LPG - polecane instalacje gazowe do Zafiry A_B

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
misiekzoo

#721 Post autor: misiekzoo »

mr.big pisze:Ja zamontowałem BRC kilka miesięcy temu. Miałem tego nie robić, ale nie byłbym w stanie finansowo wydolić na benzynę którą auto "piło" powyżej 12 litrów na mieszanej trasie...
To Ci sporo zafirka pali Pb ..Ja mam swoją kilak dni ale pokazuje w cyklu mieszanym 9,1na kompie . W sumie około 0,5 l więcej niż astra G z tym silnikiem

Co do gazu jakie masz to BRC sequent 24. Z pomarańczowym wtryskami i reduktorem 1200 ????
Ostatnio zmieniony 01 paź 2015, 18:56 przez misiekzoo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mr.big
Przeglądacz
Posty: 56
Rejestracja: 12 gru 2014, 15:31
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Opel Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#722 Post autor: mr.big »

adask04 pisze:
... gazownik podszedł do mnie indywidualnie i mam sekwencję a podgrzewany reduktor spełnia moje oczekiwania i po minucie czy dwóch już jade na gazie ;)
Szybko Ci przerzuca na gaz. O co chodzi z tym podgrzewanym reduktorem ?

adask04 pisze:
Z tymi dotryskami benzyny wg mnie to też masakra. Nie po to montuje się LPG żeby benzyny ubywało. Dla mnie rozwiązanie bez sensu.
Niestety nie znam szczegółów jak to działa. Może znajdzie się na forum ktoś kto zna temat lepiej. Nie odczuwam dużego ubytku benzyny. Może ma to jednak sens...
Pytanie kiedy on tak robi, bo wskaźnika żadnego nie ma.
misiekzoo pisze:
mr.big pisze:Ja zamontowałem BRC kilka miesięcy temu. Miałem tego nie robić, ale nie byłbym w stanie finansowo wydolić na benzynę którą auto "piło" powyżej 12 litrów na mieszanej trasie...
To Ci sporo zafirka pali Pb ..Ja mam swoją kilak dni ale pokazuje w cyklu mieszanym 9,1na kompie . W sumie około 0,5 l więcej niż astra G z tym silnikiem

Co do gazu jakie masz to BRC sequent 24. Z pomarańczowym wtryskami i reduktorem 1200 ????
No niestety bardzo dużo Pb pali....
Szczerze mówiąc nie wiem jakie mam to BRC. Sprawdzę.

Awatar użytkownika
Pepit
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: 15 lip 2011, 23:34
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#723 Post autor: Pepit »

adask04 pisze:
Z tymi dotryskami benzyny wg mnie to też masakra. Nie po to montuje się LPG żeby benzyny ubywało. Dla mnie rozwiązanie bez sensu.
Niestety nie znam szczegółów jak to działa. Może znajdzie się na forum ktoś kto zna temat lepiej. Nie odczuwam dużego ubytku benzyny. Może ma to jednak sens...
Pytanie kiedy on tak robi, bo wskaźnika żadnego nie ma.


Mam Staga Q-box+ gdzie benzyna jest dotryskiwana przy wyższych obrotach, żeby chłodzić zawory. Ta funkcja jest uruchamiana jako opcja. Potwierdziłem również tę "właściwość" na infolinii producenta. Z czasem okaże się czy przynosi jakąś korzyść.
Auto zadbane jak kobieta.

misiekzoo

#724 Post autor: misiekzoo »

Znajomy ma tak w hyundai . Fabryczna instalka . wymagane właśnie chłodzenie zaworów by mieć instalację i gwarancję . Paliwo dozuje z tego co mi mówił przy wyższych obrotach. Spala mu niecałe dwa litry na 100 km . W zależności gdzie jeździ i jak daje po gazie ;)

bugarian
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: 26 sty 2015, 12:11
Imię: Michał
Lokalizacja: EL/CG
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:
Kontakt:

#725 Post autor: bugarian »

bondzo001 pisze:Koledzy a gdzie macie zamontowany wlew do tankowania gazu.Moze jakies fotki z ciekawymi pomysłami, lub jakis link :idea:
klasycznie, zamontowany przy haku.

misiekzoo

#726 Post autor: misiekzoo »

Ja jutro będę montował staga 200 . Wlew zażyczyłem sobie z wlewem paliwa co by estetycznie wyglądało ;)

