[A/B] Zaprawki, konserwacja profili zamkniętych, podwozia
-
- Zafiromaniak
- Posty: 750
- Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
- Imię: Mar
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
[A/B] Zaprawki, konserwacja profili zamkniętych, podwozia
Ponieważ idzie zima (tudzież jesienne deszcze) i trzeba naszykować autko przed zimą, napisałem krótki instruktaż.
Niestety nie pomyslałem, żeby robić fotki jak ja to robiłem, dlatego tylko opis, może się przyda...
ZAPRAWKI NA LAKIERZE
Tam gdzie są odpryski na lakierze to wystarczy przemyć benzyną ekstrakcyjną i położyć lakier (np. do kupienia w lakierni, pod kolor).
Jeśli jest korozja to czyścimy to papierem ściernym, tyle ile się da. Po czyszczeniu przemywamy benzyną ekstrakcyjną, następnie kładziemy podkład
antykorozyjny (ma za zadanie powstrzymać dalszy rozwój rdzy, tej której nie zetrzemy papierem ściernym). Ja polecam Loctite 7505 Super Rost Killer.
Po 24 godzinach na wyschnięty Rost Killer (powinien mieć ciemny kolor, jak zwiąże rdzę) nakładamy pędzelkiem lakier zaprawkowy.
PODWOZIE AUTA
Po przemyciu spodu (nawet na myjni bezdotykowej), sprawdzamy gdzie są ubytki konserwacji. Jeśli nie ma korozji do odtłuszczamy miejsce ubytku benzyną ekstrakcyjną i nakładamy środek do konserwacji... Osobiście odradzam twór minionej epoki tzn. BITEX. Jest twardy, potrafi odpadać albo między blachą a Bitexem tworzy się przestrzeń gdzie może być wilgoć. Osobiście polecam (stosowałem w 2 autach) PERMA FILM Black. Jest bardziej elastyczny. Ewentualnie Valvoline Tectyl Body Safe.
W przypadku korozji : należy zeskrobać rdzę papierem ściernym (tyle ile się da), przemyć benzyną ekstrakcyjną, położyć podkład (Loctite Rost Killer, albo APP R-Stop). Po ok. 24 godzinach możemy nałożyć konserwacje.
PROFILE ZAMKNIĘTE.
Korozja gromadzi się w miejscach niewidocznych dla użytkownika. Chodzi o wewnętrzne części drzwi, progów, podłużnic.
W celu zapobieganiu korozji w takich miejscach stosuje się konserwacje profili zamkniętych. Lepsze środki do konserwacji potrafią zatrzymać proces korozji.
Środki do konserwacji typu ML to puszka w sprayu z przedłużką, którą wkładamy w otwory do konserwacji, które są w różnych miejscach karoserii...
Warto zakonserwować podłużnice (pod ciśnieniem wtłoczyć środek antykorozyjny) pod podwoziem oraz wahacze od wewnątrz.
Dobre preperaty to: Fluid Film AS-R oraz Valvoline Tectyl ML. Podobno przyzwoity też jest Rust Check RUST STOP A (ale nie stosowałem tego środka).
Zafira posiada otwory z zaślepkami pod spodem progów oraz po 1 korku w tylnych nadkolach. Ściągając te zaślepki możemy puszki pod ciśnieniem wtłoczyć środek do profili zamkniętych.
Dodatkowo warto zabezpieczyć drzwi, wtłaczając środek do profili zamkniętych przez dziurki, którymi spływa woda deszczowa.
Do nadkoli (przód) dostajemy się od maski silnika, do tylnych dostęp jest utrudniony, można trochę je "spsikać" poprzez boczne schowki w bagażniku (te na apteczkę, bezpieczniki). Tylną klapę zabezpieczamy podobnie, poprzez wtryskanie środka przez dziurki odpływowe. Warto też zabezpieczyć przednią część maski
(są otwory konserwacyjne).
Można też zabezpieczyć pod podwoziem przednie wahacze (od wewnątrz), oraz podłużnice.
Średni koszt takiego kompletnego zabezpieczenia to ok 260 zł (jeśli robimy samemu) oraz ok 10 roboczogodzin (plus doba na wyschnięcie podkładu antykorozyjnego i doba na schnięcie konserwacji).
