Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#586 Post autor: Janus »

mosfer pisze:(...)Zaś gdy wyczyscilem kolektor ssący i klapki wirowe auto na pedal gazu reagowało naprawde dobrze.
Może właśnie klapki wirowe się zacinają?? niestety w przeciwieństwie do przepustnicy gaszenia silnika (silniki z elektrycznym EGR), to klapki nie mają czujnika położenia :( nie zdiagnozuję tego w czasie jazdy czy się otworzyły czy nie...
Janusz

Awatar użytkownika
mosfer
Debiutant
Posty: 44
Rejestracja: 20 lis 2014, 17:54
Lokalizacja: Golub-Dobrzyń
Model:

#587 Post autor: mosfer »

Jeśli nie czysciłeś klapek to napewno jest na nich sporo sadzy i oleju. Blaszka klapki ma około 1mm grubości, kiedy czysciłem u siebie klapki oblepione syfem mialy 3mm i były lekko przegięte (chyba 1 lub 2) w efekcie czego nie zamykały się całkowicie lecz lekko po skosie. Także otwory pod nimi były również oblepione. W trakcie jazdy tego nie zdiagnozujesz, zostaje tylko rozebrać i wyczyścić.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#588 Post autor: Janus »

No dobra - tylko czy klapki są normalnie otwarte? Rozumiem że są otwarte. Czy są sprzęgnięte na sztywno z osią i dźwignią siłownika pneumatycznego - rozumiem że tak. Czyli jeżeli jestem w stanie przestawić na maksa dźwignię w kierunku od siłownika pneumatycznego, tzn że klapki się domykają...
Janusz

Awatar użytkownika
mosfer
Debiutant
Posty: 44
Rejestracja: 20 lis 2014, 17:54
Lokalizacja: Golub-Dobrzyń
Model:

#589 Post autor: mosfer »

No dobra - tylko czy klapki są normalnie otwarte?
Tak, klapki są otwarte, jest to ich bazowa pozycja.
Czy są sprzęgnięte na sztywno z osią i dźwignią siłownika pneumatycznego
Tak, gdy poruszasz dźwignią silownika klapki się zamykają.
Ostatnio zmieniony 12 lis 2015, 23:45 przez mosfer, łącznie zmieniany 1 raz.

Skasowany użytkownik 6483

#590 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Panowie, w silniku 2,0 DTi serio są klapy wirowe w dolocie? ja miałem poprzednio 2,2 DTi i nie namierzyłem tam takowego ustrojstwa :)

Awatar użytkownika
mosfer
Debiutant
Posty: 44
Rejestracja: 20 lis 2014, 17:54
Lokalizacja: Golub-Dobrzyń
Model:

#591 Post autor: mosfer »

jarecki69 niestety ale sa.

Skasowany użytkownik 6483

#592 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

No to faktycznie niestety.. dziwi mnie jedynie fakt ,że w mojej ZB takich wymysłów nie ma co bardzo mnie cieszy :piwo:

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#593 Post autor: Janus »

jarecki69 pisze:Panowie, w silniku 2,0 DTi serio są klapy wirowe w dolocie? ja miałem poprzednio 2,2 DTi i nie namierzyłem tam takowego ustrojstwa :)
Są klapy ale to nie są klapy wirowe - to nie jest twinport. Nie jest to nawet klapa jak w kolektorze o zmiennej geometrii. Ja bym porównał to do przepustnic. Gdzieś w necie znalazłem wpis o diagnostyce elektrozaworów i był tam też wpis dot działania klap. Podobno zamykają się po odjęciu gazu gdy auto ma duże obroty silnika (hamowanie silnikiem). Oto fragment:

" (...) 8.Działanie klapek zawirowań i siłownika od turbo.
Zastanawia nas jedno jak sprawdzaliśmy podcisnienie na klapach zawirowan odrazu po zapaleniu silnika jest 0.05 bara,ale siłownika nie rusza,zaczynamy dodawać gazu i tez nic więc wyciągamy podłączony do układu podciśnienia zegar do mierzenia podciśnienia z pod maski i montujemy go do np wycieraczki żebyśmy widzieli co sie dzieje z podciśnieniem i jedziemy tak pare kilometrów i nawet przy 4000-4500 obr/min podcisnienie sie nie pokazuje,a tu nagle pokazalo sie ale dopiero jak przydławiliśmy silnik (za duzy bieg) -0,6 ,zatrzymujemy sie i ruszamy z dwójki kilka razy i podcisnienie czyli (zamkniecie klapek)pokazuje sie w momecie przyduszenia sie,ruszanie z 2 lub 3.
Klapki otwarte-pełen przeplyw powietrza pełne doładowanie -najwieksza moc.
Klapki w pewnym sensie zabezpieczają i osłaniają silnik przed przeładowaniem i regulują pracę właśnie przy hamoawaniu silnikiem -zamykają sie wtedy gdy po dynamicznej jeżdzie puścimy pedał gazu.

