[B] - Sumik - Zafira B OPC - 2.0 T, 241KM - 2007r.
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Panowie, nie ma sie co spinać !!!
Graty już zamówione. Po demontażu IC i rury doprowadzającej okaże się czy jest na tyle miejsca. Tak wyszło że będe miał na to prawie cały styczeń Jak dobrze pójdzie i starczy funduszy to w lutym wszystko powinno być po nowemu ( cały dolot z nowym centralnym IC ) jednak bez BOV bo tego finansowo nie ogarnę.
Z tego co wczoraj patrzałem to powinno być OK. Może delikatnie trzeba będzie podciąć pas od dołu.
Tak poza tym kilka dni temu zabrałem się za uszczelnianie klimy bo jakoś ponad dwa miesiące temu odmówiła posłuszeństwa. Pojechałem do ASO żeby to naprawili. Stwierdzili że są delikatne ślady na chłodnicy, ale wykwalifikowana i fachowa ekipa stwierdziła że jednak można ją nabić bo to nic takiego... Pochodziła tydzień
Stwierdziłem że sam się tym zajmę i po demontażu wentylatora okazało się że wentylator dotykał o chłodnicę i powycierał żeberka... Zakupiłem nową chłodnicę, wymieniłem uszczelniacze pod króćcami i czujnikiem ciśnienia i nabiłem klimę. Pochodziła z 3 tygodnie i znowu przestała działać. Chciałem to olać jednak fajnie gdyby działała skoro jest . Kilka dni temu pojechałem do znajomego żeby sprawdzić w UV gdzie leje. Okazało się że... Praktycznie na każdym połączeniu... ( poza tymi wymienionymi ). Przystąpiłem do wymiany uszczelnień i okazało się że czeka mnie wizyta w ASO. Najdroższe okazały się 2 metalowo-gumowe uszczelki które przychodzą do sprężarki (34 zł szt). Z resztą było łatwiej chociaż cena za wszystkie nie była mała Wszystko poskładane do kupy i w przyszłym tygodniu jadę ją nabić. Mam nadzieję że problem z klimą zniknie.
Podczas szukania pod autem wycieków z klimy zauważyłem że puszcza uszczelniacz prawej półosi... Wczoraj zakupiłem wszystko i do roboty.
Niecałe 3 h dłubania i wszystko zostało wymienione.
Niestety podczas rozbierania napędu zauważyłem że mam mały luz na przegubie wewnętrznym na prawej półosi. Jest na nim taki numer:
Widziałem na Alle kilka sztuk ale potrzebowałbym numer jakiegoś firmowego, a nie "no name". Pomoże ktoś?
Graty już zamówione. Po demontażu IC i rury doprowadzającej okaże się czy jest na tyle miejsca. Tak wyszło że będe miał na to prawie cały styczeń Jak dobrze pójdzie i starczy funduszy to w lutym wszystko powinno być po nowemu ( cały dolot z nowym centralnym IC ) jednak bez BOV bo tego finansowo nie ogarnę.
Z tego co wczoraj patrzałem to powinno być OK. Może delikatnie trzeba będzie podciąć pas od dołu.
Tak poza tym kilka dni temu zabrałem się za uszczelnianie klimy bo jakoś ponad dwa miesiące temu odmówiła posłuszeństwa. Pojechałem do ASO żeby to naprawili. Stwierdzili że są delikatne ślady na chłodnicy, ale wykwalifikowana i fachowa ekipa stwierdziła że jednak można ją nabić bo to nic takiego... Pochodziła tydzień
Stwierdziłem że sam się tym zajmę i po demontażu wentylatora okazało się że wentylator dotykał o chłodnicę i powycierał żeberka... Zakupiłem nową chłodnicę, wymieniłem uszczelniacze pod króćcami i czujnikiem ciśnienia i nabiłem klimę. Pochodziła z 3 tygodnie i znowu przestała działać. Chciałem to olać jednak fajnie gdyby działała skoro jest . Kilka dni temu pojechałem do znajomego żeby sprawdzić w UV gdzie leje. Okazało się że... Praktycznie na każdym połączeniu... ( poza tymi wymienionymi ). Przystąpiłem do wymiany uszczelnień i okazało się że czeka mnie wizyta w ASO. Najdroższe okazały się 2 metalowo-gumowe uszczelki które przychodzą do sprężarki (34 zł szt). Z resztą było łatwiej chociaż cena za wszystkie nie była mała Wszystko poskładane do kupy i w przyszłym tygodniu jadę ją nabić. Mam nadzieję że problem z klimą zniknie.