Farba zaprawkowa zrobiona w lakierni - ok 15 zł
Podkład antykorozyjny - ok 30 zł
Benzyna ekstrakcyjna - 10 zł
Pędzle - 10 zł.
Środek do konserwacji profili zamkniętych (Spray + przedłużka rozpylająca) - 3 sztuki - 120 zł
Środek do konserwacji podwozia - ok 70 zł za 1 litr
Papier ścierny - 5 zł
Oczywiście mowa o środkach z dość górnej półki.
Odradzam różne Bitexy, Bolle, Fluidole itp. Lepiej dać 40 zł za puszkę środka do profili zamkniętych, który działa, niż 20 zł zapłacić za coś co nie działa albo prawie w ogóle nie działa.
Robiłem na razie tak 3 auta (Zafire, Forda Fiestę i Skode Felicie) i póki co nie korodują za bardzo (prawie wcale).
Mam nadzieje, że pomogłem :-)
Niestety nie pomyslałem, żeby robić fotki jak ja to robiłem, dlatego tylko opis, może się przyda...
ZAPRAWKI NA LAKIERZE
Tam gdzie są odpryski na lakierze to wystarczy przemyć benzyną ekstrakcyjną i położyć lakier (np. do kupienia w lakierni, pod kolor).
Jeśli jest korozja to czyścimy to papierem ściernym, tyle ile się da. Po czyszczeniu przemywamy benzyną ekstrakcyjną, następnie kładziemy podkład
antykorozyjny (ma za zadanie powstrzymać dalszy rozwój rdzy, tej której nie zetrzemy papierem ściernym). Ja polecam Loctite 7505 Super Rost Killer.
Po 24 godzinach na wyschnięty Rost Killer (powinien mieć ciemny kolor, jak zwiąże rdzę) nakładamy pędzelkiem lakier zaprawkowy.
PODWOZIE AUTA
Po przemyciu spodu (nawet na myjni bezdotykowej), sprawdzamy gdzie są ubytki konserwacji. Jeśli nie ma korozji do odtłuszczamy miejsce ubytku benzyną ekstrakcyjną i nakładamy środek do konserwacji... Osobiście odradzam twór minionej epoki tzn. BITEX. Jest twardy, potrafi odpadać albo między blachą a Bitexem tworzy się przestrzeń gdzie może być wilgoć. Osobiście polecam (stosowałem w 2 autach) PERMA FILM Black. Jest bardziej elastyczny. Ewentualnie Valvoline Tectyl Body Safe.
W przypadku korozji : należy zeskrobać rdzę papierem ściernym (tyle ile się da), przemyć benzyną ekstrakcyjną, położyć podkład (Loctite Rost Killer, albo APP R-Stop). Po ok. 24 godzinach możemy nałożyć konserwacje.
PROFILE ZAMKNIĘTE.
Korozja gromadzi się w miejscach niewidocznych dla użytkownika. Chodzi o wewnętrzne części drzwi, progów, podłużnic.
W celu zapobieganiu korozji w takich miejscach stosuje się konserwacje profili zamkniętych. Lepsze środki do konserwacji potrafią zatrzymać proces korozji.
Środki do konserwacji typu ML to puszka w sprayu z przedłużką, którą wkładamy w otwory do konserwacji, które są w różnych miejscach karoserii...
Warto zakonserwować podłużnice (pod ciśnieniem wtłoczyć środek antykorozyjny) pod podwoziem oraz wahacze od wewnątrz.
Dobre preperaty to: Fluid Film AS-R oraz Valvoline Tectyl ML. Podobno przyzwoity też jest Rust Check RUST STOP A (ale nie stosowałem tego środka).
Zafira posiada otwory z zaślepkami pod spodem progów oraz po 1 korku w tylnych nadkolach. Ściągając te zaślepki możemy puszki pod ciśnieniem wtłoczyć środek do profili zamkniętych.
Dodatkowo warto zabezpieczyć drzwi, wtłaczając środek do profili zamkniętych przez dziurki, którymi spływa woda deszczowa.
Do nadkoli (przód) dostajemy się od maski silnika, do tylnych dostęp jest utrudniony, można trochę je "spsikać" poprzez boczne schowki w bagażniku (te na apteczkę, bezpieczniki). Tylną klapę zabezpieczamy podobnie, poprzez wtryskanie środka przez dziurki odpływowe. Warto też zabezpieczyć przednią część maski
(są otwory konserwacyjne).
