[B]Uszkodzony alternator

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
vipera_berus

#616 Post autor: vipera_berus »

Mója Zafira ma 217000 przebiegu ja zrobiłem zośka 120000 wiec na pewno ten przebieg ma alternator. Rano po odpaleniu słychać brzeczenie z okolic altka ale ladowanie na poziomie 13.5 a 14.1 dopiero przy skręcie kierownicy spada do 12.8. Prawdopodobnie jego żywot się konczy. Doradzcie gdzie można kupić regenerowany alternator ze sprzegielkiem do zośki 1.9 cdti dth 150 km 2006 r. Dodam ze wymienilem dwie rolki prowadzące i napinacz z rolka.

hrw

#617 Post autor: hrw »

No to widzę, że i mnie czeka wymiana alternatora ;(

Kontrolka akumulatora zapala się paręnaście sekund po uruchomieniu silnika. U30 w test mode pokazuje 9.8-10V :(

Damian82

#618 Post autor: Damian82 »

Witam. Mam problem z autrm zafita 1.9 ctdi 2007 od jakiegos czasu autko mi swirowalo nie chcac odpalac pzy prubie odpalania otwierala sie tylnia klapa. Po paru prubach auto odpalilo. Wczoraj zas auto juz nie odpalilo zaczelo swirowac juz kakretnie katrolki sie nie palily centralny zwariowal po podlaczeniu go na kable reagowal juz lepiej ale nadal nie odpala

Butcher

#619 Post autor: Butcher »

Witam.
30min po wymianie alternator Zafira zaczęła szarpać wskazówka pomiaru paliwa, radio, szyby, wycieraczki, temp.na wyświetlaczu wszystko to wyłącza się na kilka minut i włącza i tak wkoło.
Wróciłem do warsztatu a mechanik rozłożył ręce.

Podłączyłem kompa i wyskoczył kilkanaście błędów, wykasowałem lecz kilka wróciło z powrotem.

U2140 - Invalid Data from UEC (Underhood Electrical Centre)
(71) - Not present

U2141 - Invalid Data from REC (Rear Electrical Centre)
(71) - Not present

P0460 - Fuel Level Sensor Circuit Range/Performance
(71) - Not present

U2141 - Invalid Data from REC (Rear Electrical Centre)
(71) - Not present

U2140 - Invalid Data from UEC (Underhood Electrical Centre)
(71) - Not present

U2105 - CAN-Bus no Communication with ECM (Engine Control Module)
(00) - Not present

B3925 - Wrong Environment Identifier Received IPC (Instrument)
(00) - Not present

B3929 - Wrong Environment Identifier Received REC (Rear Electrical Centre)
(00) - Not present

B3977 - Wrong Environment Identifier Received UEC (Underhood Electrical Centre)
(00) - Not present

Pomoże ktoś ?

MK3
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 17 mar 2014, 09:41
Lokalizacja: Katowice
Model:

#620 Post autor: MK3 »

Cześć Wszystkim,

Od jakiegoś czasu męczę się z alternatorem. W zeszłym roku wymieniłem łożyska i do teraz było ok. W tym miesiącu okazało się, że padł regulator napięcia i zastanawiam się co robić dalej.

- czy lepiej kupić nowy(cena nowego denso 140 A, 600 zł brutto), a wymiana regulatora ok 200-250 zl?
- czy mogę wymienić denso na boscha?
- czy mogę wymienić mój denso (chyba 105A) na denso 140A?

Jakie macie doświadczenia z wymianą alternatorów na nowe, bo wyczytałem w necie, że nowe denso padają jak muchy po ok. roku?

Skasowany użytkownik 6483

#621 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Ja bym Ci proponował zregenerować Twój alternator , Po co ładować tyle kasy w nowy , skoro mozna za stosunkowo niewielkie pieniądzę osiagnąć tn sam efekt? :)

Skasowany użytkownik 8511

#622 Post autor: Skasowany użytkownik 8511 »

Wymień regulator, a jak chcesz nowy , to rozsądnym rozwiązaniem jest zakup regenerowanego alternatora .

MK3
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 17 mar 2014, 09:41
Lokalizacja: Katowice
Model:

#623 Post autor: MK3 »

Dzięki za odpowiedź.
Zastanawiam się nad nowym dlatego, że już włożyłem jakieś 400 zł w ten alternator i pochodził rok. Teraz wymienię ragulator, a za miesiąc okaże się, że padły diody(mechanik mówił że diody to najsłabsza część w tym alternatorze). Może lepiej od razu wymienić regulator i diody? Tylko czy wtedy to nie wyjdzie tyle co nowy?

Awatar użytkownika
URIEL71
Przeglądacz
Posty: 60
Rejestracja: 25 wrz 2013, 17:56
Lokalizacja: Norwegia
Model:

#624 Post autor: URIEL71 »

Witam chciałem się podpiąć do tematu chcę kupić alternator, ale na allegro te oryginalne mnie nie przekonują za dużo ludzie oszukują, czy macie jakąś stronkę zaufaną żeby można było kupić np : Bosch-a
140A cena hmm do 1000zl mogę dać...

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#625 Post autor: Bodek »

Danielemil4 pisze:Witam wsztstkich
Nie znalazlem podobnych tematow na forum.
Wczoraj pojawil się problem z obrotami na biegu jałowym, wskakują na 1100 i dopiero po ponownym odpaleniu wracają na okolo 800, po czym z czasem to samo. Jednoczesnie pojawil sie problem z wycieraczkami, przestają działać i zatrzymają sie w roznych pozycjach.
Zastanawiam sie czy moze gdzies zwarcie..
Z gory dziękuję za odpowiedzi.
Wycieraczki
Ostatnio zmieniony 16 mar 2016, 19:00 przez Bodek, łącznie zmieniany 1 raz.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Danielemil4

#626 Post autor: Danielemil4 »

Aktualnie juz nie odpalę :(

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#627 Post autor: Bodek »

Danielemil4 pisze:Aktualnie juz nie odpalę :(
Są jakieś błędy :?:

Sprawdź tym sposobem
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Danielemil4

#628 Post autor: Danielemil4 »

Nic nie pokazuje po wcisnieciu hamulca i gazu, jestem laikiem wiec nie wiem, czy dobrze sprawdzam

Może byc np problem z masą ?

Nie pokazuje błędów, jutro pozostaje chyba tylko laweta, jakieś inne sugestie?


EDIT

Odpaliłem na kable, ale komp pokazuje ładowanie 11,7v na wolnych obrotach, podczas jazdy 9-12v, pod koniec jazdy (ledwo udało się dojechać do parkingu) brak wspomagania i gasnące światła :(
Czy to alternator padł?
Ostatnio zmieniony 12 mar 2016, 19:40 przez Danielemil4, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#629 Post autor: gRZENIU »

Danielemil4 pisze:podczas jazdy 9-12v, pod koniec jazdy (ledwo udało się dojechać do parkingu) brak wspomagania i gasnące światła :(
Napewno alternator padł , a kontrolka akumulatora się nie świeciła po odpaleniu auta ???

Danielemil4

#630 Post autor: Danielemil4 »

Właśnie nie świeci. Ten alternator był już robiony dwa lata temu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”