Auto ciązko odpala na zimnym silniku.

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#31 Post autor: paweldm »

Z moich doświadczeń, jak silnik na zimno ciężko odpala i telepie przez chwile, to świece żarowe. czasem się zdarza, że świeca grzeje, lecz nie cała. To powoduje słabe nagrzewanie cylindra, a dodatkowo komputer nie będzie wykazywał błędów.
Ostatnio zmieniony 09 sty 2016, 13:28 przez paweldm, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

organista15

#32 Post autor: organista15 »

A Wam jak szybko odpalają samochody ? Tzn jak szybko ? Od strzała czy może minie 2 sek zanim auto zaskoczy ?


Moje auto pali jak te na tym filmie:

https://www.youtube.com/watch?v=vbYEvQYTEk4

Nie wiem czy to tak ma być :D akumulator mam roczny bosha o mocy przynajmniej 72A, więc to odpada .

Skasowany użytkownik 6483

#33 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

No Tobie to nawet dość szybko odpala bo u mnie to trwa o jakąś sek dłużej. Nie uważam tego za jakąś wade , ponieważ zawsze mi zapala ale po dłuższym kręceniu . Nauczyłem sie to tolerować i z tym żyć. W Golfie 2,0 TDi zapala "od strzała" , kompletnie inna bajka...no ale co auto to inne doznania :)

organista15

#34 Post autor: organista15 »

Nie wiem czy to prawda, ale w tym golfie to prawdopodobnie może być inny rozrusznik, jakaś konstrukcja magnetyczna bodajże :roll: :?: ale nie jestem pewny czy czegoś nie wymyślam ;)

Skasowany użytkownik 6483

#35 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

W dieslach VW odpalanie to po prostu bajka , pół obrotu wałem i silnik pali. Tak juz jest skonstruowany i tyle...ja muszę pokręcić rozrusznikiem i dopiero po paru sek odpala , Rozrusznik po przegladzie i wymianie tulejek , nowy aku . Widocznie tak ma byc...leje kręcę i jade... :piwo:

piotrstefan10
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 20 lip 2014, 16:18
Lokalizacja: Gniezno
Model:

#36 Post autor: piotrstefan10 »

Hej zamykam temat...problemem były wtryskiwacze a dokładniej 2szt. wymieniłem i samochód zapalał nawet w górach przy dużych minusach nigdy wcześniej bym nie powiedział , że to wtryskiwacze. Dziwi mnie jednak tylko że kodowanie na op-com wtryskiwaczy tej generacji musi być... pozdrawiam

Awatar użytkownika
czarekcw
Zafiromaniak
Posty: 738
Rejestracja: 05 wrz 2016, 11:09
Imię: Cezary
Lokalizacja: Mrągowo
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#37 Post autor: czarekcw »

Auto stoi u mechanika na wymianie multum części jak się okazuje... Ciężko pali przy tej pogodzie więc problem pada na rozrusznik (świece już zmienili, niewiele pomogło ale dwie były już zepsute). Czy do 250zł uda mi się kupić nowy dobry rozrusznik (Z19DTH automat)?

darkb
Mieszkaniec
Posty: 205
Rejestracja: 11 kwie 2013, 23:21
Imię: Darek
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Zafira B
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#38 Post autor: darkb »

Koledzy proszę o pomoc. Moja ZafiraB 1,8 Z18XER 140KM działała prawidłowo .
Ostatnio od paru dni mam problem , auto nie odpala za pierszym razem lecz dopiero za drugim, trzecim razem kręcenia rozrusznikkiem
OPCOM nie pokazuje żadnych błedów. Auto oprócz tego działa prawidłowo bez żadnych problemów.
Problem z odpalaniem jest zawsze jak auto postoi kilka godzin. Auto posiada LPG. Auto kilka razy dla sprawdzenia gasiłem na PB aby wykluczyć problemy z gazem ale nic to nie dało.Proszę was o podopowiedzi i pomoc

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”