Można też zabezpieczyć pod podwoziem przednie wahacze (od wewnątrz), oraz podłużnice.
Średni koszt takiego kompletnego zabezpieczenia to ok 260 zł (jeśli robimy samemu) oraz ok 10 roboczogodzin (plus doba na wyschnięcie podkładu antykorozyjnego i doba na schnięcie konserwacji).
Farba zaprawkowa zrobiona w lakierni - ok 15 zł
Podkład antykorozyjny - ok 30 zł
Benzyna ekstrakcyjna - 10 zł
Pędzle - 10 zł.
Środek do konserwacji profili zamkniętych (Spray + przedłużka rozpylająca) - 3 sztuki - 120 zł
Środek do konserwacji podwozia - ok 70 zł za 1 litr
Papier ścierny - 5 zł
Oczywiście mowa o środkach z dość górnej półki.
Odradzam różne Bitexy, Bolle, Fluidole itp. Lepiej dać 40 zł za puszkę środka do profili zamkniętych, który działa, niż 20 zł zapłacić za coś co nie działa albo prawie w ogóle nie działa.
Robiłem na razie tak 3 auta (Zafire, Forda Fiestę i Skode Felicie) i póki co nie korodują za bardzo (prawie wcale).
Mam nadzieje, że pomogłem :-)
Ostatnio zmieniony 16 sty 2017, 20:55 przez MARCEL!, łącznie zmieniany 1 raz.
- mr.big
- Przeglądacz
- Posty: 56
- Rejestracja: 12 gru 2014, 15:31
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Opel Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
MARCEL! pisze:Dodatkowo warto zabezpieczyć drzwi, wtłaczając środek do profili zamkniętych przez dziurki, którymi spływa woda deszczowa.
Nie mam ryzyka że te dziurki zostaną zatkane, albo że utrudniony zostanie odpływ wody ?MARCEL! pisze:Tylną klapę zabezpieczamy podobnie, poprzez wtryskanie środka przez dziurki odpływowe.
Jak z wszelkimi przewodami i rurkami ? Ściągałeś je, odpinałeś, czy na "żywca" konserwowałeś ?
Sam się zastanawiam nad zakonserwowaniem podwozia.
Ostatnio zmieniony 29 gru 2015, 10:42 przez mr.big, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 750
- Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
- Imię: Mar
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Nie ma obawy, dziurki nie są zatkane, po prostu po zakończeniu konserwacji to włożyłem przewód tzn. wężyk i sprawdziłem czy przechodzi...
Klapy nie rozbierałem...
Jedynie pod podwoziem trzeba uważać na przewody itp.
Podwozie fabrycznie jest przyzwoicie zakonserwowane, tam tylko ewentualne ubytki się uzupełnia i pod ciśnieniem wtłacza konserwacje do podłużnic.
Klapy nie rozbierałem...
Jedynie pod podwoziem trzeba uważać na przewody itp.
Podwozie fabrycznie jest przyzwoicie zakonserwowane, tam tylko ewentualne ubytki się uzupełnia i pod ciśnieniem wtłacza konserwacje do podłużnic.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 750
- Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
- Imię: Mar
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Śmierdzi przez maksymalnie dwa-trzy dni. Uwierz mi, akurat jestem wrażliwy na zapachy, to co jak co ale ja bym czuł.
Oczywiście jak ktoś stosuje jakieś tanie BOLLe czy coś to może bardziej śmierdzieć.
Lepiej dać 40 zł za puszkę dobrego środka niż 20 zł za badziewie które nic nie da (to lepiej już za tą kasę kupić np. zakład LOTTO :-D )
Ja stosowałem do profili zamkniętych:
https://fluid-film.pl/fluid-film/8-fluid-film-as-r.html
Dodatkowo wtłoczyłem go w podwoziu w podłużnice:
To żółte w środku to FF AS-R.
To na czarno to po oczyszczeniu, przemyciu benzyną ekstrakcyjna i położeniu Rost Killera, to jest środek coś jak Bitex ale lepszy tzn. Perma Film.
https://fluid-film.pl/24-perma-film-black
Wiadomo, że taka konserwacja to są pewne koszty, ale jak ma się garaż na dwa dni to śmiało można zrobić raz a dobrze i spokój na lata.
