Nieznana usterka podczas jazdy

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
zafirakamil

Nieznana usterka podczas jazdy

#1 Post autor: zafirakamil »

Witam od jakiegoś czasu pojawiła się usterka a mianowicie.
Podczas jazdy samochód gaśnie i przechodzi na zapłon, przez chwilę nie można go odpalić , a po chwili odpala normalnie i jeździ jak by nigdy nic się nie stało, dodam iż zdarza się to czasami raz dziennie a czasami nawet jest kilka dni spokoju.

Podczas tej usterki nie można go odpalić tak jak na filmiku jest pokazane i do tego świecą się kontrolki, czasami zdarza się tak że zgaśnie i ponownie można go odpalić i jechać dalej a czasami trzeba chwilę odczekać i podczas tej chwili można go kręcić a i tak nie odpali, trzeba odczekać jakiś czas, czasami jest to 30 sekund czasami do kilku minut a czasami odpala od razu .

Zauważyłem albo tylko tak właśnie zdarza się że za każdym razem kiedy zgasł i pojawia się ta usterka zdarza się to na niższej pracy silnika , tak 2000 obr/min albo i mniej. Nigdy nie zdarzyło mi się jeszcze aby zgasł na wyższych obrotach tj 3000 i wzwyż. Może to tylko przypadek, że zdarza się to na niższych aczkolwiek nigdy nie pojawiło się to na wysokich obrotach.

Co może być przyczyną takiego zachowania? Gdzie szukać rozwiązania?

Jeśli coś nie jasno napisałem to postaram się wytłumaczyć. Z góry dziękuje za każdą udzieloną pomoc

Zdjęcie zaraz gdy zgasł i pozostał na zapłonie :
Obrazek

Filmik gdy samochód zgasł i trwała próba odpalenia - > http://www74.zippyshare.com/v/ynGtsb24/file.html

Filmik po odczekaniu chwili i ponownej próbie odpalenia - > http://www77.zippyshare.com/v/LgJPQ2l4/file.html
Ostatnio zmieniony 18 sie 2015, 12:39 przez zafirakamil, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Tunio999
Zafiromaniak
Posty: 5256
Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Auto: ex ZB 1.8 SPORT
Model: 2008
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: Tunio999 »

zafirakamil pisze:Gdzie szukać rozwiązania?
Sprawdź błędy - to powinno nakierować Cię ;)
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
- Albert Einstein

<<< Pozdrawiam Tunio999 >>>

zafirakamil

#3 Post autor: zafirakamil »

Robiłem trochę wcześniej sprawdzanie błędów, też występował już ten problem i takie coś pokazało.
Obrazek

zafirakamil

#4 Post autor: zafirakamil »

Cewkę wymieniałem na nową z firmy delphi jeśli to coś ma do tego, ale myślę że to by nie miało dużo wspólnego. Czekam na waszą pomoc :)

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#5 Post autor: janekW67 »

Proponuję sprawdzić sterownik.
Oczywiście!

Kolo72

#6 Post autor: Kolo72 »

Ja bym zaczął od porządnego wyczyszczenia klem akumulatora i wszystkich mas na budzie.

Może gdzieś gubić masę i będzie głupiał.

shadoworg
Przeglądacz
Posty: 95
Rejestracja: 07 paź 2014, 09:57
Imię: Piotr
Lokalizacja: Jaroszów
Auto: Opel Zafira A i B
Model: ZAiZB
Oznaczenie silnika: ZiX18XEiR

#7 Post autor: shadoworg »

Witam
Kilka tyg. temu miałem inny problem czytaj tutaj : 'http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=19838"
Dziwił mnie fakt ze z pojawieniem się check engine wywalało od razu kontrole trakcji. Działo się to przy nagrzanym silniku. Mój nos :) kierował mnie w stronę sterownika silnika, rozmowa z fachowcem utwierdziła mnie w przekonaniu ze to sterownik wyświetlająca się kontrola trakcji i błąd silnika jakikolwiek w 90% oznacza padnięty ECU :( zacznij od tego

zafirakamil

#8 Post autor: zafirakamil »

Klemy akumulatora czyste , masy też chyba że gdzieś jest jakaś o której nie wiem, jakbyś mógł napisać o których mówisz to posprawdzam jeszcze.
U mnie dzieje się to i na zimnym, czasami zdążę rano wyjechać z domu i po około 300m się to właśnie staje. Nie ma na to żadnej reguły kiedy mu się to stanie, kiedy chce to zgaśnie że tak powiem


Ostatnio było tak że pojechała nad morze i wróciła bez problemu, ani razu nie przygasła nawet.
Ostatnio zmieniony 19 sie 2015, 08:31 przez zafirakamil, łącznie zmieniany 2 razy.

zafirakamil

#9 Post autor: zafirakamil »

Koledzy macie jeszcze jakieś pomysły co zrobić z tym , czy jednak będzie trzeba zabrać się za ten sterownik komputera ?

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#10 Post autor: janekW67 »

Ja obstaję przy sterowniku.
Oczywiście!

zafirakamil

#11 Post autor: zafirakamil »

Do jakiej firmy polecacie odesłać ? Jeśli już tak mówicie że ten sterownik uszkodzony

shadoworg
Przeglądacz
Posty: 95
Rejestracja: 07 paź 2014, 09:57
Imię: Piotr
Lokalizacja: Jaroszów
Auto: Opel Zafira A i B
Model: ZAiZB
Oznaczenie silnika: ZiX18XEiR

#12 Post autor: shadoworg »

P.H.U. Robtron
Robert Kowalczyk
Ul. Krakowska
98 pok. 115
Budynek Spomasz
50-427 Wrocław

zafirakamil

#13 Post autor: zafirakamil »

dzięki , mam nadzieję że tak jak mówicie że to będzie to i po zrobieniu będzie w końcu spokój z tym

Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#14 Post autor: Dek »

A mnie się coś tu nie podoba. I wszelkie dotychczasowe teorie nie trzymają się kupy.

Po pierwsze:
Gasnący silnik i migająca ikonka silnika to sugeruje raczej problemy z "imobilajzerem".
Sprawdź zachowanie samochodu na drugim kluczyku (o ile posiadasz).

Po drugie:
Wyniki diagnostyki ni w ząb nie pasują do tego silnika.
Te błędy nie występują w tym modelu. W Zafirach B owszem ale nie w A.

Na pewno dobry model wybierasz w ustawieniach programu diagnostycznego?
Przetestuj wyniki diagnostyki ale wybierz Zafirę z 2002 roku, na ten przykład.

I sprawdź błędy imo, czy cosik tam wyskakuje.

A jeżeli nie mam racji to znaczy, że moje aktualnie trwające wakacje nie pozwoliły trzeźwo myśleć mojemu mózgowi. :)

pozdrawiam

misza_pl

#15 Post autor: misza_pl »

Witam. Ja mam podobny problem. Mianowicie po zmianie sondy, która była uszkodzona zosia odpala bez problemów i po przejechaniu około 4-6 km (jak się zagrzeje) gaśnie jak by brakowało paliwa. Po paru sekundach można ją normalnie zapalić i tak co 1-2 km. Czasami jak szybko uda się wyrzucić na luz to nie zgaśnie. Jeśli podczas jazdy co chwilę wyrzucam na luz i znowu się rozpędzam to jest ok, ale tak nie da się jeździć. Filtr paliwa i powietrza zmieniony, świece również wymienione, brak jakichkolwiek błędów w komputerze. Silnik to 1.6 16v. Co może być przyczyną? Mechanicy rozkładają ręce.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”