lekko falująca wzkazówka obrotomierza
lekko falująca wzkazówka obrotomierza
Szukałem coś na forum na ten temat, ale nic nie znalazłem, więc pozwoliłem sobie otworzyć temat. Na biegu jałowym wskazówka obrotomierza podskakuje, to nawet nie jest falowanie raczej podskakuje góra dół góra dół w zakresie bardzo małym jednak zauważalnym. Jak jadę na jakimś tam biegu przy obrotach 2100-2200 to tez mi się wydaje że lekko coś się porusza. Silnik pracuje równo.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
Jak masz mozliwość podpięcia pod OpCom'a to sprawdz dokładnie za jego pomocą jakie obroty ma jako jałowe na rozgrzanym silniku na luzie na postoju...
Tam te obroty minimalnie się obniżają, podwyższają....
Ja u siebie też takie coś czasem widzę i podglądałem ją i trzyma wartość 790-850 czyli w normie... A że jest to mała skala dosyć to te minimalne drgania możliwe.
Natomiast jak masz duże skoki to moze DPF się wypalał akurat....
Nie zaszkodzi podpiać i jak bedzie skakać po wiecej niż 100-150 obrotów to ja bym zaczął od czyszczenia kolektorów i EGRem się zaopiekował
Błędu nie wywala ???
Moze po prostu obrotek jest zarąbiście dokładny
Tam te obroty minimalnie się obniżają, podwyższają....
Ja u siebie też takie coś czasem widzę i podglądałem ją i trzyma wartość 790-850 czyli w normie... A że jest to mała skala dosyć to te minimalne drgania możliwe.
Natomiast jak masz duże skoki to moze DPF się wypalał akurat....
Nie zaszkodzi podpiać i jak bedzie skakać po wiecej niż 100-150 obrotów to ja bym zaczął od czyszczenia kolektorów i EGRem się zaopiekował
Błędu nie wywala ???
Moze po prostu obrotek jest zarąbiście dokładny
Goldens jak jeszcze nie masz fejsa do diagnozowania ZB to proponuję zaopatrzyć się w niego.Bez tego urządzenia nie da się żyć .
Wypalanie DPF-a najlepiej zaobserwować przełączając BC na chwilowe zużycie paliwa na postoju.Jeśli spalanie oscyluje w granicach ok 3-4L/h to wypala się filtr.
Myślę,że jednak nie o to chodzi.Lekkie falowanie obrotów zauważalne gołym okiem w CDTi może być spowodowane np. zabrudzeniem,wypalenie kostek na wtryskiwaczach.I tutaj kłania się diagnostyka fejsema aby sprawdzić dawki paliwa .
Wypalanie DPF-a najlepiej zaobserwować przełączając BC na chwilowe zużycie paliwa na postoju.Jeśli spalanie oscyluje w granicach ok 3-4L/h to wypala się filtr.
Myślę,że jednak nie o to chodzi.Lekkie falowanie obrotów zauważalne gołym okiem w CDTi może być spowodowane np. zabrudzeniem,wypalenie kostek na wtryskiwaczach.I tutaj kłania się diagnostyka fejsema aby sprawdzić dawki paliwa .
Do ZB powinieneś kupić taki fejs http://cgi.ebay.com/ebaymotors/OPCOM-OP ... mainQ5f100
Czasami ktoś proponuje sprzedaż na forum.Obserwuj dział sprzedaży na forum.
Kilka z wielu możliwości tego fejsa http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=3624
P.S.Jak będziesz okazyjnie w Toruniu to mogę pomóc.
Czasami ktoś proponuje sprzedaż na forum.Obserwuj dział sprzedaży na forum.
Kilka z wielu możliwości tego fejsa http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=3624
P.S.Jak będziesz okazyjnie w Toruniu to mogę pomóc.
Od dzisiaj mam podobny problem. Falują mi obroty w Zafirze. Silnik 120KM diesel. Obroty "skaczą płynnie" między 800-950 (trochę poniżej 1tys) na biegu jałowy (takie niewielkie drgania).
Z autem nic się nie dzieje, ale jest to denerwujące.
Czym to może być spowodowane?
Z autem nic się nie dzieje, ale jest to denerwujące.
Czym to może być spowodowane?
Cześć Wszystkim,
Od zakupu samochodu mam problem z obrotomierzem jak w filmie z linku . Czytałem że to niby problem z zaworem SCV i w sumie pogodziłem się z tym, bo objaw dotyczył tylko obrotomierza - obroty silnika były prawidłowe.
Nagle kiedy wymieniłem regulator napięcia w alternatorze wskazówka wróciła do normy i przestała falować. Mechanik powiedział, że jest to prawdopodobne, że winowajcą mógł być regulator, bo w tym samochodzie wszystko sterowane jest prądem/elektroniką.
Kilka dni temu wymieniłem akumulator na nowy 75Ah YUASA (był 70Ah oryginalny GM) i problem powrócił - wskazówka znów zaczęła falować.
Czy ktoś jest w stanie rozwiązać tę zagadkę?
Od zakupu samochodu mam problem z obrotomierzem jak w filmie z linku . Czytałem że to niby problem z zaworem SCV i w sumie pogodziłem się z tym, bo objaw dotyczył tylko obrotomierza - obroty silnika były prawidłowe.
Nagle kiedy wymieniłem regulator napięcia w alternatorze wskazówka wróciła do normy i przestała falować. Mechanik powiedział, że jest to prawdopodobne, że winowajcą mógł być regulator, bo w tym samochodzie wszystko sterowane jest prądem/elektroniką.
Kilka dni temu wymieniłem akumulator na nowy 75Ah YUASA (był 70Ah oryginalny GM) i problem powrócił - wskazówka znów zaczęła falować.
Czy ktoś jest w stanie rozwiązać tę zagadkę?
Ostatnio zmieniony 10 sty 2016, 11:17 przez MK3, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 246
- Rejestracja: 16 sty 2014, 14:20
- Imię: Sergiusz
- Lokalizacja: wawa
- Auto: Zafcia B 1.7 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A17DTJ
- Gender:
MK3, stawiam na zawór SCV. Sam właśnie mam zamiar się za niego wziąć. Obroty delikatnie falują a przy tym silnik dziwnie pracuje.
Z tego co wiem, on nie pokaże błędów żadnych więc diagnoza opcom opada. Natomiast jeżeli po wymianie/ naprawie spalanie chwilowe jest za duże, to opcomem trzeba zaprogramować dawkę paliwa.
Robi się to na ciepłym silniku .
Z tego co wiem, on nie pokaże błędów żadnych więc diagnoza opcom opada. Natomiast jeżeli po wymianie/ naprawie spalanie chwilowe jest za duże, to opcomem trzeba zaprogramować dawkę paliwa.
Robi się to na ciepłym silniku .
Powyższe słowa wyrażają opinię autora jedynie w dniu dzisiejszym. Nie mogą one służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny