Stukający pedał gazu

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
sm
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 27 sty 2011, 21:07
Lokalizacja: Malbork
Model:

Stukający pedał gazu

#1 Post autor: sm »

Witam serdecznie

Mam takie pytanie, może ktoś z forumowiczów miał ten sam problem.
Chodzi o dosłownie stukający pedał gazu. Od pewnego czasu tylko na wolnych obrotach trzymając nogę na pedale przyspieszenia bez wciskania go mam stukanie w buta :) Efekt jest taki sam jak stukanie w podeszwę buta jakimś przedmiotem. Stuki są regularne w odstępach około pół sekundowych. Trwa to kilkanaście sekund przy czym pulsuje kontrolka silnika. Jak stukanie w but ustępuje gaśnie jednocześnie kontrolka silnika i wszystko jest OK.
Podczas stukania silnik faluje na obrotach w zakresie od 800 do 1500.
Po podpięciu do komputera wykazało błąd przepływki powietrza.

Proszę o sugestie.
Szukając podobnych tematów nie znalazłem podobnego.

Pozdrawiam
sm

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: janekW67 »

Falowanie obrotów może wskazywać na przepływomierz.
Jeśli masz mozliwość,to podmień przepływkę,w celu sprawdzenia tej hipotezy.
Oczywiście!

Awatar użytkownika
sm
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 27 sty 2011, 21:07
Lokalizacja: Malbork
Model:

#3 Post autor: sm »

Falowanie masz rację , może być od przepływki .Niestety nie mam na podmiankę drugiej. Myślę też, że falowanie może być związane ze stukającym pedałem gazu. Nie pisałem o tym ale te pukanie pedału przyspieszenia zdarza się raz na kilkanaście dni.
sm

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#4 Post autor: janekW67 »

A to ciekawy przypadek.
Oczywiście!

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#5 Post autor: SD72 »

Moze jakies bledy :?: :mysli:

Beda napewno pomocne w diagnozie ;)
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2015, 21:32 przez SD72, łącznie zmieniany 1 raz.
bazyliszek72

Awatar użytkownika
sm
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 27 sty 2011, 21:07
Lokalizacja: Malbork
Model:

#6 Post autor: sm »

Jedyny błąd który był to dotyczył przepływomierza powietrza. Dał się skasować. Nie wiem czy teraz po podłączeniu znowu by był.

Może przepływomierz chociaż powietrzem przedmucham.
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2015, 22:35 przez sm, łącznie zmieniany 1 raz.
sm

vojti

#7 Post autor: vojti »

A ja mam jeszcze dziwniejszy objaw. Gdy jadę z włączonymi wycieraczkami i wycieraczka jest ustawiona za szybko w stosunku do opadu to wtedy nieprzyjemnie drży. Wiem, to jest normalne ale dziwne jest, że te drgania w jakiś sposób przenoszone są na pedał gazu. Gdy go naciskam w tym czasie to drży mi noga w takt drżenia wycieraczki :shock: Przyzwyczaiłem się do tego i już prawie nie zwracam uwagi na to.

Awatar użytkownika
sm
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 27 sty 2011, 21:07
Lokalizacja: Malbork
Model:

#8 Post autor: sm »

Dalej mam ten sam problem, mianowicie stukający pedał gazu .
Myślałem ,że mam elektroniczny pedał i on może niedomaga ale okazuje się ,że mam przepustnicę na linkę.
W takim razie skąd te pukanie ??? Są bardzo wyraźne i mocne. Nie spowodowane od przenoszenia się z okolic innego drgania na pedał gazu. To wyraźnie drga pedał !!!! Ale co nim tak steruje ?

Może ktoś z Was ma jeszcze jakiś pomysł ?
sm

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#9 Post autor: Janus »

sm pisze: Może ktoś z Was ma jeszcze jakiś pomysł ?
1. Niewłaściwa długość linki
2. Brak jakiegoś elementu pośredniczącego a tłumiącego drgania
3. Obejrzyj samą przepustnicę. W tym silniku ona jest na linkę, ale jest z nią zintegrowany regulator biegu jałowego. Jeżeli coś się zacieło/było ruszane i źle zrobione - może być tak że w trakcie korekcji obrotów ruch przepustnicy przenosi się na pedał przez linkę. A tak być nie powinno.
Janusz

Awatar użytkownika
sm
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 27 sty 2011, 21:07
Lokalizacja: Malbork
Model:

#10 Post autor: sm »

Dziękuję kolego za te sugestie. Cały czas nie daje mi to spokoju. Zrobię tak jak piszesz i oglądnę przepustnicę .Może wiązka się wytarła albo złącze zaśniedziało. Ze cztery lata temu czyściłem ją ale nie sądzę żeby dopiero teraz coś wyszło :)
Myślę ,że jeszcze to może być silnik krokowy . Zajrzę i tam.
Jak tylko dowiem się coś więcej to napiszę.

Pozdrawiam
sm

Skasowany użytkownik 6483

#11 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Nie chce sie wymądrzać ale o ile dobrze pamietam to w silnikach X18XE1 nie ma krokowca. Przerabiałem ten temat w ZB z takim samym silnikiem. :)

Skasowany użytkownik 16629

#12 Post autor: Skasowany użytkownik 16629 »

jarecki69 pisze:Nie chce sie wymądrzać ale o ile dobrze pamietam to w silnikach X18XE1 nie ma krokowca. Przerabiałem ten temat w ZB z takim samym silnikiem. :)
W ZB nie było takiego samego silnika... w ZA był silnik Z18XE bez linki i bez krokowca, nie wiem jak jest w X18XE1, tam może być silniczek krokowy, ale niech się wypowiedzą posiadacze tych silników :) choć wydaje mi się, że też nie ma... może wystarczy przeczyścić przepustnicę?

vojti

#13 Post autor: vojti »

W X18XE1 nie ma krokowca.
Ostatnio zmieniony 16 lut 2016, 10:19 przez vojti, łącznie zmieniany 1 raz.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#14 Post autor: Janus »

jarecki69 pisze:Nie chce sie wymądrzać ale o ile dobrze pamietam to w silnikach X18XE1 nie ma krokowca. Przerabiałem ten temat w ZB z takim samym silnikiem. :)
Krokowca nie ma jako oddzielnego. Układ regulacji jest spięty z przepustnicą i silnik krokowy bezpośrednio koryguje położenie przepustnicy na biegu jałowym (delikatnie uchyla albo przymyka). Główne sterowanie przepustnicą pod obciążeniem wciąż przez linkę się odbywa
Janusz

Skasowany użytkownik 6483

#15 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Y tego co widzę w opisie to kolega sm ma w swojej ZA właśnie taki silnik - X18XE1 a zatem nie ma tam krokowca tylko jak tu napisał kolega Janus , jest to zintegrowane . Podejrzewam ,że silniki X18XE1 były montowane z poczatku lat produkcji ZA i VB . Pewnie kolega sm właśnie takie auto posiada :) .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”