Podczas szukania pod autem wycieków z klimy zauważyłem że puszcza uszczelniacz prawej półosi... Wczoraj zakupiłem wszystko i do roboty.
Niecałe 3 h dłubania i wszystko zostało wymienione.
Niestety podczas rozbierania napędu zauważyłem że mam mały luz na przegubie wewnętrznym na prawej półosi. Jest na nim taki numer:
Widziałem na Alle kilka sztuk ale potrzebowałbym numer jakiegoś firmowego, a nie "no name". Pomoże ktoś?
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Wiem że jest takie miejsce na forum, ale powiedz mi po co mam tu podawać VIN? W czym mi to ma pomóc?fredas pisze:http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=10688 tutaj pisz Vin
Ostatnio zmieniony 17 gru 2015, 21:25 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.
- fredas
- Zafiromaniak
- Posty: 5221
- Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
- Imię: Ryszard
- Lokalizacja: Sypniewo [cse]
- Auto: Opel Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Bodek jest mistrzem w tych sprawach podaj vin a dostaniesz nr części itp oryginalne i zamienniki
Ostatnio zmieniony 17 gru 2015, 21:42 przez fredas, łącznie zmieniany 1 raz.
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
spróbuj tutaj.znoszą niezłe katowanie http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5191350773. sam będę od nich brałSumik pisze:Niestety podczas rozbierania napędu zauważyłem że mam mały luz na przegubie wewnętrznym na prawej półosi. Jest na nim taki numer:
Widziałem na Alle kilka sztuk ale potrzebowałbym numer jakiegoś firmowego, a nie "no name". Pomoże ktoś?
Ostatnio zmieniony 18 gru 2015, 20:47 przez ryba1, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
No i znalazłem.ryba1 pisze:spróbuj tutaj. znoszą niezłe katowanie
http://allegro.pl/przegub-polos-opel-za ... 74407.html
Dzięki za podpowiedź. Skoro mówisz że są sprawdzone to będę musiał wkrótce coś takiego zakupić.
Tak poza tym dotarła do mnie dzisiaj paczucha
Kolejne elementy układanki. Trzeba to pomierzyć i wysłać do spawania. Wszystko musi być gotowe do stycznia. Wtedy zamawiam IC i resztę rurek do dolotu.
Ostatnio zmieniony 18 gru 2015, 19:13 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Sumik, myślę powinieneś mieć wszystko i dopiero zacząć mierzyć i spawać dopasowywać.trzeba na prawdę precyzji żeby potem gdzieś nie biło,obcierało tym bardziej że 2,5 cala do dosyć duża średnica jak na rzeźbę pod maską
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
i tak zostaną odpady.robiłem 3 icki i jeszcze mi zostało materiały i silikony na dolot do diesla mojego pomysłuSumik pisze:Ale bez IC nie wiem ile i jakich rur oraz zlaczek potrzebuje. Nie chce zamawiac na hurrra calego kartonu gratow bo sam wiesz ile to kosztuje...
tu icek który robiłem do astry H
widać ile potrzeba silikonów+ jeden z wyjścia turbo.
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
ryba1, powiedz mi czy przy zastosowaniu BOV-a w tej astrze wywala bledy przeplywki?
Stosowales zaslepke fabrycznego zaworu DV.
Widze ze przesunales czujnik cisnienia doladowania, czy tak wyszlo czy zrobiles to specjalnie w jakims konkretnym celu?
Powiedz mi ile kosztuje u Ciebie taka budowa dolotu jak na zalaczonym obrazku. Moze nie oplaca mi sie robic samemu
Stosowales zaslepke fabrycznego zaworu DV.
Widze ze przesunales czujnik cisnienia doladowania, czy tak wyszlo czy zrobiles to specjalnie w jakims konkretnym celu?
Powiedz mi ile kosztuje u Ciebie taka budowa dolotu jak na zalaczonym obrazku. Moze nie oplaca mi sie robic samemu
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
nie wywalaSumik pisze:ryba1, powiedz mi czy przy zastosowaniu BOV-a w tej astrze wywala bledy przeplywki?
takSumik pisze:Stosowales zaslepke fabrycznego zaworu DV.
tu akurat tak wyszło ale nie ma to różnicy w którym miejscu daszSumik pisze:Widze ze przesunales czujnik cisnienia doladowania, czy tak wyszlo czy zrobiles to specjalnie w jakims konkretnym celu?
2-3 dni naspokojnie i masz wszystko gotowe przez tel wszystko Ci powiedziałemSumik pisze:Powiedz mi ile kosztuje u Ciebie taka budowa dolotu jak na zalaczonym obrazku. Moze nie oplaca mi sie robic samemu