[B] - Wojti- 2,0T OPC 241 KM- 2006
-
- Bywalec
- Posty: 162
- Rejestracja: 16 kwie 2015, 20:50
- Imię: Krystian
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Opel Zafira A 2.0T Stage2
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: z20let
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
- Wojti
- Zafiromaniak
- Posty: 6240
- Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: ZB 400ps/502nm
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: z20leh
- Gender:
- Kontakt:
No i niestety znowu koszty i to duże Od zakupu Zafirki minęło juz 2,5 roku delikatnie zawsze dolewałem olej0,1-0,2L podobno to normalne Po powrocie z wakacji Zafcia zaczęła dymić na niebiesko na wolnych obrotach przy dłuższym postoju 3-5 min chmurka dymu .Rano na zimnym silniku nic .Sprawdziliśmy ciśnienie na cylindrach wszystkich po 11 b przebieg 87 tyś km
Decyzja wyjmujemy turbo i tu już niespodzianka wszędzie sucho brak śladów oleju ale
niestety napęknięty kolektor od strony gorącej właściwie nie do naprawienia część nie wymienna .Nowe turbo koszt ok 2700 zł Ale to nie koniec wydatków bo na 3 i 4 kolektorze olej czyli coś z głowicą ,no to rozbieramy dalej
i tu ulga brak progów i rys na bloku silnika czyli obejdzie sie bez szlifu
Pacjentka z otwartym sercem
Teraz powstaje pytanie czy rozbierać dół i sprawdzać pierścienie ?Tylko jak wyjmiemy już pierścienie to nie można już wsadzić z powrotem trzeba wymienić wszystkie + wymiana wszystkich śrub od korbowodów może panewki itp Koszta będą naprawdę duże ale trzeba podjąć rozsądną decyzję co nie jest takie łatwe...
Decyzja wyjmujemy turbo i tu już niespodzianka wszędzie sucho brak śladów oleju ale
niestety napęknięty kolektor od strony gorącej właściwie nie do naprawienia część nie wymienna .Nowe turbo koszt ok 2700 zł Ale to nie koniec wydatków bo na 3 i 4 kolektorze olej czyli coś z głowicą ,no to rozbieramy dalej
i tu ulga brak progów i rys na bloku silnika czyli obejdzie sie bez szlifu
Pacjentka z otwartym sercem
Teraz powstaje pytanie czy rozbierać dół i sprawdzać pierścienie ?Tylko jak wyjmiemy już pierścienie to nie można już wsadzić z powrotem trzeba wymienić wszystkie + wymiana wszystkich śrub od korbowodów może panewki itp Koszta będą naprawdę duże ale trzeba podjąć rozsądną decyzję co nie jest takie łatwe...
Ostatnio zmieniony 29 sie 2015, 15:32 przez Wojti, łącznie zmieniany 3 razy.
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he
- Rafoooo
- Zafiromaniak
- Posty: 1949
- Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
- Lokalizacja: Limanowa
- Model:
- Kontakt:
Czy ja wiem czy taka niska ta kompresja ... Ja mierzyłem 2-3 miesiące temu i miałem po 12bar... pytanie jak mierzyłeś? Bo ja po pomiarach porady szukałem u znajomego mechanika, który zadał mi pytanie czy pomiar kompresji robiłem z full wciśniętym pedałem gazu? ... Tego nie wiedziałem, że pomiar ciśnienia się tak robi, bo bez gazu wychodzą rzekomo mniejsze wartości.... Ale nie o tym mowa, co do twojego ciśnienia to bym nawet tego nie tykał, pomiar jest jednakowy. Na wszystkich tyle samo ciśnienia... nad tak kosztowną inwestycją zastanawiałbym się jakby na którymś ciśnienie się różniło od pozostałych, wtedy mam pewność że jest coś nie tak. Co do turbiny, może dopadnie na alledrogo sam kolektor za małe pieniądze ... moja dziś poszła do regeneracji, gość wycenił na 700-750zl, kolektor też mam ryśnięty koło klapki turbiny, ale według mnie w niczym to nie wadzi i nie robię z tym nic, chociaż w pracy mam możliwość zespawania i obróbki na CNC.... Ale dążąc do Twojego pytania co dalej z silnikiem .... Ja bym tego nie ruszał, ale decyzja należy do Ciebie.