Generalnie fabrycznie Zafira nie jest źle zabezpieczona. Szczerze to nowsze Fordy widziałem mocniej skorodowane. No i Mazdy 6.
Niemniej jednak nie zaszkodzi zakonserwować.
Oczywiście jak ktoś stosuje jakieś tanie BOLLe czy coś to może bardziej śmierdzieć.
Lepiej dać 40 zł za puszkę dobrego środka niż 20 zł za badziewie które nic nie da (to lepiej już za tą kasę kupić np. zakład LOTTO :-D )
Ja stosowałem do profili zamkniętych:
https://fluid-film.pl/fluid-film/8-fluid-film-as-r.html
Dodatkowo wtłoczyłem go w podwoziu w podłużnice:
To żółte w środku to FF AS-R.
To na czarno to po oczyszczeniu, przemyciu benzyną ekstrakcyjna i położeniu Rost Killera, to jest środek coś jak Bitex ale lepszy tzn. Perma Film.
https://fluid-film.pl/24-perma-film-black
Wiadomo, że taka konserwacja to są pewne koszty, ale jak ma się garaż na dwa dni to śmiało można zrobić raz a dobrze i spokój na lata.
Generalnie fabrycznie Zafira nie jest źle zabezpieczona. Szczerze to nowsze Fordy widziałem mocniej skorodowane. No i Mazdy 6.
Niemniej jednak nie zaszkodzi zakonserwować.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 205
- Rejestracja: 11 kwie 2013, 23:21
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Opel Zafira B
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Wysłany: Nie Sie 20, 2017 23:04 Konserwacja naprawa progu
Witam
Mam do was ogromną prośbę i pytanie
W mojej Zafirze na spodzie progów pod autem uszkodziła się ta masa jakby zabezpieczająca próg od spodu auta
Jest ona taka jakby gumowa warstwa naniesione na prog
Czy orientuje się ktoś jak ta masa się nazywa bądź jakiego specyfiku użyć aby nałożyć na ubytki taka sama strukturę
Czy to jest jakaś masa czy jakiś baranek
Jest to taka jakby guma
Proszę o pomoc bo auto koroduje
Witam
Mam do was ogromną prośbę i pytanie
W mojej Zafirze na spodzie progów pod autem uszkodziła się ta masa jakby zabezpieczająca próg od spodu auta
Jest ona taka jakby gumowa warstwa naniesione na prog
Czy orientuje się ktoś jak ta masa się nazywa bądź jakiego specyfiku użyć aby nałożyć na ubytki taka sama strukturę
Czy to jest jakaś masa czy jakiś baranek
Jest to taka jakby guma
Proszę o pomoc bo auto koroduje
-
- Mieszkaniec
- Posty: 205
- Rejestracja: 11 kwie 2013, 23:21
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Opel Zafira B
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
MARCEL! pisze:Ponieważ idzie zima (tudzież jesienne deszcze) i trzeba naszykować autko przed zimą, napisałem krótki instruktaż.
Niestety nie pomyslałem, żeby robić fotki jak ja to robiłem, dlatego tylko opis, może się przyda...
ZAPRAWKI NA LAKIERZE
Tam gdzie są odpryski na lakierze to wystarczy przemyć benzyną ekstrakcyjną i położyć lakier (np. do kupienia w lakierni, pod kolor).
Jeśli jest korozja to czyścimy to papierem ściernym, tyle ile się da. Po czyszczeniu przemywamy benzyną ekstrakcyjną, następnie kładziemy podkład
antykorozyjny (ma za zadanie powstrzymać dalszy rozwój rdzy, tej której nie zetrzemy papierem ściernym). Ja polecam Loctite 7505 Super Rost Killer.
Po 24 godzinach na wyschnięty Rost Killer (powinien mieć ciemny kolor, jak zwiąże rdzę) nakładamy pędzelkiem lakier zaprawkowy.
