[B]Uszkodzony alternator
Mója Zafira ma 217000 przebiegu ja zrobiłem zośka 120000 wiec na pewno ten przebieg ma alternator. Rano po odpaleniu słychać brzeczenie z okolic altka ale ladowanie na poziomie 13.5 a 14.1 dopiero przy skręcie kierownicy spada do 12.8. Prawdopodobnie jego żywot się konczy. Doradzcie gdzie można kupić regenerowany alternator ze sprzegielkiem do zośki 1.9 cdti dth 150 km 2006 r. Dodam ze wymienilem dwie rolki prowadzące i napinacz z rolka.
Witam. Mam problem z autrm zafita 1.9 ctdi 2007 od jakiegos czasu autko mi swirowalo nie chcac odpalac pzy prubie odpalania otwierala sie tylnia klapa. Po paru prubach auto odpalilo. Wczoraj zas auto juz nie odpalilo zaczelo swirowac juz kakretnie katrolki sie nie palily centralny zwariowal po podlaczeniu go na kable reagowal juz lepiej ale nadal nie odpala
Witam.
30min po wymianie alternator Zafira zaczęła szarpać wskazówka pomiaru paliwa, radio, szyby, wycieraczki, temp.na wyświetlaczu wszystko to wyłącza się na kilka minut i włącza i tak wkoło.
Wróciłem do warsztatu a mechanik rozłożył ręce.
Podłączyłem kompa i wyskoczył kilkanaście błędów, wykasowałem lecz kilka wróciło z powrotem.
U2140 - Invalid Data from UEC (Underhood Electrical Centre)
(71) - Not present
U2141 - Invalid Data from REC (Rear Electrical Centre)
(71) - Not present
P0460 - Fuel Level Sensor Circuit Range/Performance
(71) - Not present
U2141 - Invalid Data from REC (Rear Electrical Centre)
(71) - Not present
U2140 - Invalid Data from UEC (Underhood Electrical Centre)
(71) - Not present
U2105 - CAN-Bus no Communication with ECM (Engine Control Module)
(00) - Not present
B3925 - Wrong Environment Identifier Received IPC (Instrument)
(00) - Not present
B3929 - Wrong Environment Identifier Received REC (Rear Electrical Centre)
(00) - Not present
B3977 - Wrong Environment Identifier Received UEC (Underhood Electrical Centre)
(00) - Not present
Pomoże ktoś ?
30min po wymianie alternator Zafira zaczęła szarpać wskazówka pomiaru paliwa, radio, szyby, wycieraczki, temp.na wyświetlaczu wszystko to wyłącza się na kilka minut i włącza i tak wkoło.
Wróciłem do warsztatu a mechanik rozłożył ręce.
Podłączyłem kompa i wyskoczył kilkanaście błędów, wykasowałem lecz kilka wróciło z powrotem.
U2140 - Invalid Data from UEC (Underhood Electrical Centre)
(71) - Not present
U2141 - Invalid Data from REC (Rear Electrical Centre)
(71) - Not present
P0460 - Fuel Level Sensor Circuit Range/Performance
(71) - Not present
U2141 - Invalid Data from REC (Rear Electrical Centre)
(71) - Not present
U2140 - Invalid Data from UEC (Underhood Electrical Centre)
(71) - Not present
U2105 - CAN-Bus no Communication with ECM (Engine Control Module)
(00) - Not present
B3925 - Wrong Environment Identifier Received IPC (Instrument)
(00) - Not present
B3929 - Wrong Environment Identifier Received REC (Rear Electrical Centre)
(00) - Not present
B3977 - Wrong Environment Identifier Received UEC (Underhood Electrical Centre)
(00) - Not present
Pomoże ktoś ?
Cześć Wszystkim,
Od jakiegoś czasu męczę się z alternatorem. W zeszłym roku wymieniłem łożyska i do teraz było ok. W tym miesiącu okazało się, że padł regulator napięcia i zastanawiam się co robić dalej.
- czy lepiej kupić nowy(cena nowego denso 140 A, 600 zł brutto), a wymiana regulatora ok 200-250 zl?
- czy mogę wymienić denso na boscha?
- czy mogę wymienić mój denso (chyba 105A) na denso 140A?
Jakie macie doświadczenia z wymianą alternatorów na nowe, bo wyczytałem w necie, że nowe denso padają jak muchy po ok. roku?
Od jakiegoś czasu męczę się z alternatorem. W zeszłym roku wymieniłem łożyska i do teraz było ok. W tym miesiącu okazało się, że padł regulator napięcia i zastanawiam się co robić dalej.
- czy lepiej kupić nowy(cena nowego denso 140 A, 600 zł brutto), a wymiana regulatora ok 200-250 zl?
- czy mogę wymienić denso na boscha?
- czy mogę wymienić mój denso (chyba 105A) na denso 140A?
Jakie macie doświadczenia z wymianą alternatorów na nowe, bo wyczytałem w necie, że nowe denso padają jak muchy po ok. roku?
Dzięki za odpowiedź.
Zastanawiam się nad nowym dlatego, że już włożyłem jakieś 400 zł w ten alternator i pochodził rok. Teraz wymienię ragulator, a za miesiąc okaże się, że padły diody(mechanik mówił że diody to najsłabsza część w tym alternatorze). Może lepiej od razu wymienić regulator i diody? Tylko czy wtedy to nie wyjdzie tyle co nowy?
Zastanawiam się nad nowym dlatego, że już włożyłem jakieś 400 zł w ten alternator i pochodził rok. Teraz wymienię ragulator, a za miesiąc okaże się, że padły diody(mechanik mówił że diody to najsłabsza część w tym alternatorze). Może lepiej od razu wymienić regulator i diody? Tylko czy wtedy to nie wyjdzie tyle co nowy?
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
WycieraczkiDanielemil4 pisze:Witam wsztstkich
Nie znalazlem podobnych tematow na forum.
Wczoraj pojawil się problem z obrotami na biegu jałowym, wskakują na 1100 i dopiero po ponownym odpaleniu wracają na okolo 800, po czym z czasem to samo. Jednoczesnie pojawil sie problem z wycieraczkami, przestają działać i zatrzymają sie w roznych pozycjach.
Zastanawiam sie czy moze gdzies zwarcie..
Z gory dziękuję za odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony 16 mar 2016, 19:00 przez Bodek, łącznie zmieniany 1 raz.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Nic nie pokazuje po wcisnieciu hamulca i gazu, jestem laikiem wiec nie wiem, czy dobrze sprawdzam
Może byc np problem z masą ?
Nie pokazuje błędów, jutro pozostaje chyba tylko laweta, jakieś inne sugestie?
EDIT
Odpaliłem na kable, ale komp pokazuje ładowanie 11,7v na wolnych obrotach, podczas jazdy 9-12v, pod koniec jazdy (ledwo udało się dojechać do parkingu) brak wspomagania i gasnące światła
Czy to alternator padł?
Może byc np problem z masą ?
Nie pokazuje błędów, jutro pozostaje chyba tylko laweta, jakieś inne sugestie?
EDIT
Odpaliłem na kable, ale komp pokazuje ładowanie 11,7v na wolnych obrotach, podczas jazdy 9-12v, pod koniec jazdy (ledwo udało się dojechać do parkingu) brak wspomagania i gasnące światła
Czy to alternator padł?
Ostatnio zmieniony 12 mar 2016, 19:40 przez Danielemil4, łącznie zmieniany 3 razy.