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#727 Post autor: gRZENIU »

misiekzoo, :ok: Aby się sprawowało ... :piwo:

misiekzoo

#728 Post autor: misiekzoo »

Mam sprawdzonych gazowników więc bez obaw zakładam . Od lat serwisuje i montuje u nich instalację . Wcześniej brałem BRC ale od dwóch lat robią Staga ( czyli wersję dla ubogich ;) ) i się skusiłem . Zapewnia mnie majster że z tym silnikiem będzie spoko chodzić :)

adask04

#729 Post autor: adask04 »

mr.big pisze:

Szybko Ci przerzuca na gaz. O co chodzi z tym podgrzewanym reduktorem ?
Chodzi o to że reduktor jest podgrzewany nie tylko przez ciecz chłodzącą ale też przez świece żarowe podpięte do niego. Po uruchomieniu silnika, zaczynają grzać reduktor a gdy osiągnie temperature około 50*C to się wyłączają. Efektem tego jest szybsze przejście do zasilania gazem:) W moim przypadku trwa to około 1,5 - 2 min podczas 1 uruchomienia po długim postoju.

Awatar użytkownika
Sebu$
-#Administrator
Posty: 8167
Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
Auto: Yaponiec
Model: Inne
Oznaczenie silnika: Pb1.5
Gender:
Kontakt:

#730 Post autor: Sebu$ »

adask04 pisze:ale też przez świece żarowe
Sorki. Myślałem że ...
świece żarowe to chyba w Dieslu były jakiś czas temu

och ta technologia idzie z "gazem" ... :lol:
Nie jestem gruby i nie mam nadwagi. Wyniki są poprawne ! Ale kurde wyszło mi, że mam znaczny niedobór wzrostu :evil:
Obrazek
i już wiem, że nie jestem stary - jestem po prostu RETRO ....
:lol:

adask04

#731 Post autor: adask04 »

No jak widać ;)
W dieslu się załączały przed uruchomieniem silnika a tu po ;)
Niewiem czy to się fachowo nazywa świeca żarowa czy grzałka ;) Dla mnie srał pies jak się nazywa, tak mi powiedział gazownik ;)

Dla mnie ważne że grzeje i swoją role spełnia w 100 % ;)

Awatar użytkownika
Sebu$
-#Administrator
Posty: 8167
Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
Auto: Yaponiec
Model: Inne
Oznaczenie silnika: Pb1.5
Gender:
Kontakt:

#732 Post autor: Sebu$ »

Sorki. to ja już się nie udzielam ... ;)
Nie jestem gruby i nie mam nadwagi. Wyniki są poprawne ! Ale kurde wyszło mi, że mam znaczny niedobór wzrostu :evil:
Obrazek
i już wiem, że nie jestem stary - jestem po prostu RETRO ....
:lol:

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#733 Post autor: gRZENIU »

adask04 pisze: Niewiem czy to się fachowo nazywa świeca żarowa czy grzałka ;) Dla mnie srał pies jak się nazywa, tak mi powiedział gazownik ;)

Dla mnie ważne że grzeje i swoją role spełnia w 100 % ;)
No i o to chodzi , w zimie na pewno będzie robiło większe oszczędności ... :P Według mnie to bardzo dobra opcja dla kogoś kto robi kródkie odcinki .. :ok:

Awatar użytkownika
mr.big
Przeglądacz
Posty: 56
Rejestracja: 12 gru 2014, 15:31
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Opel Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#734 Post autor: mr.big »

adask04 pisze:Niewiem czy to się fachowo nazywa świeca żarowa czy grzałka ;) Dla mnie srał pies jak się nazywa, tak mi powiedział gazownik ;)
To jakieś oryginalne rozwiązanie, czy indywidualna rzeźba ?
Domyślam się że to drugie. CIekawe jak to jest rozwiązane. Możesz cyknąć fotkę ?

adask04

#735 Post autor: adask04 »

mr.big pisze:
To jakieś oryginalne rozwiązanie, czy indywidualna rzeźba ?
Domyślam się że to drugie. CIekawe jak to jest rozwiązane. Możesz cyknąć fotkę ?
To jest oryginalny parownik z podgrzewaniem o nazwie AC R01 a fotki możesz zobaczyć w temacie o mojej Zosi ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”