Ostatnio zmieniony 29 sie 2015, 21:36 przez Rafoooo, łącznie zmieniany 1 raz.
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać.
wspominać.
- wamka18
- Zafiromaniak
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: koronowo
- Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Kontakt:
No to nie ciekawie tym bardziej że tak szybko przy 87 tys. moja ma tak ale przy 180 tys.
Co do dołu silnika ja osobiście bym rozebrał bo kompresja kompresją może być idealna a przez pierścienie olejowe też może dawkie dostawać oleju tak miałem w starym transicie odpalał lepiej niż nie jedna benzyna a oleju 1l na 300km bo pierscienie olejowe zaciśnięte. A po drugie jak złożysz bez tykania dołu a będzie coś nie tak to i taka nie popuścisz i rozbierzesz go jeszcze raz i dopiero będą koszty i to niepotrzebne. Po za tym będziesz miał okazje wzmocnić duł śruby ARP mocniejsze panewki przyda się na pewno na przyszłość jak będzie za mało jeszcze mocy
A Turbo ma to do siebie że pęka w szczególności między klapą a wirnikiem (też miałem pękniętą) ja regenerowałem ale starą oddawałem a drugą dostałem i ta co przyszłą też była kiedyś pęknięta tylko ją pospawali i wyszkiełkowali tak że prawie nie było tego widać ale po naprawie pużniej znalazłem na ebayu że można kupić sam kolektor
http://www.ebay.pl/itm/Abgaskrummer-NEU ... 19ff60e585
albo nowe turbo troche taniej niż wołali u nas około 2500zł a na ebay 2000zł twoja z tego co widze jest troche drosza
http://www.ebay.pl/itm/Turbolader-KKK-O ... 3cf963470b
ale na pewno to już widziałeś.
Powodzenia w remoncie i Pozdrowienia dla Zośki aby szybko wruciłą do pełnj sprawności.
Co do dołu silnika ja osobiście bym rozebrał bo kompresja kompresją może być idealna a przez pierścienie olejowe też może dawkie dostawać oleju tak miałem w starym transicie odpalał lepiej niż nie jedna benzyna a oleju 1l na 300km bo pierscienie olejowe zaciśnięte. A po drugie jak złożysz bez tykania dołu a będzie coś nie tak to i taka nie popuścisz i rozbierzesz go jeszcze raz i dopiero będą koszty i to niepotrzebne. Po za tym będziesz miał okazje wzmocnić duł śruby ARP mocniejsze panewki przyda się na pewno na przyszłość jak będzie za mało jeszcze mocy
A Turbo ma to do siebie że pęka w szczególności między klapą a wirnikiem (też miałem pękniętą) ja regenerowałem ale starą oddawałem a drugą dostałem i ta co przyszłą też była kiedyś pęknięta tylko ją pospawali i wyszkiełkowali tak że prawie nie było tego widać ale po naprawie pużniej znalazłem na ebayu że można kupić sam kolektor
http://www.ebay.pl/itm/Abgaskrummer-NEU ... 19ff60e585
albo nowe turbo troche taniej niż wołali u nas około 2500zł a na ebay 2000zł twoja z tego co widze jest troche drosza
http://www.ebay.pl/itm/Turbolader-KKK-O ... 3cf963470b
ale na pewno to już widziałeś.
Powodzenia w remoncie i Pozdrowienia dla Zośki aby szybko wruciłą do pełnj sprawności.
Ostatnio zmieniony 29 sie 2015, 21:56 przez wamka18, łącznie zmieniany 1 raz.
- fredas
- Zafiromaniak
- Posty: 5222
- Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
- Imię: Ryszard
- Lokalizacja: Sypniewo [cse]
- Auto: Opel Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
ja bym sprawdzał od razu przy jednej robocie :> pierścienie nie są kute
Ostatnio zmieniony 30 sie 2015, 15:34 przez fredas, łącznie zmieniany 1 raz.