nowy
9. Wymień płyn chłodniczy
10. Przeczyść przepustnice i załóż nową uszczelkę/ najlepiej niech mechanik przeczyści cały układ dolotowy
Jak już ściągniesz głowice !
1. Wymień uszczelniacze zaworowe wszystkie
2. Wymień pierścienie tłokowe wszystkie
3. Zobacz jak wygląda czujnik położenia wału rozrządu (izolacja) jeżeli jest uszkodzona wymieniaj od razu
4. To samo z czujnikiem położenia wału korbowego tylko tutaj oceń jego końcówkę czy nie jest wytarta/ najlepiej wymień na nowy koszt 100 pln
5. Powymieniaj panewki na korbowodzie
6. Niech gościu co robi głowice oceni gniazda zaworowe.
7. Po remoncie nie przekraczaj 3000 obrotów przez 5000 km
8. Po 5000 km wymień olej na nowy
9. Wymień płyn chłodniczy
10. Przeczyść przepustnice i załóż nową uszczelkę/ najlepiej niech mechanik przeczyści cały układ dolotowy
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
shadoworg pisze:Widze ze kolega ma taki sam problem jak ja po zakupie Zosi. Wspomogę kolegę kilkoma radami (ja niektórych nie zrobiłem i po 30 k km miałem ponowny remont!
Jak już ściągniesz głowice !
1. Wymień uszczelniacze zaworowe wszystkie
2. Wymień pierścienie tłokowe wszystkie
3. Zobacz jak wygląda czujnik położenia wału rozrządu (izolacja) jeżeli jest uszkodzona wymieniaj od razu
4. To samo z czujnikiem położenia wału korbowego tylko tutaj oceń jego końcówkę czy nie jest wytarta/ najlepiej wymień na nowy koszt 100 pln
5. Powymieniaj panewki na korbowodzie
6. Niech gościu co robi głowice oceni gniazda zaworowe.
7. Po remoncie nie przekraczaj 3000 obrotów przez 5000 km
8. Po 5000 km wymień olej na nowy
9. Wymień płyn chłodniczy
10. Przeczyść przepustnice i załóż nową uszczelkę/ najlepiej niech mechanik przeczyści cały układ dolotowy
Napisales to z mysla o poprawie dzialania skrzyni automatycznej w samochodzie kolegi
Bo chyba o to chodzi w tym temacie
Ostatnio zmieniony 11 lip 2015, 21:15 przez SD72, łącznie zmieniany 3 razy.
bazyliszek72