9.I tak na biegu jałowym są otwarte i nawet wymuszenie (ręczne) zamknięcia nie powoduje widocznych efektów w pracy silnika.
Czyli nawet przy przegazowaniu klapki sie nie poruszają (na postoju). (...)"
Janusz

Kalcia
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 22 lis 2015, 14:56
Imię: Kamila
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Opel Zafira
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DH

#594 Post autor: Kalcia »

Witam :)
Mam Zafirę 2.0 DTI i problem już tu opisywany, czyli po przejechaniu kilku km, w momencie np. zbliżania się do skrzyżowania i zwalniania zapala mi się autko z kluczykiem i przy przyspieszaniu traci moc, dopiero na wyższych obrotach wraca do normy. Układ podciśnienia został przeczyszczony i zauważyłam, że EGR wygląda jak nówka, więc musiał być niedawno wymieniany (autko mam od kilku dni). Niestety nic to nie zmieniło, co jeszcze można zrobić? Podjadę na pewno na diagnozę ale może macie jakiś pomysł co jest nie tak? Nie zauważyłam żadnego dymienia itp. ale pod maską było dużo sadzy. No i jest pęknięty wąż/kolanko dolotowe powietrza i sklejone taśmą - szukam właśnie tej części. Czy to może być przyczyną?

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#595 Post autor: GOTI »

Na początek proponuję sprawdzić wartości podciśnienia - może vacum pompa kwalifikuje się do wymiany ;)
Obrazek

Kalcia
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 22 lis 2015, 14:56
Imię: Kamila
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Opel Zafira
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DH

#596 Post autor: Kalcia »

Witam ponownie.
Byłam w międzyczasie wymienić opony, płyn chłodnicowy i od razu podłączyłam pod komputer moją zafirkę.
Błąd jaki mi się pokazał to:
P0400 - Brak zmiany sygnału w obwodzie sterującym obejściem chłodnicy Uk... (dalej urwane)
a pod spodem: Wykryty niewłaściwy przepływ.

Jakieś pomysły? Mechanik powiedział, że w 90% przypadkach podpięcie pod komputer nic nie daje poza małą wskazówką, a resztę i tak trzeba szukać..
Wydaje mi się, że kontrolka autka z kluczykiem po czyszczeniu układu podciśnienia zapala się przy niższych obrotach niż wcześniej, praktycznie przy zatrzymywaniu się.
No i jeszcze co jest dziwne pokazuje mi przy wsiadaniu do auta 59 stopni C, ale mam holenderskie menu i nie wiem czy to temperatura silnika? Co byłoby dziwne bo jak wsiadam po całej nocy to raczej powinien być zimny.

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#597 Post autor: chabretti »

Kalcia pisze:Witam ponownie.
Pokazuje temperaturę na zewnątrz pewnie masz uszkodzony czujnik temperatury zewnetrznej który znajduje sie na dolnym grillu po środku
Twój komputer mówi po holendersku
REMVOERINGEN - klocki hamulcowe
DIMLICHT ACHTERL -przepalona żarówka
KOELvLOEI-STOFPEIL -płyn chłodniczy, niski poziom
PEIL RUITE SPROEIER - płyn do spryskiwaczy, niski poziom
OLIETEKORT - niski poziom oleju
MOTOROLIEPEIL -brak oleju
REMLICH KONTROL - test świateł stopu
Co do LICHTSTAND DIMLICHT to coś z regulacją poziomu ksenonów (jezeli je posiadasz
A tu pod tym LINKIEM masz wykaz błedów

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#598 Post autor: Janus »

Kalcia pisze:(...)
No i jeszcze co jest dziwne pokazuje mi przy wsiadaniu do auta 59 stopni C, ale mam holenderskie menu i nie wiem czy to temperatura silnika? Co byłoby dziwne bo jak wsiadam po całej nocy to raczej powinien być zimny.
Czujnik temperatury zewnętrznej do wymiany
Janusz

paweł67

#599 Post autor: paweł67 »

Myslę ze to raczej problem z EGR i na tym narazie bym się skupił.!

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#600 Post autor: Janus »

paweł67 pisze:Myslę ze to raczej problem z EGR i na tym narazie bym się skupił.!
Może i tak. W sumie to P0400 to nie błąd dot EGR??
Janusz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”