PODWOZIE AUTA
Po przemyciu spodu (nawet na myjni bezdotykowej), sprawdzamy gdzie są ubytki konserwacji. Jeśli nie ma korozji do odtłuszczamy miejsce ubytku benzyną ekstrakcyjną i nakładamy środek do konserwacji... Osobiście odradzam twór minionej epoki tzn. BITEX. Jest twardy, potrafi odpadać albo między blachą a Bitexem tworzy się przestrzeń gdzie może być wilgoć. Osobiście polecam (stosowałem w 2 autach) PERMA FILM Black. Jest bardziej elastyczny. Ewentualnie Valvoline Tectyl Body Safe.
W przypadku korozji : należy zeskrobać rdzę papierem ściernym (tyle ile się da), przemyć benzyną ekstrakcyjną, położyć podkład (Loctite Rost Killer, albo APP R-Stop). Po ok. 24 godzinach możemy nałożyć konserwacje.
PROFILE ZAMKNIĘTE.
Korozja gromadzi się w miejscach niewidocznych dla użytkownika. Chodzi o wewnętrzne części drzwi, progów, podłużnic.
W celu zapobieganiu korozji w takich miejscach stosuje się konserwacje profili zamkniętych. Lepsze środki do konserwacji potrafią zatrzymać proces korozji.
Środki do konserwacji typu ML to puszka w sprayu z przedłużką, którą wkładamy w otwory do konserwacji, które są w różnych miejscach karoserii...
Warto zakonserwować podłużnice (pod ciśnieniem wtłoczyć środek antykorozyjny) pod podwoziem oraz wahacze od wewnątrz.
Dobre preperaty to: Fluid Film AS-R oraz Valvoline Tectyl ML. Podobno przyzwoity też jest Rust Check RUST STOP A (ale nie stosowałem tego środka).
Zafira posiada otwory z zaślepkami pod spodem progów oraz po 1 korku w tylnych nadkolach. Ściągając te zaślepki możemy puszki pod ciśnieniem wtłoczyć środek do profili zamkniętych.
Dodatkowo warto zabezpieczyć drzwi, wtłaczając środek do profili zamkniętych przez dziurki, którymi spływa woda deszczowa.
Do nadkoli (przód) dostajemy się od maski silnika, do tylnych dostęp jest utrudniony, można trochę je "spsikać" poprzez boczne schowki w bagażniku (te na apteczkę, bezpieczniki). Tylną klapę zabezpieczamy podobnie, poprzez wtryskanie środka przez dziurki odpływowe. Warto też zabezpieczyć przednią część maski
(są otwory konserwacyjne).
Można też zabezpieczyć pod podwoziem przednie wahacze (od wewnątrz), oraz podłużnice.
Średni koszt takiego kompletnego zabezpieczenia to ok 260 zł (jeśli robimy samemu) oraz ok 10 roboczogodzin (plus doba na wyschnięcie podkładu antykorozyjnego i doba na schnięcie konserwacji).
Farba zaprawkowa zrobiona w lakierni - ok 15 zł
Podkład antykorozyjny - ok 30 zł
Benzyna ekstrakcyjna - 10 zł
Pędzle - 10 zł.
Środek do konserwacji profili zamkniętych (Spray + przedłużka rozpylająca) - 3 sztuki - 120 zł
Środek do konserwacji podwozia - ok 70 zł za 1 litr
Papier ścierny - 5 zł
Oczywiście mowa o środkach z dość górnej półki.
Odradzam różne Bitexy, Bolle, Fluidole itp. Lepiej dać 40 zł za puszkę środka do profili zamkniętych, który działa, niż 20 zł zapłacić za coś co nie działa albo prawie w ogóle nie działa.
Robiłem na razie tak 3 auta (Zafire, Forda Fiestę i Skode Felicie) i póki co nie korodują za bardzo (prawie wcale).
Mam nadzieje, że pomogłem :-)
Marcel a polecasz jaki środek do konserwacji podwozia oprócz bitexu
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Zenek jak chodzi o chemie do konserwacji to polecam z WURTHa
Jak do profili zamknietych tak i do konserwacji podwozia
https://www.bing.com/images/search?view ... ajaxhist=0
https://www.bing.com/images/search?view ... ajaxhist=0
https://www.bing.com/images/search?view ... ajaxhist=0
Jak do profili zamknietych tak i do konserwacji podwozia
https://www.bing.com/images/search?view ... ajaxhist=0
https://www.bing.com/images/search?view ... ajaxhist=0
https://www.bing.com/images/search?view ... ajaxhist=0
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt: