[B] - Sumik - Zafira B OPC - 2.0 T, 241KM - 2007r.

Moderatorzy: Tunio999, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#91 Post autor: Sumik »

ryba1 pisze:to jest najważniejsza część wydechu.szkoda że nie znalazłeś 3 cale
Znalazlem. Bez problemu. Na e-bayu jest wszystko: walki, doloty, kute korby i tloki... Tylko ceny zaporowe...

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#92 Post autor: ryba1 »

Sumik pisze:Znalazlem. Bez problemu. Na e-bayu jest wszystko: walki, doloty, kute korby i tloki... Tylko ceny zaporowe...
miałem myśli w dobrej cenie.ja swój 2,75 cala kupiłem za 220zł
Ostatnio zmieniony 12 gru 2015, 14:30 przez ryba1, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#93 Post autor: Sumik »

ryba1 pisze:miałem myśli w dobrej cenie.ja swój 2,75 cala kupiłem za 220zł
Ciężko kupić coś takiego. Ja swój kupiłem za 200 zł. Jednak ryzykowałem bo kupiłem od astry H opc i nie miałem pewności że na 101% będzie do mnie pasowało. Na szczęście ta część jest taka sama :)

Co do naszego rynku to brakuje elementów do tuningu.
Chętnie zakupiłbym takie graty jak tu:
Dolot
lub tu:
Kolektor

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#94 Post autor: ryba1 »

Sumik pisze:
Co do naszego rynku to brakuje elementów do tuningu.
Chętnie zakupiłbym takie graty jak tu:
Dolot
lub tu:
Kolektor
to są kosztowne rzeczy.zobacz na tym forum ile ludzi robi coś z silnikiem(nie licząc remontu)???.dolot cena kosmos a kolektor bez grubych modów nic nie da.
Ostatnio zmieniony 12 gru 2015, 21:49 przez ryba1, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#95 Post autor: Sumik »

ryba1 pisze:to są kosztowne rzeczy.zobacz na tym forum ile ludzi robi coś z silnikiem(nie licząc remontu.
Ogolnie jest cienko z modami w Zafirach B. 98% kupuje Zafire jako rodzinne auto. Ja kupilem z ta sama mysla. Ale auto w moim przypadku musi byc ze tak powiem "spersonalizowane".
Po rozmowie z Wojtim dowiedzialem sie ze nawet jest ciezko z programem do sterownika silnika. Nie jest to Astra H jak moglo by sie wydawać.

Dolot trzeba robic samemu bo nie jest to takie trudne i kosztownea niestety firmy nie wiedza ile za takie cos mowic (chodzi mi o ceny z kosmosu). Jak tylko ogarnę wszystko to sprzedam przepis jak zrobic to fachowo po kosztach.

Przydalby sie jakis ogarniety spawacz z TIG-iem w okolicach Sosnowca lub okolicy ktory przyjalby ode mnie zlecenie na spawanie ALU.

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#96 Post autor: ryba1 »

Sumik pisze:Jak tylko ogarnę wszystko to sprzedam przepis jak zrobic to fachowo po kosztach.
już dawno temu to ogarnąłem.ale i taksame materiały to min 1000zł i w górę+spawacz
Sumik pisze:Przydalby sie jakis ogarniety spawacz z TIG-iem w okolicach Sosnowca lub okolicy ktory przyjalby ode mnie zlecenie na spawanie ALU.
raczej z tym będzie ciężko.mam kumpla który spawa po kosztach a i tak jest dosyć drogo(normalna cena wyrywa z butów)

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#97 Post autor: Wojti »

Szczera prawda kasa jak woda w tym temacie :lol: Problem zeby kogoś znaleźć a potem jeszcze ogolenie z kasy kilka tysięcy.. łatwo nie miałem życzę Ci Marcin abyś miał łatwiej :piwo:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#98 Post autor: Sumik »

Jak odbierałem mocowanie na czujnik doładowania od ślusarza to rozmawiałem z nim na temat spawania. Powiedział mi 70 zł za 1 spaw po obwodzie na rurze o średnicy 2,5". Teraz zastanawiam się czy robić ładny spawany dolot czy użyć gotowych rur ( w ofercie FMIC.PL jest ich duży wybór) i połączyć to silikonami. Wydaje mi się że ta opcja będzie tańsza.
ryba1 pisze:już dawno temu to ogarnąłem.ale i tak same materiały to min 1000zł i w górę
Piszesz o kosztach materiałów z IC czy same rury i łączniki? Masz jakieś zdjęcia żeby zobaczyć jak to wyszło?

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#99 Post autor: ryba1 »

Sumik pisze:Powiedział mi 70 zł za 1 spaw
sporo
Sumik pisze:użyć gotowych rur ( w ofercie FMIC.PL jest ich duży wybór) i połączyć to silikonami
to tez sporo wyjdzie.zasada jest taka i mnie łączeń tym lepiej.zawsze zmiejsza ryzyko nieszczelności iw tym kierunku bym szedł
Sumik pisze:Piszesz o kosztach materiałów z IC czy same rury i łączniki?
tak dokładnie
Sumik pisze:Masz jakieś zdjęcia żeby zobaczyć jak to wyszło?
Obrazek
Ostatnio zmieniony 13 gru 2015, 13:44 przez ryba1, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#100 Post autor: Sumik »

ryba1 pisze:zasada jest taka i mnie łączeń tym lepiej.zawsze zmiejsza ryzyko nieszczelności iw tym kierunku bym szedł
No tu masz rację. Trzeba to pomierzyć i się zobaczy. Czekam na wolną chwilę żebym nie musiał jeździć autem przez kilka dni to bym sobie wszystko po przymierzał i spasował co i gdzie. Zawsze jest tak że jak już rozłożę się z robotą to za chwilę muszę składać auto ponownie. Zobaczymy.

A tak z innej beczki dzisiaj znowu leciałem z córką do dziadków. Tym razem postanowiłem się pobawić trochę z eco driving-iem. Oto wyniki:
Obrazek

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#101 Post autor: ryba1 »

Sumik, taki icek jak jest wszytko można w jeden dzień ogarnąć

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#102 Post autor: Sumik »

taki icek jak jest wszytko można w jeden dzień ogarnąc
Icek to najmniejszy problem. Chodzi o rury. W ZB to wcale nie jest takie hop jak uwazasz. Wyjscie z turbiny do IC to nie problem. Problemem jest przeprowadzenie rur od IC do przepustnicy. W zafirze na drodze stoi wiele przeszkod ( u mnie na sankach kolo skrzyni jest parownik). Dodatkowo tzeba jakos ominac zbiorniczek na plyn od spryskiwaczy. Wojti pisal ze montowali mu z golfa mk4. Rozwazam przejscie po chlodnicach do gory i miedzy pasem a chlodnicami. Podobnie jak Ty masz ryba1 Jadnak nie wiem czy zmieszcze tam 2.5 calowa rure...
Do przymiarek musze wyjac stary IC z pomiedzy chlodnic. Dlatego napisalem ze musze miec wiecej niz 1 dzien zebym mogl to wszystko rozebrac i sprawdzic. Gdyby to bylo takie proste to firmy tuningowe robily by to od reki. A tak nie jest. Dodatkowo nie ma dedykowanych zestawow. Przeciez to ZB - rodzinny van.

Spytaj Wojti ile trzymali jego maszyne w firmie. Z tego co widze na forum to chyba tylko on jest w stanie wypowiedziec sie na temat modow w ZB. Bo chyba tylko on ma tak pomodzona Zoske.
Ostatnio zmieniony 14 gru 2015, 08:00 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#103 Post autor: ryba1 »

Sumik, juz kilka Icków wspawałem /zamontowałem.2,5 cala przejdzie bez problemu.tam jest na prawdę dużo miejsca.nawet jak masz LPG.Wojti oddal firmie,ja robię sam i wiem z czym to się je.masz chwilę to wpadnij do B-B zrobimy rozeznanie.daleko nie masz.pokaże Ci jak zrobiłem icka w astrze H na 2,5 calowych rurach.a jest mniej miejsca niż w ZB

Awatar użytkownika
KIT GTO
Mieszkaniec
Posty: 412
Rejestracja: 10 cze 2011, 21:57
Lokalizacja: lbn
Model:

#104 Post autor: KIT GTO »

Sumik pisze:
ryba1 pisze:miałem myśli w dobrej cenie.ja swój 2,75 cala kupiłem za 220zł
Ciężko kupić coś takiego. Ja swój kupiłem za 200 zł. Jednak ryzykowałem bo kupiłem od astry H opc i nie miałem pewności że na 101% będzie do mnie pasowało. Na szczęście ta część jest taka sama :)

Co do naszego rynku to brakuje elementów do tuningu.
Chętnie zakupiłbym takie graty jak tu:
Dolot
lub tu:
Kolektor
chcesz to kupuj bo to to to samo co w AH

a co do miejsca to w AH jes go więcej niż w ZB ryba1 ;)

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#105 Post autor: ryba1 »

KIT GTO pisze:
a co do miejsca to w AH jes go więcej niż w ZB ryba1 ;)
Chodzilo mi o przejście miedzy pasem a chłodnicami.czytaj ze zrozumieniem

Zablokowany

Wróć do „Zafira B”