[A] Blow off Zafira OPC

Boxy, chiptunning, tuning itp.

Moderator: Mariusz

ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1983
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#46 Post autor: ryba1 »

ja37, co w tamtym było nie tak?

ja37

#47 Post autor: ja37 »

Nie był szczelny, nadciśnienie uciekało, nie dało się tego naprawić i poszedł na złom.

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1983
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#48 Post autor: ryba1 »

ja37, ogarnąłeś problem???

ja37

#49 Post autor: ja37 »

Właśnie dziś poskaładałem silnik i odpaliłem.
Trochę się z tym bujałem, bo a to brak czasu, a to fundusze, a to garaż.....
Wyszło na to, że mam trzy sprawne turbiny, bo myślałem za każdym razem, że turbo puszcza (cholernie niebiesko z tyłu), a tu zapieczone pierścienie olejowe....
Dałem nasze z Primy, i dzisiejsze odpalenie nie pokazało oznak dymu, ani w zapachu ani w wyglądzie spalin.
jutro dopiero auto przyprowadzę i pojeżdżę.
Przy okazji okazało się, że pompa wspomagania zrobiła mi fajną dziurke w wężu od IC, myślę, że teraz już pozbędę sie kłopotów ;)

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1983
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#50 Post autor: ryba1 »

a tego blo-off-a dalej chcesz mieć???bo mam rozwiązanie Twojego problemu
Ostatnio zmieniony 13 sty 2016, 21:14 przez ryba1, łącznie zmieniany 1 raz.

ja37

#51 Post autor: ja37 »

Na razie, jak grzałem do właczenia wiatraka, to przy przygazówce nie gasł, nic sie złego nie działo, zobaczymy, jak podczas jazdy będzie.
A jaki sposób masz?
Może wykorzystam ;)

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1983
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#52 Post autor: ryba1 »

ja37 pisze:A jaki sposób masz?
Może wykorzystam ;)
no mam.a masz założony u siebie?

ja37

#53 Post autor: ja37 »

Mam, ten sam, co miałem - ProPerfekta.
Zaślepka zamiast DV jest.

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1983
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#54 Post autor: ryba1 »

ja37 pisze:Mam, ten sam, co miałem - ProPerfekta.
poniżej masz foto jak podłaczyć(niebieskie weżyki)

Obrazek

też mam properfect.niestety musi być seryjny DV.inaczej się nie.seryjna dv wyrównuje ciśnienie w układzie.na pewno nie będzie wywalać błędów i nie będzie gasł.ten blo-off jest tak zaprojektowany że cześć idzie w atmosfere a część powraca do układu i dlatego jest potrzebna seryjna DV.
Ostatnio zmieniony 13 sty 2016, 22:09 przez ryba1, łącznie zmieniany 1 raz.

ja37

#55 Post autor: ja37 »

Ok, dzięki za wskazówki.
Jak będzie mi krzaczyć dalej, to wywalę zaślepkę i założę DV też.

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1983
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#56 Post autor: ryba1 »

ja37, na pewno będzie.juz wytestowane w kilku autach.jak założyłem z zaślepką gasl od razu błędy.nawet nie chciał lądować tyle co powinien.załóż na spróbowanie.pd razu lepiej fura chodzi.mi STAGE3,5 ladowal 1bar a powinien 1,5 bara.auto nie chciało jechać.musi być jak napisałem wcześniej.nie ma błędów i auto zapierdziela

ja37

#57 Post autor: ja37 »

Tylko ciekawe, że mi błędów nie wywala.
Jedyny jaki mam, to od pedału hamulca, bo tego nie podłaczałem.
Dziś przyprowadziłem auto, nie gasł, jechał normalnie, ale coś sie dziwiłem że zaworu nie słyszę(słychać było taki dźwięk przerywany, jak w subarynach).
pod domem zaglądam, a tu spadło podciśnienie z kolektora(trójnik do regulatora ciśnienia paliwa), założyłem, jutro zobaczymy jak się zachowa.

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1983
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#58 Post autor: ryba1 »

ja37, ja mam ori Z20LET i tak na pewno musi być myślę ze u Ciebie raczej na 100% też

ja37

#59 Post autor: ja37 »

Masz rację, musi być DV, bo inaczej są jaja z obrotami, szarpie, wali marchewy, na jałowym gaśnie.
Postaram sie jak najszybciej załozyć.

Mam ori, nie grzebany komputer i błędów nie ma.....

ja37

#60 Post autor: ja37 »

Jestem na razie na etapie ori DV założonego.
Jest gitara, jak powinno być.
Na resztę "modów" poczekam, jak cieplej będie.


Zauważyłem ciekawa rzecz.
Zakręcę silnik nawet do 1700 obrotów i jak puszczę gaz, to juz DV słychać.
Nawet do 1500, to też słychać.

A Blowa przy tych obrotach nie słyszałem.

To jak te zawory upustowre działają w końcu?


Kiedyś, dawno, jak byłem "zielony" w temacie turbo, to myślałem, że jak turbo wstaje, to jakoeś coś się zamyka/otwiera, czy coś.
A ty się okazuje że turbo od jałowych działa.

Normalnie lepiej, niż w dieslu ;)

A tak na poważnie, ktoś mi wyjaśni łopatologicznie, jak to jest?
Trochę poczytałem, ale to mało.

ODPOWIEDZ

Wróć do „CHIPTUNING i TUNING”